Articolul de alaltăieri mi-a întărit o convingere: un procent imens dintre cei care ajung să facă uber și bolt sunt doar niște indivizi fără scrupule, lucru pe care îl știu și ei foarte bine. Nu aveți nici cea mai vagă idee ce (și câte) comentarii am putut să primesc de la cei care țineau să-și justifice mișculațiile cu anularea curselor și prețul umflat artificial. Nu, nu le căutați, pentru că nu le-am aprobat decât pe cele ale oamenilor care au fost în stare să-și susțină punctul de vedere fără să jignească. Doar că ăștia au fost puțini, foarte puțini.
Restul? Cu restul, lucrurile stau cam așa: tone de înjurături și valuri de *uie s-au scurs spre mine. Toate însoțite și de justificările prin care mânuitorii de covrig se plângeau că banii sunt puțini, că benzina s-a scumpit și prețul pe kilometru e prea mic, și că de-aia ajung să facă învârtelile despre care vorbeam eu în articol, învârteli pe care le știe deja toată lumea. I-auzi, ce descoperire, e viața grea în România dacă vrei să muncești cinstit.
Boșilor, am și eu o întrebare la voi? V-a obligat cineva să vă faceți șoferi de uber și bolt? Că ultima oară când am verificat nu scria nicăieri în constituția României că toți cetățenii acestei țări, care n-au chef de muncă, sunt obligați să fie șoferi de uber și bolt. Nu, serios, dacă nu mă credeți, puteți să verificați, nu scrie nicăieri asta.
Vă ține cineva să faceți o altă meserie, una din care să câștigați mai mult, fără să fie nevoie să faceți matrapazlâcuri? Aaa, nu vă duce capul să faceți altceva? Mai mult decât probabil, dar asta nu e nici vina mea, nici a clienților pe care-i țepuiți voi pe motiv că „s-au scumpit benzina și asigurările” și „viața e greu, trebuie să mănâncă și gura mea”. Da’ cine vă ține, boșilor, să vă găsiți o meserie din care să puteți trăi fără să fie nevoie să vă bateți joc de clienți? Cine? Evident, nimeni, doar că nu sunteți în stare.
Dar vreți să vă spun ce cred despre voi? Nu despre toți, ci doar despre cei care mi-ați explicat că e NORMAL să faceți toate chestiile alea cu anulatul curselor și măritul artificial al prețului? Eu cred cu tărie că orice meserie ați face, în orice domeniu ați lucra, imediat o să găsiți o metodă prin care să mai ciupiți câte ceva, să-i mai furați pe clienți sau pe patroni, să mai faceți un parandărăt. Evident, având aceeași justificare: viața e grea, s-a scumpit tot, nu mă pot descurca doar din salariu.
Pentru că aveți asta în sânge, aveți asta în ADN. Nu de alta, dar dacă chiar nu se putea trăi din șoferia de uber sau bolt, fără învârteli și mișculații, oamenii ăia care sunt cinstiți, și care fac uber sau bolt PE BUNE, ar fi murit de foame sau s-ar fi lăsat de meserie.
Știți voi care oameni, ăia care muncesc fără anulări de curse și fără ajuns la comenzi doar când e tarif dinamic, ăia despre care vorbiți voi cu dispreț: „prostu’ ăla care bagă ca migu’ câte doișpe ore pe zi”. Păi da, bagă, că viața în România chiar e grea, doar că ei știu că e grea pentru toată lumea, nu doar pentru voi, covrigarilor. Că și pentru noi, ceilalți, e la fel de grea, dar nu ne folosim de argumentul ăsta ca să-i înșelăm pe cei din jur. Băgăm si noi, ca migu’, cât putem și cum putem.
Oamenii ăștia există și sunt printre voi, că i-am mai nimerit și eu din când în când. Ei sunt dovada că în orice domeniu îți poți face treaba și cinstit, pe bune, fără să-ți bați joc de cei de la care îți vin banii.
Nu e cazul vostru, desigur. Voi puteți să-i dați înainte cu: „s-ă moară măta, tu ști cât sa făkut benzina?”. Plus ailaltă, preferata mea din tot ce-ați debitat de două zile încoace: „dacă nuți convine, ia autobuzu sărakule!”.
Gata, vă pup, vedeți de covrig acolo, că imediat cresc colegii tariful în aplicație și trebuie să fiți pe fază, să mai țepuiți niște clienți.
P.S. Dacă aveți impresia că aberez sau mint despre zecile de comentarii pe care nu le-am lăsat pe blog, aruncați un ochi pe grupul ăsta de uberiști și boltiști. Unde veți găsi doar o mică mostră, dar relevantă, despre cam ce comentarii am putut primi aici. Da, evident, cineva a pus articolul meu acolo. Să-l mai pună si p-ăsta de azi, dacă le dă mâna. Forza covrigu’!
sursa foto: freepik.com
Am dat anunt pentru postul de casiera. Intra o tipa si primul lucru intreaba: merge smenul? Se produc ceva bani aici? Insensul de bagat in buzunar fireste. Really? Asta intrebi tu cand intri intr-o firma pentru un interviu? Si o intrebi si pe casiera sefa. Sigur avea ceva neamuri care fac uber si bolt. Ce vreau sa zic este ca filozofia asta a soferilor de taxi este destul de universala.
Comentariu beton!83
@Răzvan: și n-ai angajat așa o valoare? 🤣🤣🤣
Comentariu beton!37
nu, ca era grasa 🙂
Comentariu beton!80
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
@razvan, o fi ea universală, dar prin alte părți e mai reglementată și mai ținută în frâu.
da, se cheama bun simt si etica muncii 🙂 cred ca aia cu aplicatia bolt sau uber nici nu s-au gandit ca cineva va incerca sa pacaleasca aplicatia pentru a obtine preturi mai mari.
Comentariu beton!20
Exaaaaaaact. Cum să le explici că șemnarii din România iau cursa, după care stau pe loc așteptând s-o anulezi tu, ca să încaseze taxa de anulat cursa. Cum să le explici c-au găsit o metodă să păcălească AI-ul și să fie preț dinamic tot timpul?
Pe bune, chiar a întrebat?!
Adică eu nu mi-am pus vreodată problema să fac vreun șmen, deși e posibil să fi fost în situații pretabile la așa ceva, dar dacă mi-aș pune problema și m-aș apuca de șmenuri, aș tăcea chitic și aș merge pe burtă.
Comentariu beton!25
@Ady, pentru că tu judeci ca un om normal, un om care se angajează undeva cu găndul să muncească, nu să vadă ce mai pică pe lângă muncă.
