Aş da bani din buzunar, aş cotiza lună de lună, dacă ar fi nevoie, doar că să aibă voie şi la noi brand-urile să facă publicitate de genul ăsta. Pentru că, după cum probabil ştiţi, în România nu este legal să te referi la vreun nume de competitor, când îţi promovezi produsele. Poate şi de-aia clipurile publicitare sunt uneori atât de fade, terne şi lipsite de zvâc.
Dar ia imaginaţi-vă cum ar fi să le dea voie să facă referiri la concurenţă. Evidnet, fără jigniri şi chestii de genul „nu cumpăraţi de la ăla, că e prost” sau „ba pe-a mă-tii”. Că pentru aşa ceva nu-ţi trebuie creativitate, poţi să angajezi şi doi golani de la mine de pe stradă pe post de copywriteri. Nu, frate, să ai voie cu chestii subtile, care să nu treacă de limita bunului-simţ. Cred că m-aş distra de minune când ar începe „războaiele” între giganţii telecom sau între Pepsi şi Coca-Cola. Dar, nu, noi suntem mai catolici decât Papa, prin urmare ne vom bucura în continuare văzând cum femeile merg în club cu recipientele de Perwoll sau Cocolino după ele, ca să fie mai pufoase, mai uscate şi mai strălucitoare. Mă rog, mai uscate erau de la altceva, nu de la Perwoll.
Hai că vă arăt acum de la ce m-am stârnit. Avem mai jos doua spoturi publicitare. În primul, cei de la McDonald’s îi iau binişor la mişto pe băieţii de la Burger King, pe motiv că ai o grămadă de mers până dai de vreunul dintre restaurantele lor, în timp ce Mc-ul este prezent aproape peste tot. Luaţi de vă uitaţi, şi vă lămuriţi singuri.
Patru zile mai târziu vine şi răspunsul Burger King. Absolut genial. Îl aveţi mai jos.
Vedeţi, despre asta vorbeam. Cum ar fi să aibă voie şi publicitarii autohtoni să facă aşa ceva? Este că ar fi o plăcere să te uiţi la spoturi comerciale de genul ăsta? Dar nu, băbăiatule, la noi trebuie să ne gândim „ce facem de răceala asta”. Un rahat, aia facem.
P.S. Și dacă tot am vorbit despre asta, voiam să vă întreb ceva. Ați cumpărat vreodată un produs datorită (din cauza?) reclamei văzută la tv? Sunt extrem de curios, pentru că eu nu-mi amintesc să mi se fi întâmplat. Deci?
sursa foto
@Mihai, da. M-am trezit într-o dimineață „într-o stare foarte buna” de nu puteam sa o țin la toaleta și mi-am adus aminte ca, dacă ii dau cu Perwoll, o fac moale și pufoasa.
Comentariu beton!16
?? Perwoll
@Florin Ionită, stiu…E urât să spui Perwoll…Îmi cer scuze în faţa persoanelor mai pudice.
@Georgian, și? Ai reușit? 😛
@Mihai, sigur că da! Mai rău a fost că nu am mai scăpat de miros. Mă întreba lumea pe stradă cât durează prospețimea.
Comentariu beton!13
@Georgian, „cât vreau io, dom’le”. 😉
Superb. As sta sa iti zic tot ce mi-a placut, dar desi e 2 dimineata ma duc la un whooper mic. Hai sanatate ca dupa un whooper ai nevoie!
Superb. As sta sa iti zic tot ce mi-a placut, dar desi e 2 dimineata ma duc la un whooper mic. Hai sanatate ca dupa un whooper ai nevoie!
@DoubleWhooper, tu râzi dar eu aș mânca doi în momentul ăsta. 🙂
@Mihai, revin. Am cumparat in iarna de la Mc un sendvis din ala „editie limitata de sarbatori” si cand am desfacut hartia am exclamat (ca de fiecare data cand mananc la Mc, rar este adevarat): „sa-mi bag lula, nu seamana cu ce am vazut la televizor!”. Si nici gustul nu era ca la televizor.
Comentariu beton!15
Da’ mirosul domne, ala era ca la tv?
@ Marius, da domne, era! Să-mi cadă sinuzita dacă te mint!
@Georgian, ia la tata: https://www.youtube.com/watch?v=fUjz_eiIX8k#t=115
Nu am cumpărat niciodată un produs de dragul reclamei. Dimpotrivă, cu cât e mai tâmpită reclama şi mai des difuzată parcă îţi vine să îi boicotezi şi să nu mai cumperi chestia aia evăr.
@GabiI, așa zici tu, dar acolo în subconștient rămâne ceva.
Da, rămâne, poate să rămână o aversiune…:)
Ba da. Îmi amintesc o dată că am cumpărat caşcavalul…ăă..cred că Muller maturat. După reclama cu omleta. Îmi place omleta, nah…..Ideea e că după ce au încetat să facă reclama, nu am mai cumpărat. Ce să faci ?
