O să încep cu câteva concluzii care se impun după experiența numită CarsAndRoads.
A fost, fără îndoială, unul dintre cele mai mișto și cele mai bine organizate evenimente la care am participat eu în această viață. Și spun asta oarecum uimit pentru că te-ai aștepta să mai scârțâie câte ceva, având în vedere că vorbim despre un eveniment care include 20 de persoane și 9 mașini care se deplasează pe străzile din această țară timp de 9 zile.
Când pui la un loc atâția oameni, atâtea mașini, atâtea locuri în care trebuie să ajungi și atâtea activități în desfășurare, există toate șansele ca la un moment dat ceva să meargă prost, să nu se lege lucrurile, să existe nesincronizări, să, să, să.
Dar nimic de genul ăsta nu s-a întâmplat și vorbim despre o organizare a activităților la minut (nu glumesc deloc, nu-l cunoașteți pe Meșter dacă vă îndoiți de ce spun). Toate lucrurile au mers absolut uns, din prima până în ultima zi a turului. Și uite așa am avut ocazia să particip la un eveniment care mă face să mă felicit încă o dată că într-o zi de februarie a anului 2013 am luat cea mai bună decizie a vieții mele prin înființarea acestui blog.
Ce-aș putea să mai zic? Nimic. Doar să le mulțumesc încă o dată lui Meșter și echipei lui de la Autocritica, dar și celor cinci sponsori principali fără de care toate astea n-ar fi fost posibile: Michelin, Banca Transilvania, Mol România, Autonom și Server Config. Chapeau!
Înainte de a trece la ceea ce va fi topul meu personal (și cât se poate de subiectiv) în privința mașinilor, mai trebuie făcute câteva precizări ca să înțelegeți mai bine cum stau lucrurile.
Aproape toți colegii mei din tur sunt oameni specializați în industria auto. Indiferent că sunt jurnaliști, bloggeri sau vlogeri, oricare dintre ei îți poate vorbi ore întregi despre fiecare dintre mașinile din tur sau despre orice model de automobil de pe piață. Și nu exagerez deloc, pentru că se întâmpla asta în serile în care mai rămâneam toți la un pahar de vorbă, iar eu constatam înciudat că toți cei din jur sunt din altă ligă.
Eram probabil singurul cetățean de acolo care nu putea să facă analize sofisticate ale motoarelor, care nu putea să vorbească despre rapoarte de transmisie, despre cuplul maxim sau despre tendințe subviratorii.
De-aia topul meu este făcut exact din punctul de vedere al unui nespecialist, așa cum suntem majoritatea, din punctul de vedere al unui cetățean care atunci când ar vrea să-și cumpere o mașină, se orientează după clasicele: „cum arată”, „cât costă”, „câți cai putere are”, „cât consumă”, „ce opțiuni mai pot sa pun de banii pe care-i am” sau, dimpotrivă, „ce pot să mai scot, că nu-mi ajunge bugetul”.
Tocmai de-aia cred că topul li se adresează oamenilor ca mine și ca voi care nu au absolut nicio treabă cu industria auto. Și tot ce-și doresc de la o mașină, atunci când o cumpără, este să fie cât se poate de frumoasă, cât se poate de fiabilă și, dacă se poate, să coste și cât mai puțin.
Mai trebuie să fac o precizare foarte importantă. Toate mașinile pe care le-am testat în tur aveau opțiunea de cruise control adaptiv. Tot ce vă pot spune este că nu-mi voi mai cumpăra niciodată vreo mașină care nu aibă așa ceva printre opțiuni. Dacă nu știți despre ce este vorba, o să vă explic în câteva fraze ca să înțelegeți de ce zic asta.
Pe scurt, ești pe autostradă, fixezi viteza de croazieră (la 130 km/h, de exemplu) și mașina își menține singură atât viteza presetată cât și banda. Mai mult, frânează, tot singură, atunci când detectează în față o mașină care rulează mai lent, pentru a te păstra la o distanță sigură. După ce nu mai sesizează nimic în față, accelerează automat până atinge din nou viteza presetată.
Toate versiunile de cruise control adaptiv prezente pe mașinile din tur erau capabile să păstreze banda de rulare acționând ușor asupra direcției mașinii cu ajutorul senzorilor și camerelor care activează sistemul de asistență la menținerea benzii de rulare.
Pe românește, asta înseamnă că atunci când calci linia de pe asfalt, care separă benzile, sau linia dinspre exteriorul carosabilului, mașina își corectează singură traiectoria. La încălcări repetate, își dă seama că ceva nu e în regulă și te avertizează, vizual și extrem de sonor, să pui înapoi mâinile pe volan.
Cu alte cuvinte, dacă printr-o întâmplare nefericită adormi la volan, sistemul cruise control adaptiv îți poate salva viața. Nu v-aș dori, totuși, să verificați asta pe propria piele. Dar dincolo de situația extremă în care ai adormit la volan, condusul pe autostradă devine dintr-o dată infinit mai ușor și mai sigur.
Desigur, sistemul poate funcționa, exact în aceleași condiții, și prin aglomeratul trafic urban. Adică ești prin aglomerația din București, să zicem, activezi sistemul și mașina se menține pe centrul benzii de rulare, păstrează distanța față de vehiculele aflate în față, spate și lateral, frânează și accelerează automat fără intervenția șoferului, în funcție de opririle și pornirile acestora.
Acum cred c-ați înțeles de ce ziceam că nu-mi voi mai cumpăra niciodată vreo mașină fără cruise control adaptiv. Nu uitați ce-am precizat deja: toate mașinile din tur erau prevăzute cu acest sistem.
Bun, acum să purcedem la top.
🔵 BMW X5 xDrive 45e Plug-in Hybrid (PHEV) – (nu-l includ în top)
N-o să fac greșeala să mă apuc să-l compar cu restul mașinilor pe care le-am avut la dispoziție. Da, a fost foarte mișto că l-am putut conduce, m-am bucurat de fiecare secundă la volanul lui, dar este din altă clasă decât restul mașinilor din tur. Lucru evident din toate punctele de vedere, de la dimensiuni la preț. Dacă te uiți cât costă, o să constați că de banii pe BMW X5 xDrive 45e Plug-in Hybrid (PHEV) îți iei Lexus-ul plus Suzuki, și-ți mai rămân și bani de benzină pentru turul Europei. Da, am greșit eu în articolul anterior, prețul BMW-ului din tur, cu toate opțiunile de pe el, este: 105.478 euro.
Cel mai corect ar fi fost ca în tur să avem un BMW X3, nu un X5, el s-ar fi încadrat cu siguranță pentru o comparație pe bune cu celelalte. Așa, BMW-ul rămâne, fără urmă de îndoială, mașina care mi-a plăcut cel mai mult în CarsAndRoads, dar este de departe și din cu totul altă clasă. Pentru conformitate, aveți fișa lui tehnică (inclusiv dotări și preț), AICI.
Ca fapt divers, mi-a picat fața când am greșit un traseu, am făcut la stânga pe un drumeag de țară, îngust aproape cât mașina, din ăla cu garduri în părți și iarbă pe mijloc, pe care nu exista suficient loc s-o întorci. Moment in care colegul meu de echipaj, domnul Știrbu, a activat nu știu ce opțiune (reverse something, am uitat cum se numește), iar mașina a parcurs singură, cu spatele, ultimii 50 de metri pe care mersese. A reprodus, cu spatele, exact același traseu parcurs cu fața, fără ca eu să fac nimic, doar mă uitam la ea cum manevrează de una singură. Efectiv am rămas cu gura căscată. Iar opțiuni din astea hi-tech avea nenumărate, nici n-am avut timp într-o singură zi să mă joc cu toate. De aici și prețul despre care pomeneam mai sus.
