Nu știu dacă am mai scris despre asta pe aici, dar visul meu este să-mi iau o mașină electrică. Vorbesc cât se poate de serios, mi-ar plăcea să am pentru București, ca a doua mașină, o electrică. Bine, mi-ar plăcea s-o am nu numai pentru București, ci pentru mers peste tot cu ea, dar despre asta mai stăm de vorbă doar după ce producătorii reușesc să mai facă ceva cu autonomia. În sensul că, la cum se prezintă situația în prezent, parcă n-am chef să stau s-o încarc de două ori într-un drum până la Arad, de exemplu. De-aia ziceam că electrica ar fi a doua mașină.
Pentru că tot din pricina autonomiei, te lovești de un impediment major: infrastructura pentru automobile electrice de pe teritoriul carpato-danubiano-pontic este, la ora asta, descurajantă. Mă rog, parțial este și vina mea, dacă aș fi avut grijă cum trebuie de cheakrele mele, dacă le-aș fi ținut curate și dacă învățam cum să-mi creez propriile câmpuri energetice, acum aș fi avut și eu acces la tunelul ăla pe sub Bucegi al dacilor liberi și nu mai aveam nevoie de nicio mașină electrică. Era suficient să mă concentrez puternic pe destinația unde vreau să ajung și restul făceau portalurile dimensionale. Dar, na, dacă n-am fost în stare, n-am fost.
Nfine, redevenind serios, voiam să vă spun că oamenii ăștia de la ENGIE e-XPLORE parcă mi-au citit gândurile și, jbam, m-am trezit că mi-au trimis săptămâna trecută o ofertă completă pentru mobilitate electrică. Ofertă care mă cam face să mă gândesc „cum ar fi dacă” și să văd cum reușesc să strecor subiectul, ca din întâmplare, în discuțiile cu cea mai mișto femeie din lume. Ca să înțelegeți de ce m-aș expune unui asemenea risc, ia uitați aici ce au în pachet:
Stație proprie de încărcare electrică Elvi. Din punctul meu de vedere ăsta era principalul inconvenient. Nu știu de ce, dar nu prea mă vedeam scoțând prelungitorul pe geam ca să-mi încarc mașina.
Furnizare energie electrică din surse regenerabile. Aici trebuie să vă mărturisesc că nu mă prindeam care e avantajul, în capul meu era totuna de unde-mi încarc mașina, că tot curent electric e. Well, o fi, dar ăsta din surse regenerabile e mai ieftin cu 15% decât ăla din surse convenționale. Păi nu stau ei mai bine la mine în portofel ăia cinșpe la sută?
Acces în rețeaua Renovatio e-charge, cu primii 3.000 km incluși. Practic, nu e ca și cum mi-ar rezolva accesul la tunelul ăla pe sub Bucegi, dar mi-ar permite să merg cu mașina electrică prin țară.
Preț special pentru un BMW i3. Am condus o drăcie din asta și să știți că e șmecherie, nu degeaba e cea mai vândută mașină electrică din România.
Well, cu aceste date ale problemei în mână, poate reușesc s-o conving pe regina fashion-ului și, în viitorul nu foarte îndepărtat, să schimb trotineta cu un BMW i3. Sau nu știați că asta este cea mai usoară cale de a convinge o femeie? O faci să creadă c-a fost ideea ei.
sursa foto: istock.com
Du-te măăă … beamvistule 😜 E pachetul full cu semnalizare ?
Comentariu beton!32
Ahhh, am uitat să întreb de semnalizare.
Ce ma distrează treaba asta eco, vrem pe electric gen, jmekerii nespunand ca bateria aia de pe auto polueaza in draci la fabricare mai mult ca 1000 de benzinare sau diesel!
Dă bine la corporatisti să te afisezi „în trend”, dar vezi ca-n afara basinilor cu tunelurile pe sub Bucegi si campuri geo-stationaro-eliptice cosinusoidale care sa te translateze pe tine 1000km. intro secundă pana la Budapesta, vezi ca un român a inventat motorul pe bază de apă, care descompune el, face si drege, de merge rectiliniu fără să polueasca cu un gram atmosfera.