@Dumitru, deci și-au făcut treaba în ceea ce te privește. Bun așa.
Păi deja se înțeapă ăia de la OLX cu cei de la lajumate.ro
https://m.youtube.com/watch?v=QivFm604R9w
Și nu, nu am cumpărat nimic datorită/din cauza vreunei reclame. Cel mult m-am inspirat.
@diabolic, doar dacă bănuiești tu că acolo este vorba despre „lajumate.ro”. Că nu pomenește nimeni niciun nume de brand. 😉
Nu zice, dar tot înțepătură este. Mai cu manta, dar se înțelege destul de clar, nu e doar bănuială, pt că sunt singurii care dau anunțurile de pe site și la tv. Deci, clar, se elimină bănuiala 😀
@diabolic, da, și ăsta este totuși unul dintre spoturile reușite. Mie mi-a plăcut.
Da, am cumparat, in special produse de curatenie, dar nu pentru ca m-ar fi convins… Aveam reclamele atat de bine-nfipte-n cap, ca as fi putut sa jur ca le mai folosisem… Cat despre melodia aia de la Farmacia inimii… inca mai fac terapie, iar psihologa mea nu e deloc optimista. Doar iarna scap de ea. Atunci am treaba cu „Impodobeste, mama, bradul”. 😀
Comentariu beton!12
@opantazi, deci dacă scot ăștia de la Catena un mix între „farmacia inimii” și „împodobește, mamă, bradul” ești mâncată.
„Aveam reclamele atat de bine-nfipte-n cap” din automatism am citit cur, ma scuzati.
:))) Nu-i problema! Sunt momente in viata cand intre cele doua nu e nicio diferenta…
Sincer mi se par cele mai proaste farmacii.. Preturi mari iar „farmacistii” mai degraba ar vinde mere… Am intrat de cel putin 5 ori in mai multe magazine ale lor si mereu am ramas ??… Doar un exemplu (as avea cel putin 5 rapide dar ar fi mult de scris):
Eu: „Buna ziua. Termometru non-contact sau cu infra rosu pentru copii aveti?” Cauta printr-un sertar si imi arata ghici ce: 3 termometre axiale digitale , doar ca aveau pret, forma si brand diferite… Ii explic eu ca nu cu atingere , ca se tine la distanta de fruntea bebelusuluu…etc…
Ia mai ghiciti: „Aaaaa STAI ca mai aveam ceva pe aici…” Imi da unul auricular de adulti…
Am zis si eu: Nu multumesc.. si am plecat…
Sa va zic si ca inainte de a merge in acel magazin m-am uitat pe site-ul lor daca au si apareau doua modele??
Si credeti-ma , e doar un exemplu din experienta mea cu ei…
Prin anii ’90 imi plăceau la nebunie reclamele de la Jelibon, Bonibon și alte porcarioare de genul….faza e ca erau destul de scumpe pt mine, nu mi le permiteam 🙁 în rest, nu cumpăr pt ca i se face reclama, ci pt ca îmi place produsul….reclama agresivă îmi da de înțeles ca ceva e dubash cu produsul 🙂
@NagaQ, așa și eu în anii ’90 visam la niște adidas torsion. 😉
Mişto „răzbelul” dintre ei, chiar mi-a plăcut. Nu cumpăr după reclame, never. Deşi m-ar tenta o maşină. Da’ românii noştrii difuzează rar astfel de reclamă.:))
@fata veselă, da, nu avem deloc reclame la autoturisme. 😛
Super ambele reclame…clar zambesti cand le vezi, si astepti cu nerabdare viitoarea reclama…
Doar la produsele de curatenie ma mai iau dupa reclame ( rar ca deja am marci pe care le prefer) dar mai repede ma convinge vreo colega care a incercat un produs si spune ca e bun… :)))
@OVANA, aha, marketing din gură în gură. 😉
Mihai, reclamele stupide au rostul lor, eu știu replici, unele chiar haioase, dar nu îmi amintesc ce promovau…nu cumpăr ce zice televizoru’ sau netu’ …cumpăr ca orice om, de nevoie, de plăcere sau ca să-mi schimb dispoziția. PS1.Ai dreptate, niște reclame inteligente si cu umor m-ar convinge umpic umpic…PS2.Tu ai întotdeauna dreptate. PS3. Crecă p-asta am zis-o bine ?
@CCC, n-am întotdeauna dreptate, dar am puterea sa recunosc când nu e așa.
Pfuuu…iar ai dreptate, nu știu ce să mai zic…?
