Articol scris de Iulia.

Băi oameni buni. Băi băieți și fete, doamne și domni, prieteni.

Situația e gravă rău de tot și nu cred că mai există cale de întoarcere. Vorba englezului, it’s all downhill from here… Să vedeți ce mi s-a întâmplat.

După cum unii dintre voi probabil știu de săptămâna trecută, am fost în vacanță. Evident, ca în cazul oricărei vacanțe, și asta s-a terminat la un moment dat și a trebuit să ne întoarcem acasă.

Ceea ce am și făcut, că doar nu era să cerem azil politic în Grecia, pe motiv că acasă suntem persecutați și obligați să muncim ca să trăim (oare am fi putut face asta? 🤔). Mă rog.

Spre deosebire de plecarea spre Grecia, care s-a realizat, cum ne șade în obicei, pe haos, întârziere și cu bătăi de cap, la plecarea spre casă am reușit să ne organizăm chiar bine, astfel încât la 5:30 dimineața eram în mașină, iar la 18:30 ajungeam acasă la noi.

Asta în ciuda faptului că, din motive pe care nici până în ziua de azi nu le pot înțelege, în noaptea de dinaintea plecării nu am reușit să dorm nici o afurisită de secundă.

Ba nu. Mint. Am adormit pe la 4 fără 5, iar la 4 a sunat alarma, de nu știam exact ce să fac mai întâi: să plâng în pumnișori sau să bat pe cineva (că eu v-am mai zis că sunt orice, numai persoană matinală, nu).

Mă rog. Ce e cert e că nu am închis un ochi toată noaptea aia, m-am zgâit la tavan de am făcut bătături la ochi, m-am foit prin pat de pe-o parte pe alta, m-am ridicat, am ieșit afară, am fumat 45821 de țigări, m-am întors în pat, m-am uitat la niște episoade din tot felul de seriale, n-am putut să adorm și pace!

Ceea ce a fost cu atât mai frustrant, cu cât chiar îmi era somn și mi-aș fi dorit din tot sufletul să dorm. În plus, nu aveam nici un motiv de insomnie – nu e ca și cum aș fi fost stresată sau agitată sau mai știu eu ce.

Adică pana mea, fusesem în vacanță, eram bine, mulțumesc, bagajele erau făcute, toate bune și frumoase. Nici măcar nu pot să zic că veneam spre casă cu sentimentul de „fi-mi-ar scârbă, ne întoarcem și tre să ne apucăm de muncă”. Pentru că, învățând eu de la alții mai deștepți ca mine, am mai planificat câteva zile de vacanță după concediu. Să avem acomodare lină, știți cum zic?

Ei, și cu toate astea, eu am stat toată noaptea ca huhurezu, așteptând să se facă 4, să sune ceasul și să ne punem în mișcare.

Ceea ce s-a și întâmplat, am plecat, am ajuns. Ei, și de aici începe tragedia. Pentru că oameni buni, mi-e și rușine că scriu rândurile astea, dar aia e, trebuie s-o zic: știți ce am făcut, după ce am ajuns acasă?

Am desfăcut bagajele.

Eu! Eu care în viața viețișoarelor mele, niciodată vreodată, nici măcar dacă am fost până colea la Poplaca și înapoi, nu am desfăcut vreodată un bagaj în aceeași zi în care m-am întors acasă.

Eu, care nici din poșetă nu-mi scot cele trebuincioase, când ajung acasă, ci pun poșeta în cuier, după ce intru în casă, iar apoi, pe măsură ce trece timpul, mă tot foiesc pe la cuier și mai scot de acolo ce-mi trebuie – telefon, căști, țigări și alte alea.

Toată viața mea, eu am trântit valizele pe jos, în dormitor, odată ajunsă acasă de oriunde aș fi fost plecată și apoi am tot scos din ele pe măsură ce aveam nevoie de una-alta. Mă rog, cu excepția rufelor murdare, pe care le scoteam întotdeauna și le puneam în coșul de rufe.

Dar în rest, nimic. Nici măcar necessaire-ul nu l-am scos vreodată din valiză, că am un set separat de periuțe de dinți, paste și alea-alea pentru călătorie, așa că totul rămânea frumușel în valiză și valiza se golea în timp. Care timp putea fi cuprins între o zi – două și dracu mai știe cât.

Ce m-o fi putut poseda acu, n-aș putea explica. Da ceva m-a posedat sigur. Că să vedeți. Am ajuns deci acasă după 13 ore pe drum, în condițiile în care nu dormisem neam în noaptea dinainte.

Și în loc să mă pun și eu ca orice creștin, pe terasă, la o bere, să mă bucur că am ajuns cu bine acasă, m-am apucat de nebună să scot boarfe din mașină.

După care m-am apucat să despachetez boarfele. După care m-am apucat să pun boarfe la loc. După care (țineți-vă bine, că e din rău în mai rău)… am pus rufe la spălat!

Și așa se face că undeva pe la orele 9 seara, eu aveam toate bagajele despachetate, 3 mașini de rufe spălate și puse la uscat și nici un obiect aflat nelalocul lui.

Duamne apără și păzește, mă transform în Vasilescu!