So, BMW X5 este în ingrata postură de a fi declarat câștigătorul turului, dar în condițiile în care a cam participat singur la concurs.
1️⃣ Renault Arkana E-Tech 145 RS Line Full-Hybrid (HEV)
Așa cum am mai zis-o deja, rămâne preferata mea și mașina pe care mi-aș cumpăra-o mâine, dacă ar fi cazul. Să vă spun că într-un tur ca ăsta, în care mai erau încă opt mașini mișto, se uita lumea după ea pe stradă? Pentru că da, pe culoarea asta (Orange Valencia, pe numele ei de scenă) este deosebit de frumoasă.
De ce aș alege-o pe ea? Pentru că-mi place cum arată, pentru că ăia 145 de cai pe care-i produc cele două motoare îmi sunt arhisuficienți, pentru că nu are transmisie CVT (are transmisie automată EDC, adică e mult mai fâșneață decât Fordul Kuga, de exemplu, care are 80 de cai putere în plus, dar și cutie CVT), pentru că data trecută când am testat-o mai multe zile, am rulat prin oraș aproape exclusiv pe modul electric.
Și nu în ultimul rând, pentru că mi se pare că raportul calitate preț este unul excelent. Versiunea RS Line testată de noi, adică cea mai bine dotată posibil, este la prețul de 32.910 euro. După cum puteți vedea și singuri pe fișa mașinii pe care o aveți AICI. Cam acestea ar fi motivele pentru care, așa cum am spus încă din tur, Arkana este preferata mea. Dacă vreți mai multe detalii despre mașină, sunteți serviți.
2️⃣ Kia Sportage HEV GT Line 4×2 Full-Hybrid (HEV)
Eiii, surpriza cea mare este că această Kia Sportage mi-a mers direct la inimă. N-am pus-o pe locul 1 în top, exclusiv din cauza prețului sensibil mai mare decât al Arkanei (sunt totuși 10.000 de euro diferență). O mare parte din acești bani regăsindu-se mai mult ca sigur în opționalele cu care a venit pe ea.
Practic, în afară de Lexus și BMW, Kia a fost de departe mașina cu cea mai multă tehnologie încorporată. Mi-a picat fața când am semnalizat prima oară o intenție de depășire pe autostradă și-am constatat uimit cum jumătate din oglinda retrovizoare, de pe partea stângă, s-a transformat instantaneu într-un ecran în care vedeam ce trafic îmi vine din spate.
Tot Sportage a fost și prima mașină fără transmise CVT (vă explic mai jos ce înseamnă asta) pe care am condus în tur, lucru care mi-a făcut-o pe loc simpatică, pentru că reprizele de accelerație erau exact ce-mi doresc eu de la o mașină. Dar să nu uităm că are 230 de cai putere, adică vreo 85 peste Arkana.
Una peste alta, dacă nu era diferența de preț, Kia Sportage ar fi fost pe primul loc în clasament, n-am nicio îndoială de asta. Aici aveți tot ce vreți să știți despre ea, iar AICI găsiți fișa tehnică a mașinii testate de noi.
3️⃣ Lexus NX 350h AWD F Sport Full-Hybrid (HEV)
N-are cum să nu-ți placă cum arată mașina asta. I-au reușit japonezii niște linii care reușesc sa combine agresivitatea cu eleganța, cum eu n-am mai văzut până acum. Dar, dincolo de aspect, când eram la volan mi s-a părut cam lentuță, moment în care l-am întrebat pe colegul Știrbu câți cai putere are. Răspunsul lui, adică 243, m-a lămurit pe loc de ce o simțeam așa. 243 de cai, combinați cu aceeași transmisie CVT, au darul să transforme orice urmă de adrenalină în tentative de moțăială.
Altfel, vorbim despre o mașină deosebit de frumoasă și dotată, n-aveți idee câtă tehnologie este în mașina asta. Vă dau un singur exemplu: dacă vrei să deschizi portiera și mașina sesizează vreun biciclist, sau trotinetist, sau motociclist, care urmează să treacă foarte aproape, nu te lasă să deschizi portiera până nu trece. Well, aș fi vrut să aibă opțiunea asta și doamna cu Range Roverul care era să mă omoare, fix prin acest procedeu, acum vreo 4-5 ani, când mă duceam cu trotineta la muncă.
Trăiesc cu convingerea că Lexus este o mașină care se adresează unui public ușor diferit. Adică celor dispuși sa dea 71.951 de euro pe o mașină care nu e „rachetă, să moară mama”. Este o mașină de statut, o mașină care oferă linii agresive, reușind să fie și elegantă, o mașină care oferă înainte de orice siguranță și un super-confort, o mașină care spune: „uite, am bani, dar știu să-i cheltuiesc cu cap”. Mno, dacă vreți să știți mai multe, aici găsiți și ce-a spus colegul Știrbu despre ea, dar si fișa tehnică.
4️⃣ Honda HR-V e:HEV 4×2 Advance Style Full-Hybrid (HEV)
Noua generație de Honda HR-V este una dintre mașinile după care întorceam capul pe stradă pentru că mi se părea foarte frumoasă. Și chiar este foarte frumoasă, îmi place mult de tot designul ăsta nou, mi se pare că are personalitate, spre deosebire de generația anterioară de HR-V, cu un design tern care nu-mi spunea nimic.
De ce să mint, m-am întrebat de câteva ori și cum ar fi s-o conduc? Ei bine, dacă partea cu întorsul capului nu s-a rezolvat, sunt convins c-o să-l mai întorc și de aici înainte, măcar am aflat cum e s-o conduci.
O să vă spun doar că mi s-a părut mai zgomotoasă decât toate celelalte mașini din tur (cu excepția Suzuki-ului), așa că l-am întrebat pe omniprezentul domn Știrbu de ce. Iar explicația nu a întârziat să vină: japonezii de la Honda au dus cutiile CVT la următorul nivel, pe numele lui e-CVT. N-o să vă plictisesc explicându-vă care este diferența față de CVT-ul normal (cresc performanțele, scade consumul), dar toate astea vin cu un preț: este mai zgomotoasă.
Dar da, mi s-a părut mai fâșneață și mai nervoasă decât Kuga, de exemplu, în condițiile în care vorbim de doar 131 cai putere, comparativ cu cei 225 ai Fordului. Și de vreo 17.000 euro în minus la preț. Honda testată de noi este 35.540 euro, iar mai jos aveți cât costă Kuga. Not bad, aș zice, not bad at all.
În rest, așa cum te-ai aștepta de la o japoneză care se respectă, are tehnologie, are dotări si opționale cât cuprinde. Au testat-o băieții de la Autocritica și găsiți tot ce vreți să știți despre ea AICI.
5️⃣ Ford Kuga 2.5 Duratec PHEV CVT FWD ST Line X Plug-in Hybrid (PHEV)
După ce m-am urcat la volanul lui și-am condus o jumătate de zi, l-am poreclit duios „autobuzul”.
