Probabil o să dezamăgesc o mulțime de fani Subaru de pe aici, dar după două zile cu Subaru Forester 2.0i e-boxer, cred că pot să spun niște lucruri despre mașina asta.

O să încep abrupt. Cei 150 de cai putere și cuplul maxim de 194 Nm se dovedesc a fi mult prea puțin pentru o mașină de dimensiunile și greutatea lui Forester.

Sau, ca să fiu extrem de corect, mult prea puțin în ceea ce mă privește. Nu cred că exagerez cu nimic când spun că cuplul ăla de 194 Nm o face să se miște de parcă are lag, când calci accelerația. Ca să înțelegeți mai bine ce vreau să spun, cuplul ăla de 194 Nm îl avea și un Golf 4 mai răsărit, care vedea lumina zilei ieșind pe poarta fabricii în anul 2000. Douăzeci și trei de ani mai târziu, vine și Subaru Forester tare din urmă.

Toate cele de mai sus, în combinație cu sistemul de transmisie CVT, duc la ceea ce eu numesc „efectul tractor”. Mai limpede spus, se mișcă greoi și mai e și zgomotoasă, că, na, gem ăia 150 de cai când se chinuie să pună în mișcare ditamai autobuzul.

De parcă toate astea nu erau suficiente, mai există o micuță problemuță. În sensul că omul care se ocupă cu ergonomia la Subaru cred că era în concediu când au proiectat Forester. Faza e că plecase în vacanță fără să știe șefii lui, iar colegii de birou n-au vrut să-l dea în gât, prin urmare l-au rugat pe Titi de la poartă să se ocupe de partea cu ergonomia postului de condus.

Prieteni, aproape fiecare funcție disponibilă în habitaclul lui Subaru Forester are buton dedicat. Dacă treaba asta vi se poate părea un lucru bun, ei bine, nu este. N-are cum să fie când vezi zeci de butoane pe-acolo, așezate fiecare pe unde s-a putut.

Iar după ce li s-a terminat spațiul disponibil de pe planșa de bord, au început să pună din ele pe unde le-a mai rămas un pic de loc, spre exemplu, sus, pe plafon. Și nu, nu glumesc. Am căutat butonul pentru dezactivarea lane assist-ului de mi-a venit rău, dar sus, pe plafon, nu mi-a dat prin cap să mă uit. Well, acolo era.

Așa se vede Subaru Forester din perspectiva unui cetățean pentru care mașinile trebuie sa meargă doar pe asfalt. Și ăla, dacă se poate, fără gropi.

Dar poate nu ești un astfel de cetățean. Poate că ești genul care se duce la vânătoare prin noroaie până la jumătatea jantei, poate ești genul aventuros care iese de pe carosabil și bagă mașina pe teren pe care nu-l cunoaște, eventual cât mai accidentat. Poate din când în când te mai dedai și la niște offroad cu propria-ți mașină.

Ei bine, prietene, în acest caz, Subaru Forester 2.0 s-ar putea să fie exact ce trebuie. O să-ți explic imediat de ce.

Mașina este extrem de robustă și-i place de moare pe teren accidentat, practic, plânge după un pic de acțiune pe coclauri neasfaltați. Treabă la care o ajută din plin faptul că este 4×4 permanent, iar pe lângă asta mai are încă două moduri distincte care o ajută la rulat pe teren greu: snow/dirt și deep snow/mud. Funcții care fac exact ce le spune și numele.

Ca să nu mai spun că ai loc în ea, de poți să bagi în interior cerbul ăla pe care l-ai vânat. Îl așezi cu coarnele pe bancheta din spate, că între scaunele din față e loc suficient să intre picioarele din spate. E cotiera aia atât de lată, că intră liniștit copitele cerbului și mai ai și tu suficient loc să-ți așezi cotul. Iar în portbagaj bagi câinii, că e loc suficient pentru doi, poate chiar și trei mai mititei, că Forester are de departe cel mai spațios portbagaj dintre toate mașinile din #CarsAndRoads.

Mno, cam așa se vede Subaru Forester de la mine: o mașină pe care eu, personal, nu mi-aș cumpăra-o niciodată, dar care sunt sigur că este apreciată la maximum de fanii acestui brand.

Și dacă tot a venit vorba despre cumpărat, prețul lui Forester pleacă de la 38.190 euro. Modelul pe care îl avem noi în tur ajunge la 43.880 euro. Sau prin leasing operațional de la Autonom: rată 560 euro/lună.

Cam atât pentru a treia zi de tur hibrid, zi în care am ajuns la Alma Health & Spa Retreat, loc în care, din păcate, vom sta doar o noapte.

Aveți mai jos video cu rezumatul zile și poze mișto (bineînțeles și niște cadre din dronă senzaționale).

Partenerii Cars and Roads:

➡️ Michelin, producătorul francez de anvelope este partenerul principal al evenimentului și promotor al siguranței și sustenabilității. Nu doar că o parte dintre mașini au fost echipate cu anvelope Michelin, dar locurile pe care le vom vizita au fost alese din Ghidul Verde Michelin, un fel de atlas turistic plin cu idei și zone pe care să le vizitezi în concediile lungi sau în weekenduri.

➡️ Autonom se alătură Cars & Roads din postura de Green Partner. Prin gama sa completă de servicii de mobilitate, compania românească se recomandă ca soluție optimă pentru cei care caută soluții de mobilitate pe termen scurt, mediu sau lung. Fie că vorbim de mașini electrice sau hibride – pentru care există programe dedicate cu facilități majore -, de clienți fizici sau juridici, de închiriere pe termen scurt sau de leasing operațional, Autonom are pregătite oferte specifice fiecărui tip de solicitări.

➡️ MOL România este partener tehnic, oferind carburantul de calitate necesar pentru mașinile din tur.

➡️ Server Config, companie specializată în echipamente IT profesionale, va susține road trip-ul oferindu-le fotografilor și specialiștilor video laptop-uri de performanță dedicate profesioniștilor pentru a le ușura munca on-the-go.

➡️ VARTA este unul dintre producătorii de baterii auto cu o experiență de peste un secol în domeniul în care activează. Odată cu era electrificată, producătorul german a introdus o gamă de baterii la 12V dedicată mașinilor hibride – de toate felurile – și electrice.

➡️ Pago se alătură în premieră proiectului Cars & Roads. Aplicația poate fi folosită pentru a achita facturi la utilități, dar și pentru alte câteva plăți care te-ar putea interesa direct: RCA, rovinietă, taxa de pod de la Fetești-Cernavodă sau asigurări de călătorie. Toate, într-o singură aplicație.

Rezumatul zilei

Fotografii