Uite, asta e o chestie pe care nu mi-am dorit-o deloc. Și mă refer la cele 20 de grade care vor fi azi afară. Adică, bun, e frumos că pare c-ar fi venit primăvara, dar experiența mea din ultimii ani îmi spune altceva: dacă avem temperaturi din astea în februarie, va urma un martie de kkt, cu ger și ninsori. O să vedem dacă am avut dreptate,
Până una-alta, luați de citiți:
- Cum au condus politicienii și generalii România în Primul Război Mondial. „Reprezentanții la vârf ai românilor sunt insuportabili. Indivizi fără caracter (dacă vă întrebați de ce țara asta este unde este, iată și răspunsul: 100 de ani mao târziu nu s-a schimbat nimic);
- Albert Einstein avea dreptate. Timpul e relativ (iar în România este ȘI mai relativ);
- Universitatea din București produce mai mulți teologi decât biologi, chimiști și geologi (asta ar putea explica o grămadă de lucruri, nu?)
- Parcul auto al României: radiografia unei țări în care dieselul și mașinile de peste 20 de ani sunt la putere („oare cine o fi de vină?”, se întreabă autoritățile care nu fac nimic în sensul ăsta);
- Angajarea în ziua de azi (și flashback cu imobiliare) (sper din suflet să nu mai trebuiască să ajung vreodată la vreun interviu de angajare);
- Eurovision 2023: Am ales până am cules. TVR a mai bătut un cui în coșciugul divertismentului (și când te gândești că eram fan Eurovision, nu exista să ratez ceva legat de subiect);
Iar faci prognoze meteo? Nu te-nveti minte, așa-i?
Comentariu beton!12
Asta nu e prognoză, e știință.
Neata tuturor ! Aici baba de serviciu. JT doarme inca !
Da timpul nu tine cu pomii fructiferi,cu oasele noastre, cu toate…Va veni alta iarna in martie .
Comentariu beton!16
Nu doarme, ci citește articolele ca să poată să-și dea cu părerea. 🤣🤪🤣
Comentariu beton!30
@JT, când e somnul mai dulce tu citești articole, pfff. Asta e oră de inceput cafeaua și cititul, așa că voi veni cu al meu comentariu mai pe seară
@1. B0$$, mizeria a-nceput cu Burebista și continuă și azi. Un căcat rămâne un căcat, indiferent de vreme. 🤬🤬🤬
2. Ce bine c-am rezolvat dilema asta. 🤪🤣
3. Îndoctrinarea și prostia trebuie perpetuată, nu-i așa?
Doar nu vrem o Românie civilizată, demnă de secolu’ 21… 🤬🤬🤬
4. Nu dieselu’-i buba, ci lipsa unei legislații coerente. Te asigur că dieselu’ meu Euro6 poluează mai puțin decât un benzinar Euro4.
5. Stai flexat c-așa-i și-n ziua de azi.
Firma daneză de recrutare n-a reușit nimic să facă în afară de faptu’ că le-am trimis un CV, o scrisoare de intenție ș-o poză tip pașaport. Din 20 ianiarie, da’ ei au nevoie urgentă de mine acolo. 🤣🤣🤣
Ce drac să mai zic?
Oi fi și io angajat în Danemarca sper că pe 1 aprilie? 🤣🤪🤣
Optimist, nu-i așa?
6. Nu mă uit la așa ceva, că simt cum îmi emigrează neuronii. 🤣🤪🤣
Comentariu beton!13
1.Te înșeli, a început de la Hamangia când limbricul de la magazie a vândut tot lutul la unii din Vest, austrieci le spune acum, de aia au ajuns ăia așa.
Comentariu beton!14
@Edelweiss: să știi că ai dreptate. Lutu’ miraculos o făcut diferența, ‘tu-l-n dinți de limbric. 🤣🤪🤣
Dacă nu vindea ăla lutu’, Imperiul Românesc de la Nistru la Oceanu’ Atlantic rupea tot. 🤣🤪🤣
@JT, nu dieselul e problema, ci vechimea lor. Câte din alea care sunt pe străzi sunt Euro 6?
@MV: io de când tot spun că toate mașinile de la non-Euro la Euro4 inclusiv ar trebui casate, benzină și diesel deopotrivă?