Sigur in bula ta n-a ajuns informația cu pricina, si nici că transnationalele petroliere au actionariat majoritar in firmele care ofera (sanchi) soluții eco, super-scumpe si neviabile, dar hey, să mimam ecologismul ca să fim de râsul rasilor!
Se dezbate încă. Ce zici?23
Am râs cu lacrimi la aia cu românul care a inventat motorul care merge pe bază de apă. Rectiliniu. :)))))) Ăsta e printre cele mai vechi hoax-uri de pe internet la care pun botul toți cititorii de efemeride și, in general, toți idioții. Felicitări!
Mulți râd din diverse motive și cred că girafa nu există, că n-are cum, că o melteanca a putut-o eclipsa, alaltăieri, pe Melania, că Justin Capră n-a inventat automobilul care consumă 1 litru benzină/100 km. Săraci cu duhul dar și cu gândul, iarta-i Doamne, le trebuie citite niște molifte să piară dracii cât și bașinile corporatiste din ei!
@Irma, până una alta arată-mi unde e automobilul ăla care merge cu apă. Inventat de români, desigur.
Băi, internetul ăsta m-a învățat două lucruri: Primul, oanenii nu zic „am greșit” nici morți. Și al doilea, proștii au cele mai ferme și de nezdruncinat opinii.
Cum nu, la motorul pe bază de apă te costă 10.000 iepuroi vizionarea, iar la cel al lui Capră doar 5000, ca-i înregistrat deja la OSIM deci nu mai e vreun secret planetar! Te bagi, hai că la corporatistii neplatitori de taxe ăștia sunt bani de taxi??
Ce m-a învățat pe mine internetul e că toți trend-setterii ăștia părăti care trăiesc în second life, recte bula lor , și care se cred ” miez” , sunt doar niște ignoranți sadea, analfabeți sociologic.
@Irma, ai dreptate. Mereu pic în capcana asta: mă contrazic cu proștii. Well, aia e.
Replica idiotului suprem lipsit de argumente: esti un prost deoarece nu gândesti la fel ca mine si îndrăznești sa-mi pui la îndoială convingerile mele sacre si imuabile!
Că motorul cu un consum de 1 litru/100 km. este patentat e cert. Ca acest motor e de vreo 50 de ori mai ecologic decat mizeriile de la tesla sau bmw sau nisan iar e cert.
Că o companie îi dă unui blogar un 3000 E să producă un articol despre un produs de tot rahatul pe care oricum nu si-l poate permite fiind exorbitant de scump, dar pe care, sanchi, si-i l-ar cumpăra chiar mâine, denota o mare ipocrizie, si mai apar si zeci de comentarii inepte de genul: frate, n-ai prize de alimentare, masina e urâtă cu spume, n-are portbagajul indeajuns de mare, băi, suntem sănătoși la cap?
Asta-i doar un post publicitar la engie-gheremezu’-soacra-mii , adică de la unii care vor sa-i prostească pe prosti!
Pe pariu ca Mihai n-o să apuce in viața asta sa-si ia o electrica, mai prinde si el un piscot , o icra, o jumara, se aliniază in trendul comercial?
@Irma, păpușe mică și sexoasă, desigur, acest articol este semnalizat cu „promo” și chiar dacă n-ar fi numai un idiot nu și-ar da seama că este un text promoțional. Revenind la tine, dacă tot am pomenit despre idioți, e a treia oară când cer și eu un amărât de link către motorul care merge cu apă, inventat de români desigur. Evident, te faci că plouă și răspunzi zicând despre motorul lui Capră. Care să vezi ce, merge tot cu benzină.
Cât despre partea cu cât câștig sau nu câștig eu, asta m-a amuzat cel mai tare, dar m-a și întristat pentru că nu știam că am cocalari pe blog. Ăsta fiind întotdeauna argumentul cocalarului: „săracule”. Chiar dacă habar n-au cu cine vorbesc.
Da, da, subliminalul funcționează dintotdeauna! 🙂
P.S.: Nu-i frumos să mă laud, dar să știi că la Brașov ai avea unde să încarci troșcoleta aia electrică, în drumul tău spre Arad.
Să sperăm că voi avea unde și prin București.