Și nu pentru că nu mi-ar fi fost suficienți cei 225 cai putere pe care reușesc să-i producă cele două motoare (termic plus electric), ci pentru modul în care transmisia CVT te lasă să beneficiezi de puterea aia: cu porția. Să recunoaștem, 225 de cai putere nu sunt deloc puțini, dar ce folos dacă nu prea poți să beneficiezi de toți odată din cauza transmisiei CVT?
Fac o paranteză, c-am tot pomenit de CVT-ul ăsta și trebuie să vă explic pe scurt ce înseamnă.
Cutia CVT (Continuous Variable Transmission) este printre cele mai întâlnite pe mașinile din ultimii ani, dacă vorbim despre producție în serie. Teoretic, este o transmisie fără trepte de viteză, are una singura care își schimbă rotația. O s-o întâlniți pe tot felul de automobile, de la cele de oraș, la SUV-uri.
De ce? Păi producătorii susțin că este o cutie ideală pentru mașini de putere mică și medie, pentru că oferă o eficiență bună. Dacă o transmisie manuală este 100% eficientă, fără pierderi de putere, aparent un CVT poate să ofere o eficiență de până la 88%. În plus, cutia este astfel gândită încât știe mereu cum să ofere un raport optim între turația motorului și viteza mașinii, obținând astfel un consum de carburant mult mai bun decât în cazul unei cutii hidramate, de exemplu.
Cutiile de tip CVT mai au un avantaj: sunt ieftine și ușor de întreținut. Cum optimizarea costurilor este unul dintre țelurile primordiale ale producătorilor auto, o să găsiți acest CVT pe multe dintre mașinile obișnuite, mașini pe care le cumpărăm ca să ne deplasăm cât se poate de confortabil, în orice regim de utilizare.
Dar dincolo de aceste avantaje, cutia CVT este o cutie lentă și lipsită de performanțe. Nu se pretează unor demaraje rapide, nici motoarelor foarte puternice. Cam acesta ar fi motivul pentru care n-o să găsești transmisii CVT pe automobile puternice și performante. Și tot acesta este motivul pentru care strâmbam din nas de fiecare dată când călcam pedala la fund pe oricare dintre mașinile cu CVT. Dar după ce-am înțeles că oricât aș încerca, n-o să obțin adrenalină, ci o deplasare lină și o creștere controlată a vitezei, m-am mai calmat.
Iar pentru asta țin să-i mulțumesc colegului de echipaj, domnul Știrbu, fără explicațiile lui ca pentru cetățeni mai puțin înzestrați la mansardă, n-aș fi înțeles cum funcționează transmisia CVT, dar, mai ales, n-aș fi fost capabil niciodată să explic cu cuvintele mele ce înseamnă. M-aș fi limitat la un „boșilor, face mașina lentă ca o bătrânică în drum spre piață, să mor io”, și asta ar fi fost tot.
Acum poate înțelegeți de ce l-am poreclit „autobuzul” pe Ford Kuga, cea mai lungă mașină din tur după BMW. Altfel, să știți că e mișto. Ajuns la a treia generație, plin și el de opțiuni și extra-opțiuni, Ford Kuga face tot ce poate să-ți facă viața mai ușoară la volan. Și poate. Uite, pentru cei interesați de mașina asta, găsiți aici tot ce oferă ea, dar și fișa tehnică a celei testate de noi, care ajunge la prețul de 53.440 euro.
6️⃣ Suzuki Vitara Strong Hybrid 140V Full-Hybrid (HEV)
După cum spuneam zilele trecute, ghinionul Suzuki-ului a fost că i-a venit rândul s-o testez după ce-am condus Ford, Honda, Kia, Lexus și Arkana, toate fiind mult mai puternice, mai scumpe și mai bine echipate.
Transmisia nu mai este CVT, Vitara are o cutie de viteze automată clasică cu șase trepte. Ceea ce o face, evident, și mai gălăgioasă si mai puțin performantă. Practic, a fost singura mașină din tur la care simțeai și auzeai când se schimbă vitezele.
Prin urmare, prima impresie după ce-am ieșit cu ea la drum a fost că e lentă și reacționează la reprizele de accelerație ca o mamaie atinsă de artroză. A durat o vreme până să-mi dau seama că nu e vina ei, că m-am obișnuit eu cu modele mai puternice, iar Suzuki are, cum ar spune domnul Știrbu, o motorizare blajină. 😀
După ce m-am adaptat la ea și mi-am dat seama că nu e ok s-o compar cu celelalte, m-am liniștit și m-am putut bucura exact de ceea ce oferă mașina asta. Am rămas totuși cu o nedumerire: cum au reușit să scoată doar 116 cai putere dintr-un motor de 1,5 litri? Serios, aveam eu mai mulți cai pe vechiul meu Megane pe un motor comparabil de 1,6 litri, dar cu tehnologie la nivelul anului 2003. Chestia asta va rămâne un mister pentru mine.
Dar, dincolo de ce mi-a plăcut sau nu mi-a plăcut la Vitara, să nu uităm că este mașina cu cel mai bun preț din tur: 27.380 euro. Adică o mașină corectă ca raport corect calitate-preț, o alternativă excelentă pentru cei care-și doresc un SUV compact accesibil. Sincer, dacă e să mă gândesc bine, în zona asta de preț îmi mai vine în minte un singur SUV: Duster de la Dacia. Nu zic, or exista și mai ieftine, dar în niciun caz cu echiparea pe care o avea Vitara testat de noi.
Prin urmare, oi fi pus-o eu pe ultimul loc în top, dar la câte Vitara văd în fiecare zi pe stradă (și cam văd), mă gândesc că mașina asta se adresează cât de poate de corect segmentului de piață pe care-l targetează: oamenii care își doresc un SUV cinstit, nou, cu dotări peste medie. Da, știu ce mi-ar spune orice proprietar de Golf 4 luat direct de la bătrânica aia din Germania: „de banii ăștia îți iei un S-classe ca nou, dă nu știi pă unde să intri în el, bosule”. Doar că, hmm, ce să vezi, mai suntem și d-ăștia care ne dorim mașini noi, chiar dacă ne dăm seama din prima pe unde se intră în ele. Așa suntem noi, mai conservatori.
Tot ce poate Suzuki Vitara, cu tot cu fișă, aveți AICI.
Încă ceva ce-am uitat să menționez, dar este valabil pentru toate modelele din tur: conectivitatea. Eu am telefon cu android, colegul Știrbu are un iPhone. Cel care conducea mașina se conecta cu telefonul lui la sistemul mașinii, pentru trasee, muzică și ce-om mai fi avut noi nevoie pe drum.
Mi s-a părut remarcabil că n-am întâmpinat niciun fel de problemă, pe toate mașinile au funcționat impecabil și Andoid Auto și Apple CarPlay. Nicio eroare, niciun bug, nicio problemă tehnică, și nu numai la noi doi, toți ceilalți din tur s-au conectat lejer și rapid la fiecare mașină. Mie, personal, chestia asta mi s-a părut remarcabilă, c-am rămas cu sechele de acum vreo doi-trei ani, când am închiriat un Fiat 500 în Italia și n-am reușit să mă conectez neam cu telefonul la sistemul mașinii.
Cu speranța că n-am scris ditamai textul de pomană, atât pentru azi.
