Mulțumesc pentru urările de ieri. Vă văd comentariile în timp real, să știți, doar că mi-e greu să vă răspund de la volan. 🙂 Acum, dacă citiți articolul ăsta, înseamnă că totul a mers bine, am reușit sa trec de granița de vest a României, iar la ora asta mă îndrept vijelios spre Marseille.
Până una-alta, luați de citiți/vizonați că nu v-am putut lăsa de izbeliște.
- Trebuie să vedeți documentarul ăsta de la Recorder (da, durează o oră, dar Doamne ce e acolo)
- Un vis, două vise… Scrisoarea unui fost dizident pentru un milenial
- Goana după recenzii și ospitalitatea: etapa pe regiune
- Problema CSR-ului
- Adrian Apetri, românul care a lucrat la vaccinul Johnson&Johnson: ” Dacă nu ne vaccinăm, toată planeta este potențial vulnerabilă.”
Drumuri bune colegu’!
Poate îți place vijelios insa mie la drum lung îmi place cu vreo 5km sub limita de viteza și să vezi ce mult se schimba perspectiva. Te transfera in alta dimensiune a concediului fata de dimensiunea cotidianului in care alergi după toate cele. Știu că voi lua minusuri dar numai încearca să vezi că un road trip devine altceva!
Comentariu beton!59
1. lăsăm pe luni, în pauza de masă, merci
2. citit NCM-ul în ziua apariției, bun tare
5. yep, frica mea de mutații are sens, nu?
4. problema cesereului se va rezolva cînd/dacă se pun ăștia de acord cu taxarea corporațiilor cu min 15% din profit, în țara unde se obține; din nefericire (dar asta s-a văzut în timp), blatul ăsta istoric între politic (care- încă -beneficiază de paradisuri fiscale) și business a avut ca rezultat niște corporații mai puternice financiar decît unele state; dacă un stat (sănătos) are pîrghii și instituții de control, în cazul corporațiilor, politicile și acțiunile stau, de multe ori, în pixul a 1-2-3 persoane…nu e bine, domnu’ chestor!
3. lume multă, oameni puțini…
eram, acum multă vreme, în Thassos și de la gazdă aflasem de restaurantul de pe malul mării, Mesagios pre numele lui; era acolo un chelner fabulos, te recunoștea după numai o vizită (noi eram ăia care nu reușesc să mănînce tot…🤣), care știa cîteva cuvinte în multe limbi; și avea restaurantul ăsta o ofertă la €29 de masă completă (pește sau carne) pentru 2 persoane, ofertă de care am abuzat 5-6 seri (că doar și pentru pește te duci la grețili, nu?) din cele 8-9 petrecute în restaurantul acela…
în ultima seară, lîngă masa noastră, două cupluri tinere de români, se tot întrebau ce să comande; io, suflet bun, inimă largă, îi zic nevesti-mii că poate ar fi bine să le sugerez ceva (oferta); nevasta îmi zice că-i de părere să-mi văd de treabă…
și vine chelnerul; fabulosul:
– good evening! welcome to our place! what can I bring?
– (băiat) give us something greek!
– (fabulosul, zîmbind și arătînd spre menu) all from here is greek! we have fish, sea food, lamb…
– give us something from pork!
– (și mai zîmbind) you know…pork is not so greek…and for sure is not from our island…
…pînă la urmă au comandat 4 x cotlet cu cartofi prăjiți; și 2 tzatziki…
chelnerul ne-a zîmbit și mi-a șoptit la ureche: compatriots…
eu am ridicat din umeri, nevasta a postulat: “ți-am zis?!”…
PS anul următor, ne-a recunoscut în 3’…i’ve seen you before…după ce a dus comanda ce-o avea în mîini, s-a întors la noi: I remember, you don’t finish the food!
Comentariu beton!16
https://twitter.com/i/status/1403770674569748481
Mulțam de selecție. Ce fain că nu am rămas de izbeliște, chiar mă gândeam dacă o să avem azi de citit.
Drum bun să ai.
Mulțumesc că te-ai gândit și la noi și ne-ai lăsat ceva de citit!
Îți doresc să ai parte de ospitalitate acolo unde ajungi, nu doar de spoială pentru recenzii bune!
Zi faină tuturor!
M-hai, să te bucuri de toată incursiunea asta.
P.S. parcă te zării la vamă, totuși cred că doar mi se păru pentru că o fi drumul mai scurt pe aici, dar nu cred că există și opțiunea asta deocamdată . Așa că intrai să mă conving, plecași, doar atât e sigur. Egoistule! 😛
P.S. 2 tunelul ăla din Graz este doar o imitație a celor de pe clisură, da? 😛
Mi-a plăcut atât de mult cum e scris articolul 3, încât m-am pierdut pe blogul omului o bună bucată de vreme. Excelent tonul scriiturilor sale, l-am pus la bookmarks.
Drum bun @Vasilescului, aștept poze. 🙂
Mulțumesc mult!
Și lui Mihai, care iar m-a citat „pe ascuns”. Am reușit să mă mai deconectez și la propriu în concediu și de abia acum m-am uitat la statistici și am observat traficul venit de aici.
Lasă, ca toată Austria și mai ales Elveția sunt ca niște “svaitzere” uriașe. Tuneluri peste tot. In Elveția băieții chiar sunt deștepți de multă vreme și nu se chinuie sa deszapezeasca trecătorile iarna. Pui mașina pe tren și in cinspe minute ești dincolo.
