După aproape 1900 de kilometri cu ea, pot să spun cu mâna pe inimă că Hyundai Ioniq 6 este, de departe, mașina care mi-a plăcut cel mai mult până acum în EUROCHARGE.
Și lasă că mi-a plăcut mie, dar este genul de mașină electrică care poate să zgâlțâie din țâțâni convingerile haterilor de electrice, pentru că mașina asta, orice i-am făcut, pe oriunde am mers, indiferent cât de tare sau de încet, nu a scăzut sub 400 km autonomie.
Asta în condițiile în care ieri am făcut cu ea peste 1.200 de kilometri, exclusiv pe autostradă. Autostrada fiind locul ăla care face autonomia electricelor să gâfâie la greu. Și nu i-am făcut târându-ne cu 90 pe banda de tiruri, ci cu viteza maximă legală în Spania și Franța, astea fiind cele două țări prin care am condus ieri.
Nu știu dacă vi se pare mult sau puțin o autonomie de 400 km pe autostradă, dar știu că eu, cu mașina mea, nu fac niciodată mai mult de 400 de km legați. Mă opresc să bag benzină, să fac un pipi, să mă dezmorțesc, să mai iau ceva de ronțăit, d-astea.
Da, știu că orice proprietar serios de 1.9 TDI îmi va explica doct că el se urcă în mașină în fața blocului și se mai dă jos hăăăt în Thassos, dar noi, ceilalți, oamenii normali care n-avem mașini cu motorizarea supremă 1.9 TDI, obișnuim să ne mai oprim, că prostata nu ține cont de tipul de carburant.
Revenind la Ioniq 6, modul în care mașina asta știe să recupereze energia și s-o gestioneze este absolut fabulos. Am ajuns cu ea la unul dintre punctele de regrupare cu 5% baterie, fără să am nici cea mai mică emoție că n-o să ajung.
Ce-i drept, în special pe autostradă, o ajută foarte tare și forma aerodinamică, formă care contribuie și ea mult la performanțele de autonomie.
Pe lângă toate astea, este una dintre mașinile care se încarcă cel mai rapid, știe să tragă curent din stațiile de mare putere, cu până la 230 kW. Tradus în română, asta înseamnă că ai nevoie doar de 18-20 minute pentru a încărca de la 10 la 80%.
Iar cei 229 de cai putere sunt arhisuficienți dacă vrei să te joci un pic cu ea și calci mai tare pedala de accelerație.
Pe scurt, mi-aș dori ca orice om care are îndoieli vizavi de mașinile electrice să facă un test drive cu Hyundai Ioniq 6 și sunt convins că o să i se clatine multe dintre convingeri, pentru că este exact genul de mașină care îți dă de înțeles că te poți urca în ea și poți pleca oriunde, deși e electrică.
Prețul celei pe care o avem în tur: 45.363 Euro cu TVA. Sau prin Leasing Operațional Autonom Business Green: 755 euro / lună.
Toată această aventură nu ar fi posibilă fără partenerii EUROCHARGE by Schaeffler:
➡️ Schaeffler este partenerul principal al proiectului. Unul dintre cei mai mari producători de componente auto din lume, a făcut primul pas în România în 2002, deschizând o unitate de producție în Cristian, Brașov, specializată inițial pe rulmenți. De-a lungul anilor, compania germană s-a extins semnificativ, inaugurând un centru de inginerie, o școală profesională în sistem dual și un centru de cercetare și dezvoltare. Activitatea sa actuală se desfășoară în trei domenii principale: tehnologii Automotive, Automotive Aftermarket și Bearings & Industrial Solutions. Recent, Schaeffler a achiziționat aproape 90% din acțiunile Vitesco Technologies, cu o fuziune așteptată în curând.
➡️ Autonom este Green Partner al turului. Compania cu capital 100% românesc are în portofoliu o mulțime de servicii, iar unul dintre cele mai importante este leasingul operațional, adică o închiriere pe termen lung .E ca un abonament pe care îl plătești lunar ca să folosești mașina. Vă voi lăsa pe blog care este rata, prin leasing operational, pentru fiecare mașină din EUROCHARGE, pe măsură ce le voi testa.