Fain top-ul tău, dar tot BMW-ul îmi gâdilă sufletul. 🤩
Păi da, te cred, de-aia nici nu e în top. Prezența lui acolo a fost ca și cum venea Messi să joace o miuță cu băieții de la FCSB. Toți sunt jucători de fotbal, dar fotbalist e doar Messi. 😛
@MV: părerea mea e că BMW X1 ar fi fost un concurent adecvat sau X3 cu motorul de 2 litri. Că și X3 30e deja e peste mașinile din tur. Mă refer la motorizare aici.
@JT: exact! 😁
Desi… as putea sa ma vad coborand si din acel Lexus 🤔
@Lee, mă, io aș putea să mă imaginez coborând si dintr-un Lamborghini Urus, că-mi place să vvisez, dar topul meu se vrea unul realist, unul pentru oamenii de pe aici. Nu știu câți am avea să dăm mai mult de 70.000 euro pe o mașină.
@Lee: mașinile-s faine, aș accepta oricare din ele, drept cadou. 🤭
@MV: tu Urus, io X7. 😎
@MV: de fiecare data cand scot pe gura ceva asemanator cu ce am zis mai sus, acelasi reality check vine si de la sotul din dotare. Mie imi place sa “dream big”. De obicei ma ajuta, pentru ca de obicei imi iese. De data asta recunosc ca e “too big”, ca si daca i-as avea n-as da atat.
@JT: normal! 😋
Mașinile, motoarele, tancurile cam tot ce au scos ăștea de le BMW au fost și sunt bune.
Problema este că atunci când le vezi pe stradă intri automat în modul panică, mai mult de ariceala obijnuită a traficului. Probabilitatea ca cercopitecul de la volan să faca nasoale este, poate, pe la 99,8 %. Iar cei 0,2 % sunt cei ce au făcut lucruri normale pentru noi ceilalți. Așteptările ca mobilarea la căpuț să fie deficitară la posesorii/șoferii de BMB este așa de jos încat pe mine unul mă surprinde plăcut când șoferul din BMW face acele lucruri normale, de bun simț și legale. Bineînteles că nici unul dintre cei 0,2% nu e pă model Giani, cefă groasă, firmă scrisă mare pe haine, mușchii mei minte nu are…
Felicitări lui Meșter și întregii echipe! Sunt convinsă că este multă muncă în spatele organizării unui asemenea eveniment. Și mai sunt convinsă că la capătul muncii este satisfacția. Satisfacția că ai reușit să oferi o experiență super mișto unor oameni la fel de mișto. Că ce poate fi mai fain decât să conduci mașini de ultimă generație în locuri superbe și cu mâncare orgasmică😁.
Comentariu beton!15
Meșter îmi spunea că se muncește la turul ăsta din noiembrie. Well…
Să fiu sincer, asteptam articolul acesta…
Despre BMW aveam clar aceeași impresie, că este din altă ligă și este ca și cum ai compara mere cu pere.
Mă așteptam totuși ca Lexus-ul să fie primul în topul preferințelor… poate și deasupra Arkanei.
Mă surprinde plasarea lui Kia sus de tot… să fiu sincer după informațiile pe care le aveam eu despre marcă, aș fi plasat-o undeva deasupra Fordului și al Suzuki-ului, nicidecum deasupra Lexus-ului și a Hondei…
Un top foarte „legat”, mișto scris și spus cu păreri și explicații la obiect fix ca a unui expert.
Merci!
Grupul Hyundai-Kia a investit enorm în ultmii ani. Au ajuns să facă mașini considerate foarte bune, foarte frumoase și fiabile. Nu degeaba Hyundai Ioniq este world’s BEST electric car în 2021.
@BaGheRa încă din 2007 Kia a luat de la Opel 2 fabrici, inclusiv cea de la Rüsselsheim care era și centrul de dezvoltare. Și nu au avut jenă să racoleze de la Audi și BMW fix pe partea de design.
Când m-am mutat unde stau acum in parcarea de 16 mașini se lăfăiu doar Ford, BMW, Mercedes si VW. Acum sunt două Kia noi (SUV) iar Mercedes și VW au dispărut. Bine, au apărut și 2 Dustere. Kia mi-aș lua mintenaș.
AleBlaga au fost inlocuite cu Kia pentru că dotări/preț și pentru că garanție 7 ani.
Șeful meu (neamț din inima Germaniei) are una și l-am întrebat cum de nu conduce ceva autohton. Motivele de mai sus au fost răspunsul.
dacă faceți liste, să mă treceți și pe mine c-o KIA; numa’ tre să fie musai 4×4, precum foarte bătrînul meu Tucson;
altfel, greetings from Shipka Pass (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Shipka_Pass), un fel de Gutâi bulgăresc;
și mulțumiri pentru exeriență, @MV, cu aceeași invidie!
Pfuaa, citeesc si ma simt ca baba din Punguta cu 2 bani.
Ma duc in fata blocului sa imi bat Opelul din 2011. Revin.
Comentariu beton!51
Pe sistemul „motorizare blajină”, bate-l blând, Morrissey! :))
Comentariu beton!17
Same here, Fiat din 2008. 🙈 Mi-e și jenă că mai citesc pe blogul ăsta. 😏
Ori vă alintați amândoi, ori n-ați înțeles că acum doi ani pe vremea asta conduceam un Megane care avea venerabila vârstă de 14 ani. Dar da, cumpărat nou.
@Vasilescu, boss, japoneza mea face majoratul în mai puțin de două săptămâni. 🤭
Comentariu beton!14
Eu nu prea stiu ce e aia masina noua si sint si complet atehnica. Penultima madina a fost un BMW seria 3 xDrive. M-am simtit tare proasta in masina aia, aveam senzatia ca imi spune: taci tu, fac eu, ca tu nu stii. Staisfactia mea enorma a fost cind am schimbat-o pe un seria 5 xDrive hibrid. Eu tot proasta ramasesem, ma si obisnuisem cu gindul, de data asta barbatu-meu, care se da asa un fel de guru, a fost cel lasat prost. A fost super. Nu, inca nu ii stim toate functiile. Eu nici nu imi mai bat capul. El inca da. Problema lui.
Cu ce ai descris sus- nu stiu ce as face eu. Probabil m-as simti extrem de confortabil si in siguranta. E de gindit.
Comentariu beton!20
Frumoasă experiență. Dintre toate, KIA e cea mai tentantă pt mine. Cu toate că socrul meu are modelul anterior de Sportage cumpărat anul trecut nou și care face parte dintr-un lot cu probleme la care le cam crapă motoarele la variantele MHEV diesel, motorizare care apare si pe generația nouă. Problema pleacă de la o rolă a sistemului MH. Cică se lucrează la remedierea problemei. Până la rezolvare tot pică motoarele, care din păcate se repară, indiferent cât de bubuit e.
Eu am rezolvat deja această problemă din anul 1998. Atunci când mi-am promis că nu voi mai cumpăra vreun diesel niciodată în această viață. 24 de ani mai târziu, încă mă țin de promisiune. 😀
Toată familia îl sfătuise să ia benzină. El a venit acasă cu diesel. 🤷🤦
Foarte mișto scris… abia așteptam! Cu explicații, cu tot ce trebuie. Mă bucur că ai avut așa o experiență faină! Îl felicit pe Meșter pentru organizare, cred că e foarte greu să faci asta la modul profi! Dacă organizează lucrurile precum scrie… este foarte limpede că de-aia ți-a plăcut😁
N-ai scris deloc de pomană, eu una am citit cu atenție, chiar dacă niciuna dintre mașini nu are umbreluță în portieră. 😛 Acum mă reîntorc un pic la reverse something-ul cela, la cruise control adaptiv, la CVT, e-CVT, EDC și să mă joc să le pun în propoziții. :))
Ioniq 5 nu a fost? Ca nu e chiar din liga Hyundai, e ceva deosebit. Eu o am din decembrie si inca ma fascineaza.