E foarte mișto mașina… putere 180 de cai instant… design-ul nu e cel mai reușit, dar e ok per total. Eu aștept anul viitor de la Skoda citygo-ul…se zvonește că prețul de pornire ar fi de 18000€ și dacă scădem prima de la stat de 10000€ cumperi o mașină electrică noua la pret de una termica second-hand. Aceeași problema o am și eu la treaba cu încărcatul. Dar cei de la Skoda zic de o autonomie de vreo 260 de km, deci suficient să mergi o săptămână prin oraș lejer.
260 km autonomie reală citygo? Mă cam îndoiesc.
@Mihai, și dacă nu e 260 și ar fi 150-200 la prețul asta nici nu poți zice că nu e bine. Din câte am înțeles ar avea cam aceeași kw bateriile ca și i3, dar jumătate din putere (90 cp). Cum i3 are in jur de 200 km autonomie tind sa cred că acei 260 de la citygo ar fi pe bune.
Duamne ajută. Dacă ar fi la banii de care zici tu, ar sparge piața.
Ar fi obligați și restul sa coboare prețurile la electrice, daca mai vor să vândă ceva. Așteptăm cu mare interes. 😁
Hai ca te rezolv eu cu problema legata de convingerea reginei fashion-ului. Ai uitat cel mai important punct din pachetul ala. La cumpărarea pachetului, ai bonus o trusa de șurubelnițe!!!
Comentariu beton!18
N-am. Dar aș putea să zic că am. 😀
Aseara am bagat o tură cu noul Ford Focus 1.5 TDCi 120 CV…răman fan mazot, cum ar zice turcu..Ca o paranteză, bemveul ăla electric e aproape la fel de urat ca Fiatul Multipla. Și puține mașini se pot lăuda cu treaba asta…
Comentariu beton!36
Ah, am trecut de multă vreme de faza „mașina trebuie să fie frumoasă”. Dacă-mi fac treaba cu ea, băgând cât mai puțini bani, e perfect. Uite, dacă ar scoate un Multipla electric, cu autonomie de 1000 km, la preț de logan, m-aș așeza de cu seară la poarta dealerului.
Da totusi..e urata cu spume🤣🤣
Comentariu beton!18
Multipla sau i3?
I 3…ca multipla era doar etalonul la care m-am raportat…
Well… vezi, de-aia suntem diferiți. Dacă la multipla sunt de acord, la i3 nu mai sunt. Mie-mi plac, mă uit după ele pe stradă.
@Redoo, da’ i8-ul?! <3
@Anouk, singurul bmw care-mi place cu adevarat e BMW Alpina B2S…I 8 l-as vinde, mai pun ceva si-mi iau un Alpina..
E special facuta urata. Asa nu conteaza daca va fi zgariata cu cheia. Ei stiu ca vor fi multi amatori printre platitorii de taxe jecmaniti pentru subventiile alea.
Nu i3! Accesul la locurile de pe bancheta din spate e un chin.
Mie-mi place să conduc de pe bancheta din față.
Si mie, dar am copii. Cine trebuie sa se dea jos din masina sa urce/coboare copiii? Soferul. Adica eu! 🤔
Păi nu-i mai lua după tine. :)))))
Am zis c-aș vrea-o ca pe a doua mașină. Dacă e atât de gravă treaba cu accesul în spate, când trebuie să plec cu copiii, o iau pe cealaltă.
@Catalina, și eu am mers cu i3 cu copilul in spate și chiar mi s-a părut mai ok accesul cu deschiderea portierei din spate invers decât cea tradițională. Daca te referi la faptul că trebuie să deschizi și portiera fata ca să o deschizi pe cea din spate, cel puțin când ai copil mai mic și tii portiera spate blocata sa nu facă trăsnăi ăla mic tot un drac e. Iar când creste și se poate da jos singur e suficient să deschizi portiera la șofer cat să poată să o deschidă pe cea din spate singur și gata.
M-ai făcut praf! Eu zic să te orientezi mai bine spre o pereche de mârțoage cu tot cu căruță fiindcă, la cum li se strică la ăștia autostrăzile proaspăt construite, în vreo 5 ani ne întoarcem la origini.