La noi in tara e o problema cu non-reclamele si non-stirile cu non-reclame in ele. Eu mor cand aud o stire despre ceva, de bine sau de rau dar..”nu-i dam numele sa nu-i facem reclama (negativa sau pozitiva)”!! Atunci de ce plm ai mai deschis subiectul? Despre ce e stirea si cu ce ne ajuta? Apoi, e partea cu reclamele….90% ori sunt tampite, ori se adreseaza unui public tinta extrem de restrans, desi produsul se adreseaza unui public larg, ori nici nu-ti dai seama daca vor sa vanda produsul sau, vorba bancului cu calul chior si schiop, vor sa-l faca de ras.
Acu’, sincer, chiar daca s-ar da voie la mistouri d-astea finute, ca in exemplele prezentate mai sus, pe cati indivizi i-ar duce mintea sa realizeze asa ceva? Mie mi se pare ca, mai nou, singura modalitate pe care au gasit-o de a face reclama la ceva este sa bage o pseudo-vedeta in spot si atat, pe principiul: toti care il admira pe X or sa cumpere produsul preferat de X. O idiotenie!
Acu’, sa raspund la intrebare: da, am mai cumparat produse datorita reclamei tv. De cele mai multe ori au fost tepe. Sa ma gandesc….am luat de vreo cateva ori produse Lidl…nu sunt fan, imi pare rau. Am fost curios sa vad ce gust are Pepsi in vechea sticla (atunci cand a reaparut) – nu are acelasi gust ca in copilarie. Am luat detergent de vase Rivex si e de 3 ori mai prost decat Axion sau Fairy (d-aia o fi asa ieftin). Astea mi-au venit in minte pe moment. Sunt convins ca sunt mai multe. De obicei, ca familie, suntem fideli unor produse sau brand-uri, asa ca, daca luam ceva vazut in reclame, e doar din curiozitate, nu din necesitate sau motive de pret mai atractiv.
@Ionut, eu eram la o confeință unde un mare brand de cosmetice (Avon) își prezenta campania de promovare pentru care folosiseră ceva vedete aurohtone. Și am întrebat dacă asta chiar dă roade. Adica dacă lumea crede că Andreea Marin, sau mai știu eu cine, le folosește produsele. Oamenii au râs de întrebarea mea naivă și mi-au răspuns că „da, acest gen de campanie are cle mai consiistent efect”. QED.
@Mihai, stiu. N-am zis ca nu sunt eficiente. Doar ca am senzatia ca atat pot publicitarii nostri. Bine, poate asta li se cere si nici nu e vina lor. Mie, de exemplu, mi se face pofta de Coca-Cola cand vad reclamele cu camioanele alea de Craciun. E singura perioada din an cand as bea. Indiferent ce vedeta sau om pe care il admir ar pune in loc, nu ar avea acelasi efect asupra mea. Am vazut destule reclame bine facute, destul de convingatoare, fara a avea personaje cunoscute in ele. Doar ca iti trebuie multa imaginatie creativa sa faci o reclama care sa „prinda”. E mai simplu sa pui acolo un Arsinel, Mostenescu, Bobonete, Bartos sau Cabral si ai rezolvat-o. Apropos, reclamele cu Puya si Cabral sunt misto, dar habar n-am daca e vorba de Lays sau Chio. Retin „sceneta”, dar nu si produsul. Si am auzit de multe ori replica: „Hai sa luam si noi detergentul (sau alt produs) la care face reclama X.” „Ce marca e?” „Hmm…..nu sunt sigur.” E si asta un risc cand folosesti vedete.?
@Ionut, eu sunt siderat cum de oamenii pot crede că Cristiano Ronaldo se spală pe cap cu șampon iefitn, de exemplu.
Da, dar reclamele la Coca-Cola întotdeauna au fost faine. Îmi amintesc de alea de la sârbi, pe vremea când la noi Cola era o raritate.
@GabiI, da, dar cola nu cumperi datorită reclamei la tv. 😉
Sigur, da’ ziceam că au reclame bune.
@ Mihai, da’ crezi ca Loredana se machiaza cu Avon? Ca eu nu. Sau crezi ca Andra se vopseste singura acasa in baie cu Garnier sau mai stiu eu ce? Ete, fix!
Dar da, as putea crede ca Julia Roberts chiar foloseste Lancome sau Charlize Theron – Dior s.a.m.d.
@Rox, da, când este vorba despre branduri de lux, cred. Si aici ma refer la a doua parte a comentariului tău.
Eu am senzația că cel puțin 25% din populație cumpără Colebil, Fiobilin, Anghirol, Hepatobil, etc . Au văzut ei in reclame că pot mânca ca porcii și n-au nici pe dracu ?
Comentariu beton!14
@Florin, și asta e drept.
