E mai vechi bancul, dar pentru că tot mi l-a trimis cineva azi, am zis să-l pun și aici. În plus, cred că aproape toți am trecut măcar o dată în viață printr-o companie cu o organigramă asemănătoare.

O firmă românească și una germană au decis să se întreacă într-un concurs de canotaj, caiac 8+1. Tot anul ambele echipe s-au antrenat din greu și ziua cursei le-a prins în formă maximă. Cu toate astea, echipajul companiei nemțești a câștigat lejer, cu un avans de doi kilometri, iar românii au fost extrem de descurajați pentru modul în care au pierdut și moralul lor s-a prăbușit.

Managementul companiei a decis că motivul unei înfrângeri atât de zdrobitoare trebuie neapărat aflat, așa că au angajat o firmă de consultanță care să analizeze problema și să recomande acțiuni viitoare. După mai multe săptămâni de investigații și verificări amănunțite, firma de consultanță a constatat că echipa germană a avut opt oameni la vâsle și unul la cârma, în timp ce românii au avut un singur om care vâslea și opt persoane la cârmă.

Așa că, după aproape un an de studii și milioane de dolari cheltuiți că să analizeze problema, firma de consultanță a ajuns la concluzia că sunt prea mulți oameni la cârmă și prea puțini la vâsle în echipajul companiei românești. Au prezentat raportul acționariatului companiei care a decis pe loc să ia măsuri de reorganizare totală a echipei. Astfel, nouă structură cuprindea: patru manageri de cârmă, trei manageri zonali de cârmă și un nou sistem de urmărire a performanțelor pentru omul de la vâsle, pentru eliminarea timpilor morți și stimularea în muncă.

Anul următor, germanii au câștigat din nou, de data asta cu un avans de patru kilometri. Umiliți, cei din corporația românească l-au concediat pe vâslaș pentru performanțe slabe și au acordat managerilor o prima, pentru că au descoperit unde era problema.

mihai_vasilescu_manageri_muncitor

sursa foto