Sau fă o campanie pentru IAR Ghimbav sau cum s-or mai numi acum, poate dau și ei drumu’ la niște elicoptere mai low-cost pe gepele pentru săraci. Nu de alta, dar are un vecin o jucărie d-asta electrică și dă seara fix atâtea ture de cartier în căutarea unui loc de parcare câte dau și eu, până-i pică duraselu’. 🤣🤣
Auzi la el, Bmw I3! Chel, tichie, mărgăritar, d-astea….
Comentariu beton!27
Să vezi ce-o să râd de tine când o să scot prelungitorul pe geam s-o încarc. 😀
Hahahha. Am adunat ceva mălai în torpedou în așteptarea helicopterului pă jepeleu😜. Căruță am … îmi lipsesc boii😜
@Mihai, să vezi ce-o să mai râd de tine când s-o apuca Găbița Sârmăncwr să dea și curent electric cu porția, cum face acum cu apa caldă. Să vezi cum mai faci coada la mega pentru 3 de A – uri sau cum stai pe bloc cu eoliana în brațe pă entemperie ca să ai de-un drum până la Vâlcea. 🤣🤣🤣
Comentariu beton!14
E faină mașina. Minunatul meu are una de la servici. M-a amenințat că dacă îi schimbă mașina își cumpără și el una.
A uitat că nu mă impresionează amenințările :))
De ce nu o varianta de masina plug in. Se rezolva si cu drumul pana la Arad
Adică se se bage singură în propria-i priză sau?
Am citit titlul….zic….În sfârșit îți revii! :))
Nu-mi ești frate de sânge dar tot te sfătuiesc ca la consagvini: NU îți lua cazan nemțesc!!!!
Adică de ce NU?
În primul rând, sunt cazane. Asta trebuia să fie îndeajuns.
În al doilea rând, le dai banii tăi nemților. De ce ai face asta, când poți să-ți dai banii francezilor, italienilor, japonezilor, ba chiar și americanilor.
În al treilea rând, dacă nu-ți convin nici opțiunile de sus, ia-ți o d-aia electrică pe două roți.
Dar NU cazane nemțesști, nu mai asculta de germanofili, că-ți fac rău.
Troty strongly dislikes this idea. Cu ea ce se întâmplă, ajunge la ferma de trotinete?!
O mai folosesc în zilele foarte aglomerate.
Bazil, care-s alea neaglomerate foarte?
În Biucreș.
Deci îți extinzi flota de electrice, nu o schimbi. Bun așa. 🙂
Sfinte, nu se referea la Bucuresti, ci la drumul spre Arad. Chiar e foarte aglomerat uneori 😁
O baga in portbagaj la i3 (ups, nu are loc, o leaga de i3). Stii cum e la telefoane cand ai si o baterie externa? Asa face el cand i3 se face un simplu 3. Il conecteaza la troty si continua drumul.
Avand in vedere ca e BMW mai ai o solutie: sa o iei cu tine la un test drive, eventual, dc are permis, sa o lasi sa conduca ea. Garantez ca iti da voie sa ti iei masina 🙂
Dar electric, electric, esti sigur ca vrei sa intri in randul cocalarilor cu bmw??:)
Sunt absolut sigur că cocalarii nu conduc electrice. Sau, mă rog, conduc, dar la pu pe gepeleu.
Tu ai blocat cea mai misto femeie din lume să-ți citească blogu’?
Da, i-am blocat ip-ul. Nu vede decât articolele în care zic cât e de minunată. 😀
Pe regina fashion-ului o convingi mai sigur cu un i8 👍
În tara detin si eu un bavarez motiv pentru care mai pierd vremea pe forumul bmw, un coleg de forum a achizitionat un astfel de specimen(i3), mereu ne tine la curent cum ii face program masina, adica cum isi planifica drumurile, unde incarca, pana unde ii ajunge etc, drept dovada ca romania inca nu e pregatita pentru autombilul electric, ori daca imi cumpar o masina noua e sa ii fac eu program nu ea mie, a avut si el idea sa mai tina fratele mai mare cu motor termic in garaj(un seria 5) si probabil ca nu ia parut rau
În motorul termic inca se investeste ceea ce inseamna ca inca nu au de gand sa renunte la el producatori, inca se mai fabrica V6, 8, 10 sau V12 si inca au clienti pentru ele(sunt si eu unul din ei ☺️), si mai e o chestie interesanta, cat din energia planetei e verde si cat este produsa prin poluare, nu poluez cu motorul termic dar poluez cu centralele care produc energia electrica, app de energia verde, e adevarat ca e mai scumpa decat cea produsa prin poluare? Asa am intels de la acest detinator de i3, a mentionat ca sunt astfel de statii de incarcare dar e mai scump, interesant, in mod normal ar trebui sa fie mai ieftin sa atraga clientul spre nepoluare
Din ce-am înțeles eu, e de opt ori mai ieftin să mergi pe curent decât pe benzină.