Iti zic sigur ca atunci cand apare o reclama noua la un medicament a doua zi intreaba toti mosii si babele prin farmacii… Si ghici ce? Farmacistele aduc una doua cutii si apoi, cand aud cat costa mosii si babele isi iau cateva pastile sau deloc. P.s. am auzit eu intr-o farmacie… ‘ inlocuitor de sutien aveti?’ ‘ ce sa avem????’ ‘Inlocuitor de sutien de ala care ii face reclama…’ Era o bustiera de vreo 100 de lei… Chipurile ‘ medicinala’ care se gaseste doar intr-un anumit lant de farmacii….
Nu apucasem inca sa o vizionez, chiar daca am tot vazut pe FB share-uri. Dar foarte tare frate, eu una sunt fan Burger King, daca as avea unul langa mine probabil as fi obeza.
In alta ordine de idei, am cumparat chestii in urma reclamelor, mai ales mancare, daca le-am vazut in momentul in care imi era extrem de foame. Mi-au ramas in cap. De accea nu ma mai uit pe Paprika TV. Ca mor. De pofta.
Ultima reclama care m-a surprins placut si am si ras cu pofta la final este cea de la OLX cu masina pusa la vanzare. Geniala.
@Ana, bun, dar în afară de mâncare, ai mai luat ceva mânată de puterea reclamei?
Nu, ce altceva este mai important decat mancarea?
@Ana, eh, știu io niște chestii dar mi-e rușine să le zic aici. 😀
Nu, constient nu, inconstient naiba stie ce-oi fi facut.:))
@Alex, ai ales un nume de brand ce-ți rămăsese în subconștient. 😉
Reclama e sufletul comertului (cica). Eu ma las usor influentata de reclame si in 90% din cazuri ma pacalesc. Ultima oara am luat orbit cu bubblegum ca am vazut ditamai panoul stradal cu el. E groaznic la gust, are gustul gumelor rotunde care erau odata, mie nu mi-au placut niciodata. Am luat savo sa vad cum mucegaiul scoate steguletul alb (asta a fost un produs ok) fairy, cif, cam toate produsele de curatenie la care se face reclama. Am cumparat chiar si de la teleshopping si toate sunt niste produse groaznice, tigaile se ard la prima utilizare, tigaile electrice se incalzesc greu, singurul produs cat de cat ok a fost o saltea gonflabila pe care am vandut-o apoi fiindca era mult prea mare. Mi-ar placea sa vad si la noi reclame cu referinta la alt competitor, cred ca intre firmele de telefonie si televiziune ar fi prapad ?. Sau la teleshopping la reclamele cu produse de slabit.
@pisicutta, adevărul este că produsele la care se face publicitate prin teleshopping sunt vai mama lor. Nu înțeleg cum de lumea mai pune încă botul.
Acum nici eu nu cred ca mai pune lumea botul, mai ales cand internetul e la un click distanta si te poti interesa de produse. Ma tenta acum un an sa imi iau furtun care isi mareste volumul cand dai drumul la apa si apoi e mic de il bagi in buzunar. Am cercetat putin si am descoperit ca e foarte prost. La fel si acele aparate cu ultrasunete care alunga ganganiile. Deh, trebuie sa se tepuiasca cineva si sa scrie pe internet ca sa afle si altii.
@pisicutta, un furtun care își mărește volumul… hmmm… să întreb la ce-l foloseai? :))))))
La udat gradina si ghivecele cu flori! You pervert, m-ai facut sa rad, nu m-am gandit ca suna chiar asa ?
@pisicutta, pfff… m-am dezumflat. 😛
@Mihai A fugit degetul aiurea.. Soryy. Este ? ..
O daaaa.. Ai dreptate! MARE dreptate.. Mai ales cand auzi.. „Dar stati! Comanda in 30 minute si vei primi inca unul/una gratis”.. Sa mori tu! Pariu ca sun si peste doua ore si tot doua imi dai?? ?
Cea mai penala a fost o reclama odata la niste lăbării , pardon „bălării” de lămpițe cu led-uri parca.. Era tare:
„dar stati, comandati acum si veti primi inca una gratis la incredibilul pret de xx lei. Si pentru ca astazi suntem darnici va facem o mega surpriza: Daca faceti acum comanda veti primi nu unul, nu doua ci patru la acelasi pret! Doar astazi” Ghici ce… A doua zi era tot „doar azi” ?
