Aștept ziua de azi de peste un an, adică din secunda în care am aflat că Mircea Meșter are de gând să ducă ROCHARGE la nivelul următor și să-l transforme în EUROCHARGE.

Faza e că dacă tot s-a hotărât să facă asta, și-a zis „ori la bal, ori la spital”, așa că astăzi începe ceea ce va fi, fără îndoială, cel mai tare eveniment cu și despre mașini organizat vreodată în România. De fapt, este impropriu spus „în România”, pentru că, după cum vedeți în titlu, traseul depășește un pic granițele țării. Nu cu mult, sunt doar vreo 9.000 de kilometri dus și întors.

Cred că-i rămăsese România prea mică și-l strângea la umeri sau ceva. Îl înțeleg, așa pățesc și eu toamna când scot hainele ălea groase din dulap și constat că iar au intrat la apă.

Așadar, de astăzi 1 octombrie, 8 mașini electrice și 20 de oameni se vor afla pe drumuri prin Europa, timp de 16 zile. Iar eu voi face parte din tot acest proiect, ceea ce mă umple de fericire, prieteni. Ce-ți poți dori mai mult decât să cutreieri Europa la volanul unor mașini electrice noi-nouțe? Pentru mine toate astea nu înseamnă decât 16 zile de bucurie pură.

Dacă ridicați din umeri pe motiv de „nu mă interesează mașinile electrice și mi se fâlfâie de EUROCHARGE-ul vostru”, zic să vă mai gândiți o tură.

Nu de alta, dar eu am făcut București – Lisabona și retur în 2021, tot la volan. În vecii vecilor nu mi-ar fi dat prin cap s-o iau prin locurile pe unde vom ajunge acum. Pe scurt, traseul este absolut spectaculos, abia aștept să conduc peste tot.

Despre cazări și restaurante, sper că nu mai e cazul să vă spun nimic. Cei care sunteți pe aici de mai multă vreme știți exact în ce hal o sa ne chinuie Meșter ca pe hoții de cai, vai de viața noastră.

Nu mai țin minte pe unde, și mi-e lene să caut acum, dar la un moment dat vom dormi într-o fostă mânăstire transformată în hotel cu steluțe multe. Groaznic, nu?

Mă rog, ce voiam să vă spun este că indiferent dacă vă plac mașinile electrice sau nu, sfatul meu e să mai băgați un ochi pe aici, măcar pentru idei de locuri unde să mergeți în vacanțe. O să-mi mulțumiți pe parcurs.

Iar acum să vă spun care sunt mașinile electrice pe care le vom tăvăli pe coclauri, știu eu că sunt măcar câțiva oameni pe aici pe care-i interesează. Ia fiți atenți:

➡️ AUDI Q6 E-TRON quattro;

➡️ FORD EXPLORER Premium Extended Range;

➡️ HYUNDAI IONIQ 6 Premium 2WD;

➡️ MG4 Exclusive Long Range;

➡️ PORSCHE TAYCAN RWD Battery Performance Plus;

➡️ RENAULT SCENIC Esprit Alpine;

➡️ VOLKSWAGEN ID.7 Pro 77 kWh;

➡️ VOLVO EX40 Single Motor Ext. Range;

Cu mențiunea că Volvo este safety car-ul nostru și nu-l voi conduce. Dacă ajung în situația să-l conduc eu, cu siguranță ceva nasol s-a întâmplat. Au făcut toți băieții toxiinfecție și-i duc cu Volvo la spital, pe rând. Nfine, înțelegeți voi, șansele să conduc Volvo sunt foarte mici spre deloc.

În rest, de-abia aștept să le conduc pe fiecare dintre ele, sunt extrem de curios ce autonomie vor avea, în condiții de trafic real. Pentru că toate vor fi conduse și pe plat, și pe munte, și pe autostrăzi, și pe drumuri naționale, și în orașe, și în afara lor. Vă zic, abia aștept să văd cam pe unde se situează cu autonomia reală fiecare dintre ele.

