Am să vă povestesc astăzi o întâmplare pe care mi-a tot fost lene s-o scriu. Uite că acum nu mi-a mai fost.
Pe la începuturile acestui blog primeam invitații la tot felul de evenimente. Mă rog, de primit primesc și acum, doar că nu le mai onorez cu prezența. În zilele noastre nu mă mai duc decât la cele pe care le consider cu adevărat utile, cele de unde aș putea cu adevărat să învăț ceva sau cele unde măcar aș putea să cunosc oameni.
Nfine, revenind, eram la ceva eveniment de travel. Toate bune și frumoase, prezentările se succedau molcom, ziua se scurgea liniștit, nimic deosebit la orizont. Dar toate astea au durat până când m-a mâncat pe mine în fund, moment în care s-a dus naibii toată liniștea.
Tocmai avea loc o prezentare, un case study al unei campanii de succes. O agenție de turism lucrase cu niște bloggeri de travel pentru o campanie de promovare a produselor și serviciilor pe care le oferea. Da, da, ați citit bine, cu bloggeri, că vorbim despre o poveste de acum niște mulți ani.
Ei, și tocmai ne prezentau rezultatele, cifrele aceste campanii, considerată de client, de agenție și de bloggerii participanți, o reușită cu adevărat spectaculoasă. Pe scurt, că n-are rost să vă bag în amănunte complicate. În campanie se lucrase cu 11 bloggeri de travel, bloggeri care produseseră câteva zeci de articole, articole care aduseseră în total câteva zeci de mii de views.
Aici vine partea interesantă. În sensul că numărul ăsta total de views era considerat marea reușită a campaniei. Uitați, stimată audientă, ce vizibilitate ne-a adus contentul creat de cei 11 bloggeri. Le mulțumim, aplauze, sala în delir.
Doar că m-a apucat pe mine aritmetica atunci pe loc. În cei doișpe ani de școală nu m-ar fi apucat, bine că m-a găsit acolo în sală. Ce-am făcut? M-am apucat să împart numărul total de views la numărul total de articole, ca să aflu și eu cam care a fost media de views per articol. Rezultatul obținut m-a făcut să mai efectuez operația de împărțire încă o dată, că sigur greșisem ceva.
Să vezi ce, nu greșisem, oamenii se lăudau cu o medie de 437 views per articol. Cum să vă explic eu vouă ca să înțelegeți de ce m-a șocat numărul ăsta? Dacă te apuci sa citești un articol cu voce tare în stația de metrou de la Victoriei, ai șanse să obții un reach mai bun decât ce comunicau oamenii ăia ca fiind rezultatele unei campanii ultra-reușite.
Lucrurile ar mai fi fost cum ar fi fost dacă păstram pentru mine tot ce aflasem. Dar nuuu, fratele vostru a considerat că ăla e cel mai bun moment să se ridice în picioare și să comunice întregii audiențe ce-a constatat el. Stupoarea este cel mai delicat lucru care s-a citit pe fețele celor care prezentau.
Mai ales că, fiind un tip plin de delicatețe și diplomație, ca să înțeleagă toți cei prezenți mai ușor ce vreau să zic, am considerat necesar să le explic că dacă scriu de acolo din sală, pe blog, „plouă” (atât, un singur cuvânt), până termină ei prezentarea se strâng mai mult de 437 de views. Nu le-a picat extrem de bine explicația mea, am putut citi asta clar pe fețele lor.
Dar stați că nu s-a terminat, partea funny abia urmează. Evident, au fost nevoiți să-mi răspundă, că, na, erau pe scenă și tocmai se găsise un nebun în sală să le demonstreze ce cifre de căcat are campania lor.
Mi-au explicat că ei au lucrat doar cu bloggeri nișați pe travel, caz în care vorbim despre audiențe mult mai mici decât în cazul unui blogger generalist cum sunt eu. Abia ăsta a fost momentul în care m-a pufnit râsul și i-am întrebat de ce ai face asta? De ce ai lucra doar cu bloggeri nișați pe travel?