Boss, intreaba-i pe cei de la Engie (sau mai degraba BMW) cat costa sa schimbi acumulatorii, ca o data si o data tot te lasa, o sa ai autonomie mica, probleme. Sunt curios doar aproximativ cam cat tin (in km,) pana trebuie schimbati, adaugi costul schimbarii si imparti iar costurile. Chiar m-ar interesa raspunsul lor.Fără misto.
Mă interesează și pe mine acest aspect, da.
Cei de la nissan spun ca pentru o baterie de 40 kwh clientul plateste undeva la 11k euro, pentru o baterie de 62 kwh pretul bateriei merge pana la 20k euro, nu e chiar ieftina si la indemana cetateanului de rand din romania care vrea sa fie nepoluant cat de cat
Din fericire incep sa apara variante si pentru electrice in bugetul oamenilor normali, fara Tesla, i-Pace, e-tron si alte nebunii.
Se lanseaza VW ID3 cu un range declarat 420km (aprox) real ma astept pe la vreo 350-380km. Ceea ce e chiar ok.
Renault Zoe / Nissan Leaf iar sunt niste optiuni bune, cu range-uri in jurul a 250km.
Daca regina nu aproba bugetul pentru i3, ai optiuni sa ii arati 🙂
Anul viitor se anunta interesant daca vrei sa faci schimbarea. Eu ma gandesc serios la asa ceva.
dacă o să îți iei un bmw electric o să fie ca un magnet pentru domnișoare, o să ai un mic harem care să te facă fericit, în fiecare seară altă păsărică, o să fii ca un mic sultan 😋
dacă nu o să mai poți face fată la atâtea femei, îti recomand să iei pastile și bineînteles să te protejezi
îmi aduc aminte când eram la bacău și am cunoscut curve pe net, una mi’a lăsat amintire o gonoree, de mă ustura ăla micu când mă pișam 😣
ce bine că ești singur
…dar stai, ești cu cmmfdl, deci fără femei 😏
păcat, promiteai așa de mult cu noul bavarez electric…
un vis pierdut, oare de ce?
Băi, @Toni tu reușești performanța să ma faci să mă enervez și să râd, în același timp. 😀
@tata vasilescu:
dacă nu eu, atunci tine?
dacă nu acum, atunci când? 😀
Asta trebuie să fie din categoria ”dacă te duci în piața aia plină de oameni și te autodetonezi, o să ai harem de 40 de virgine pe lumea cealaltă”. Bună gluma, Toni. 🙂
@anduta: eu vorbeam serios
în orașele de provincie un bmw nou face furori printre domnișoare
din păcate stăpânu blogului are prietenă, deci pa pa harem
și încă ceva, eu știam că pe detonatori îi așteaptă 70 de virgine
știu, ce mi’s 40, ce mi’s 70 😋
merci de aprecierea cu gluma 🙂
Eu știu de 40, de 70, ba chiar și de 100, dar am zis să merg pe varianta pesimistă. Mai bine să aibă oamenii ulterior o surpriză plăcută, decât să fie dezamăgiți.
Tony, textul era o cautare de solutii pentru a-si convinge “sefa” sa semneze cecul pt un i3. Ce faci tu e ca si cum ai lua cecul si l-ai baga in foc. Si cecul acesta si celelelalte 100 posibile.
Mister, asta iti vrea raul.
No offense Mihai, dar PRIMA problema cu electricele astea, pentru mine, este chiar in randul trei al textului tau, „… a doua masina …”.
