După aproape 1900 de kilometri cu ea, pot să spun cu mâna pe inimă că Hyundai Ioniq 6 este, de departe, mașina care mi-a plăcut cel mai mult până acum în EUROCHARGE.

Și lasă că mi-a plăcut mie, dar este genul de mașină electrică care poate să zgâlțâie din țâțâni convingerile haterilor de electrice, pentru că mașina asta, orice i-am făcut, pe oriunde am mers, indiferent cât de tare sau de încet, nu a scăzut sub 400 km autonomie.

Asta în condițiile în care ieri am făcut cu ea peste 1.200 de kilometri, exclusiv pe autostradă. Autostrada fiind locul ăla care face autonomia electricelor să gâfâie la greu. Și nu i-am făcut târându-ne cu 90 pe banda de tiruri, ci cu viteza maximă legală în Spania și Franța, astea fiind cele două țări prin care am condus ieri.

Nu știu dacă vi se pare mult sau puțin o autonomie de 400 km pe autostradă, dar știu că eu, cu mașina mea, nu fac niciodată mai mult de 400 de km legați. Mă opresc să bag benzină, să fac un pipi, să mă dezmorțesc, să mai iau ceva de ronțăit, d-astea.

Da, știu că orice proprietar serios de 1.9 TDI îmi va explica doct că el se urcă în mașină în fața blocului și se mai dă jos hăăăt în Thassos, dar noi, ceilalți, oamenii normali care n-avem mașini cu motorizarea supremă 1.9 TDI, obișnuim să ne mai oprim, că prostata nu ține cont de tipul de carburant.

Revenind la Ioniq 6, modul în care mașina asta știe să recupereze energia și s-o gestioneze este absolut fabulos. Am ajuns cu ea la unul dintre punctele de regrupare cu 5% baterie, fără să am nici cea mai mică emoție că n-o să ajung.

Ce-i drept, în special pe autostradă, o ajută foarte tare și forma aerodinamică, formă care contribuie și ea mult la performanțele de autonomie.

Pe lângă toate astea, este una dintre mașinile care se încarcă cel mai rapid, știe să tragă curent din stațiile de mare putere, cu până la 230 kW. Tradus în română, asta înseamnă că ai nevoie doar de 18-20 minute pentru a încărca de la 10 la 80%.

Iar cei 229 de cai putere sunt arhisuficienți dacă vrei să te joci un pic cu ea și calci mai tare pedala de accelerație.

Pe scurt, mi-aș dori ca orice om care are îndoieli vizavi de mașinile electrice să facă un test drive cu Hyundai Ioniq 6 și sunt convins că o să i se clatine multe dintre convingeri, pentru că este exact genul de mașină care îți dă de înțeles că te poți urca în ea și poți pleca oriunde, deși e electrică.

Prețul celei pe care o avem în tur: 45.363 Euro cu TVA. Sau prin Leasing Operațional Autonom Business Green: 755 euro / lună.

Toată această aventură nu ar fi posibilă fără partenerii EUROCHARGE by Schaeffler:

➡️ Schaeffler este partenerul principal al proiectului. Unul dintre cei mai mari producători de componente auto din lume, a făcut primul pas în România în 2002, deschizând o unitate de producție în Cristian, Brașov, specializată inițial pe rulmenți. De-a lungul anilor, compania germană s-a extins semnificativ, inaugurând un centru de inginerie, o școală profesională în sistem dual și un centru de cercetare și dezvoltare. Activitatea sa actuală se desfășoară în trei domenii principale: tehnologii Automotive, Automotive Aftermarket și Bearings & Industrial Solutions. Recent, Schaeffler a achiziționat aproape 90% din acțiunile Vitesco Technologies, cu o fuziune așteptată în curând.

➡️ Autonom este Green Partner al turului. Compania cu capital 100% românesc are în portofoliu o mulțime de servicii, iar unul dintre cele mai importante este leasingul operațional, adică o închiriere pe termen lung .E ca un abonament pe care îl plătești lunar ca să folosești mașina. Vă voi lăsa pe blog care este rata, prin leasing operational, pentru fiecare mașină din EUROCHARGE, pe măsură ce le voi testa.

➡️ De încărcatul mașinilor se va ocupa Renovatio e-charge, în România. Iar odată trecută frontiera, noua rețea OMV eMotion (care funcționează și pe teritoriul României). Altfel spus, vom ajunge în Portugalia cu doar două conturi în două aplicații de încărcare.

➡️ Michelin nu mai are nevoie de nicio prezentare. Francezii fac anvelope de mai bine de 100 de ani, iar EUROCHARGE va trece și prin Clermont-Ferrand, locul în care se află sediul central. Personal, abia aștept să văd fabrica. Până atunci, mai spun atât: Michelin a dezvoltat anvelope cu o rezistență redusă la înaintare menite să îmbunătățească autonomia și consumul. Iar treaba asta e valabilă atât la electrice, cât și la termice, hibride și hibride plug-in.

➡️ MOON se ocupă cu dezvoltarea soluțiilor de încărcare pentru mașini electrice. În portofoliul companiei se află stații de încărcare rapidă (chiar și de 400 kW), soluții pentru birou sau acasă (stații AC), dar și proiecte care vizează panourile fotovoltaice.

➡️ Server Config, partener tehnic de tradiție al evenimentelor Autocritica. Oferă laptopuri ultraperformante cu ajutorul cărora echipa de jurnaliști, fotografi și videografi ai EUROCHARGE vă va aduce pe ecrane acest eveniment. Produsele lor refurbished sunt dedicate profesioniștilor care au nevoie de putere mare de operare.