@Bâzdâcu, exact ca și cum ai pune într-o cârciumă un afiș cu „azi nu se fumează”. 😉
@Mihai ai sa ramai uimit dar in Constanta chiar era un bar „Sulina” in zona ICIL unde era afisat mereu (mare) „in aceasta unitate azi nu se fumeaza, maine se fumeaza”
@Bâzdâcu, și la vâlcea la fel. 😉
Ia de aici reclama romaneasca.. La tratament pt cresterea parului…. Pacat ca a fost interzisa pe posturi de catre CNA. https://m.youtube.com/watch?v=4-s1NCU7cok
@Miki, spotul ăsta e făcut pe genunchi. N-a ajuns la CNA nici sub formă de scrisoare. 😉
Da’ nu-i misto? Pe mine ma convinsese….Eu l-am luat de bun…. Si cum bugetul pe termen scurt si mediu zice ‘ pas ‘ la tratamente scumpe pt cresterea parului… Ma gandeam sa incerc… Da’ daca tu zici ca nu-i adevarata reclama…. Sunt in dubii acum…
@Miki, tu încearcă, n-ai nimic de pierdut. 😛
Au facut ceva „cu atingere” cei de la Vodafone(ăla cu panda si dililul celălalt) in care ii ironizau pe cei de la Telekom(miligde si doig). Simplă si brută bășcălie, nimic finuț sau macar un pic inteligent? mă distrează la culme reclama la carbocit, cu „ecocostică”???
@kya, vezi că Panda e de la Telekom și Milidge și Doig sunt ai lu’ Orange. Numa’ zic. 😀
Dar bășcălia era intre doua firme de telefonie? mai conteaza care? Să mor si nu-mi aminteam care cu care?
@kya, eu l-am cunoscut pe Panda (Pandalie), deci n-am cum să uit care cu care. 😉
Wooooow suspect? interesaaaaant? dezvoltă?
@kya, n-am ce, l-am cunoscut într-o tabără astă vară. 😉
Imi aduc aminte de o idee extrem de inteligenta a celor de la Ryanair care, dupa 2005 incoace, au avut o campanie amuzanta la adresa competitorilor: pe avioanele lor erau inscriptionate saluturi de „la revedere” adresate marilor companii de aviatie unde acestia operau. Ceva de genul „A rivederci, Alitalia” pe aeroporturile italienesti, „Good bye, British Airways in Marea Britanie” etc. Toti calatorii zambeau.
Ma rog, reclame inteligente pentru oameni inteligenti. La noi, bea colebil daca ai mancat mult. Pe bune, credeam ca e pentru caderea parului.
@Mihai, ca să nu zic eu pentru ce credeam că e hexoaraletten. 😉
Inteleg ca i-au schimbat denumirea din hexoral dupa ce l-au pus pe unu’ racit cobza sa pronunte numele medicamentului si a iesit un „sexoral” de toata frumusetea. Sau e doar o legenda urbana. 🙂
@Mihai, mai are importanță? Tot acolo te duce cu gândul. 🙂
Inainte de sarbatori am cazut in plasa cu parfumul asta: https://www.youtube.com/watch?v=dZJLb0WaBCQ
O s-o cadorisesc pe sora-mea cu el.
Bine, eu as cumpara toate parfumurile din lumea asta!
@lectorarumana, prin urmare nu are importanță reclama. 😉
Iti imaginezi ca in cazul meu, a avut. Luat si pe mirosite si tot nu-mi mai place. Dar imi intrase in cap ca trebuie sa fie pe masura reclamei. In rest, nu cumpar mai nimic din ceea ce se publiciteaza la tele.
@lectorarumana, ar fi culmea. După cele 483 de parfumuri, asta ar mai lipsi. 😀
Care, mai, 483? detin peste o mie si inca nu am terminat numaratoares si asta ca am inceput devreme, azi dimineata. 😛
@lectorarumana, gizăs! Așa ceva!!!
Las un link cu o reclama veche…………..cred ca o sa va placa:)
https://www.youtube.com/watch?v=DijFob8vxgI
Pe vremuri,in evul ediu,obisnuiam sa merg la noaptea devoratorilor de plublicitate
@chris, dap, m-am gândit la spotul ăsta când am scris. 😀
@Mihai… Aaaaaaaa Daaaaa… O uitasem, stiam de ea…. Dar cam slabuta… Replica pentru „mec” e bestiala comparativ cu asta… ?
@Bâzdâcu, este, este. 🙂
Ce nu inteleg brand-urile sau decidentii din firme din tara noastra e ca, de multe ori, anti-reclama sau un raspuns inteligent la anti-reclama are mai multa eficienta decat reclama propriu-zisa. Sa zicem ca nu stim care e treaba cu Mc si Burger King. Vedem cele doua reclame in ordinea aparitiei. Care convinge? Sincer, eu mi-as zice „uite, mah, ce inteligent s-au scos!” si as deveni fan Burger King, iar pe Mc i-as considera un pic cam…magari. La noi, treaba cred ca s-ar desfasura cam asa: Mc scoate reclama, Burger King face plangere sau ceva, CNA si ANPC se baga pe fir, reclama interzisa, amenzi pentru Mc sau ceva de genul (nu cunosc legislatia). Urmarea, in cazul meu: Burger King sunt magarii fara simtul umorului, devin fan Mc.?? Corect? Nu cred ca mi-ar trece prin cap ca Mc au facut ceva nasol lovind in Burger King, ci doar ca au dreptate in reclama.?