Din pacate, din cauze care tin de infrastructura si altele, rationamentul este 100% corect si tocmai asta e marea problema – a vinde electrice in conditiile in care autonomia inca e o problema, infrastructura pentru ele e cvasi-inexistenta si oamenii nu si-au schimbat inca modul de gandire, devine parte din problema si nu din solutie. Masinile electrice vanduce/cumparate in conditiile de acum doar se vor ADAUGA la numarul total de vehicule si nu vor INLOCUI dintre cele vechi/termice. Eu nu am vazut inca un studiu serios sau o corelatie matematica intre numarul masinilor noi/electrice care intra in circulatie si cele vechi/termice care ies din circulatie pentru ca au intrat alea noi. Sau daca programul RABLA (indiferent ca e vorba de termice noi, plug-in-hybrid sau full-electric) a schimbat paradigma in ultimii 3-5 ani.
A DOUA problema este PRETUL. La clasa similara si dotari similare, una electrica costa (cel putin) dublu fata de una termica. In RO, daca prinzi tichet, treaba poate ca devine OK dpdv financiar pe loc, la achizitie. Nu stiu cum e pe termen lung ca si costuri de exploatare, ca doar nu am luat-o razna sa cred povestile de la dealer. Dar, daca nu cumperi cu tichet, nici macar la nivel teoretic nu merita luata in calcul.
Ca exemplu – in UE, tari precum UK sau NL in primul rand descurajeaza cresterea numarului de vehicule dar si subventioneaza masinile full-electric cu 30-50% din pretul de achizitie. Personal nu sunt de acord cu subventia de niciun fel pentru ca banii/profitul se duc direct in buzunarul fabricantului, la fel de bine ca la una termica si nu avem nicio schimbare de comportament nici la nivel de producator nici la consumator. Dar trebuie sa recunosc ca, daca tot am decis ca nu avem o solutie mai desteapta decat sa aruncam cu bani (statul/UE/whatever) in problema, macar sa o facem cu cap.
A TREIA problema, de la care a pornit de fapt toata discutia cu electricele, de fapt, e aia cu protectia mediului – circula o gluma, ceva de genul „… care e cea mai nepoluanta masina care circula pe sosele? Land Rover DEFNDER, pentru ca >75% din alea inca finctioneaza si circula fara probleme si nu trebuie sa isi bata nimeni capul sa le duca la reciclare …”. Din nou, daca nu are un impact impact clar si masurabil pe partea de protectie a mediului, o masina electrica ramane doar un accesoriu „cool” si cam atat.
In 2017-18 am avut multa bataie de cap cu alagerea masinii nr. 2 din familie. Cu mentiunea ca era vorba strict de inlocuirea celei vechi, nu de luat inca o masina. Am analizat oferta de full-electric – la bugetul nostru intrau doar cutiute din astea tip „paduche de asfalt” Complet nefezabil pentru noi deoarece de minim 3-4 ori pe an trebuie sa plecam 2 adulti+1 copil in diverse locuri, distante medii, 2-3 zile, deci ceva loc de bagaje era necesar. Plus problema cu alimentarea si faptul ca trebuia sa mai astept inca 3-6 luni sa prind tichetul rabla de electrice ca la pretul de lista tot nu mi-o permiteam.
Am trecut la hybrid care erau cat de cat mai OK. Alesesem o Toyota Corolla (avea si varianta break) dar pretul era undeva la 20-25k EURO. Subventie 5k EURO, care se duceau imediat pe o statie de incarcare acasa (stau la curte) ca sa aiba sens achizitia si sa o folosesc cat mai mult pe electric si nu pe benzina. Doar ca 20-25k EURO, din nou, era o suma muuuult prea mare pentru noi la acel moment. Plus aceeasi problema cu asteptatul tichetului care oricum nu facea mare diferenta la buget.
In final am luat un bezinar NOU Euro6 care, ca pret/spatiu/costuri exploatare, este OK pentru nevoile noastre. La buget de masina electrica MICA si cu dotari asa-si-asa, am luat (cu tichet rabla simplu) una termica din clasa COMPACTA, 5* EuroNCAP si dotata foarte aproape de full-option.
Bravo !
@Ananas Bravo se zice la măgari 😜 Cryptoprocta ferox e alt fel de animal … urban.