@MV: poți să-ți deschizi măcelărie? Poți! 🤭
Să-nțeleg că țiganizarea Uber & Bolt e de 90%? 😬
Comentariu beton!26
Pot să-mi deschid măcelărie și să fac și distribuție la nivel național.
Pentru o distribuție de calitate, apelați la Uber și Bolt. 🤣
Comentariu beton!22
Uber eats s-a retras de aici. Hmmm, oare de ce? Oare pentru că pula tarif dinamic, pula anulări de curse, oare pentru că ăia care se înscriau în aplicație erau nevoiți să muncească pe bune? Nuuu, nu cred așa ceva.
Ie răi uamini, d-aia. 🤣🤣🤣
Comentariu beton!16
Sa te mai duci la biserica,la cate ti-au zis astia,si altii poate,doar sf.petru te mai ajuta !
Ai dreptate cu ADN-ul la romani,pana nu „ciupesc” ceva,nu se lasa. De aia ne privesc toti ca pe…stii tu cine. Pacat ca mai are padurea si crengi verzi,nu numai uscaturi.
Comentariu beton!14
Mie mi se pare că fraza asta sintetizează totul: “am preferat să merg pe gol spre centru decât să-i iau pe 15 lei”. Asta este esența ticăloșiei.
Comentariu beton!85
De pe grupul ăla, nu?
Da, da. Uitasem să menționez.
@Greta exact la comentariul ala ma uitam siderata jur adica preferi sa pierzi 15 lei decat sa faci 5 lei dintr-o cursa de Buc Noi pt ca aia din zona aia sunt toti niste saraci pe curse de 30 lei.Jur daca astia au vreo logica.
Comentariu beton!14
Speculez…
Se câștigă X bani total pe ziua aia.
Firma își ia prima partea, dintr-un % stabilit prin aplicație/contract.
Ce rămân sunt banii pe octan (+reparatii dacă e nevoie a masinii) și banii lor pe acea zi.
Firma cu % – benzina/diesel (câte plinuri pe ziua aia (+mentenanță dacă e nevoie) = banii lor.
Hai să folosim 15 lei, cum e exemplul.
Bolt/Uber ia 20% ( sursa din 2021 https://forum.softpedia.com/topic/1196575-cadru-legal-uber-bolt/ ) sau eventual să ne confirme vreun șofer Uber/bolt cum stau chetele la firma mâna, dacă e sa din corecți.
La ora actuala, 2 iunie 2022 — media generală a prețului la benzină standard e 8,30 RON și la motorină standard e 8,90 RON – pe litru.
20% din 15RON = 3RON (ciubucul firmei); rămân 13RON
13RON – 8,30RON/l = 4,70RON (benzina standard)
13RON – 8,90RON/l = 4,10RON (diesel standard)
Costuri imprevizibile = factorul haosului incalculabil
–
Deci,
Un șofer Uber/Bolt, din 15RON/cursa, ia efectiv ±4RON.
4*10=40RON (pe 10 curse/zi)
5*40=200RON (pe 5 zile din săptămână, pe câte 10 curse pe zi)
4*200=800RON (pe 4 săptămâni într-o lună, luni-vineri, 10 curse/zi obligatorii)
Un șofer Bolt/Uber pe lună (luni-vineri, 10 curse obligatorii pe zi) ia ±800RON.
Scădeți săptămânile cu sărbătorile și aveți o idee.
Cât costă schimbarea/cumpararea anvelopelor de iarna/vara? Cât costa asigurarea? Cât sunt impozitele? ITP? Utilitățile? Alte costuri?
Aici, nu știu, fiindcă nu mai suntem demult o republică unitară.
Fiindcă Bolt & Uber au inventat price surging-ul în timp real, calculele & logica & raționamentul sunt evidente.
Dacă am greșit, corectați-mă.
Dacă nu e evident, sper că se vede că NU sunt șofer de ride-sharing.
Se dezbate încă. Ce zici?16
mai am o discutie de relatat, cu un sofer de bolt, cu masina electrica. parea baiat spalat, venise din tm in cj ca se castiga mai bine. discutia era pe tema statiilor de incarcare gratis. era foarte nervos ca sunt putine, sau nu mai sunt, sau ceva de genul . parea sa ii scape total ca nu este nimeni obligat sa ii furnizeze lui curent gratis la masina ( era electrica) pentru ca el sa desfasoare o activitate comerciala cu ea. daca vrea sa faca taxi atunci trebuie sa plateasca combustibilul , asa i-am zis. a fost foarte nemultumit, mai sa ma dea jos. asta e nivelul lor, de facut o smecherie, ceva, sa iasa banul usor si cu munca putina.
Comentariu beton!47
Da, exact. „Păi io meam loat mașină electrică s-ă nu m-ă lase ăștia so încarc moca?”.
„a fost foarte nemultumit, mai sa ma dea jos. asta e nivelul lor, de facut o smecherie, ceva, sa iasa banul usor si cu munca putina.”
Să-mi fie cu scuzele de rigoare da’ ăsta e scopul, ba chiar viziune de antreprenor: nimănui nu-i pasă câte picături de transpirație/lacrimi/sânge ai vărsat, tot ce contează e rezultatul. Aia cu munca depusă e gândire de comunist/securist/stahanovist.
Cine lucrează „din plăcere” e zombi, dronă, sado-masochist – sau toate variantele.
boss, vezi cum treci strada, că te știe băeții; cum te-a ginit că stai doo ore la terasă c-un ceiuț, purtai eșarfa sau aveai trolerul?
mie mi-a plăcut maxim ăla cu „th” în nume da’ căruia gramatika îi dă sistematic la gioale, pentru că-i quintesența românismului: să pară altceva decît este…
Comentariu beton!25
Ca fapt divers, aproape toți ăia care susțineau că e NORMAL ce fac aveau evidente probleme de exprimare în frumoasa noastră limbă.
Pe scara mea de valori personala taximetristii/uberistii sunt sub cei care nu lucreaza deloc, gen freaca duda pe banii altora.
Stiu, sunt extrem, dar ii dispretuiesc cu pasiune.
Acum ceva timp ne-a plecat un baiat de la compania unde prestez ce era certat rau de tot cu munca. Am incercat vreo 2 manageri sa scapam de el dar nu era usor, daca nu facea vreo greseala nasoala. Si ghiciti ce, cine nu munceste nu greseste 🙂
A plecat singur pana la urma, s-a bagat pe uber si a zis ca isi baga ceva in jobul nostru.
Comentariu beton!34
Sunt sută la sută de acord cu tine. 99% dintre ei, pe lângă că nu vor să muncească, nici n-ar avea ce să facă altceva. Pentru că au cunoștințe zero și IQ subunitar.