Le-am explicat calm, pe tonul unui profesor care-i explică corijentului clasei de ce ploaia cade de sus în jos, că dacă promovau burghiuri cu cap din titan pentru perforarea pereților din minele de diamant, aș fi înțeles să lucreze cu niște bloggeri nișați pe acest gen de content și, mai ales, care se adresează unei audiențe specializată pe așa ceva. Dar despre călătorii poate să scrie oricine. Și poate citi oricine, desigur.
Dimpotrivă, ar fi fost în avantajul lor să lucreze și cu niște bloggeri care nu sunt nișați pe travel, pentru că le-ar fi adus audiențe noi, audiențe la care bloggerii de travel nu prea ajung. Medie de 437 views per articol? Common, știm toți de aici că am dreptate. În sală s-a așternut liniștea, iar dacă privirile ălora ar fi putut să ucidă, acum ați fi citit voi pe alte bloguri.
M-am așezat înapoi pe scaun gândindu-mă la ce naiba tocmai făcusem. Toți ăia din sala de conferințe or să mă urască pe veci. Pentru că NU SE FACE AȘA CEVA, nu vii tu în plină prezentare să le explici că au cam luat-o în mână cu campania lor „reușită”.
Iar lucrul ăsta mi s-a confirmat vreo oră mai încolo, pe când deja plecasem spre casă. Eram cu mașina și mai luasem cu mine două tipe, două fete cu care mă înțelegeam foarte bine, ambele lucrând în agenții de publicitate. Iar una dintre ele mi-a spus pe drum exact aceste cuvinte:
– Eu, ca agenție, n-aș lucra niciodată cu tine ca blogger.
Noroc că stăteam la un semafor, altfel făceam naibii accident. M-am uitat contrariat la ea prin oglinda retrovizoare:
– De ce?
– Pentru că ești hater. Uite ce-ai făcut și azi, în sală.
Discuția a mai continuat o vreme, că, na, era aglomerat prin oraș, a mai durat până am ajuns, dar ideea de bază a rămas aceeași: n-ar lucra niciodată cu mine pentru că sunt hater. Păi nu trebuia să-mi văd eu de treabă și să tac naibii din gură? M-a mâncat pe mine în cur să mă apuc de calcule. Na, coaie, mai fă aritmetică și cu alte ocazii.
Doar că, ce să vezi, câteva săptămâni mai târziu, aceeași tipă mă coopta într-un proiect și lucra cu mine, ca blogger, în ceea ce avea să fie prima campanie plătită de pe acest blog.
Concluzia o trageți voi singuri.
P.S. Iar dovada c-am avut dreptate când le-am explicat că travel-ul nu e vreun subiect de nișă, dimpotrivă, este chiar noua categorie pe care am creat-o pe blog. Ce chestie, se pare că poate să scrie despre travel și un blogger generalist. Ba chiar se mai găsesc și doi-trei rătăciți care să-l citească. Dubios, foarte dubios, vă spun.
sursa foto: freepik.com
Rătăciți? Asta doare mai tare decât mânuțele roșii!😁
Comentariu beton!49
Eh, încercasem o ironie. Că nici doi-trei nu sunt, par oleacă mai mulți. 😀
Acum câtiva ani vreo 10 la număr, am zis că nu mai ajung niciodată în Africa, după o experiență neplăcută în Algeria. Timp de 8 ani am refuzat orice ofertă din partea aia a lumii deși ofertele au curs gârlă. Ca să vezi, acum vreo 2 ani vine managerul meu direct și mă roagă să mă duc în Algeria, că nu are pe cine să trimită, că eu știu ce am de făcut, că plm. Am cedat și am ajuns din nou în Algeria. Escortă militară, tot tacâmul m-am dus la mama dreaq!
A fost o lecție pentru mine de niciodată să nu mai spun niciodată!