@Cryptoprocta Cât consumă compacta în regim intens de exploatare urbană? De ce nu ai ales o hybridă gen Prius/Auris/Niro/etc. Anumite hybride consumă 5-5,5 în București. Full electric e doar o fantezie corporatisto-hipsterească. Nu sunt rentabile în exploatarea unei familii cu obiceiuri sănătoase de consum.
Și DA, și eu mă oftic că alte state subvenționează achiziția de hybride/electrice cu asemenea procente din valoare.
Bună idee!
Si eu vreau sa renunț la cadă și să îmi iau piscină…O voi pune la bunică-mea la sat, normal! :))
Bucureștean fiind tu, nu te-aș susține niciodată să îți iei o (altă) mașină, acolo. Fie ea și electrică, că ghici ce, consumul va fi extrem de mare in trafic (ai să încarci exact când vei avea nevoie de mașină) , timpii petrecuți vor crește o dată cu numărul de (alte) mașini, iar haosul nu se va reduce. Soluția? Desigur:
Bicicletă electrică ! 🙂
BMW cu i3 2.30 GHz, 4gb ram,full hd, windows 10, tobă sport.
Asta nu e maşină, este laptop cu roţi 🙂
Comentariu beton!14
In primul rand e urata cu spume ca toate electricele low-mid price. Dar daca tot nu conteaza asta pentru tine si vrei sa contribui cumva la societatea in care traiesti nu mai bine iti iei o hibrida sau ic facuta in Romania?
Hibridă făcută în România? IC nu știu ce e. Fii un pic mai specific, te rog, că poate se fac automobile hybrid în România și nu știu io.
probabil se referă la Fordul Puma de la Craiova : https://stirileprotv.ro/stiri/auto/ford-lanseaza-la-craiova-primul-vehicul-hibrid-construit-in-romania-cum-arata-ford-puma.html
Aham. Și ic ce e?
IC ? naiba ştie. poate e tren Intercity care circulă cu viteza medie ameţitoare de 50 km/oră pă linii electrificate.
@Mihai Vasilescu, banuiesc ca IC vine de la internal combustion.
Cred că una hibrid e muuult mai ok.iuț pt. România, încă vreo 10- 15 ani de’ acu înainte ( sorry Mr. Brucan !) . Eu știam că Nissan se laudă cu cea mai vândută mașinuță electrica in Ro , cu al său Leaf !
Păi pentru că așa a fost, Leaf-ul era cea mai vândută. Se pare că i-au detronat bmw cu i3.
Dar nu cea mai ieftina electrica, ia arunca un ochi la nissan.ro sa vezi, cea mai ieftina 36k euro minim si cea mai scumpa 40k euro si daca mai ai bafta sa te lase acumulatori cand iese din garantie chiar nu e ieftina deloc
i3 i-a prins din urma dat fiind faptul ca se vinde cam la acelasi pret cu nissan-ul si sigla in cazul bmw isi spune cuvantul
Dacă tot vom avea toţi în următorii 4-5 ani maşini full electrice ar trebui ca oamenii ăia dăştepţi de la ENGIE e-XPLORE să se gândească la o soluţie de încărcat bateria de pe maşină wireless ca telefoanele.
Mergi de la Bucureşti la Arad şi când treci pe lângă reţeaua lor electrică, pac, se încarcă şi bateria. Ă, aşa-i că sunt dăştept şi merit o diplomă sau o medalie de la enel ?
Într-adevăr, ideea e genială. Dar nu m-am prins exact de unde ai tras concluzia că vom avea toți electrice în 4 – 5 ani. Că eu încă văd în trafic destule tuciuri mai bătrâne decât mine. Și mă cam apropii de 40, ca să zic așa.
Mă scuzaţi domnu’ @Ionuţ. când am aspirat leptopu’ ultima dată mi-a tras tasta 0. am vrut să scriu 400-500 de ani 🙂
Daca vrei masina electrica pregateste-te serios ca vara sa mori de cald iar iarna sa iti clantane maselutele deoarece la toate masinile electrice autonomia este data, de producator, fara a lua in considerare alti consumatori, in afara motorului evident.
Din cate am inteles de la un amic care are asemmena masina autonomia scade la mai putin de jumatate daca pornesti aerul conditionat/ incalzirea si circuli intr-un oras aglomerat precum urbea noastra.