➡️ De încărcatul mașinilor se va ocupa Renovatio e-charge, în România. Iar odată trecută frontiera, noua rețea OMV eMotion (care funcționează și pe teritoriul României). Altfel spus, vom ajunge în Portugalia cu doar două conturi în două aplicații de încărcare.
➡️ Michelin nu mai are nevoie de nicio prezentare. Francezii fac anvelope de mai bine de 100 de ani, iar EUROCHARGE va trece și prin Clermont-Ferrand, locul în care se află sediul central. Personal, abia aștept să văd fabrica. Până atunci, mai spun atât: Michelin a dezvoltat anvelope cu o rezistență redusă la înaintare menite să îmbunătățească autonomia și consumul. Iar treaba asta e valabilă atât la electrice, cât și la termice, hibride și hibride plug-in.
➡️ MOON se ocupă cu dezvoltarea soluțiilor de încărcare pentru mașini electrice. În portofoliul companiei se află stații de încărcare rapidă (chiar și de 400 kW), soluții pentru birou sau acasă (stații AC), dar și proiecte care vizează panourile fotovoltaice.
➡️ Server Config, partener tehnic de tradiție al evenimentelor Autocritica. Oferă laptopuri ultraperformante cu ajutorul cărora echipa de jurnaliști, fotografi și videografi ai EUROCHARGE vă va aduce pe ecrane acest eveniment. Produsele lor refurbished sunt dedicate profesioniștilor care au nevoie de putere mare de operare.
ura, Ionică, uraaaa!
după preț, să înțeleg că are doar o punte tractoare? față, bănuiesc.
place și la mine forma, aduce cu un mercedes CLS (nu mai știu anul/modelul), singura chestie dezagreabilă este bara spate; pare făcută în grabă, din resturi de la altele…
Are doar un motor, da, pe puntea spate. Adică și mai multă adrenalină când te joci cu ea.
Fugi domnule de aici, se vede si din… drona ca este acra
Comentariu beton!11
Deși e cam măricică pentru ce-mi trebuie, asta ar fi una de luat în calcul.
Șanse mici însă la schimbat convingerile celor care au ceva împotriva electricelor. Și nu din cauză că n-ar fi bună mașina.
Da, știu, dar așa s-a întâmplat și când a apărut trenul. 😁
Este amuzant ca majoritatea argumentelor pro electrice duc spre necesitatea omului de a face oricum o pauza in intervalul de autonomie, in timp ce fanii dieselui evoca autonomia. Cam astea 2 argumente se aduc in cea mai mare proportie in disputa. Ca-n orice, exista infinte nuante de gri, fiecare ar trebui sa discearna singur ce i se potriveste. Drum bun, in continuare!
Comentariu beton!17
Sunt de acord sută la sută că fiecare trebuie să discearnă.
Nu sunt de acord cu „majoritatea argumentelor”, dar mi-e prea somn și lene să-ți explic de ce.
În plus, am folosit argumentul ăsta pentru că știam că se vor triggerui haterii de electrice. Iată, am reușit. 💪
Nu sunt hater, omule. Doar ca pe moment, prefer altceva. Crede-ma ca argumentele pe care le-am pomenit, le aud foarte des, pe la diversi.
Asta pot să înțeleg. Și eu am preferat altceva pentru moment.
Ce mă ține departe de o full electrica e prețul ! Și nu cred că aș trece direct la una , as incerca un hibrid mai întâi !
Comentariu beton!12
Pe voi iubitorii de pile electrice ar trebui să vă doară la celule de ăia care preferă altceva. Sunt heitări din ăștia care conduc 3 litri, și nu diesel, cu toate că diesel la 3 litri este motorul etern, pe care îi doare la injecție de mașinile electrice. Nu mi-aș luat pentru că nu sunt pentru mine. Dacă îmi permit 60 k cu tva pe un BMW benzinar, îl iau că vreau.
Mașinile astea pe Duracell, indiferent de datele tehnice, nu or să fie postere pe niciun perete de adolescent.
Nu o să întoarcă capetele nimănui, poate doar ale apostolilor lui Musk sau ale electronistilor.
Unul din amicii mei are un Plaid dar și un Corvette Zr1, ambele luate de noi. Știi care întoarce privirile pe stradă? Exact. Ego-ul meu mic și amar are nevoie, uneori, de privirile alea.