@JT, nu poți face asta, nu le poți interzice oamenilor să-și folosească bunurile obținute pe căi legale. Tor ce poți face este să faci din ce în ce mai dificilă și scumpă folosirea lor.
Dar să știi că noi stăm relativ bine. M-am speriat de parcul auto al grecilor.
@MV: evident că nu le poți confisca, dar așa cum spui și tu, le poți impozita gradat, anual de ajunge impozitu’ cât valoarea mașinii. Dar pentru asta, programul „Rabla” trebuie să funcționeze așa cum trebuie, nu în stilu’ actual. 😎
P.S. Și Austria rurală-i plină de Euro2 si Euro3.
Cei mai mari poluatori nu sunt mașinile, sunt industria textilă, vacile și sursele conexe, industria petrochimica, plasticul înaintea combustibililor, producerea cimentului. Ajută mult și defrișarea.
China conduce topul poluatorilor dar mă bucur că io dacă îmi un E24 coupe perfect recondiționat și îl folosesc daily mă bat cu bornele de la baterii zeloții cu mașinile pe Duracell. Să dăm mai multe puteri Chinei și încă o sursă de poluare.
Băinene am avut 5 Saab la viața mea și 9000 și 9.3 și 9.5, alea erau mașini nu glumă, nu plasticele astea cu motoare de mașină de tuns iarba, sunt unele ediții speciale la vânzare prin Suedia de balesc la ele.
Comentariu beton!14
@Edel, mă, din cât mă duce pe mine capul înțeleg că ideea e să mutăm poluarea din orașe. Iar în orașe principalii poluatori sunt mașinile. Copiii noștri când se duc la școală nu trec pe lângă nicio fabrică de baterii, în schimb trec pe lângă sute de mașini care poluează. Despre asta cred eu că este vorba.
Mihai ,ai sa ramai uimit ,dar în Danemarca de la o anumită vârstă ,indiferent de starea lor ,mașinile se scot din circulație !
@oviwan, nu contest că e posbil să ai dreptate, dar aș vrea să știu condițiile legale în care se face treaba asta. M-am uitat pe net si nu găsesc nimic (ce-i drept, am dat căutare doar în limba română). Dă-mi un link sau ceva să văd în ce condiții se întâmplă asta în Danemarca.
Efectul global de sera rămâne,Mihai. Ca idee este bună. Pe hârtie. Însă poți dezvolta un super transport in comun. Pt că transportul în comun este viitorul.
@Edel, transportul în comun este viitoarul altora, nu al nostru. Noi vom muri și în continuare în România se va sta în coloane. So, până rezolvăm cu transportul în comun și încălzirea globală, primul pas e să mutăm poluarea din orașe, măcar de cancer pulmonar să nu mai moară copiii noștri.
@oviwan: no, penis. Și io care aveam de gând să țin de BMWu’ meu o viață, dacă tot m-oi muta-n Danemarca.
Plm… 😓
@JT, stai așa că e posibil să-l păstrezi. De juma’ de oră caut care e treaba cu mașinile vechi în Danemarca și nu găsesc nimic.
Mihai ,nu am niciun link ,ceea ce știu e că ,un tip cu care munceam in Dk avea o Vectra A ( produsa între ’88 și ’95) și în 2010 la câteva luni după ce a trebuit să.i schimbe radiatorul ( cei de la service nici nu au vrut să audă de lipit sau ceva de genu’) ,a predat mașina la un DCA ! Tipul de care zic mai sus mi a spus despre astfel de obligativitate !
@oviwan, înțeleg, dar mi-ar plăcea să știu în ce condiții se întâmplă asta. Am dat și căutare în engleză și nu reușesc să găsesc nimic.
@MV: Țin de el cu dinții. 😬
🤣🤪🤣
@Oviwan, cred că ai ieșit nepregătit la lecție și te-a prins dom’ profesor. Așteptăm textul de lege sau scuze că ai fost părerolog de duminică.
PS: nici măcar la comuniștii ăștia de norvegieni nu există astfel de obligativitate in lege. Te determină pe alte căi, începând cu verificarea tehnică și asigurarea.