Amuzant este că m-am uitat pe fișele de produs și-am văzut că, pe hârtie, Porsche are cea mai mare baterie și cea mai mare autonomie. Sunt extrem de curios cum vor sta lucrurile în realitate. Și nu pentru că ar minți producătorii sau ceva, sunt absolut convins că mașina are bateria și autonomia din fișa de produs.

Dar când conduci un Porsche, ultimul lucru la care te gândești este: „ia să merg eu liniștit, în modul eco, să scot o autonomie beton”. Nimeni, niciodată, nu va zice așa ceva, prieteni. Am mai avut Porsche Taycan în tururile anterioare, întotdeauna a avut o autonomie reală mult sub cea comunicată de producător. De ce? Fix pentru că nimeni nu conduce un Porsche ca să scoată autonomie bună. Știți cum zic?

Celălalt lucru care mă bucură este distanța pe care o vom parcurge. Dacă nici în 9.000 de kilometri nu te lămurești care este situația infrastructurii în Europa, vizavi de mașinile electrice, atunci nu te mai lămurești niciodată. Sunt foarte curios cum se prezintă, să știți.

Acestea fiind spuse, cam atât pentru astăzi. Să înceapă distracția!

Toată această aventură nu ar fi posibilă fără partenerii EUROCHARGE by Schaeffler:

➡️ Schaeffler este partenerul principal al proiectului. Unul dintre cei mai mari producători de componente auto din lume, a făcut primul pas în România în 2002, deschizând o unitate de producție în Cristian, Brașov, specializată inițial pe rulmenți. De-a lungul anilor, compania germană s-a extins semnificativ, inaugurând un centru de inginerie, o școală profesională în sistem dual și un centru de cercetare și dezvoltare. Activitatea sa actuală se desfășoară în trei domenii principale: tehnologii Automotive, Automotive Aftermarket și Bearings & Industrial Solutions. Recent, Schaeffler a achiziționat aproape 90% din acțiunile Vitesco Technologies, cu o fuziune așteptată în curând.

➡️ Autonom este Green Partner al turului. Compania cu capital 100% românesc are în portofoliu o mulțime de servicii, iar unul dintre cele mai importante este leasingul operațional, adică o închiriere pe termen lung .E ca un abonament pe care îl plătești lunar ca să folosești mașina. Vă voi lăsa pe blog care este rata, prin leasing operational, pentru fiecare mașină din EUROCHARGE, pe măsură ce le voi testa.

➡️ De încărcatul mașinilor se va ocupa Renovatio e-charge, în România. Iar odată trecută frontiera, noua rețea OMV eMotion (care funcționează și pe teritoriul României). Altfel spus, vom ajunge în Portugalia cu doar două conturi în două aplicații de încărcare.

➡️ Michelin nu mai are nevoie de nicio prezentare. Francezii fac anvelope de mai bine de 100 de ani, iar EUROCHARGE va trece și prin Clermont-Ferrand, locul în care se află sediul central. Personal, abia aștept să văd fabrica. Până atunci, mai spun atât: Michelin a dezvoltat anvelope cu o rezistență redusă la înaintare menite să îmbunătățească autonomia și consumul. Iar treaba asta e valabilă atât la electrice, cât și la termice, hibride și hibride plug-in.

➡️ MOON se ocupă cu dezvoltarea soluțiilor de încărcare pentru mașini electrice. În portofoliul companiei se află stații de încărcare rapidă (chiar și de 400 kW), soluții pentru birou sau acasă (stații AC), dar și proiecte care vizează panourile fotovoltaice.

➡️ Server Config, partener tehnic de tradiție al evenimentelor Autocritica. Oferă laptopuri ultraperformante cu ajutorul cărora echipa de jurnaliști, fotografi și videografi ai EUROCHARGE vă va aduce pe ecrane acest eveniment. Produsele lor refurbished sunt dedicate profesioniștilor care au nevoie de putere mare de operare.