Comentariu beton!32
Bun, știm toți că nu ești hater, întrebarea care sunt convins că frământă și pe alții, tipele alea erau ceva bunăciuni?
Comentariu beton!83
@Edelweiss, acest comentariu 😁
Comentariu beton!20
@Edelwiess, gând la gând!
Good girls like haters!
Comentariu beton!17
Ambele mai citesc pe aici. Deci am o singură variantă de răspuns. 😀
E fetili din poza?
Comentariu beton!17
Fetili din poză e influensări de travel.
Nu ma pricep, daca-s infuencerite de travel se poate da o tura cu ele ca sa ma influenteze?
Comentariu beton!39
Heitări, nene! Și tu, și băiatul ăla cu feșăn și topoare. Vă tot luați de suptcesul oamenilor… 🤭
Comentariu beton!35
Da, da, și prințesa brașovlui e alt hater de succes. :))))
@didina, exact. Acum se ia și haterul eșarfist de ei. Dar vorba ceea, suptces pt călătorii.
Oricum, Vasilescu ne spune că vrea să plece în vacanță. @didina, să pui inventar pe ușă,aaa preventiv.
Comentariu beton!17
@Marius, pe ușa de la frigider. 😜
Comentariu beton!20
Scuzați ignoranța, dar cine e prințesa Brașovului?
Sper că nu eu! 🤣🤣🤣
Comentariu beton!14
@Dyamisi zoso punct ro … i se zice de fapt prințesa Ardealului prin analogie cu ceva manelistă celebră 🤪 Prin târg umblă vorba că porecla ar fi apărut de pe vremea când se întâlneau blogării și se premiau și îmbătau ca … divele grohăitoare 😜
@Victor despre dvs se știe că sunteți prințul berii ăleia … Tu tu Tuborg … cum ar zice un bâlbâit 🤪
@HM
Mulțumesc de lămuriri. Eu mă gândisem la altcineva, dar nu prea mergea în context.
Prezent 🐒
Degeaba, in minte ei(a tipei care te-a acuzat de hatereala) tot hater ramai, acuma doar se foloseste de “hatereala” ta :))
Teoretic, ai dreptate. Practic, lucrurile nu funcționează chiar așa în industria asta. 😉
De când te citesc am avut o bănuială că ești hater, acum sunt convinsă.
Cred că după ce s-au gândit mai bine, au fost impresionați că ai știut să faci împărțiri.
Comentariu beton!30
Îți rupi o bucată din măreața-ți bunătate s-o duci pe dânsa cu mașina, iar ea te face „hater” la tine-n mașină? 🤔
JOS! La primul semafor!
Ah! Vrei să lucrezi cu mine acum? 1000€ taxă de hater!!! 🤪
Comentariu beton!25
Niciodată să nu zici „niciodată”…cu voce tare. Sau îi
schimbinuanțezi definiția. Niciodată=nici măcar o dată, *pentru o perioadă foarte lungă de timp. Unde „foarte lungă”, poate fi orice perioadă de timp. În cazul de față, câteva săptămâni. Dar putea fi foarte bine și a doua zi. Câteva zeci de mii de secunde pot fi o perioadă impresionantă. Cam ca view-urile alea de la zecile de articole de travel.Comentariu beton!23
Pe vremea mea nu se spunea că sunt heităr. Se spunea că sunt a dracului. Că și eu m-am ridicat într-o ședință CA și le-am spus că LF ul nu înseamnă mai nimic. Adică Load factor. Adică gradul de ocupare al locurilor într-o aeronavă. Nu te poți mândri cu asta. Că aritmetica demonstrează că la o cursă cu LF 100% poți pierde bani. Nu vrei să știi câte pupile și nări s-au dilatat în ședința aia😁.
Comentariu beton!26
Nu le am eu cu blogurile, nu ma pricep la views, insta si alte balarii de genul.