6. În ce privește Eurovisionul este ceva normal. Nu știm să facem muzică. Nu știm pentru că în loc să ne încurajăm copiii spre acte artistice noi îi băgăm la meditații la matematică. Lasă dracu chitara aia că nu zdranganelile îți pune pâine pe masă. Ai văzut băiatu lu’ X de la doi că este olimpic la matematică? El cum poate și tu nu?
Răspunsul ar trebui să fie, cum plm să îl văd dacă nu iese din casă.
De aia în nord sunt cei mai mulți muzicieni pe cap de ren furajat.
Bă, eu ca tobar fervent cu alea două bețe și o balustradă am fwtut mai mult ca un comitet de olimpici. Ăia pe chitară dacă nu erau cocoșatu de la Notre Dame rupeau la fete.
Comentariu beton!21
Stai liniștit că nici țări care știu să facă muzică nu trimit la Eurovision vreo trupă care chiar face muzică.
Altfel, ai dreptate.
@Edelweiss: știu despre ce vorbești, pentru că io eram ăla cu chitara și nu eram cocoșat! 😁
Comentariu beton!20
Programul rabla parca îți pune piedici. E prea mare bătaia de cap, fondurile sunt insuficiente. Am luat recent mașina hibrid, nu prin Rabla. Am o mașină veche de 19 ani, în posesie de 8, cu care nu știu ce sa fac. As da-o și pe gratis, doar sa scap de ea, dacă nu ar fi atata birocrație și timpi mari de așteptare. M-am mai interesat și am văzut ca e și un program Rabla Local, dar, la fel, nu vad sa fie fonduri pentru el, explicații clare cum functioneaza, când va fi disponibil pentru 2023, dacă poate fi accesat în orice localitate, indiferent de cea în care a fost înmatriculată mașina.
Nu e deloc complicat cu „Rabla” ! Anul asta e a 2 a oară când m.am băgat și nu a fost complicat deloc! In zona mea ,Oradea ,sunt indivizi care cumpăra mașini vechi pt Rabla ,eu am cumpărat 2 vouchere de la un astfel de individ! In 2019 m.am ocupat singur de tot și nu a fost nimic complicat !
Pentru tine, nu o fi fost. Pentru mine, e bătaie de cap și timpi prea mari de așteptare. Dacă scopul e să scoți mașinile vechi de pe stradă, procesul trebuie simplificat. Eu, cel puțin, nu caut să fac afaceri și bani prin programul asta, vreau doar să mă scap de mașină. Felicitări ție și ălora ce cumpără mașini să facă business. De aia nu mai rămân fonduri pentru noi, proștii.
Deea ,eu personal nu fac niciun bussiness din asta ,doar am cumpărat mașini noi ! Faptul că sunt indivizi care se ocupa de asta să știi că de cele mai multe ori te scapă pe TINE de bătaia de cap ! Chiar daca există programul Rabla ,in paralel se cumpără o grămadă de mașini SH (eu aici as mai lucra la lege!) .
Nu te înțeleg! Vorbești cu un centru de colectare fier vechi, ti-o ridica ei, îți dau și vreo 500 lei pe ea (contravaloarea fierului vechi) și bon de casare. Cu bonul ala o radiezi.
Ce este complicat???
Ma refer strict la programul Rabla, nu la centre de colectare fier vechi.
Ai spus ca nu te interesează sa faci bani, doar sa scapi de masina veche. Sau nu am inteles bine ceea ce scrie mai sus???
Nu vreau să imi duc mașina la centru de colectare, ca să ce, să rămân cu părți din ea că nu totul e fier vechi? Ideea e să scap de mașină în întregime, simplu și ușor, ca melodia. Nu să îmi bat capul. Să avem programe mai accesibile oferite de stat prin care să facem asta. Că scopul e să scoatem vechiturile de pe drumuri, nu? Nu să birocratizăm, punem bețe în roate. Și nu să facem pe deștepții
Trăim în țara lui „doamne-ajută”, nu e de mirare că avem mai multe locuri la teologie decât la alte facultăți.
Comentariu beton!13
Cerere mare de preoti ,chiar daca se dau bani grei pentru o parohie ! Meserie linistita : munca…ioc,banii curg,casa parohiala, mancare de la pomeni…Asa isi iau Audi (si el si nevasta!).