Sau… Poate îs mai deștepți decât cei care muncesc și inevitabil mai și greșesc? Daca nu muncești nu greșești, daca te știe lumea de prost de la bun început nu ți da de rezolvat chestii grele că după aia tre sa vina in urma ta sa repari prostiile pe care le ai făcut. Problema e că dacă tu vrei sa faci pe prostul, nu te mai crede nimeni, tre sa ai un plan bine stabilit de la început 😂
Asa cum spuneam aici zilele trecute…uni se ghideaza dupa zicala: „Nu muncesti, nu gresesti. nu gresesti, un motiv in plus sa fii avansat…” Si atunci, se pare e si greu de concediat…
Dar SRL-ul numit Uber nu poate fi contactat? Presupun că nici lor nu le pică bine dacă în plan local sunt reprezentați de niște babuini. Eu vorbesc de ăia de la firma mamă nu de ”managerii” locali.
Comentariu beton!17
Cred că e foarte greu să le explici că în România șmenarii de șoferi își fac singuri tarif dinamic.
Ba sigur că poate fi contactat. Fie prin feedback direct legat de cursă, prin tasta „Ajutor” și selectând problema cu care pasagerul s-a confruntat, fie prin mail la [email protected].
Sunt tare curioasă dacă lumea de pe-aici folosește aceste opțiuni. Și dacă da, ce s-a întâmplat cu feedback-urile/plângerile/reclamațiile lor.
@Anduta – eu am folosit emailul de customer complaints la uber, mai mult decât mi-aș fi dorit. Când a fost vorba de recuperat bani taxați aiurea (2 cazuri), au fost foarte prompți, mi-au trimis răspuns personalizat și mi-au returnat banii. Pentru neajunsuri mai „mărunte”, precum anularea curselor fără motiv/ cu motiv inventat, așteptat zeci de minute, șofer agresiv etc. am primit un răspuns standard: „ne pare rău că…” și atât.
Perfect de acord cu tot ce scrie in articol … shmen-ul e in ADN-ul genului asta de maimutze. Cu scuzele de rigoare pentru maimute, n-au animalele nicio vina ca anumiti bipezi se comporta asa.
Dar mai e o chestie. RIDE-SHARING s-ar traduce in limba romana, aproximativ, in felul urmator: eu am o masina si am drum din punctul A in punctul B; tu esti in punctul C (intre A si B) si ai treaba tot in punctul B; asa ca „intrebi” in on-line – bai, are cineva treaba spre punctul B sa mai duca si pe mine? Eu iti raspund ca da, e OK, te iau eu DIN DRUM pentru ca tot merg in directia aia si „impartim” costurile ca sa consumam mai putin si sa reducem aglomeratia. Cam asta cu Uber/Bolt/etc. E o chestie simpla, de redus niste costuri si nu te poti astepta sa te imbogatesti sau, poate, nici macar sa traiesti (decent/peste medie) facand DOAR treaba asta.
Ahhh, vrei sa faci din transportul de pasageri o ocupatie full-time sau o MESERIE, e OK si asa … doar ca se numeste TAXIMETRIE si nu ride-sharing.
Si aici intervine „problema” cu UBER/BOLT si conceptul asta. Vrei UBER, e OK, esti PF si faci asta 1-2 ore pe zi sau poate 1-2 zile/saptamana. O faci 10-12 ore /zi si in fiecare zi, pai atunci esti „profesionist” asa ca pune mana, mergi si ia licenta/asigurare profesionala si fa-te taximestrist, nu te mai da dupa visin.
Comentariu beton!69
Exact! Uber si ceilalti sunt doar o modalitate de a face taximetrie fara sa respecte toate legile si regulile legate de asta.
De aceea, ca principiu, eu refuz sa apelez la ei.
Comentariu beton!14
@MihaiC – eu mi-am exprimat opinia asta – Uber/Bolt sunt DOAR niste mingiu-bingiu cvasi-(i)legale cu scopul clar de a FACE TAXEIMETIRE OCOLIND legislatia/licentierea/asigurarile si toate celelalte obligatii care tin de transportul profesional de persoane – inca de la inceputurile car-sharing-ului in RO. Doar ca atunci publicul era FIERT pe taximetristi (si pe buna dreptate!) si orice opinie „impotriva” curentului hipsteresc era delict de opinie, gen „…tu esti taximetrist, de-asta ai ceva cu car-sharing-ul…”. Acuma lumea e fiarta pe „uber-isti” dar fff putina lume realizeaza ca taximetristii de acum 2-3-5 ani care se comportau ca niste babuini sunt fix aceiasi cu „uber-istii” de astazi.
A nu se intelege gresit, eu sunt 100% adeptul car (sau orice altceva)-sharing-ului ca PRINCIPIU de functionare normala a societatii pentru de scadea costurile/consumul s.a.m.d. Cheia pentru succesul unei idei asa cum e car-sharing-ul era simpla: eu merg cu masina (mea) de la munca pana casa si imi asum un cost de 10 RON/deplasare (sa zicem). Dar sunt dispus sa iau o persoana in masina pentru 60% din distanta pe care eu ORICUM o parcurg. Pentru ca eu NU am costuri suplimentare la drumul ala, practic orice leu pe care l-as incasa, ar fi o optimizare de cost pentru mine. Sa zicem ca omul ala imi plateste 3-4 RON. Doar asa e win-win, eu imi scad costul de la 10 la 6 RON, ala plateste 4 RON pentru o cursa care (cu taxiul) l-ar fi costat poate 10-15-20 de RON si mai si renunta la masina lui si rationamentul poate continua. IMPORTANT – deci am scapat de inca o masina de pe sosea, spre deosebire de transformarea taxmiestristilor in uber-isti care ADAUGA masini pe sosea. Cheia asta era in mana companiilor gen UBER care ar fi trebuit sa VERIFICE/RESTRICTIONEZE accesul la platforma, doar ca … L-A-C-O-M-I-E! Uber si ceilalti au vrut sa „fure” taximetristii, sa le dea o portita sa faca taximetrie fara licenta/asigurari/etc iar UBER sa poata cere o „taxa de protectie” de la cat mai multi, NEFACAND NIMIC. De-asta au migrat imediat toti gibonii in directia asta, ca era „fara restrictii”, la taximetrie iti trebuia macar o licenta si astea sunt si limitate/oras din cate stiu eu.