Dar intreb, care este conversia de vanzari? Ca pana la urma asta conteaza! Ca daca am 437 views de la 437 oameni, si din aia au cumprat pachete de vacanta 400 de insi mi se pare un succes fulminant. Pe de alta parte, daca am 1kk views si din astia 1kk se vand exact 2 pachete? Cu ce ma incalzesc vizualizarile?
Like and share nu tine de foame.
Comentariu beton!17
Șerif, pe lumea asta mai există și campanii de awareness, nu numai de conversie. Că ordinea firească a lucrurilor este asta: ca să ajungi să vinzi ceva, mai întâi trebuie să audă lumea de tine.
@Mihai
Am inteles, am zis ca nu ma pricep. Dar ca sa fiu hater, pardon, carcotas pana la sfarsit, nu conteaza si cine aude de tine? Ca daca aude Nea Costica, a carui cea mai mare extravaganta in materie de concedii a fost ca anul asta sa mearga sa taie porcul la Credevia la matusa in loc sa mearga la soacra in Galbinasi iar nu stiu ce vanzari o sa ai atunci cand termini cu awareness.
Mă, se presupune că atunci când faci o campanie în mediul online, nu prea-l ai ca audiență pe Nea Costică despre care spui tu. Iar scopul unei campanii de awareness, mai ales când vorbim despre turism, este să audă cât mai multă lume de tine. Cu cât este baza pâlniei mai mare, cu atât cresc șansele să ajungi și la cei interesați să călătoarească.
copii, stați jos și luați notițe, gică-contra is my middle name (că pe vremea mea nu se auzise de heitări);
licențiat în economie, studii aprofundate în HR, fo’ doojdeani de vînzări în diverse domenii dar tot ce contează la final este, cum zice Cuba Gooding Jr: „SHOW ME THE MONEEEEEEEEEY!!!!”
pentru restul, niște plimbători de hîrtii au inventat denumiri și acronime pompoase, că nu puteau scrie „labă-n cerc”…
Comentariu beton!30
@NeaCostică Labă-n cerc se zice dacă ai șkoala vetzii aprofundată superior barosane care’ste persoana lu’ matale 😜
@chris06
Punctual, se poate întâmpla să dai un tun. Dar pentru asta ar trebui să ai un om cu o intuiție excelentă și informații e măsură, ca să știe să fie fix la momentul și locul potrivit, pe principiul „ia banii și fugi”. Dar, dacă vorbim în ansamblu, se respectă niște chestii statistice. Când tragi linie la final, procentul celor care vor cumpăra produsul/accesa serviciul va fi cam tot pe-acolo, indiferent de ordinul de mărime la care ne raportăm. Atâta doar că, să zicem, 10% din 437 e 43 (hai, 44, dacă rotunjim), în timp ce 10% din 4370 e 437. MULT mai mult. Ca să nu mai zic că, de la un palier încolo, intră în ecuație și alți factori, care s-ar putea să mai adauge ceva la acele procente.
@Mihai mi-aș fi dorit să fiu în sală la momentul acela. Cu bere și popcorn, dacă se putea. 🙂
Comentariu beton!13
Esteți heitări degeaba. Campaniile de awareness, adicătelea cele pe model „blondă, țâțe mari, glezne fine, nu vând nimic, doar mă laud” sunt necesare mai ales în vremurile astea demente, în care suntem asaltați de tone de informații. Altfel, „blondă – vând tractor” riscă să aibă cam aceleași rate de succes precum dietele vasilesciene în vremuri de covid.
@didina, ce ziceați, doamnă, ăuarnes? iaca ce iese dacă nu-l cheamă pă blogăr la consfătuiri
https://arhiblog.ro/campanie-romani-cititi-volan/
Dom’ @costică, vă rog să mă iertați, da’ ăla nu e awareness. Este (ahem!) prostie în stare pură, iertată fie-mi franchețea, rogu-vă. Dacă ar fi după mine, peste 90% din panourile publicitare ar trebui să dispară, da’ știm cu toții că nu se poa’. Se-nvârt bani frumoși în industrie.