Am la țară un cais uriaș. Cândva făcea atât de multe caise, încât dăruiam caise cu găleata! De ceva ani încoace, înflorește, după care îi trage îngheț 2-3 nopți și îi cad florile. Anul trecut am cules 5 caise, așa că îți înțeleg temerile și rezonez cu ele.
1. Băi, în mai mult de un secol nu s-a schimbat nimic, sau aproape nimic! In articol se vorbește doar de corupția din armată, dar mă îndoiesc că lucrurile stăteau diferit în restul țării și în economie în special.
2. Nu locuiesc în București, dar asta nu înseamnă că în orașul meu nu sunt o grămadă de cretini în trafic!😡
3. Ce nevoie avem noi de biologi și chimiști? Popi să fie!
5. Am acelasi job de 20 de ani, nu mai știu cum e cu interviurile! 😋
6. Eurovision a încetat de multă vreme să fie ceva frumos, iar tvr este o cloacă de neisprăviți. Puținii care performau în tvr au fost înlăturați. 🤮
Comentariu beton!18
O eroare în primul articol. Autorul acuză lipsa antibioticelor din spital în 1918. Doar că Fleming le-a descoperit în 1928 iar utilizarea lor în spitale se face din 1941.
Deci autorul scrie „se murea din cele mai banale răni pentru că nu existau antibiotice”, iar din asta tu înțelegi că autorul acuză lipsa antibioticelor din spitale, nu că așa se murea în anii ăia TOCMAI din cauză că încă nu apăruseră antibioticele.
Băi, nu știu, dar ce plm se întâmplă de nu mai puteți să citiți și sa înțelgeți un text simplu?
@MV, autorul putea să găsească o exprimare mai fericită, ceva de genul „încă nu existau/nu fuseseră descoperite”. Tot articolul vorbește despre furtul banilor publici. Dacă il ia Șoșoaca și il citește cu o anumită intonație grohăitoare, 95% din audiență va baga mâna in foc că antibioticele au lipsit pentru că s-au furat fondurile.
PS: și pe mine m-a păcălit exprimarea și am înțeles precum Valentin, dar recunosc cavalerește că nu am băut cafeaua.
@MV, merci de muncă, da’ tre să fiu de acord cu @Valentin; pentru persoana neavizată (cea care nu știe de Fleming, de pelilicină și de Nobelu’ din pazășcinci), asta se înțelege; o formulare (mai) clară ar fi fost „inexistența, încă, a antibioticelor”;
dacă însă ne referim la lipsurile din articol, la întărirea antitezei politicieni șmenari români vs. ajutoarele străine, ar fi servit menționarea unui alt mare iubitor de România (și al Reginei), Klondike Joe Boyle; numa’ zic…
Spuneam la un articol precedent ca razboi, covid, recesiune, cutremure, nu conteaza, Vasilescu e la sala.
Dupa articolele de azi pot fi mai precis: razboi, covid, recesiune, cutremure, Bucuresti, Romania, Vasilescu e la sala.
Chapeau!
Oameni buni, cand seful isi va rupe intr-un final abonamentul si va da o megacomanda Dristor+KFC+McDo, puneti mana pe valize si pasapoarte si valea. 😆
6. Cum era să fi lipsit Trăistariu? Brr, nu mai pot cu Trăistariu, e ca guma din păr, am sentimentul că foarte curând îl voi găsi și-n supă, îmi va zâmbi în oglindă ca Bob din „Twin Peaks”, o să-mi șoptească în AirPods că el a obținut cel mai mare punctaj la Eurovision dintre toți reprezentanții României, arghhh, tipul e obsedat.
Vezi că își arata penisu și implantu de păr, luat probabil de pe ouă, că să fie creț, pe niște $ pe Only Fans. Cred că bagă pe repeat Turnero și alea cu banana și marea.
Sunt convinsă că tipul ar apărea inclusiv intr-un articol despre prelucrarea prin așchiere, dacă ar avea ocazia. Altfel, de ce să “văd pe OnlyFans”? Nu urmăresc mizeria aia și nu se va întâmpla în viața asta.
Mă scuzați da’ unde ziceai că bagă banana pe repeat? În hard rotation?