Este loc pentru toată lumea, zic.
Să dea Tesla să te țină bateria, boss.
Comentariu beton!53
Cum dreac faci, ca nu pot sa trec fara sa-tz dau laic, indiferent ce spui!?
Adeseori sunt acuzat de fermecătorism.
Comentariu beton!23
@Edelweiss: exact așa. Și dacă încărcarea ar dura 5 minute, EV tot un căcat rămâne. Miroase frumos, dar degeaba.
Fun fact: C63 AMG hibrid cu motor de 2 litri benzină se va retrage din producție că n-o cumpără nici dracu, așa că din 2025 se va reveni la tradiționalul V8 de 6,2 litri.
Rolls Royce Spectre, care-i electric, nu-i cumpărat nici de dracu’, toți cumpără Phantom sau Wraith care au V12 (6,75litri).
Ieftina xa braga😀. Imi place cum arata.
E ok. Depinde unde locuiești. Pt Romania zic pas. Am prins cozile la benzină pe vremea lui Ceaușescu. Am vazut un șofer ce croșeta la volan. Nu merci.
Cea mai enervanta parte e cea cu aplicațiile de plata a incarcarii. Dacă cumva ai o pb cu tel spațiul internetul etc…e nașpa.
Și dacă locuiești în zona uraganelor și te numeri printre cele 3 milioane de gospodării rămase fără curent…parca ar merge un gas guzzler.
Pt capitala e okish. Dacă nu se surpa asfaltul sub tine cum a pățit femeia cu ix1 negru.
Cu scuzele de rigoare, nu îmi place neam cum arată (știu, aerodinamica bat-o vina). Scenic-ul e operă de artă pe lângă asta. În rest Koreea rules!
Off-topic: când primesc mail cu articol nou, nu mai am butonul cu “citește”, ci doar cel de “comentariu” care, evident, te trimite direct la comentarii. Și când e un articol lung și cu multe comentarii… 🙄🙄🙄
Ai schimbat tu ceva sau am eu o problemă?
Ca un mandru „propritar” de 1.9TDI tin sa te contrazic. Cine iubeste motorul asta nu o face neaparat pentru ca masina are autonomia pe care o are. La fel ca cei cu electrice care nu le iubesc pentru ca ar fi „ecologice”. Motivele sunt la fel de diverse ca si oamenii. Am mai comentat pe tema asta.
Si mie imi place Ionic-ul 6 si e pe lista scurta pentru urmatoarea masina. Are un pret corect raportat la ce ofera, confort, performante si dotari care se potrivesc cu ce vreau de la o masina si o garantie care e sustinuta de o retea de service foarte buna. Toate sunt argumente care la fel de bine pot inclina balanta in favoarea unei masini cu ICE.
Siguranta si confortul sunt mai importante pentru mine decat tipul motorului, la fel pretul si „total cost of ownership”, fiabilitatea si pretul de revanzare.
Mie nu mi se clatină nimic, monșer (mă refeream la convingeri…))))
Am 45.363 de motive pentru asta…
asta, așa, la prima strigare, că dacă insiști, motive mai găsești vreo cîteva mii bune…
Băi, eu îi înțeleg și pe cei pro electrice, dar și pe cei contra. Am unul în casă care este contra, mă rog, la momentul actual nu este foarte convins. Eu cochetez cu ideea de mașină electrică. Și am câteva argumente: stau la casă, am panouri fotovoltaice, deci pot pune o stație de încărcare. Mi-aș lua o electrică doar pentru fâțâitul de la țară în București și retur și chiar pentru mersul pe autostradă până la Corbu. Problema ar fi că aș vrea un SUV electric și nici nu am bani acum.😁
Helena, nu ai nicio problema acum ai tot articolul in e-mail. De aia nu mai ai butonul „citeste” ci direct „comentariu”!