Păi n-avea cum să fie, că noi am testat hibrid, nu full electrice. La toamnă, în septembrie, e turul de electrice.
Surprinzator, am citit tot cu interes, eu care-s pe langa. Mi-a placut ce am vazut. Si chiar cred ca a fost o experienta extrem de faina, as fi vrut sa trec prin asta.
Oamenii sunt profesionisti daca le-a iesit totul asa bine, jos palaria si ma bucur ca ai avut parte de zilele alea faine.
Nenea olteanu, bmw x5 este ca technical death metal, complicat, surprinzător, elegant dar suficient de rău să pară că vrea înghită șoseaua. Îl văd negru, cu blackened death metal la maxim și cu un haidamac plin de tatuaje cu reverse cross și cranii simpatice.
Lexus, acolo poți băga și ceva mai soft, un heavy, o ionjovi, ceva muzică de bulănit gagici dar merge și muzică de gagici bedesemiste și sataniste. Este ce trebuie să mergi cu miss Satan în dreapta.
Honda, are față de muzică country toată ziua.
Arkana, îl iei matale pe Cabral și vă duceți la festivalul lui de suflet, Untold sau ăla cu Sea. După aia la un picnic, cu pătura în vreo poieniță.
Kia, merge de rupe cu alde Smiley, Delia din ăștia care sug la zilele orașelor.
Kuga, este fix motivul pentru care te uiți după un Ford Raptor. Chiar și SH. La fel zilele orașelor sau să pari rău cu o Dua Lipa.
Suzuki ori Duster ori Ssang Yong, același rahat, orice muzică intră ca supozitorul. Trebuie doar să te apleci și să tragi în lateral de o bucă.
Dacă nu e Subaru, musai BMW, Lexus sau Infiniti.
Comentariu beton!41
Am răs cu muci, jur. :))))))))
Perfection!
Frumos scris ! Chiar dacă nu ai putut testa și „safety car-ul”, care probabil s-ar preta și el în top 3 pentru mulți, Arkana îmi face și mie cu ochiul. Doamne ajută să câștig la loto și Doamne ajută să îmi iau și bilet, mai întâi !
Dacă totul merge bine, peste exact peste o lună fără două zile s-ar putea să ai o supriză. 😀
Să dau ș-aici un „autograf”, că tare fain mai scrii! Am urmărit fiecare zi din traseul vostru, de parcă eram la premiera GoT! Salutări lui Meșter, chiar a fost meșter! Să mai faceți, că faceți tare bine!
Foarte mișto toată chestia, faine tare și mașinile, deși nu-s în target pentru nici una din ele, că noi acu căutăm dubă 🙄
Deci dacă ești vreodată invitat la un tur cu dube și nu poți merge, să mă ai în vedere 😂
Mă bucur că ai avut parte de o experiență așa faină, aștept cu interes evenimentul din toamnă.
Cel mai fain SUV/ SAV pe care l.am vazut in ultima vreme ( aici vorbesc strict de design) e Cupra Formentor ! Pt mine cel mai important criteriu după preț ,e designul ! Înca nu.mi permit măcar o hibrida, așa că rămân la benzinar (întotdeauna!).
Felicitari tuturor (organizatorilor si participantilor ca or face ei ceva bine e i-au adunat acolo).
Topul mi se pare interesant pentru ca asa cum spuneai surprinde o realitate a pietii. Indiferent de parametrii tehnici arata cam ce vede un om obisnuit cand se uita pe strada sau intr-o brosura la masinile astea si dupa ce le mai si conduce un pic.
Eu n-as fi fost bun de selectat intr-un astfel de tur pentru ca analizand modul meu de viata si puterea de cumparare eu nu-mi doresc un SUV. Nu-i vad rostul si nu pot sa-i vad utilitatea. Dar asa cum spuneam e doar filtrul vietii mele.
Mie imi place forma Fordului Kuga si la-s pune in top dupa X5. (n-am condus niciuna si nu m-am urcat in niciuna dintre ele exceptand un X5 de acum vreo 3-4 ani)
Păi, na, de-aia am ținut să menținez că e cât se poate de subiectiv topul. Sunt convins că oricare dintre voi ar fi avut preferințele în altă ordine, că de-aia suntem diferiți. Și ce mișto că suntem
Mișto experiența, și intuiam topul tău. Ma asteptam sa pui Lexux pe 2, și Kia pe 3.
Ceea ce spui tu @Mihai de dotări, sunt perfect de acord cu tine. Am pe mașina toate acele chestii cu “adaptive control “, isi tine banda, frânează singura pana la o anumită viteza dacă detectează un pieton sau alt obstacol, head-up display, îmi arată tot timpul dacă am mașini in “colțurile” laterale spate, și multe alte features care îmi fac viața mai ușoară. Și cei 230 CP și 430 Nm chiar ma ajuta!
Lexus in Romania nu prea e util. Aici avem de franat si accelerat constant si multe curbe SI MULTE GROPI. Toata masa aia(BATERIA) nu il ajuta. Si serviceul e foarte scump, peste Mercedes. Iar la revanzare nu atragi aceeasi fauna ca si cu un Mercedes sau BMW. In plus, interirorul e mult in urma nemtilor la organizarea bordului si la tehnologie, cam 15 ani in urma. La Lexus si Toyota inca mai au camere de rezolutie 480p ceea ce e inacceptabil pt ceva ce se vrea premium.
Bun, la KIA vezi ca e posibil sa mai pice carplay, in rest de accord cu tot ce ai scris. Probabil ca suzuiki e fara turbina la caii aia, cu turbina are 140.
Da, da, e fără turbină. Dar nici eu la Megane-ul vechi nu aveam turbină și tot scotea mai mulți cai, pe tehnologie de acum 19 ani.
Renault are motoare pe benzina de top, nu degeaba ia pana si Mercedes de la ei. SUnt peste cele de Opel, si cam tot ce misca pana in 2L. Si culmea ca Opel/GM dadea si la Alfa romeo motoare de 3L benzina. De la 3L in sus, Porsche e regele la motoare de masini pe benzina.
Cele mai bune motoare pe benzină până în 2 litri le-au avut japonezii. Punct.
Strict parere personala si nedocumentata profesionist:
Japonezii au avut motorare bune pe benzina in anii 1980-2000. Adica la ce tehnologie era atunci disponibila. Erau celebre mazda 6 ca nu se strica niciodata de exemplu. Ca au acum aceeasi tehnologie, ca nu au facut downsizing si ai de platit impozite, nu inseamna ca sunt in continuare cei mai buni. Si motoare exceptionale aveau la motocicleta, de la celebra Honda Cube si pana la ultima Honda pe carburator si prima pe
injectie. Merg impecabil si azi. Dar la masini gasesti altele mai performante.
In vremea asta, la motoare pe benzina Renault nu prea a avut rival. Si nu vorbesc de premii gen motorul anului, sau masina anului care se dau strict interesat.