Da ce.a făcut.o să se răzgândească !?
Poate faptul c-am avut dreptate? Iar adevărul, fie el și neplăcut, nu înseamnă hate. 😀
Ai stricat tu zen- ul la corporatisti. Stii tu oare cat au muncit ei la prezentarea aia? Cate excel frumos colorate au fost implicate? Si din trei cuvinte i-ai linistit si umplut de kkt de fata cu sefii. Toata munca aia a lor redusa la zero. Normal ca nu se face.
Haterule care ești tu hater 😜 Degrabă halitoriule de diete … pe pâine. Având în vedere interesul general … ce urmează ? Secțiunea G astronomică ? 🤪
Cât despre ăia și view-urile lor 4xx … păi în vremurile mele bune cred că accesam blogul și de 100 de ori în 24 de ore de pe vreo 10 ip-uri🤪
Eu am cate o iesire d-asta la fiecare sedinta corporatista. Ultima oara m-am ridicat si am propus un premiu de eficienta pentru colega care scuteste 10 secunde din timpul companiei de fiecare data cand trimite livrari cu adresa incompleta; fara oras, fara judet, sau uneori scrie simplu „langa Petrom”. Suntem o firma care livram in toata tara, livram prin Fan Courier, la aia nu merge cu „langa Petrom”. Ce sa zic, unii colegi au ras, altii au bagat capul in pamant, altii si-au imaginat cum ar fi sa ma manance lupii in padure. Dupa sedinta m-a luat un sef sa ii zic la cine faceam referire, i-am zis ca daca e curios sa descopere singur. O luna dupa treaba mers brici, acu iar vad ca scartaie.
Comentariu beton!19
De ce ? Nus-a închis Petrolul?
In zilele noastre esti hater daca le spargi oamenilor bula de sapun in care s-au izolat de realitate. Am si eu o intrebare de necunoscatoare. Scopul unei campanii de promovare nu ar trebui sa fie vanzarile? Isi plateste vreo firma facturile si angajatii cu expunere? Mor cand ii vad pe toti influencerii lui peste prajit cum ofera ei „expunere”. That doesn’t pay the bills!!! In loc sa iti spuna bogdaproste ca le-ai oferit consultanta gratis te-au facut hater.
Am mai răsoun o dată laîntrebare asta, mai sus.
Băi, nu e așa, awareness-ul este o componentă importantă a unei campanii de digital. Pentru că el influentează decizia de cumpărare a utliztorului final. Dar, ca să se ajungă la conversia efectivă, la cumpărare, lumea trebuie mai întâi să audă de tine. De ce crezi tu că Coca Cola investește milioane anual în campanii de awareness? Că teoretic n-ar mai avea nevoie de așa ceva
@B0$$: Coca-Cola știe că există Pepsi Twist. 🤪
Se poate spune că scopul unei campanii de promovare sunt vânzările. Doar că nu musai doar cele pe termen scurt. Ca un exemplu, eu aici am aflat de serviciul Genius de la Emag. Dar de achiziționat, am făcut-o abia după câteva luni. Dacă salariile angajaților Emag depindeau de succesul acelei campanii, sper ca nu toți potențialii clienți să fi fost ca mine.
Comentariu beton!16
Lucrat in turism. E o moda asta cu trambitele. Nu am inteles niciodata de ce, mai ales daca ai astfel de rezultate.
Fostul meu sef avea o vorba. Nu e SMART, vreau sa stiu cate VANZARI ne-a adus campania asta.
P.s. e primul meu comment pe aici, desi rad cu pofta in fiecare zi. Congrats si multumesc pt hohotele de ras de la cafeaua din fiecare dimineata
Avec plaisir. 😉
Dar să știi că șeful tău nu avea dreptate decât pe jumătate.