Daca era dupa mine, „selectia” se facea simplu si rapid: La „inscrierea” ca uber-ist, tu DECLARI frumusel cati km faci pe luna/pe an cu masina ta. Pai 30,000 km/an (deci 2500-3000/luna). Perfect, daca te incadrezi in MAXIM 50,000 km media anuala DUPA ce te inregistrezi ca uber-ist, e OK, ramanem parteneri. Daaaaar, daca de la 30,000 km/an tu te duci la 100-150,000 km/an, atunci tu esti TAXIMETRIST tati, eu (UBER) inchid parteneriatul cu tine si tu iti vezi tu de licenta si ce mai trebuie sa sa faci tximetrie cat/unde vrei tu. Si atunci pretul la car-sharing ramanea JOS, se reducea si traficul si se atingeau toate tintele pe care ni le-am fi propus prin conceptul de car-sharing. Conditia era simpla dar greu de implmentat – insemna ca UBER sa se multumeasca cu un „profit”/comision minimal/decent, pentru facilitatea de intermediere pusa la dispoztie, facilitate care nu e vreo minune si nici o revolutie auto de talia inventarii rotii.
Doar ca NU, UBER sunt la fel de „giboni” lacomi ca si soferii pe care i-au atras in sistemul asta si faptul ca se vor prabusi este perfect normal si meritat. Voi privi intotdeauna cu bucurie si popcorn falimentul genului asta de „afaceri”.
Si nici eu nu am „calcat” intr-un uber (chemat de mine) pe aceeasi logica – nu mi s-a parut normal ca un taximetrist (oricat de jegos si gibon ar fi el) care plateste licenta/dispecerat/asigurari SPECIALE pentru meseria asta sa se trezeasca cu o concurenta neloiala din partea unui foaie-verde gen UBER. Si m-am bucurat la fiecare „mama de bataie” pe care UBER si-a luat-o prin instantele din Europa.
Comentariu beton!18
@Cryptoprocta ferox
Cu niste ani in urma foloseam taxi destul de des pt ca plecam tarziu de la birou dar am avut putine experiente proaste – poate si pentru ca luam taxi doar prin aplicatie (Clever); majoritatea experientelor proaste povestite de altii erau de la taxiuri luate de pe strada. Nu sunt suficiente exemple pentru o statistica solida dar asta este situatia pe care am intalnit-o; banuiesc ca sistemul de rating a avut un impact pozitiv.
Uber a fost de la inceput gandit ca un sistem de taxi care ocoleste legea – povestea cu car sharing era doar PR. In Romania car sharing este bla-bla car (cel putin asa mi se pare, eu nu am avut ocazia sa il folosesc). Acum niste ani in SUA Uber a fost dat in judecata de soferi pe idea ca erau practic angajati nu colaboratori – Uber stabilea tariful, Uber aloca clienti in mod obligatoriu, Uber sanctiona soferii care nu erau logati un timp minim; in antiteza la Clever se inregistrau taximetristi independenti, fiecare cu tariful lui, lucrau cand si cat vroiau si nu erau obligati sa accepte nici o cerere – adica Clever era doar un agregator; la inceputul lui Clever clientii uneori aveau posibilitatea de a alege intre 2-3 taximetristi care aplicasera pentru cursa respectiva.
Da, domle, vrei pe 14 lei să îți faci și piața, nț, nț. 😁
Da, că parcă fac eu tarifil, nu aplicația firmei unde S-A DUS DE BUNĂVOIE să muncească. Niște jepcari împuțiți.
Ce mi se pare cel mai grav este ca fac toate astea cu buna stiinta, cu rautate chiar.
Sa faci greseli din prostie e una, sa le faci din rautate mi se pare cu totul altceva.
Ma intreb daca nu s-ar supara daca la Mega Image, Oficiul Postal, Impozite, mall etc. ar primi acelasi tratament, daca cineva ar incerca sa-i fure, pe motiv ca au salariile mici?
Am gasit, tot la ei pe grup, articolul asta https://economedia.ro/reguli-noi-pentru-uber-si-bolt-consiliul-concurentei-critica-practica-tarifelor-standard-diferentiate-si-gratuitatea-anularii-unei-curse-doar-pentru-soferi.html#.YphOV6hBxPa unde e un chestionar atat pentru soferi cat si pentru pasageri. Sa-l completam, zic, daca tot ni se cere opinia.
Păi, da, că de la asta m-am activat și eu. de la modul în care susțin că e NORMAL să fie jepcari.
Eu sunt norocoasă, atunci. Bine, nici nu apelez prea des la serviciile ăstora. Dar am nimerit un uberist cumsecade. În ianuarie când nu am avut permis, am comandat un uber din Crevedia. A venit un băiat din Mogoșoaia căruia i-am spus cum stă treaba. Că nu am permis, că mama este la Elias la ATI și că o să am nevoie de el. A fost jos pălăria. Îl sunam înainte să fac comanda ca să fie sigur că o ia el. O săptămână a stat la dispoziția mea. Cea mai scumpă cursă a fost din Crevedia în Titan și a costat 130 lei.
Dar am și o poveste cu un taximetrist din Bangkok. În 2008 an fost în delegație cu o colegă. Am luat un taxi ca să ne ducă la centrul de conferințe și aveam nevoie de chitanță pentru decont. Ăla nu a vrut să pună aparatul de taxat și ne-a și dus pe un drum mai lung. Când am văzut că nu are de gând să pornească aparatul, și mai blocase și ușile, m-am panicat rău de tot. Stăteam pe bancheta din spate. Moment în care am scos bricheta din geantă și am ținut-o aprinsă la lobul urechii până a început să urle. I-am zis că dacă nu oprește ca să coborâm, murim toți incendiați. Am reușit să coborâm din mașină, am luat un tuk tuk, am întârziat la conferință, eram transpirate ca dracu și pline se smog pe față. Acolo am spus ce am pățit și a venit poliția la fața locului ca să depunem o plângere. Naiba știe ce s-a mai întâmplat, dar am tras o sperietură de zile mari. Acum mă minunez de ce curaj am avut😁.
Comentariu beton!37
Da, te cred, de altfel n-am zis că sunt toți niște nesimțiți și jepcari. Am mers și eu cu oameni foarte mișto.
Nu ai zis asta. Doar că am fost norocoasă că nu am întâlnit specimenele menționate🙂
Dadada, ai cam fost. Dar să știi că și specimenele menționate, dacă se prindeau că au niște curse sigure de la tine, și pe distanță mare, brusc deveneau niște foarte corecți mielușei.
Giiizzz ce prezenta de spirit ai avut la faza cu bricheta
revenind, eu chiar am inceput sa merg cu autobuzut. face 15 minute in plus fata de cat fac eu ca masina la servici ( 45 minu vs vreo 30) , ma lasa la jumatate de kilometru de casa si marele bonus este ca se streseaza altul la volan cu toti ghiolbanii din trafic. Plus ca dicutiile pe care le auzi prin autobuz sunt absolut nepretuite.