Știu sunt rău, misogin (oare?), homofob da’ nu mă putui abține 🤣
4. „România a atins, în luna decembrie 2022, un număr de 10.005.408 vehicule, din care 7.865.186 sunt autoturisme și un milion sunt vehicule comerciale”
Și restul ce-s???
Euro 6 doar în acte.
Practic nimeni nu știe exact cat poluează.
Exact ca minciunile cu consumul, sau mai nou autonomia.
Restul pot fi vehicule agricole, de exemplu. Nu știu dacă sunt incluse la comerciale.
Pot fi vehicule folosite în construcții (se reface strada la mine în zonă, sunt tot fel de drăcii acolo).
Pot fi diverse utilaje. Tot în orașul în care locuiesc firma de salubritate are un „mașinuț” cu perii rotative cu care aspiră pe trotuare.
Cam la astea m-am gândit, că or mai fi.
@Ady, omul zice clar în articol care sunt restul:
„Nu în ultimul rând, reamintim că totalul vehiculelor cuprinde și motociclete, mopede, tractoare, remorci (inclusiv rulote)”.
Mai clar de atât nu se poate.
@Mihai, n-am citit articolul, îmi pun cenușă în cap.
Am răspuns cum m-a dus capul la întrebarea din comentariu.
Măcar am nimerit-o cu tractoarele. 🙂
Păi dacă e vorba de vehicule, în afară de auto- ar mai fi și căruțele, bicicletele, trotinetele…
Dar eu cred că cele 10 milioane sunt doar (auto)vehiculele înmatriculate în sistemul național (deci, excluzându-le pe cele înmatriculate local, la primării).
@1 Sigur nu relateaza achizitiile facute in pandemie, in special cele facilitate de diverse ordonante de urgenta?
Dar scandalul Țuțu- Pițurcă ce este?
1. Cum era vorba’ia din folclor: unde-s doi te vinde unu’, sau ceva asemănător. Dacă iese de-o afacere/beneficiu cât de mic te vinde și fratele tău urgent.
2. Ah, i-aș pedepsi pe mitocanii ăștia care cred că la mine carburantul este gratuit, timpul nu contează că la mine intră renta lunar fără probleme, nici viața mea nu contează dacă mașina nu are valoare de catalog sub 100000€, cu mers târâș pe coate așa cum fac la sfintele moaște, i-aș pune să recite brâulețul Maicii Domnului până fac ce recită.
3. Banu’ ochiul dracului, de acolo iese șpaga grasă. Nu peste tot se lansează orice cu sobor de preoți, păi au de lucru și peste program la cât se cultivă prostia în țara asta, voilà ministru al învățământului 🤬 a omis în noua organizare vacanța de Paști/primăvară 🙄
4. Dacă nu face și Sf. Duh ăsta niște minuni la timp 🤨 autoritățile ce să facă, ce, e treaba lor?! ( Tractoarele/dieselul sunt viața mea 🤫)
5. Cohorte de inadecvați la HR, mă doare rău când mă gândesc la întâmplări de genul ăsta și la interviurile cretine de care am avut parte.
6. Eurovision, nu mai consum de multă vreme, am avut ocazia să citesc niște reacții ale celor care s-au ocupat de organizare, noaptea minții, au rămas blocați undeva în anii „60 cred. Și totul pe banii noștri, că e cu sponsorizare de la buget.
Ne întoarcem la punctele 1, 2, 3… corupție, miserupism, fraudă, cum dracu’de le-au intrat unora în ADN toate mizeriile astea?
@Adriana: pe filieră turcească.
Dacă europenii împingeau turcii-n Asia, acum n-am fi avut astfel de probleme. 😎
@JT, probabil tot ăia care se tăvălesc acum în chinuri că de ce îi ajutăm pe refugiați și de ce nu predă cheile țării, frumos așezate pe o pernuță de aur 🤬 să mă bucur că nu-s româncă 100%?
@Adriana, zici de vacanța pt anul școlar 2023-2024?
Am auzit zilele astea intr-o dimineață la știri că ar fi, dar nu de Paște. Explicația lu’ tanti ministra a fost că în 2024 Paștele catolic pică la începutul lui aprilie, iar ăla ortodox la sfârșitul lunii, cu un interval foarte mare, așa că au decis să pună vacanța aleatoriu, fără legătură cu Paștele, să nu discrimineze pe nimeni.