@Ionut, la noi se crează o situație de criză pentru un banal comentariu negativ pe o pagină de Facebook a unui brand. Brusc se panichează toată lumea și nu mia știu cum să gestioneze situația. Așa că, despre ce vorbim?
Da, tocmai am vazut cum aia de la Lactate Bradet (parca) se isterizeaza, dau comunicate peste comunicate, cred ca juma’ de firma, inclusiv paznicul si femeia de serviciu, este cu bagajele facute, in conditiile in care, in doua saptamani, nici dracu’ nu-si va mai aminti despre ce a fost vorba.?? Sa nu mai vorbesc despre ce reclama li se face acum brand-urilor care au legatura cu trustul lui Voiculescu. Am vazut ca unii sunt destepti si profita, iar altii, cum ai zis tu, sunt panicati si nu stiu incotro s-o ia. Dar, ma rog, asta tine si de marketing, si, cum am mai zis eu candva, in departamentele respective nu gasesti chiar cei mai inteligenti oameni din domeniu. Nu peste tot.
@Ionut, nu știu ce să zic. Mi-e teama că ăstora de la Brădeț le-au cam terminat afarcerea și oamenii chiar am înțeles că n-au nicio vină. 🙁
@Mihai, se poate. Nici eu nu cred ca au vreo treaba cu bebelusii morti. Totusi, treaba cu e-coli s-ar putea sa fie adevarata, fiindca nu iese fum fara foc de obicei (chiar daca nu are legatura cu cazul, tot e grav). Apoi, o treaba de genul „s-a descoperit ceva la o firma de lactate, nu dam numele” e mult mai de porc. Da-i naibii numele sa stim sa ne ferim, macar pana aflam ca nu e adevarat. Si, nu in ultimul rand, ar trebui ca un „oficial” sa apara cand se termina ancheta si sa zica „firma respectiva nu are legatura, nici e-coli nu am gasit, consumati cu incredere” sau, dimpotriva, „s-a descoperit, au/n-au legatura cu cazul” si atunci sa-i punem pe butuci. Nu e obligatoriu ca toti inconstientii si smecherii sa functioneze. Dar la noi nu prea apare „oficialul” ala si, atunci, ori afli denumirea firmei si nu mai cumperi in veci, ori nu afli, si atunci cumperi in continuare, riscand diverse. Daca nu au treaba, li s-a facut super reclama, fiindca eu habar n-aveam ca exista.
@Ionut, nu, nu e corect să le dai numele până nu se demonstrează clar că este vina lor. Se pot produce daune de imagine de nereparat.
@Mihai, exact. Si aici intervine „specificul local” pe care il urasc. Insusi Ministrul Agriculturii a iesit cu o declaratie si i-a lovit pe Lactate Bradet. Daca e adevarat, atunci bine a facut ca a zis-o si nu a pus batista pe tambal ca in multe alte cazuri. Au e-coli in produse? Faliment. Neglijenta se plateste. Daca nu, ministrul ar trebui zburat instant, dupa ce isi cere public scuze si le reabiliteaza cat de cat imaginea. Dar nici sa afli dupa nu stiu cate luni ca produsele firmei cutare sunt sau au fost cu probleme si sa descoperi, amuzat, ca ai consumat fara sa ai habar, nu mi se pare ok. Sau, si mai rau, sa nu afli deloc. Hai ca am dat-o in offtopic rau de tot.??
@Ionut, uite: http://cronicipebune.ro/cum-sa-distrugi-un-brand-romanesc/
@Mihai, uite:
http://www.nwradu.ro/2016/03/momentul-cand-decizi-fara-a-te-baza-pe-ceva-ca-statul-te-minte-intr-o-conspiratie-de-amploare/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
@Ionut, am citit și la radu. Well, rămân la părerea mea, i-au nenorocit degeaba pe cei de la Bradet.
Super reclame!!! Am incercat (recunosc) produse doar de dragul reclamei 🙂
@tu_dori_ka, asta nu e ceva rău. Întrebarea este dacă au meritat?
Categoric NU! Pe la 17 ani, pe vremea telefoanelor fixe, ma trezesc cu un apel de la un tip:
– Alo? Elena?
-Da.
– Ma numesc „Pana Mea”…(nu mai tin minte). Vrrei sa ne cunoastem?