@oana sper ca nu mai lucrezi in turism daca nu intelegi „trambitatul” specific campaniilor lor.
revening la view urile alea, daca nu au atasat nimic la ele gen comments, conversii, target definition, ceva interactiune care ca sa explice traficul nisat, apai ai dreptate.
aaaa hater zici …….atit a inteles duamna , tanti … duduia respectiva , deja notiunea de analfabet functional capata contur !!!
exista 2 categorii de oamenii,
1. aia la care cand le spui ca sunt prosti replica lor e ca pot sa spuna si ei acelasi lucru despre tine sau nu inteleg si nu accepta vreo critica si iti spun ca esti hater.
2. aia care au iesit din categorie si au inteles cum merg lucrurile in viata.
E usor sa nu accepti ceva, mai greu e sa vezi si alte puncte de vedere decat pe cel propriu format in pripa si sustinut cu incapatanare doar ca sa nu parem ca la un moment dat am fost mai prosti decat permite fisa postului si am facut-o de oaie.
Nus de ce in poza imi pare ca e lili sandu cu inca una. Si ca vor sa para mai apropiate decat permite morala crestina 😀
yup. that’s all.
nenea, care mai sunt condițiile de intrare în italia, că mă bate un gând să merg în dolomiți (așa-mi trebuie dacă am neamuri pe acolo) de sărbătorile de iarnă (nu doar de crăciun, ci și de sf. vasile)?
Habar nu am, că, după cum vezi, în loc să mă duc în vacanță, stau să muncesc zi și noapte.
Condițiile meteorologice cică-s prielnice 😜 Alea de călătorie .. ask MAE, nu Mihaiee 🤪
Eheee, io am biletele de avion pt mijloc de ianuarie si stau si aștept ce dreaq le-o trece ălora prin cap dupa sărbători, nu mă bag încă sa caut hotel. Deși posesor de 3 doze faizăr, tot stau cu ceva morcovel – nu de bani, că 55 de euro (dus-întors, 2 persoane) nu-s o mare pierdere, dar așa mi-e a plecaaaa 🙂
Dacă nu ai cel puțin două doze de vaccin trebuie să stai 5 zile în izolament și să ai și test făcut la intrare în Italia(cel rapid făcut cu maxim 24 de ore înainte sau cel molecular cu maxim 48). Dacă ești vaccinat sau ai trecut prin boală deci ai greenpass nu intri în carantină dar tot pe bază de test negativ intri în Italia.
@crina: cam fals. Conform MAE dar si viaggiarisecuri.it, daca ai certificatul verde nu mai trebuie niciun test. Dar ideea e ca de mai se se pot modifica, ca astea sunt valabile pana azi 🙂
@papi eu am dat niște informații conforme cu ordonanța semnată aseară, 14 decembrie, de ministrul Speranza și care va intra în vigoare foarte curând, zilele acestea, și va fi valabilă pana pe 31 ianuarie 2022. Acum, e alegerea ta de unde îți iei informațiile, eu am vrut doar să fiu de ajutor cu informații din realitatea italiană. Site-urile alea sunt probabil actualizate mai tarziu, sau mai greu. Sau după ce va intra ordonanța in vigoare.
între timp, condițiile s-au schimbat, trebuie să fac test, avionul mi-a fost amânat și nu prea îmi convin datele, așa că voi revedea dolomiții probabil în vremuri ceva mai liniștite!
Se pare că tu ai fost mai norocos (ți-ai oferit cuiva scuzele?), dar alții (ex. Vali-zoso), parcă sunt excluși ca printr-o listă neagră.
Hă? De unde e exclus Vali?
Și eu spun ce gândesc și în cele mai oficiale întruniri. După o vreme știe lumea la ce să se aștepte de la tine și chiar rămâne dezamăgită dacă nu performezi. Never say never au zis-o alții înaintea noastră, e fundamentată și practic și teoretic și câteodată doare. Mie nu mi se pare deloc hater bloggerul eșarfat dar am citit cu plăcere partea de travel, niciodată nu strică un pont bun de vacanță.