La începutul anilor 90 Honda a scos dintr-un motor de 1.6 ASPIRAT NATURAL 160-180 de cai (vezi seria de motoare B16). Spre sfârșitul anilor 90 tot Honda a făcut unul dintre cele mai puternice motoare aspirate natural (putere/capacitate cilindrică) – 2L – 240 de cai.
În timpul ăsta Peugeot scotea 190 cp dintr-un V6 de 3 litri.
Mai vrei? 🙂
De ce crezi ca Honda Accord s-a retras din piata Europeana? De ce crezi ca sunt bine vazute in US unde era galonu de 3.8L 2-3$ pana recent si prost vazute in Europa unde carburantul e scump si impozitele mari? Aici primeaza motoarele mici, unde europenii sunt peste japonezi, mai putin la motociclete unde e altceva.
A fi bun inseeamna a genera costuri mici de exploatare si a fi eficient. CA altfel am lua toti motare v8 6L+ aspirate natural cum mai vezi pe Corvette.
Am crezut că vorbim despre mașini bune, nu despre economie. Dar dacă ai inceput….
În timp ce europenii se înarmau în lupta lor contra poluării, japonezii (nu doar Honda) au spus că mai așteaptă până intră în trendul „motoare mici-turbine mari”. D-aia ultimul model de Accord vândut în Europa avea cel mai mic motor pe benzină 2 litri (aspirat) și pe motorină 2.2, în timp ce Passat avea motoare de 1.6 benzină și diesel – ceea ce e o prostie pe o mașină de două tone (și geamuri cu manivelă pe spate 😅)
D-aia vânzările europenilor au crescut și japonezii au retras modele de pe piață.
Dacă europenii ar face mașini mai bune decât japonezii, ar prinde și ei un loc în top 10 cele mai vândute mașini in US. În ultimii doi ani nici o marcă europeană nu a ajuns în acest top.
Iar dacă am socoti toți mașinile bune doar după impozite și consum, am conduce cu toții Volkswagen Lupo 3L
Tot ce am citit (eu am urmarit turul asta AICI, nu in alta parte, si o sa explic mai jos de ce) este o gura de aer proaspat. Si, spre deosebire de „presa” de specialitate, o ocazie de a primi niste informatii de utilizator mediu (cu care m-as putea intalni si eu la o adica) fara pretentii de specialist. Multumesc!
Desi „petrol-head” pana in maduva oaselor inca din copilarie, am renuntat de vreo 4-5 ani sa mai citesc reviste/bloguri auto & moto de la noi. Pentru ca incepand din 2008-10, presa auto s-a cam dus „in cap” din ce in ce mai rau si ajunsesem sa citesc ori materialele traduse (deseori extrem de prost) de la grupul mama din care facea parte publicatia respectiva (pentru ca RO nu avea nimeni bugete de test-drive si nici curaj sa critice acolo unde era ceva de criticat) ori citeam comunicatele de presa ale importatorilor coform carora toate masinile LOR sunt cele mai bune/frumoase/ieftine/ecologice/s.a.m.d. Azi presa auto ma impinge la disperare cu „electricele”, pentru ca bugetele de de marketing ale producatorilor pentru asta sunt facute – deci toate lumea impinge electricele de parca ar fi cea mai desteapta chestie de la roata incoace. Nu sunt de acord si cand vad mai mult de 2 articole cu electrice intr-o luna pe un site auto … am zis „La revedere!”.
Ca idee, nu am nimic cu electriFICAREA in zona auto, deocamdata singura solutie viabila sunt hibridele (full-electricele NU!) si nici nu am o problema sa-l ascult pe unul care incearca sa imi „vanda” ceva, atat timp cat o face mishto si cu cap dar nici nu-mi place sa mi se spuna ce TREBUIE sa imi placa sau ce TREBUIE sa consum.
In topul meu de „average user”, vizavi de test:
– BMW (am mai explicat de ce, personal, nu ma „emotioneaza” nici masinile si nici motocicletele lor) si LEXUS (desi iubesc aceste masini) nu au ce cauta in discutia asta; orice masina de +50k EURO este deja de statut sau de moft/fitza, nu de volum, si trebuie judecate cu o alta „unitate de masura”.
– pe SUZUKI eu il vad ca pe un candidat lejer pentru top 3 la orice ora pentru un singur motiv: in afara de buget (care este imbatabil, aici este Locul I cu coronita DOAR pentru ca DUSTER nu exista hibrid) este singurul SUV (cred, posibil sa ma insel, dar oricum singurul in gama asta de pret) care ofera tractiune 4×4; nu inteleg logica (alta in afara de EGO) de a „cara” o caroserie de-asta – care bate lejer in 2 tone si cu garda la sol marita care de cele mai multe ori o face sa se legene ca o barca – FARA 4×4.
Am condus mai demult un QASHQAI 4×2 si era sa sar in sant pe niste serpentine lejere in conditii de zloata de 5 cm pe sosea, plus ramas impotmolit ca un guster in zapada de 15-20 cm. Ah, ca nu folosesti 4×4, zilnic, poate fi adevarat dar, din punctul meu de vedere, pe genul asta de caroserie un sistem 4×4 (cat-de-cat, nu zic de diferentiale auto-blocante si cutii de transfer) TREBUIE sa fie acolo.
– KUGA: am mai zis-o, imi placea, mai ales caroseria in varianta ST Line; dar sa pui CVT pe ST Line si la 53 K EURO … noaptea mintii!
– HONDA si KIA: nu imi spun nimic deosebit, or fi OK nu zic nu, dar nu ar fi (pentru mine) in top 10 la intentie de cumparare.
– ARKANA: dincolo de „look” care este bestial (spre deosebire, de exemplu si ca comparam aproximativ mere-cu-mere, de un X4 care este oribilo-manelistic spre gretos), ramane si favorita mea si pentru ca este destul de onesta, per-total, ca pachet.
Mi-ar fi placut sa vad in test si ceva de la Mercedes sau Toyota. Dincolo de faptul ca au „inventat” HIBRIDELE, au intorc capul dupa RAV4 de fiecare data cand vad cate una pe strada, de exemplu.
Păi stai că n-au intrat tururile in sac. Mai meregem (sper), mai testăm și alte branduri. 😉
Au inventat hibridele dar au si ramas in urma 😀
da, da, da.. chiar reverse assistant se numește, e fix șmecheria despre care eram eu curioasă când ați pornit caravana! teoretic, știu că trebuie să cuplez marșarierul și să apăs comanda reverse assistant, practic.. n-am îndrăznit vreodată, neștiind cât de funcțional este și de teamă să n-o comit grav 😁 mulțam fain! și, da, radarul ăla frontal chiar frânează singur mașina când apare o altă mașină-n față și comută automat pe electric, de asta m-am prins.. nelămurirea mea este.. de unde mama naibii știe și să reducă viteza singură când sunt aproape de anumite intersecții, chiar dacă n-am altă mașină-n fața mea?! altfel, dacă mergi zilnic ca mine, sub 35-40 de km, mergi mai mult pe electric! mă ajută și părerea ta de neofit față de Kia, dacă mai aveam dubii în privința ei – cu impresiile de azi mi le-ai spulberat. felicitări (și echipei!) pentru aventura magică în care (ne-)ai condus cu pasiune! am admirat și locurile și locațiile de poveste.. un spectacol care, mie cel puțin, mi-a trezit pofta de a (re)descoperi destinații superbe!