Un exemplu este Simplon. Sunt multe d’astea.
Te miri de tunelul de la Graz? Pai de Gotthard ce mai spui? Sau de “monstruozitatea “ care se construiește in prezent între Italia și Austria – tunel pentru trenuri – “Brenner – Base tunnel” 55 km????
Și dacă tot te duci spre Marsilia – treci și prin Mont Blanc. Hai ca merita……
Tunelul de la Graz devine brusc “o ascunzătoare”
Sa ne auzim Cu bine,
Poze, poze , poze
Am facut parte din sistem si ca doctorand, si ca rezident si va specialist, zece ani in total. Dezastru
Și ce de bani de nu se poate…
Ce de bani nu știu ca eu luam un salariu mizerabil la 70-90 ore pe saptamana in urgente.
Ca sunt bani multi in sistem, da, ca marii spagari cumpăra un chefarzt de aici, iar sunt de acord
3. Una din probleme este ca toata lumea vrea 5 stele din 5. Clienti s-au obisnuit cu asta si daca vad 4 stele deja stramba din nas.
Mie mi-ar parea normal ca notarea sa plece la de 3 stele care sa insemne „OK, s-a livrat ce s-a promis”. 1-2 stele daca ai ceva negativ de zis, si 4-5 stele daca a fost ceva super, extraordinar. Asta i-ar avantaja si pe furnizori, pentru ca poti avea momente mai bune si momente mai proaste, dar daca primesti si 2 si 4 stele media ar fi OK. Asa, daca toata lumea considera 5 stele baza, normal ca vor primi mai putin cand o zbarcesti, si nu poti sa primesti mai mult de 5 stele cand te dai peste cap pentru clienti.
@ Laura G.
Corect, comentariile conteaza mai mult decat nota in sine.
reivew in ianuarie – „nu a mers caldura”; eu o sa merg vara
„in local a fost super, s-a cantat live muzica X”- eu nu suport muzica X
etc
1. E ca un film horror, unul în care trăim noi, zi de zi.
3. Și eu mă ghidez după recenzii când cumpăr servicii sau produse. În cazul serviciilor de cazare citesc în special ce i-a deranjat pe clienți. Deseori pretențiile unora nu sunt și ale mele și-atunci nu le iau în seamă, gen: n-are pătuț pentru copil și zbang, îi scade nota gazdei – nu mă interesează asta, deci e aiurea nota aia.
Citeam o recenzie la o unitate de cazare – un oaspete foarte supărat făcea spume că a fost pană de curent în localitate și din cauza asta el n-a avut tv, net, lift vreo 2 ore. Și ce vină are gazda?
Comentariu beton!13
Total offtopic. Mă uitam pe Antena la Next Star unde era pe scenă o fetiţă de 7 ani care vorbeşte fluent 8 limbi şi un copil din spatele scenei se uita uimit şi decretează: E robot, e de fapt un robot.
https://www.youtube.com/watch?v=cWuS5xdaOy4&ab_channel=NextStar
Pfff, şi ăla care a comentat a făcut un număr de stand-up în care i-a luat în balon pe juraţi. Copii anormali 🙂
Am lasat un review peste 9 (bun, credeam eu) unui hotel foarte frumos din bulgaria cu mentiunea ca femeia de la receptie nu vorbeste engleza deloc bine si nu ne-a putut ajuta sa iesim din parcare nici dupa 4 telefoane (am asteptat peste 30min in masina din cauza ei)
M-a sunat sa ma implore sa i schimb reviewul sa nu o dea afara ca are copii. Sincer, am refuzat pentru ca nici nu stiam cum sa fac asta la booking si chiar nu e ok sa nu poti sa vii cu o cartela sa mi dai drumu din parcare si sa nu ne intelegem in engleza de baza sa iti explic ca vreau sa plec si ca nu, nu pot pleca fara sa imi deschizi bariera.
Prost e ca anu asta vreau sa merg inapoi la acest hotel, sincer sper sa nu mai fie femeia aia acolo si cu atat mai mult, sper sa nu ne tina minte. Macar acum stiu ca nu are sens sa vorbesc cu ea sa imi deschida bariera, ca nu ma intelege.
@Kat, de multe ori lipsa de comunicare duce la rahaturi. Poate că sistemul ăla cu barieră a dat chix şi recepţionera a aşteptat pe cineva responsabil să remedieze treaba. Te-ai gândit la asta ?
Nu, nu, alte masini ieseau linistite. Este oras istoric nessebar, masinile nu au voie in zona aceea decat parcate la hotel, pe baza de cartela (a hotelului). Tot la fel si iesi, la bariera se pune cartela hotelului. Am reusit sa iesim gasind un baiat la hotel (nu stiu ce job avea) care vorbea suficienta engleza sa vina sa puna cartela langa senzor.
5. În urma informaţiei că un român a lucrat la vaccinul johnson & johnson vor fi două tabere:
1. Scepticii. Nu îmi fac vaccinul ăsta pentru că se ştie cum lucrează un român: Lasă bă că merge şi aşa.
2. Patrioţii. Îmi fac vaccinul că este făcut de un dac de-al nostru.
Fă un update cu fiecare țară.
„În România, mi-au cerut…”
„La ieșire dintre Ungaria și Austria, mi-au cerut…”
„La Ieșire dintre Austria și Italia, mi-au cerut…”
Și așa mai departe.