-NORMAL CA DAAAAAAAA, imi venea sa urlu pentru ca pe vremea aia eram o silfida urata, fara tzatze, imbracata de tata cu niste haine mai mari cu 3 numere ca sa-mi ajunga vreo 4 ani pana ies pe salariu. Dara n-am raspuns asa, desigur. Am dat-o in: bai stai putin ca am prieten, ca nu pot, ca eu sunt o zana neincoronata…
M-a mai sunat cateva zile la rand si imi spunea ca el m-a vazut si ca ma place si chestii d’astea de plm :)). De frica sa nu renunte am acceptat sa ne vedem. Intre timp si el se descria ca un soi de Alain Delon (pe vremea aia Alain asta era reperul meu masculin). Si ma duc la intalnire, dar asa pe ocolite. Si I’ll vad de la distanta… Bai, sa mor io daca n-am facut pareza pe partea dreapta. Era imbracat intr-un costum albastru ca a lu’ tata, pieptanat intr-o parte, dat cu apa ceva in par ca-i lucea de vedeam eu de la 30 m. Ce sa mai, un ciudat si un nasol. Si mai avea in mana o vioara :))))). Cred ca se lasa cu vreo cantare ceva. Cum eu n-am voce si nici ureche muzicata, am plecat fara sa ma vada gandindu-ma ca reclama e buna dar nu ma convinge sa cumpar asa ceva.
@Elena, am râs cu zgomot. Ahahahahahahaha!
@Elena, :)))))))) . Briantina, asa ii zice :)))))
@ Dede Cati, da da da! Briantina :)))))).
@Elena, sau ulei de nuc. Si-l punea si unchiul meu, odihneasca-se in pace!
M-am tavalit pe jos la comentariul tau, parca iti si vizualizez pretendentu`. :)))))))))))))
@ lectorarumana, sper doar ca nu era unchiul tau pretendentul meu :)))))).
Cand am vrut si eu sa comentez, mi-au ciordit curentul :))). Daaaa…. am facut comanda si inca foarte hotarata la un kkat de mini chopper.Operatorul m-a intrebat daca vreau unul de 32 lei eu batman zic ca vreau unul de 72, mai mare :))).In ziua cand l-am primit dau sa toc ceva cu el …nici macar nu erau ascutite lamele alea de tocat :)))) Din toata smecheria am ramas cu niste cutiute minuscule de depozitare :)))). Dar au o culoare belea :))))
@Cati, vezi, vezi, și tu te iei de produsul oamenilor. 🙂
@Dede Cati, poate nu era de tocat, poate era de sfâșiat.
Fără „să moară capra vecinului”? Nu se poate!
@Drakiula, da, da, de-aia cred că nici nu e voie la noi. 😀
Pe mine ma enerveaza 99% din reclame. Din fericire ma uit foarte putin la TV asa ca am contacte rare cu ele, imi ajunge ca le aud la radio.
Da, iau produse carora li se face reclama pentru ca-s curioasa, macar o data tot iau. Dar le iau doar daca sunt produse de care chiar am nevoie / corespund obiceiurilor mele alimentare etc. N-o sa iau in veci iaurturi cu fructe daca nu mananc asa ceva. Nici n-o sa merg la McD mai des de o data pe an cum fac acum doar pentru ca i se face reclama. Nici n-o sa ma spal cu Pantene doar pentru ca ii face X-uleasca reclama. Nici nu-mi tratez afectiunile dupa reclame.
Dintre esecuri: Fairy. Am zis ca n-o fi Pur singurul detergent decent de vase si hai sa incerc ca uite cate farfurii spala Fairy. Fix pix, never again. Am incercat si ceva marca proprie de la Lidl, la fel de fix pix, never again altceva in afara de Pur, cu sau fara reclama.
La mancare eu iau cat mai multe produse de la producatori locali carora nu le face nimeni reclama, de la Plafar – la fel fara reclama, din piata de la tarani. Mai bine s-ar face niste campanii de astea sa afle omul cum poate ajuta productia locala, eventual pe zone, nu tot Danone & co.
Si o faza funny: eu nu-s fan Pizza Hut. Adica aia nu-i pizza, e o vaga imitatie americana. Anyway, cateva zile am tot vazut reclama aia cu cheesy bites asa ca intr-o zi cand am considerat ca „merit” o bomba calorica la ceas de seara mi-am comandat una. Am mancat-o, a fost decenta, dar atat, altadata nu-mi mai trebuie oricata reclama i se mai face.
@Rox, la Pizza Hut, dacă știi ce să comanzi, poți să mănânci o pizza mai mult decât decentă. Dar dacă lumea ia cu aluat pufos, ca să umple mațul… Dacă mai treci pe acolo, să comanzi țărănească sau supremă cu blat subțire. Îi zici după cum a fost.
Nu e vorba de blat, eu mi-am luat subtire (in afara de experiemntul cu cheesy bites) ca sa nu mananc atata paine, dar problema e ca nu are gust de pizza italieneasca de la mama ei de-acasa. Sosul de rosii nu-i acelasi, condimentele sunt diferite, etc.