Comentariu beton!38
Mai neprețuite decât ce aude Mihai la megaimaj?! 🙂
@Ady, ooo, da, autobuzul este peste orice, bate și metroul.
Cunosc personal un specimen din asta.
Nu e capabil sa stea la un loc de munca mai mult de 3-4 luni ca toti sefii aia de acolo „e prosti facuti gramada”. In Germania, erau prosti ca se incapatanau sa vorbeasca germana sau sa nu inteleaga romgleza.
In Romania, face uber ca, nah…are permis categoria B, ca inca alte vreo cateva milioane si altceva nu stie sa faca. Daca-i dai un ciocan, habar n-are de care capat sa-l apuce.
Acum, sta trei luni pe tusa ca, nah…mai exista si niste reguli de circulatie.
Am mers odata cu el si am jurat ca, a doua oara, nu mai fac prostia.
Conducator tipic de BMW: depasiri la aspiratie, viteza cu 40-50 km/h peste limita admisa, sicanare in trafic, name it!
Comentariu beton!19
Cred că toți cunoaștem personal specimene din astea.
am avut o singură experiență, când am avut mașina-n service. individul mi-a spus că a fost taximetrist vreo 12 ani, dar s-a reprofilat. avea două aplicații instalate, s-a certat la telefon cu un potențial client de pe cealaltă aplicație, n-am înțeles decât că, dacă mai apare vreo companie de genul ăsta se „bagă” și la ăia. avea un Logan pe GPL și era o mizerie pe bancheta din spate.. am mers de la spital până la reprezentanță, să-mi iau mașina și-am plătit mai mult ca la o cursă cu taxi. dezinstalat aplicația în ziua aia. și, apropo de afirmația ta, că „noi muncim, noi nu gândim” de acum două zile – ieri am mers în Lidl și-am cumpărat 500 g morcovi într-o pungă pe care scrie mare.. pătrunjel produs în România. punct. 😶
Comentariu beton!27
Da, păi ce să zic, măcar e produs în România. 😛
Pătrunjelu’ portocaliu de România este „ză shiet”. 🤣
@irina, tre’ să vezi oportunitățile, nu problemele; mai ai punga? unde-s ambalați morcovii ăia, pare că oamenii au „marfă” de calitate…?
@JT, mergeam la ei pentru produsele bio, că nu vreau să-i pun fiică-mii în farfurie pesticide, stimulatori de creștere, hormoni sau antibiotice.. acum mi-am făcut grădină cu toate legumele și zarzavaturile😉
@costicămusulmanu, daaa, am punga, nici nu am deschis-o! 😀 mă gândeam să sun pe la protecția consumatorului, că tot am ieșit dintr-o gardă nașpa și-s capsată 😀
fie-mea cică-s eu prea conservatoare, ea bănuie că-i pătrunjel autorecenzat, care și-a exprimat identitatea de gen 🙂
Comentariu beton!49
Copila ta e funny şi isteață cu autorecenzarea pătrunjelului 😀
Are cu cine semăna 😉
Şi apropos, ziceai că ne povesteşti cine te-a supărat în gardă..facem un commando din membrii blogului şi pornim la atac!
Comentariu beton!14
@ametist, săr-na 🤗, chiar am citit de curând un studiu care afirmă că inteligența plozilor e moștenire exclusiv maternă 😅 eh, copila mea îi mărișoară, dă bacu-n curând, la vârste de-astea le merge mintea la glume 🙂
hai să zic și de nervii din gardă, că am depășit momentul.. pacientă trecută de vârsta ultimelor iubiri, suferind de unele probleme care au necesitat operație (colecist) și de o mare problemă psihiatrică – aveam să aflăm aseară. internată pe secția noastră de 2 zile. aseară, pe când voi cinați, vă pregăteați de somn sau mai știu eu ce, coana-mare s-a decompensat brusc și a vrut cu tot dinadinsul să ne demonstreze că are mușchi. și ne-a arătat 😈. la un moment dat, la vreo oră de când îl chemasem, a apărut și nenea psihiatrul, care e ăl mai bonom individ pe care-l cunosc. se așează el în cadrul ușii, privește cu un ochi senin scena în care noi ne bandajam rănile, iar pacienta, cu chipul senin, sforăia pe-o nară:
-Și, ia zi-mi, ce v-a făcut?
-Păi.. pe mine m-a zgâriat pe brațe și pe obraz, pe asistentă a mușcat-o nițel de vreo trei ori..
-Aoleo.. (un „aoleo” moale, moale, moale). Și.. a mușcat cu dinții.. sau doar cu buzele, un pic?
Se uită asistenta mea la el cu o privire asasină:
-Cu gingiile, dom’ doctor, noroc că nu avea proteza pusă!
-Aaa, cu gingiile.. în joacă.. măi, copilelor, măi.. doamna a făcut sex cu voi, dar voi nu v-ați dat seama!
mda.. 🤦♀️ i-am promis solemn că primul tușeu rectal pe care i-l voi face – mai devreme sau mai târziu, că vrea să-i operez hemoroizii (nu contează când, eu am răbdare!) – o să i-l fac fără gel!! da da..! 😁
Comentariu beton!37
Acum înțeleg mai bine frustrarea..am încredere că o să ai o grijă deosebită de dragul de coleg 😈
Povestea ta mi-a adus aminte de o întâmplare din primul an de rezidențiat, când aveam gardă internă şi externă, având 2 secții medicale vis-a-vis una de alta. În garda internă aveam în grijă pacienții din secția mea şi pentru probleme cu care nu mă descurcam apelam la linia 1 din secția opusă. În garda externă mă ocupam împreună cu linia 1 de la mine şi de pacienții din UPU (consult+/-internare).
Într-o frumoasă zi de primăvară în garda internă primesc plocon de la ATI un nefericit cu tentativă de suicid. Care văzându-se la etajul 7 fără gratii are chef de-un zbor de agrement. Noroc că avea pat la uşă şi l-au prins colegii de salon înainte să ajungă la geam. Avea medicație de psihopupu, dar se pare că nu suficientă. Sun la psihiatrie (care e în alt spital) şi colegilor li se pare că le-am spus o glumă foarte bună. Linia 1 de vis-a-vis zice „descurcă-te”, ca atare m-am descurcat. I-am dat omului o fiolă de diazepam şi a făcut nani cuminte până dimineață. Faza e că diazepamul are efecte adverse considerabile, mai ales deprimarea centrului respirator. Dar când nu ai ajutor..desperate times take desperate measures.