Și dacă îl citesc în mail, și nu comentez, bănuiesc ca nu mă ia în calcul ca cititor al blogului. Statistic vorbind, trafic pe blog, număr cititori alea alea, bănuiesc ca pentru Șefu’ la blog nu e ok. Nu știu, zic și eu…pentru ca spre exemplu eu comentez destul de rar, iar dacă sunt pe fugă nu mereu citesc comentariile; deci dacă citesc articolul în mail, nu mereu o să mă duc la blog. (Îmi plăcea mai mult înainte 😂)
După o plimbare umpic mai lungă la volan (bine, pentru mine a fost enorm de lungă), vorbesc de 3500 km+, am hotărât că nu o să mai fac drumuri lungi decât dacă pot să organizez etape de 4-500 km max pe zi. Oricum sunt fumător (felicitările mele cele mai sincere și pline de respect tuturor celor care s-au lăsat!), deci în principiu opresc la max două ore pentru 10-15. Deci argumentul autonomiei cade.
M-am dat cu o Tesla Plaid si cu un Ioniq 5, impresionant. Nu drumuri lungi, dar destul cât să înțeleg ce și cum. Am luat taxi sau Uber în Shanghai, niște electrice absolut fenomenale, din viitor, Tesla e pistol cu apă. Am condus practic toate mărcile europene și câteva japoneze și americane, benzină sau diesel.
Eu oricum am o mașină destul de nouă, conduc puțin, iar dacă adun vârsta mea de azi cu garanția extinsă a mașinii… well, se pare că e ultima mașină pe care o posed. Dacă nu îmi vine nebunia și îmi iau vreun Porsche sh doar ca să mă dau cu el decapotat pe coastă, să mă simt mai slab, mai tânăr și bogat…
Și mi se pare absolut aiurea să comentezi preferințele altora – W16, V8 sau arhitectură pe 800V, orice alegere face altcineva e alegerea lui, (cel mai probabil) bazată pe niște argumente / criterii personale, și nu trebuie luată ca o înfrângere personală doar pentru că sunt criterii / argumente diferite de ale tale.
Nu cred că mi-aș mai lua vreodată Renault (da, am avut; da, am fost destul de nemulțumit). Dar când MV se declară îndrăgostit și își cumpără una, tot ce pot să zic este ”felicitări, să fie cu noroc…” și alte asemenea.
Felicitări pentru plimbarea de poveste, la mai multe!
A, și btw, Ioniq 6 chiar este cea mai tare mașină din tur! Ofcors, dacă nu vorbim de avioane ca Porsche.
Păcat că au renunțat la stilul de design de la Ioniq 5.
Asta cu autonomia nu e la mine argument puternic. Sa fim seriosi cam cate drmuri asa lungi de peste 1000 km facem fiecare anual.Eu zic ca in medie unul pe an. Acestea fiind spuse 1h tot se aduna oprind sa alimentezi, sa pipi sa orice ca nu suntem roboti. Singurul stopper pentru mine este prețul masinilor full electrice de aceea eu m-am tot uitat la hybride pana acum.De altfel drumuri bune!
…”oameni normali cu motorizare supremă”… și „prostată” în aceeași propoziţie, mie, la 40 și ceva de ani, mi-a sunat cam dubios 😄
Revin după ce citesc și restul articolului
Sa imi explice si mie cineva cum functioneaza alimentarea electricelor pe autostrada. Faci rezervare din timp la o priza dintr-o anumita statie de incarcare, pentru a avea certitudinea ca o gasesti libera cand ajungi acolo? Ca daca nu e asa, atunci s-ar putea sa astepti la coada mai mult de 10-15-20 de minute cat ar presupune un pitstop de facut pipi, baut cafea, rontait ceva etc. In concediu de asta vara, cred ca am oprit in vreo 3 benzinarii si cand am vazut ce coada este la pompe (5-6 masini la fiecare pompa), plecam spre urmatoarea benzinarie cu speranta ca e mai libera. Da, pasagerii se dau jos din masina, se duc la restaurant, mananca ceva, isi fac nevoile, iar tu stai la coada in masina pentru a alimenta. La electrice cum este, tot la coada stai?
Lucian, uite https://www.facebook.com/share/p/WVwvmYuj16cHD2Uc/
Infrastructura pentru electrice este senzațională în toată Europa civilizată. Peste tot sunt stații de mare putere, nu am așteptat niciodată nicăieri. Și am cam încărcat în ăștia 9000 de kilometri.