Vestea bună e că am început EUROCHARGE 2025 conducând Porsche Macan 4.

Vestea mai puțin bună e că sunt în mașină cu Meșter. Poate că asta n-ar fi fost ceva neapărat deosebit, dacă nu m-ar fi obligat să ascult ieri, toată ziua, un cântăreț canadian, pe numele lui de scenă Bahamas.

Bănene, așa cântă omul ăla de dor și jale, de nu-ți mai arde de nimic, vrei doar să ajungi odată unde ai de ajuns. Să vă mai spun că Meșter și-a luat chiar și bilet pentru concert la Bahamas ăsta, la Londra, în noiembrie? Nu vă mai spun. Cert e că azi probabil va urma o nouă sesiune de Bahamas… 🤦‍♂️

Nfine, revenind.

Ziceam că prima mașină pe care am condus-o în tur, dacă tot mă obișnuisem cu brandul, a fost Porsche Macan 4.

Nu știu dacă o să faceți și voi ca mine, cert este că eu m-am întrebat ce-o fi însemnând 4 ăla. Doar că uneori, fără să-mi dau seama, îmi pun întrebări din astea existențiale cu voce tare. Ceea ce am făcut și ieri, în mașină cu Meșter fiind.

Și uite-așa am aflat de unde vine. Naiv fiind, eram convins că mai mult ca sigur e a patra generație și de-aici cifra. Dar nu, 4 vine de la faptul că este primul Macan cu tracțiune integrală, adică pe toate cele patru roți.

Bine, mă rog, ar fi putut să fie un Macan 4S, ceea ce ar fi însemnat vreo 100 și ceva de cai putere în plus. Sau ar fi putut să fie Macan Turbo, adică vreo 200 și ceva de cai putere în plus.

Nu s-a putut, așa c-a trebuit să mă mă mulțumesc cu cei 408 cai putere ai unui Macan 4 obișnuit. Ceva foarte nasol, vă zic. Glumesc, desigur, are cai putere să mai dea și la alții.

Totuși, mi-a fost imposibil să mă abțin să nu-l compar cu cele trei Porsche 911 testate în Creta. Și mi-am dat seama că mașina asta, Porsche Macan 4, reușește să-ți dea și senzația de eleganță, pe lângă puterea inerentă.

În sensul că, deși îi simți forța la fiecare apăsare de pedală, parcă rulează altfel, parcă e un gentleman calm, dar care e pe punctul să se enerveze.

Dacă în cazul lui Porsche 911 nu știam cum să mă bag mai tare în viraje și să-l fac să scârțâie la fiecare ac de păr, cu Macanul simți așa un fel de liniște și de pace interioară care te face să-l conduci senin, liniștit, dar perfect conștient că, la o adică, ai la dispoziție peste 400 de cai putere la o apăsare de accelerație distanță. Combinația perfectă, nu?

În rest, ca să vă dau și cifrele care-i interesează pe toți când vorbim despre electrice, mașina știe să tragă curent din stație și cu 270 kW, adică să o încarci de la 10 la 80% în sub 25 de minute. Asta în condițiile în care are ditamai bateria, de 95 kWh.

Iar consumul este pur și simplu decent, având în vedere dimensiunile mașinii, greutatea și cele două motoare.

Ca să înțelegeți, am ajuns la Budapesta cu un consum mediu de 22,3 kW, iar pe drum am încărcat doar de două ori, o dată la Miercurea Sibiului și a doua oară la Szeged. În total 55 de minute, dar la Miercurea Sibiului am stat mult, c-am și mâncat. 🤷‍♂️

Pe scurt, Porsche Macan 4 a avut ieri o autonomie reală de 427 km, în condițiile în care două treimi din drum au fost exclusiv pe autostradă.

În rest, nu prea mai am ce să va zic. E un Porsche, prieteni, și cu asta cred c-am spus tot.

Ah, ba nu, ca să fiu foarte sincer, există totuși un lucru care mă deranjează vizual la Macan 4: plasticul lucios folosit la interior. În special cel de pe bord, că mai are și pe uși, după cum se poate observa.

Personal, am o problemă mare cu plasticul ăsta lucios, pentru că se zgârie, se murdărește și se umple de amprente foarte repede. Ai n-ai treabă, trebuie să stai să-l ștergi și să-l cureți, că altfel se vede ca dracu’.

Dar asta o zic, desigur, în calitate de cetățean care n-o să aibă niciodată bani să-și ia un Porsche și care nici nu prea-și spală mașina la interior.

Bănuiesc că, dacă ai bani de un Porsche, ai bani și să te duci să-ți facă băieții de la spălătorie bordul să arate ca nou, cu tot plasticul lui lucios cu tot.

Și cu asta, cam gata.

P.S. Ca să încep complet în forță, mi-am spart telefonul încă din prima zi. Să sperăm c-o să găsesc un service Samsung, pe undeva pe traseu, să-i schimb ecranul. Altfel o să fie chinuiala naibii, că acum face ca un pom de crăciun. Fmm, veață!


EUROCHARGE by Schaeffler este un road trip prin Alpi cu 8 mașini electrice cărora le calculăm autonomiile și consumurile reale.
Susținut de: OMV eMotion, BT Leasing, Michelin, Server Config.