Comentariu beton!17
Ceea ce nu poate decât să mă bucure.
Apropo, eu, care mă mișc destul de mult, nu mai fusesem în niciunul dintre locurile în care am ajuns în tur. Nu, nici măcar la Cetatea Alba-iula, pentru că, să vezi ce, N-AM FOST ÎN STARE S-O GĂSESC.
😛 e bine de știut – când vine vorba de locații atipice, dar spectaculoase, vă puteți baza pe mine 😉 și, uite, vă fac și-o (primă) recomandare, celor care aveți doruri de ducă în weekend-uri.. Castelul Mikes din Zăbala, Covasna (chiar mă întrebam dacă va fi o cazare bifată de voi). da, pe mine m-au fermecat și destinațiile de pus în ramă ale călătoriei voastre! 🤩
Comentariu beton!15
și.. apropo de titlul ales azi de tine, că toate lucrurile mișto au și un sfârșit, vă las și-o povestioară de spital, care nu-i (chiar) pe lângă titlu și se potrivește și cu discuția de aseară, cu @(alta) Iulia 😁 Pacientul meu preferat. Cel care nu acceptă să i se spună că are „90 de ani, ca Iliescu”.
– Ce mai faceți, dl. X?
– Acum fac bine, dna doctor. Dar am avut o infecție urinară. Normală la vârsta mea anormală. Să vă spun o întâmplare nostimă, dadada..
– Vă rog!
– M-am dus la farmacie zilele trecute, să iau recipientele pentru analizele de urină. Domnișoara farmacistă sau asistentă, că nu știu ce era, foarte drăguță cu mine și mi-a explicat cum să folosesc borcănelele.
” – În borcanul acesta colectați primul jet. În acesta al doilea jet. Ați înțeles? ”
– Păi.. foarte bine a făcut, dl X! Și?
– Și, după ce i-am mulțumit, i-am spus:
„Drăguță, eu am 90 de ani. Nu mai vorbim de jet.. ăhăăă, de dinainte să te naști mătăluță! Ca să vezi că am înțeles ce trebuie să fac, uite, îți zic: aici pun prima picătură, iar in celălalt – a doua picătură. ” A doua, care, de multe ori, e și ultima, dna doctor!
Comentariu beton!29
are o functionare basic, inregistreaza miscarile de pe ultimii x metri si le face pt tine in reverse order. Daca intre timp mai apare un obstacol pe traseu, cand esti in reverse, ropaga-te sa il vada senzorii sau camera.
Foarte misto materialul, acum am un scop nou – care din astea mi-o permit curand :). Si dincolo de masini si experienta, eu m-as baga sa aflu detaliile de la organizare, mi se pare absolut fascinant cum reusesc niste oameni sa faca realitate din genul asta de povesti.
Cred că-ți poate vorbi Meșter niște zile întregi despre partea asta. 😛
#wehateMihai
În ceea ce privește Lexus, eu îl pun pe picior de egalitate cu Mercedes când vine vorba de statut. Nemții sunt mai populari în preferințele românilor doar pentru că sunt mai aproape.
Iar gălăgia Hondei ar fi o chestie caracteristică mărcii (n-am condus decât una până acum 🤭, deci nu pot confirma). Din ce am citit, cam toți posesorii spun că mașinile lor sunt sonore. Și cred că e și o strategie a producătorului să te facă să simți că ești într-o mașină cu veleități sportive (chiar dacă ai un amărât de 1.4 cu 90 de cai…).
După așa experiență și așa descrieri, mi s-ar părea super mișto să organizezi un tur împreună cu comentatorii de aici.
Și sunt curioasă ce muzică va răsuna din fiecare mașină.
Tot ce pot să-ți spune este că eu nu voi merge cu @Edelweiss în mașină. 😀
Din BMW va răsuna muzică populară.
Din BMW ar răsuna trance-house, hip-hop. 😎
John, din portbagaj poate.🤭
Scuzați-l pe @JT el este cu BMW diesel se poate și mai rău.
La mine vă spun clar ca va răsuna @Raluca Diaconu… 🙂
@Edelweiss: benzinar doar V12 sau W12. 😎🤘
@Anduța: la cele 50 kile cu hainele ude pe tine câte le ai, trebuie doar să mă bășesc o dată spre tine și parcurgi singură traseul fără să știi ce te-o lovit. 🤣🤣🤣
@BaGheRa: o trebuit s-o googălesc pe tanti aia. 🤭
@John Temple, este sora mai mare a lui Theo Rose…
@BaGheRa: și p-asta a trebuit s-o googălesc. Azi, muzica românească ascultată de mine se rezumă la Paraziții și BUG Mafia, în rest, nu cunosc.
John, 50+ kile, da’ mulțumesc frumos. Mi-s iute de picior chiar și cu haine ude, uși frumos blocate, geamuri închise, te poți bășina în liniște și-n pace în portbagaj. Vezi să nu te asfixiezi, însă. Dai și tu 3 bășini în ritm de hip-hop, dacă e. 😛
@Anduța: ce-ți mai place să te alinți. 🤣🤣🤣
@JT, vezi ca gasesti la Dodge ceva V8 tare misto, nu trebuie neaparat V12 sau W12, pe langa faptul ca iti ofera putere rar intalnita la o masina de serie au si un sunet bestial 🙂
@keepcalm: V8 nu mă încântă deloc. V12 sau W12, deși-l prefer pe cel din urmă. Din păcate, îl mai găsesc doar pe Bentley Continental GT. 😓
Ptiu, ptiu, să nu-ți fie de deochi John, ai gestionat-o chiar binișor. Brava. :)) E și Bentley Continental GT în tur, că de ce nu? Dacă nu sunt obiecții, ia-o pe-asta.
@JT, eu vorbeam de masinile de serie normale, V8 de 6.2 iti ofera o herghelie de peste 800 de cai, sa vezi ce minunat sunet scot cand se dezlantuie toti :))
La cele mentionate de tine un om de rand poate doar sa viseze si sa se uite la ele, insa la un SRT Demon sau Hellcat, la concurenta lor poti gasi Mustang Shelby tot pe acolo cu, caluti, Camaro si el tot asa, sunt super motoare la care omul de rand poate ajunge nu doar visa, bine, nu sunt ele prietenoase cu mediul insa la acea capacitate cilindrica nu mai punem mediul in discutie.
Americani iti ofera putere la bani mai putini decat europeni, conduc de ceva ani americane, momentan am ceva de 3.6l de la Dodge si la cei 300 de cai tot te face sa zambesti nitel, si nici cu sunetul nu sta rau nici el, si jumatati ii place cand il aude, lasa nitel geamul jos sa auda evacuarile :))
@keepcalm: BMW-ul meu 750d xdrive din 2017 are 400 cai și 760 Nm. Cu un mic tuning l-am dus la 447 cai și 880Nm.
Motor de 3 litri. 😎
@JT, stiu ce zici, am si eu BMW acasa diesel, am si doua benzinare, cea de aici si am acasa un cotet mic de oras, imi plac si mie motoarele stiu ce este pe ele, insa cele pomenite de mine sunt pe muscle cars, sunt altceva, stiu si ca legenda spune ca L6 de la BMW e cel mai reusit motor diesel de 3l.