De asemenea, din cate am mai citit, aceste masini electrice nu sunt atat de „nevinovate” la capitolul poluare, ele nu fac decat sa mute poluarea din orasele unde circula asemenea vehicole in alte zone (cele in care se produce curentul electric) si alte tari, in special din lumea a treia (de unde se extrag materialele necesare pentru fabricarea bateriilor).
In concluzie daca falsa emblema „eco” va contrabalansa disconfortul personal si problema transferului de poluare bineinteles ca da bine, la orgoliul personal, sa ne dam in electrice, mai ales daca au embleme de prestigiu.
Ic=internal combustion
Scuze din reflex …cam asta e termenul prescurtat prin bula mea la masini simple doar cu motoare cu combustie interna. Daca incepi sa citesti pe forumuri comparatii intre masini IC,hybrid si eletric(eventual hydrogen) o sa intalnesti termenul. In rest ce sa zic…fa si tu o comparatie pe 10-15 ani intre variante si vezi ca nu mai da cu plus pentru electrice…deocamdata. Si ca sa produci si sa transporti curentul ala plus productia de bateri nu prea sunt ecologice…asa ca…mersul pe jos face piciorul frumos 😉
https://www.engie.ro/business/eficientizare-energetica-si-tehnologii/gaz-natural-comprimat-pentru-vehicule/
Dacă eram io primaru’ capitalei făceam un blat pe tehnologia asta cu ceva regii și flote din subordine ☺️
Lăsând bâza … e o alternativă mai curată pentru diminuarea poluării provocate de flotele de distribuție din megalopolis 🥴
hehee, dacă erai tu preşedinte…
dacă io era președinte… țineți mine…
Dacă aş fi pentru o zi preşedinte, ţineţi minte, v-aş amaneta pe toţi nu m-aţi prinde…yo :))
Nimic nu e așa nepoluant cum pare la prima vedere.
Ia uite bă cum s-a transformat rentăcar . Ai oenge care luptă împotriva poluării ? 🙂
@GabiI, m-ai făcut să0mi recitesc articolul. N-am scris nicăieri ceva despre poluare sau despreccum vreau eu să protejez planetă luându-mi mașină electrică. Mi-aș lua pentru că-mi place și pentru că e muuuult mai ieftin decât pe benzină.
Mișule, dar nu îți ziceam ție, ziceam la modul general, că tot s-a vorbit de poluare. Și la mașini nu mă pricep. 😛
@GabiI, dacă nu te pricepi la maşini de ce te bagi ? Vezi-ţi de cratiţa ta 🙂 Apropo de poluare, ce faci cu uleiul din cratiţa aia după ce-l foloseşti ?
poate unge porcu’ pă șoric ca să iasă rumenit 🤭 la proțap … asta dacă nu e vreo vegană și nu s-atinge de slană😉
Dacă „cea mai mișto femeie din lume” citește ce ai scris tu – ma refer în special la ultimul pasaj – s-ar putea sa dormi pe balcon 😆😆😆😆😆
Fix acum am văzut reclama la e- 208 de la Peogeot, se demonstrează că se pot construi mașini electrice faine !
Cand te uiți cât costă o mini-minunăție din asta… iei un paracetamol pentru durerile de cap și parcă tot mai bine sună o trotinetă!
PS. Am intrat la BMW și mi-am configurat i3-ul și mi-a ieșit vreo 47 de mii de coco. Frumos cochet, dar nici pe apartamentul cu două camere nu am dat atât. 😁
dupa ce am citit articolul tau am inceput sa urmaresc subiectul i3 pe autostrazile tarii de il fabrica. sunt la fel de rare ca si Fiatul Multipla. cam dubios, parerea mea
pe autostrada am vazut 2, decat. ambele mergeau la aspiratie in coada unui tir, cu 90 kmph. oare sunt nemtii refractari la electrice? sau au bani si isi cumpara direct tesla? sau nu merg cu ele pe autostrada? sau fix astea de le-am vazut erau cu bateria la 10%
neclar pana acum.
parcurg zilnic 110 km pe autostrada.
Io nu m-aș uita după ele pe autostradă, că sunt totuși mașini de clasă mică. Zi-mi dacă le vezi prin oraș.