@ametist, te cred, numai cine n-a trecut prin probleme de-astea are chef de poezii 😁. și noi i-am băgat o fiolă de diazepam, când am văzut că se îngroașă gluma și stăteam cu una de propofol în buzunar, dacă dădea semne că se trezește 😉 te-ai descurcat admirabil pt un rezi, ai fost pe fază! 🙂 să nu-ți faci mustrări de conștiință și nici teamă să n-ai pt o fiolă, că depresia cardio-respiratorie apare la supradoză, nu la o fiolă😉 și, daaaa, pe nenea psihocucu îl aștept la cotitură, că știu câți colegi voi răzbuna 😇 😅
Acum niște vreo +20j de ani (studenție), am reintrodus în baza de date medicația pacienților de la un spital de neuropsihiatrie. Și apoi în cea a farmaciei spitalului. Pentru că se șterseseră pentru ultimă lună. 😁
Și așa am învățat atunci niscaiva medicamente.
Singurul pe care mi-l amintesc acum este Zyprexa. Asta pentru că la vremea aia costă 300.000 lei o (una) pastilă. Și eu plăteam 800.000 lei chiria unei garsoniere.
În toamnă, m-am mutat în cămin. Și am găsit pe masă o folie cu multe Zyprexa. Inițial am vrut să le pun la coș, dar apoi l-am întrebat pe noul coleg de cameră (un ardelean voinic) dacă sunt ale lui.
-Da. Știi pentru ce sunt?
-mmm…. mdaaa…
-Ok.
Aia a fost toată discuția noastră pe tema pastilelor. Din fericire și le lua cu conștiiciozitate și a fost un coleg minunat.
@Sfântu Dracu, poate era doar bipolar sau depresiv 🙂 oricum, și „celălalt” diagnostic dacă ar fi fost, medicația previne recăderea și se integrează bine în societate 😉. și mă bucur să aflu că nu l-ai marginalizat și n-ai fost reticent/cu idei preconcepute! 🙂
@Anduța, apropo de discuția noastră despre transplantul de organe.. uite ce studiu al unui chirurg israelian am citit https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/ajt.16969 , dacă îi dă @MV accept, că e link 😁 și Today are un articol pe subiect https://www.today.it/mondo/medici-boia-trapianti-organi-detenuti.html
@irina, faptul că avea o condiție ce necesita tratament permanent, nu-l făcea „neom”. Marginalizez oamenii (și femeile 🤪) pe alte criterii.
E/ra un tip cu mult bun simț (foarte), deștept și de încredere.
A fost o bucurie să împart camera cu el anul acela.
Avea momentele lui când cădea în „visare” fix in timp ce discutam, dar nu dura mult și nu-l deranjam.
@Sfântu Dracu, înțeleg, femeile nu-s oameni 😛 😀 trecând în registrul serios, nu toată lumea dă dovadă de înțelegere, toleranță și bunătate.. de obicei, cum prind un semen mai „slab”, îl execută 😁. (personal, nu marginalizez, ci ignor.)
Tu ‘mneata crezi că io îmi permit s-o contrazic pe mamaie? Apăi daca ea îmi spunea că s-o întâlnit cu 2 oameni și 3 femii, așa îi.
Și tot ea îmi spunea că gălbiorii-s gălbiori, hribii hribi și ciupercile ciuperci.
😀
#ceamaibunămamaiedinunivers
Citeam articolul tau si ma gandeam daca asa e in toata tara, in toate orasele mari. Am circulat si circul cu taxi / uber / bolt, mai ales cand sunt plecat prin alte orase decat in Iasi, circul si in Iasi cu transportul asta (e mai convenabil de multe ori decat sa folosesti masina personala).
Dar parca nu am intalnit atat de des situatii ca cele descrise de tine prin Cluj, Timisoara, Constanta, Iasi. Si nici cand am avut ocazia prin Bucuresti parca nu a fost asa rau (dar poate pentru ca au fost curse mai lungi?).
Adevarat, niciun oras de prin tara nu are atat de multi prestatori cum sunt in Bucuresti, dar ma gandesc ca proportia de idioti ar trebui sa fie aceeasi. E un fenomen mai specific pentru Bucuresti? E doar ghinion? Sunt o combinatie locala de smenari+idioti? S-au mutat toti in Bucuresti / Ilfov?
Oricum, nu vad nicio cale de imbunatatire a serviciilor, ci dimpotriva.
P.S. Are vreo legatura?
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/uber-romania-profit-in-scadere-20725844
Când au apărut aceste servicii in Romania era o adevărată plăcere să le folosești și erau mult peste experientele din taxiuri. Șoferi politicos, servicii excelente, venea mașină în 3 minute, fara anulari și fără gherțoi. Ce s-o fi întamplat?
S-a întâmplat că la inceput făceau asta mai mult oamenii care aveau joburi, pentru completarea veniturilor. După care au apărut cei care și-au făcut un job în sine din uber și bolt, plus foștii șoferi de taxi care au descoperit că la uber și bolt nu mai e nevoie de „maimuță”.
Au migrat mulți taximetriști spre bolt și uber, cu tot cu comportamentul gherțoiesc specific, ăla care mă făcuse să renunț la taxiuri acum câțiva ani. De pildă:
– tentative de hărțuire din partea șoferilor („ești măritată?” „îmi dai numărul tău de telefon?”). Reclamație la uber și bolt, primit răspuns standard: „ne pare rău pentru experiența neplăcută” etc.;
– mașini mizerabile, cu straturi de jeg, șoferi puțind a transpirație. Că deh, viața „e greu”, iar articole precum săpunul și deodorantul „e scumpe”;
– șofer care a oprit peste drum de locul unde mă aflam, apoi a pornit mașina și cursa fără pasager. Reclamație la uber. După ceva parlamentări pe email, în care eu am menționat în treacăt poliția și ANPC-ul, mi-au returnat banii pentru cursa fantomă;
– chemat uber pentru fiul unei colege (un puști de 14 ani). Dacă l-a văzut copil, ce și-a zis șoferul? hai să alegem un traseu cât mai ocolit, să taxăm aproape 100 de lei pentru o cursă de maxim 40. (Nu era oră de vârf). Iar reclamație la uber, iar menționat în treacăt poliția și ANPC-ul; primit banii înapoi;
– șoferi agresivi cu alți participanți la trafic, mai ales dacă era vorba de femei (claxonat prelung, fluierat, zbierat măscări). Reclamație la uber, răspunsul standard „ne pare rău pentru…” etc.
– șoferi care nu acordă prioritate ambulanțelor cu sirenele pornite; încă puțin și am fi ajuns amândoi pacienți în ambulanță. Etc. etc.