O descriere excelentă! Cu ocazia asta am aflat şi eu de CVT, full electric/plug in electric, reverse assistant şamd.
În topul meu ar fi Honda şi Arkana.
Felicitări organizatorilor şi ție că ți-ai făcut timp să ne povesteşti aventurile, făcându-ne să luăm parte la această călătorie minunată ❤
Mi a plăcut maxim experiența pe care ne ai împărtășit o și rămân fan BMW 😁. Mi s ar părea foarte interesant de urmărit evoluția acestor mașini în următorii ani (mai ales după garanție): cum se comporta tabla, cat de des mergi cu ele la service și cât de greu sunt de servisat, cat costa piesele și cât de des le schimbi, etc.
Frumos eveniment,și mai frumos povestit,și ce e cel mai important : niciodată nu o să scrii degeaba, măcar 10-20-50 ,câți om fi cei ce am optat pentru e-mail ,și tot te citim aici, dacă nu și pe Facebook.
Pana la urma nu am aflat ce era mai important, in care dintre masinile conduse incap 3 cadavre in portbagaj?
https://youtu.be/yl7cGc1WCa8
Ce ma bucur ca mi-am amintit de asta.
Rad singur
Toyota, Lexus same thing, it’s a Toyota.
Fara sa tine cont de preturi și excluzând BMW-ul:
1. Lexus
2. Kia
Arkana si HR-V nu-mi plac deloc. Arata ca doua hatck-uri cocoțate.
Le-am vazut la începutul anului in showroom cand am fost cu un amic sa caute masina.
Legat de CVT, da, taie din sportivitate.
Accelerează mult mai lin si te face sa nu simți puterea reala.
In interiorul treptei, manuala accelerează mult mai „violent”, dar pierde la schimbarea treptei.
CVT-ul accelerează constant, fara întreruperi si de aici si senzatia de „masina linistita”.
Pe Civic, CVT-ul este mai rapid pe 0-100 fata de manuala cu aceeasi putere.
Sistem automat de parcare laterală are vreuna dintre râciurile alea?
Cred că doar Suzuki n-avea. Dar nu sunt foarte sigur.
Io zic că la câte sisteme au maşinile alea, înainte să le cumperi, trebuie să faci ceva cursuri de pilotaj ca la avioane:)
Băi, da. Nu la toate, dar la câteva dintre ele am simtit și eu EXACT asta.
Nu mă pricep la discuțiile astea dar imi place să citesc (că vorbiți cu pasiune 🙈).
A spune ca avem masini si nu ne pricepem la ele (macar cea pe care o conduci) e ca si cand ai spune ca esti insurat de ceva vreme si nu stii nimic despre femei (doamna din viata noastra, ma rog). 🙂
Anyway,
Niciuna dintre masinile din test nu sunt genul pe care-l prefer dar cum prima conditie pe care trebuie sa o indeplineasca „masina mea” este sa fie japoneza iar daca ar fi sa aleg dintre japoneze aceasta ar fi dincolo de dubiu, Lexus-ul. Mai ales ca am condus (fara sa fi fost alegerea mea) cateva sute de km RX300h si IS250 la vremea lor, am condus Toyote proprii cateva sute de mii de km, cunosc marca, solutiile tehnice, fiabilitatea si mai ales calitatea fabricatiei in general si a interioarelor in special (designul e chestie de gust personal).
Ce nu-mi place la masinile actuale sunt fix aceste tehnologii, unele destul de inutile (lane warning, HUD) care depind de semiconductorii care azi nu mai sunt disponibili, in rest fiind tot atatea puncte slabe care pot ceda (si chiar cedeaza) cand ti-e lumea mai draga.
Vorbind de masini inteligente, am dat de una, parca Volvo, care odata cu caderea noptii activa nu doar luminile automat ci si un sistem de monitorizare a soferului citindu-i fata si ochii. In momentul in care depista comportament asociat cu somnolenta facea asta: volanul incepea sa vibreze, volumul audio era turned on sau dat mai tare, A/Cul trecea pe rece in zona soferului, se dadea mai tare si directiona jetul in zona fetei, beat that!
Auto pilot cu radar e o chestie fara de care conduci bine merci daca ai pilot automat normal si cutie automata, doar ca trebuie sa fii atent la drum (ceea ce este recomandabil indiferent ce tehnologie ofera masina) si sa dai click sus/jos din clapeta de comanda auto-pilot,
Problema cu acest sistem la multe masini este ca daca ploua (mai ales in RO) sau ninge, in cateva minute sistemul se dezactiveaza pentru ca se acopera senzorul cu mizerie sau zapada. De aceea de ex Subaru il pune sus pe parbriz. Nu este ferit total nici acolo dar e mai bine, mai mergi 10-15 min pana te dai jos sa-l stergi cu mana. (pt ca locul e inafara razei stergatoarelor…).
Bref masinile noi sunt mai pline de electronica dar si de riscuri de failure iar toate aceste tehnologii se intrec in a transforma soferul intr-un participant distrat, cvasi-absent in relatia om-vehicul.
Citesc ca marii producatorii au pus pe masa ideea epocala SA REDUCA dependenta masinilor de semiconductori si implicit asumarea unei DETEHNOLOGIZARI treptate a vehiculelor in anii care vin.
Pentru mine inseamna ca exista speranta ca vom avea DIN NOU, MASINI care sa ne stimuleze interesul si placerea de a conduce! 🙂
Altfel remarcabil ca mai exista romani buni la organizare in tara asta, asta e factorul wow pentru mine din articol. Si unele locatii despre care nu stiam si mi le-am pus pe lista, multumesc!
Maine am programare in service pt diagnoza pe partea electrica pt ca vreo 3 zile am avut bordul pom de Craciun, iar toate sistemele de siguranta au fost dezactivate.
S-a intamplat sa nu pot sa plec de pe loc pt ca nu decupla frana. Am reușit s-o mut dupa ce am oprit si repornit motorul (ca la Windows, intai opresti si repornesti 😅 )
Frumos cand le ai, dar sa vezi ce plangi cand se strica.
Stiu ce zici, am prieten care a avut marca britanica celebra in on/off road cu un interior frumos tare dar care periodic se lumina ca Times Square NYC in New Year’s Eve in timp ce masina devenea fier mort care nu mai pleca din drum decat cu platforma baietilor de la tata Tziriac moment in care realiza bietul om ca primii 500 euro s-au marcat deja pe factura inainte sa fi intrat efectiv in service.
Alegerea unei masini azi e ca jocul de ruleta. Iti place jocul, stii ca vei pierde, tot ce poti sa faci este se limitezi de la inceput suma pe care esti dispus sa o joci.
La unii e 105k si isi iau BMW, la altii e 15k si isi iau Vitara.
Nu mai e ca pe vremuri cand, platind cu economiile de-o viata, daca prindeai „cu bord de CeNeu si bleo canada” ziceai ca ai luat-o pe aia buna de export care nu se strica niciodata…
Si daca se strica, ce?
Te costa 2 ore de Duminica pe care oricum le ardeai aiurea, 2 sarme, 1 jigler si un borcan de castraveti din camara pe care-l spargeai cand te intindeai pe-ntuneric dupa cutia de scule.
Acum te costa sute de euro, zile complicate fara masina, telefoane si cultivarea unei relatii aproape ludice cu aia de la service.