Am auzit minciuni, asta dau mai departe.
La punctul 4: nu se gândește nimeni la un sistem de rate suportabil? Dobânda la creditele auto este de minim 12%. Obtine omul pe tichetul rabla niște reduceri, dar restul de bani e greu de obținut.
Dacă tot vrem „ca în Germania”, poate ne inspiram de la ei…
Mai ai un pic de răbdare, producătorii auto sunt încă pe cai mari din cauza crizei semiconductorilor. Mai așteaptă un pic să se regleze piața și să aibă stocuri de n-au unde să pună mașinile. Să vezi atunci sisteme avantajoase de rate.
Nu știu ce sa zic… O masina din clasa mica (Opel Corsa, de exemplu) costa peste 15.000 euro. Oamenii vor trage de rablele pe care le au sau vor importa alte jafuri.
O masina electrica costa 30.000 euro (una în care incap 4 oameni).
Un Ford Transit electric costa 60.000 euro.
Majoritatea oamenilor câștiga 3000-4000 lei.
Cam greu cu mașinile noi și ecologice.
@carman, știi ce mă disperă pe mine? Faptul că în România lumea gândește cât costă achiziționarea unei mașini strict după prețul de achizție. În toată Europa cu apă caldă oamenii iau în considerare costurile post-vânzare, doar la noi astea nu contează. Știi căt te costă o mașină în orice țară civilizată din UE? Doar s-o ai, da? Să plătești tot ce derivă din simpla posesie a unei mașini?
Ai dreptate, dar:
– în tari nu exista orase/regiuni blocate de clanuri. De exemplu, jud. Vâlcea.te-ai întrebat de ce acolo nu s-a deschis nici o fabrica serioasa de 30 de ani? Toții clvalceniu au emigrat spre sibiu (și au nevoie de transport). Pana și Slatina (un oraș căzut în anii ’90) are fabrici serioase;
– goana după „o școală buna”. La aia dai copilul cât mai aproape de casa/serviciu. La noi e mai complicat, inclusiv gradinita;
– toți vrem meseriași ieftini. Acum gandeste-te ca îți vine echipa de zugravi cu o duba electrica de 60.000 euro. Cat vei plăti?
Întreținerea mașinilor vechi este ieftina. Parcarea nu prea se plătește, vigneta costa 25 euro, asigurarea o rezolvi cu un bătrân din familie , bani de combustibil sa ai…
1. Mi s-a făcut pur și simplu rău. Până acum nu am mai citit așa ceva😳 Și vorba aia, am tot citit de toate de vreo 30 de ani încoace! Am început să mă mir cum naiba am mai supraviețuit! Păi dacă am fi implicați în războiul din coasta noastră, ar fi altfel?? Ferească Bărbosul 😡
2. La noi, la Focșani, nu zic că e altfel, dar orașul e mic! Dacă te înfurii o iei la picior dintr-un capăt în altul😉😄😄
3.Citisem și mă înfuriasem rău de tot. Asta vis-vis și de pct.1. Punem soborul de preoți să se roage și scăpăm de toate: și de război și de cutremure și de pandemii…ce ne trebuie nouă specialiști? Oricum le știm pe toate 🙄
4.Stai și te întrebi în beneficiul cui au eliminat ei taxa aia de mediu???
5. Nu mă mai preocupă subiectul😉
6. Eu nici nu mă mai uit de câțiva ani! M-am uitat la San Remo. Giani Morandi e iubirea mea din generală! 😊Eu și prietena mea de atunci eram îndrăgostite lulea de el!😛😛
Primul articol pica la fix. Cu ani in urma (vreo 12, ffs), cand scriam si pe VoxPublica, incercasem sa fac o radiografie (superficiala, e drept) a interbelicului si a coruptiei si problemelor generalizate de atunci. Evident ca mi-am luat niste bobarnace virtuale, ca nu stiu eu ca a fost frumos si pangaresc istoria.
Ma bucur ca acum oamenii nu mai sunt atat de reticenti la istoria pe bune – si ma bucur si ca am descoperit site-ul ala. Thanks 😉
Comentariu beton!15
Multumesc pentru linkul de la primul articol.