Familia fiind deja acolo si pentru a evita interactiunea cu uberistii/taximetristii, m-am dus acum cateva saptamani cu autobuzul la Therme. M-am simtit in excursie… de fapt a fost ca un private tour.. la sosire am fost singurul sarak care s-a dat jos 🙂
Comentariu beton!43
🤣🤣🤣🤣🤣
Ce nu înțeleg e cum de afacerile bune dispar de la noi din tara. Free now, sau magazine alimentare (spar, Billa) și cine știe câte or mai fi fost. Tarifele la uber sunt nesimțite de-a dreptul, mă uitam și prin comentarii, zicea unul că serviciile premium costa. Ce e premium la o cursa uber? Te duce cu o mașină normala, nu îți oferă cafea, masa și covor roșu întins pe asfalt. Sa plătesc 50 lei pe 1,2 km mi se pare exagerat. E drept, circul rar, am mașina personală, nu am avut nu știu ce experiențe negative, decât 2, cu un șofer care m-a dat jos din mașină că vorbea tâmpenii și m-a enervat, nu am putut sa tac. Și cu altul, care a anulat cursa și am fost eu taxată pentru anularea lui. Dar tarifele la orele de vârf sunt nesimțite, și cu cât sunt mai multi clienți în zona aia, tariful creste.
Problema e că își fac singuri tarif de ore de vârf. În București, în 90% din timp este tarif dinamic.
La noi în târg de abia ce a apărut Bolt şi din ce văd sunt puține maşini. Aşa că folosesc o firmă de taxi cu care n-am avut niciodată probleme. Şi la orele de vârf, în maxim 7 minute apar. Tarife ok (de când cu creşterea prețului benzinei, dau cam cu 3 lei în plus la o cursă de aprox 3 km).
În schimb am avut nişte experiențe palpitante cu un ride-sharing din ăsta la Viena anul trecut (nu ştiu exact care, colega mea a comandat). Trebuia să ajungem la o sindrofie sus pe deal în Grinzing. Eram 3 fete, toate gătite, coafate, pe tocuri..măgarul de şofer, profitând de faptul că noi habar n-aveam unde trebuie să ajungem, ne-a dat jos în dreptul viilor, la cam 3/4 din distanța până la vârf. Gute Nacht, aufwiedersehen! Şi dă-i şi urcă pe poteca de pietriş, cu grijă să nu cazi în bot. Eu, cu talentu-mi nativ, am călcat greşit pe-o piatră şi mi-am întins un ligament. As usually.
În fine, pe la vreo 23 se sparge petrecerea şi fetele cheamă iar o maşină prin aplicație, dar fiind la mama naibii, 3 şoferi acceptă şi apoi refuză cursa. Într-un final acceptă cursa ceva arab şi-l vedem în aplicație cum se apropie tot mai mult. Fetele mă roagă pe mine să vorbesc cu el în germană, să-i explic să vină neapărat în vârful dealului. Discuția e un chin, omul vorbind o germană greu de înțeles. În final ne culege de unde eram şi ne duce pe fiecare la locul unde stăteam. Colegele selectaseră în aplicație opririle de pe traseu, dar ceva nu i-a convenit şoferului, că trebuia să ocolească nu ştiu cum (cursa fusese deja achitată cu cardul). Fiind ultima rămasă, a trebuit să ascult tirada şi să sper că mă lasă unde trebuie. Totul s-a încheiat cu bine, dar e o experiență ce nu aş prea vrea s-o repet.
Nu pot să cred ce tocmai am citit pe grupul ăla mizerabil… Chiar voiam să cred ca Uber/Bolt e alternativa la felul de a fi al taximetriștilor. Folosesc rar, dar numai Uber/Bolt de când au apărut pentru că nu mai suport mofturile celor cu taxiuri. Nu m-am întâlnit cu multe situații pentru că folosesc rar, dar tot aș avea de povestit. Ideea era de ridesharing care ar trebui să fie exact așa, să folosești mașina personală să duci alți oameni unde au nevoie pe un tarif corect. Nu să-ți cumperi 5 mașini și să angajezi șoferi că asta numai ridesharing nu mai e. Totul se strică în Romania și taximetriștii fac și Uber/Bolt și ca să-i strice din interior și reușesc. Am un prieten care face Bolt după serviciu și are și el multe povești cu clienți neserioși, dar se străduie să ofere un serviciu corect.
Cum rezolvăm problema asta în România?
Ia toate comentariile și pune-le pe un alt articol separat.
Știi de ce să faci asta.
hai că la articolul trecut nu mi-a picat fisa că am o poveste foarte recentă cu uber. sămbătă seara s-a întamplat imposibilul, si am ieșit în oraș fără mașina (e complicat să nu bei niciodată pentru că ești eternul șofer). vreme frumoasă, totul ok, ajungem într-un bar prin herăstrău și începe să plouă. nu să plouă, să toarne.
pe la 1 ne hotăram să plecăm, chemăm uber. La primul spunem că stăm în baraka pană aproape ajunge el, ca să nu stăm în ploaie. ajunge băiatul nostru, noi sprintuiam prin ploaie spre breteaua de parcare, cand să ajungem, îl vedem cum pleacă. Pentru că da, e prea mult să aștepți 2 minute niște clienți care vin prin ploaie.
Ne ascundem noi sub o cașcarabetă de pe acolo, îl chemăm pe următorul. Ajunge, urcăm în mașina, vine întrebarea: V-a plouat? Nouă ni se pare o glumă: nu boss, suntem impermeabile! la care continuă: nu nu, că dacă sunteți plouate vă dau jos că-mi udați mașina, l-am luat pe unul mai devreme, era ciuciulete, păi l-am dat jos imediat, ce să fac?
Ne ținem gura că nu avem chiar asemenea principii încat să ne asumăm să fim date jos din mașină în ploaie, la 1 dimineața, în rond la arcul de triumf, dar în capul meu și el și golful lui și toată familia lui și toți morții îi sunt luați la ture
Comentariu beton!26
Eu mor cand vad tarif nesimtit si 20 de masini pe harta langa mine. Ce cerere, frate?! Ca sunteti peste TOT. La mine ajunge in max 2 min, ca nici n-am timp sa cobor cand comand.
Eu nu stiu ce ar face toti acei indivizi in tara asta, pentru simplul motiv ca aici aproape totul se plateste cu cardul, se accepta si curse de $10 (retineti, fara bacsis), si asta este valabil si la Taxi, nu numai la Uber, OLA sau DIDI. Chestia ca nu lasam bacsis ne-a facut „faimosi” in lume, caci soferii de prin Europa cand aud ca venim din Aussie se cam uita stramb la noi. Dar aici nu se lasa bacsis nicaieri, nici la restaurant, nici la taxi sau la frizer. 🙄😂
Comentariu beton!21
Mi se pare mizerabil ca unii prestatori de servicii să aștepte bacșiș, de parcă n-ar munci pe bani, ci pe frunze de morcov.