Am descoperit altul extrem de interesant care il completeaza si il justifica pe primul:
https://colectionaruldeistorie.ro/rusofobia-la-romani-de-ce-nu-i-suporta-poporul-roman-pe-rusi-jaloanele-unei-ostilitati-seculare/
1. Istoria se va repeta mereu, până când lecțiile ei vor fi înțelese. Deocamdată, din păcate, repetăm.
3. Minunea e că nu auzi niciodată de vreun popă șomer.
Selecția bună, ca de obicei. Mulțam.
In 2019-2020 patronii aveau o fata maritata dupa un popa. Familia lui este cu stare, ceva restaurant, laborator de prajituri si inca ceva afaceri prin Viseu de Sus.
Cum parintele nu a reusit sa ia parohie, familia lui a cumparat pamant la Izvoare, Maramures si au construit o biserica. Habar nu am cum a fost legal, doar ca in ziua de azi parintele slujeste acolo, are parohie.
Pentru cine nu stie, Izvoare este o statiune cu specific de iarna, nu prea are populatie tot timpul anului.
Au, mămica mea, chiar mă bucuram că vine martie! Nu știu ce să zic, da’ cred că iar mâncăm caise de la greci dacă va fi vremea frumoasă în următoarele 2-3 săptămâni, după care…
Ați luat-o pe urmele Mariei Gheorghiu:)))))
1. Nu există vindecare, degeaba o zguduim că istoria se repetă pt ca nu o înțelegem și alte clișee. Funcția deținerii puterii schimba pe deținătorul puterii… și il transforma in hoț.
2. Amenda pentru trecere pe roșu e 970€ în Norvegia. Celelalte sunt asemănătoare. Și se aplică.
3. Nu știu la ce ne mai folosesc universitățile, avem specialiști pe FB, chiar și în religie.
4. Ca o sinteză a comentariilor anterioare, degeaba ai programul Rabla când permiți achiziția de rable din Vest. E sac fără fund. Aici repararea, achizitia de mașini vechi e descurajată prin costuri. A existat program guvernamental pentru achiziția de electrice. Și vânzătorii au supralicitat. Am cunoștințe care vor alimenta Tesla gratuit, pe viață, la stațiile Tesla.
5. E legat de 3. Avem specialiștii pe care îi formăm.
6. E legat de 1. Se purjează bani in toate direcțiile. Nu incurajez așa ceva
Chestie valabila la utilizarea unui produs Tesla tot restul vietii sau doar pentru masina respectiva?
Ca atunci sunt cam doua chestii un pic diferite!
Acel utilizator, acea mașină. Dacă revinde, noul utilizator nu mai beneficiază de acea promoție
Da, e frumos aici în sud, sunt la mama la Câmpulung Muscel. Dar las’ că în două ore ajung înapoi în Brașov și mă pun lângă….calorifer cu un vin și citesc articolele.
Bate un vânt groaznic și tocmai ce s-a topit brusc zăpada și au răsărit din ea …. rahații de câine.
Cred că problema principală în HR pleacă de la amestecul lucrurilor. Fă și head-hunting, fă și recrutare, fă și interviuri, fă și pana mea de ce mai vor ei să faci acolo, eventual probabil să concepi anunțurile de recrutare și vizualul respectiv. Toate par apropiate, însă nu sunt nici pe departe același lucru și pe alocuri nu sunt nici complementare. Dar na, de ce să angajăm specialiști pe domenii clare când putem plăti cu doar 3.000 lei unul care face totul neclar?
Și stai, nu am apucat să scriu despre recruiterii indieni. Este un fel de asalt pe LinkedIn din partea lor, mi-e teamă că vor ajunge să externalizeze recrutarea acolo și că am pus-o. Cu toții am pus-o, toți cei care vom mai avea nevoie.
Stai în Iași? Perfect, uite un job în București, nu, nu remote, nu, compania nu suportă costurile relocării, nu, dar suntem siguri că te interesează, ești potrivit dragă Sir. Job full-time? Perfect. Pentru ei asta înseamnă un contract de 3 luni. Full time, Sir, ce nu pricepi? Undetermined period? Probabil mulți dintre ei se gândesc cu groază că ar putea fi vorba de ciclul prietenei lor, soției, whatever, ce are fiecare pe acasă. Aidi’ p*** mea cum recrutează băieții ăia. A, și modul de abordare. Las unul singur aici. „Hi Sir I have job. You interest?”.
Mi-au dat mucii pe tastatură când am citit asta 🙂
În rest să spunem că m-am pus pe picioare, mâine sunt la noua plantație, sper să fie începutul unei prietenii îndelungate. Câtă vreme am lucrat la firme mari și stabile nu am avut probleme, nici nu mai știu de când nu am mai rămas fără job. Mult timp, oricum 🙂
Realy interesant you spic! Sir
Tare, e cazul să-mi reduc pretențiile de la recrutarea pe LinkedIn, eu eram deranjată că mă caută recruiteri într-o limbă pe care n-am trecut-o la limbii vorbite; sau cei cu joburi pentru juniori. De cei cu oferte în celălalt colț al Europei nu zic nimic, că nu știi de unde sare iepurele.
@OldJohn – Thank you Sir have day! :))
@Altageamana – Nu e cazul. E cazul doar să știi că-n clipa când apare băiatu’ din Bangalore și-ți propune ceva, ei, șansele sunt să nu știe nimic din ce trebuie să știe 🙂
@Oviwan: nu stiu de unde ai scos chestia aia cu masinile retrase/interzise “dupa o anumita varsta” (a masinii sau a proprietarului?) si indiferent de stare!!,ca nu-i deloc adevarata. Cine ti-a povestit a omis niste amanunte ori pur si simplu a mintit.
P.S. Locuiesc in Danemarca de foarte multi ani.
@CorneliaA: mulțam pentru lămurire. 👍
@CorneliaA, speram să citești și să ne dai ora exactă 🇩🇰
@John stai asa, ca treaba e diferita cand vii cu masina dinafara! Poti circula cu nr. tau de inmatriculare 30 zile, dupa care obligatoriu tre sa inregistrezi masina cu nr. danez. Si aici e buba: taxele de integistrare sant enorme, pana la 150% din valoarea masinii, care valoare se apreciaza de catre o anumita instanta (tax authority = SKAT). In final masina ta veche te poate costa mai mult sau cat una noua, care indeplineste standardele din legislatia daneza. Mai avantajos e sa-ti vinzi masina acolo unde esti si sa-ti cumperi alta aici, evt. SH, cu nr. danez. Cauta un site de vanzari masini in Dk sa-ti faci o idee de preturi, dar aseaza-te inainte, ca o sa lesini cand le vezi (preturile).
@CorneliaA, nu-l speria, că nu mai apuc să-l prind la o friptură de ren
@JT, io zic să facem așa: îți iei tu alt BMW din Danemarca, și p-ăsta mi-l lași mie să mă duc la Cercul Polar cu el. 🤭
@CorneliaA: da, m-am gândit și io la asta. Aveam așa o presimțire nasoală pe partea asta.
No, dacă a fi musai mi-oi lua un BMW i7-n rate, ce mă-sa să fac.
@MV: 🤣🤣🤣
@OldJohn: sper ca firma de recrutare să se miște repede și pe-ntâi aprilie să-ncep noul job. 🤞
@MV, de la Cercul polar pana la NordKapp mai mănânci o pâine
@JT si stai ca am uitat 25% taxa de import intai 🥴, si abia apoi restul. Sistemul este extrem de complicat si in final extrem de costisitor. Intra pe skat.dk varianta in engleza si lamureste-te singur.
@CorneliaA: deci îi clară treaba. Îmi cumpăr reni de la Moș Crăciun și-i înham la sanie/căruță. Să fiu e-bio. 🤣🤣🤣
1. Aveam idee in mare de cele petrecute
6. Din partea mea, ar trebui ca la Euroviziune sa participe doar angajatii TVR, sa stim o treaba. Nu mai suport si nu ma mai uit la festivalul vietii
Și eu cred ca primavara e departe. Problema sunt pomii fructiferi, iar mancam doar fructe din import.
Nu inteleg de ce se aproba asa multe locuri la Teologie. Apoi preoții tineri nu au loc de muncă.
Referitor la autoturisme si poluare, eu folosesc mult transportul in comun. La Eurovision, nu m-am mai uitat de multi ani si cred ca sunt banii aruncați pe fereastra.