@John, exact asta este mentalitatea aici (care eu o consider normalitate), ești angajat, ai salariu și ești plătit decent, ca ce chestie să îți las eu bacșis? Ce mie îmi da cineva la munca bacșis?
In Paris de exemplu, un șofer care ne-a dus la aeroport (român), dar cu o cursă preplătită și rezervată cu luni de zile înainte ne-a spus că ei iubesc americanii, căci sunt sunt cei mai largi la pungă, iar noi “Aussie” cei mai strânși. I-am explicat ca in Australia nu exista “cultura bacșișului”. Dar am fost băiat de băiat și i-am dat $20.
Mulțumesc pentru link-ul grupului. Mi-ai făcut a doua cafea a zilei mai bună!
Cât despre uberiști/boltiști … m-am lecuit de ei acum aproximativ 2 luni de când am fost nevoit sa apelez la StarTaxi (tot pentru că anulau mizeriile în prostie cursa) și am descoperit că și fără tarif dinamic tot plăteam mai mult cursa. În plus, de 2 luni, 2 curse pe zi, de luni până vineri, nu am găsit încă niciun taximetrist de “modă veche”, am dat doar de mașini curate și oameni Ok, fără vorbit cu colegii în conferință, fără să fumeze, fără vechea întrebare “mai dăm drumu’ la aparat?”.
Singurul dezavantaj este reprezentat de faptul că numărul celor care accepta plata cu cardul este încă prea mic pentru nevoile minunatului București. Dar am rezolvat-o și pe asta: am învățat să am cash în permanență doar pentru taxi. 💪🏻
Aceeasi situatie ca la Razvan la angajare si in HORECA. Dar HORECA aia care plateste toate taxele si impozitele si nu face magarii, venituri la negru si tot asa. Vin ospatarii sau receptionerii, vad ca nu se poate fura, dupa 2 zile s-au si carat. Unii chiar si in aceeasi zi in care au venit la serviciu, pana la sfarsitul zilei nu-i mai vezi. Pentru ca, de…nu se poate fura. Atentie, nu ma refer la bacsis, ma refer la furat.
Concluzia mea este ca se traieste foarte mult din furat in tara asta. Altfel, nu am avea asemenea lejeritate in piata muncii.
Comentariu beton!14
Nu poate românul să pună capu pe pernă seara liniștit dacă pe ziua aia nu a făcut un șmen, un ciubuc, sau să înșele pe cineva.
Aveam nevoie de încă un coleg, pentru că urma să crească volumul de lucrări, și cerințele erau de bun simț. Adică să vină la muncă și să fie serios. Șefu zice: Știu io un băiat jmecher care lucrează ca și curier și ar fi interesat. După un timp, Șefu: Băi, am vorbit cu ăla și l-am întrebat dacă mai vine, a zis că da și l-am întrebat ce salariu are la firma de curierat și a zis că 2.000 de lei așa că i-am oferit 2.500 și curieru a fost: Păi stai boss, că io acolo mai fac un șmen cu motorina de unde mai scot vreo 500 de lei/lună plus ciubuc de 40-50 de lei pe zi așa că fără 4000-4500 io nu vin. Și nu a mai venit, adică mai exact i-a zis că mai bine să rămână curier.
Mbine, și la noi se pot face șmenuri pentru că lucrăm fără ca patronul să ne supravegheze permanent și doar în ultimele 3 luni puteam face bani de încă un salariu la câte solicitări am avut dar de ce să stric o relație cinstită cu un om care are încredere în mine pentru niște bani în plus?
colegul care a postat comentariul ala cu calculul de „15 lei cursa” si 8.30 cheltuiala la cursa: eu personal anul trecut, cand am fost in bucuresti, am cheltuit in jur de 60-70 lei pe zi cu bolt/uber. baietii aia nu cred ca au avut curse mai mici de 20, 30 lei. asta pt ca o cursa minima imi lua 25-35 lei.
asa ca, sa reformulam: la curse de 25 lei, cu cheltuiala de 8.30 lei, reiese un 16 lei* 10 curse= 160 lei pe zi. 160*5= 800 lei pe saptamana. 800*4= 3200 (+/- 200). atat .
Nu am vrut să intervin dar m-a deranjat acel 99% al gazdei noastre.
„Sunt sută la sută de acord cu tine. 99% dintre ei, pe lângă că nu vor să muncească,
nici n-ar avea ce să facă altceva. Pentru că au cunoștințe zero și IQ subunitar.”
Fac uber/bolt din septembrie 2021, cu mașina mea (Renault Talisman), pe firma mea și
cu un contabil contractat acum 8 ani și pentru alte activități. În mare sunt de acord cu nemulțumirile evocate dar vreau să lămuresc câteva lucruri pentru a avea o imagine de ansamblu. Un șofer clasic de uber/bolt/freenow plătește 500 de lei pe săptămână chiria mașinii, 10% din încasări pentru aderarea la o flotă proprietară a autoturismului și circa 100 de lei pe lună diverse. Din total încasări 25% merg către uber/bolt/freenow și abia apoi se scad sumele anterior menționate. Sunt de acord că se fac toate țigăniile posibile și din punctul meu de vedere acest serviciu nu mai are nicio legătură cu intenția inițială. Sunt flote de sute de mașini în fiecare localitate, au grup de wattsapp, închid aplicația toți la semnal și crește tariful. Divaghez. Eu în medie conduc 6 ore pe zi iar venitul obținut asigură hrana familiei și ceva ieșiri. Restul de la doamna mea. În Brașov, orașul unde prestez uber/bolt am rating 5 oferit de către clienți în urma a circa 4500 de curse și o rată de anulare subunitară la fel ca si al meu IQ. Sunt ok cu statutul meu precum și cu nivelul de cunoștințe dobândite.
Adrian, tu esti procentul nebifat de Mihai. Insa Brasov e alta planeta fata de Bucuresti.
De foarte putine ori ma uit la comentariile abjecte ale unora la fel de abjecti. Acum am aruncat un ochi…
Intrebarea mea e (putin retorica, fiindca stiu ce ce ii capabila specia umana): cat de meschin tre sa fie un follower al acestui blog care sa ia un articol bine scris si cu buna stiinta sa il arunce intr’un borcan plin cu amoebe, euglene si parameci?