Ca fel de mancare in sine nu e rea, dar gustul mi se pare prea departe de cel de pizza pe care il stiu eu din Italia. Cat am mancat, la fiecare muscatura asteptam sa simt aroma de rosii si de oregano si nici urma.
Am mancat acolo alte feluri care mi-au placut mult, mai ales desertul ala cu trei paharele 🙂
@Rox, să ne înțelegem, pizza din Italia nu se compară cu absolut nimic. Poți să aduci bucătarul aici, cu cupotor cu tot, nu iese ca acolo orice ai face.
@complet offtopic
Observ reclame/bannere online in care scrie ca revine serban huidu la TV.
Tinand cont de toata tevatura cu el,ce parere aveti despre acest lucru?
@chris, că este un nesimțit MONUMENTAL! Nu poți să omori trei oameni și apoi să te hăhăi pe sticlă. 🙁
@Mihai,asta este si parerea mea….in plus este o dovada in plus a faptului ca toti suntem egali in fata legii,dar unii sunt mai egali decat ceilalti.Dar vroiam sa aflu si alte pareri.
Ah, si am o problema cu bloggerii de food / healthy lifestyle care promoveaza produse nesanatoase. Inteleg publcitatea pe bloguri, nu e vorba de asta, dar in mintea mea bloggerul culinar ar trebui printre altele sa promoveze si mancatul / bautul sanatos si sa refuze o reclama / campanie in contradictie cu principiile astea. Oi fi eu naiva …
@Rox, nu ești naivă, dar ești la limită. Dacă promovează McDonald’s, de exemplu, nu-ți spune să mănânci numai asta. Eu nu cred în produsenesănatoase. Nu există așa ceva. Excesul este nesănătos, nu produsul.
Sincer, nu-mi aduc aminte de vreo reclama care sa ma trimitavla shopping.
Iar de reclamele noastre, numa’de bine :))
@Cristina, avem și noi reclame bune. Dar sunt ca o picătură într-un ocean.
In general, schimb canalul cand sunt reclame. Dar unele sunt atat de agresive sau urate incat le retin fara sa vreau.Socheaza. Probabil de-asta au si fost facute asa. Imi vine acum in cap o reclama la nu stiu ce firma care vinde pui. Zboara puiule, zboara! Si ne arata un pui mort, cum sunt puii la caserola, care este aruncat in aer si apoi cade pe asfalt. Birr!
Mai e una la vopsea lavabila cred. Ia un tip o pisica alba si o foloseste pe post de carpa de sters peretele.
Si mi-au mai ramas in cap primele reclame facute dupa revolutie :)) Cele cu te-am prins vrajitoareo! si adidas torsion! :))
Una peste alta, retin reclamele dar nu produsele.:)) Nu-s influentata de ele, de obicei raman fidela aceleiasi marci de produs daca-s multumita.
@Oana, şi eu schimb greu mărcile dacă sunt mulţumit.
Da, spoturile alea asa au fost gândite, agresiv.
Absolut niciodata nu am cumparat ceva pentru ca am vazut reclama.. Si nici nu cred ca o voi face vreodata!
Cat despre cele doua reclame din articol sigur a fost o intelegere intre ei… ? dar mi-a placut „replica data” ?
Cat despre reclamele de la noi.. Arunca-ti ochii pe national tv sau taraf sa vezi reclamele la „noua Adria, flori de soc…” care e vechi de cca 3ani ? sau la frutti fresh si izvorul minunilor sau fruttia in care de fapt cred ca se face reclama la „lamburghini” ? sau lu fisu’ patronului care ar spune „wowww ce masina mi-am tras”.. Mai ales ca sunt si repetate obsesiv intr-un calup publicitar de cel putin 3 ori… Zici ca televiziunile alea traiesc doar din banii alora… Imi vine sa arunc cu o dinanometrica in tv cand trec peste canalele alea dar saracu’ tv nu are nici o vina..
@Bâzdâcu, n-a fost nicio înțelegere. Uite: http://www.adweek.com/adfreak/burger-king-had-pretty-good-comeback-big-insulting-mcdonalds-billboard-169915
??
a da.. Am omis.. Cu siguranta nu vei vedea asa ceva la noi.. Dar ar fi super interesant si cate : una coca cola vs pepsi si invers
@Bâzdâcu, vezi că a lăsat cineva în comentarii una cu pepsi versus cola. E bună.
@Mihai Stai frate ca ajung si acolo.. ??
Eu de obicei citesc articolul si apoi TOATE comentariile.. Deci nu imi scapa ? ajungem si acolo.. ?
ce zici http://www.paginademedia.ro/2016/03/mcdonalds-a-atacat-burger-king-intr-o-reclama-brandul-concurent-a-gasit-un-mod-ingenios-de-a-i-raspunde
@office, ce să zic? Nice. 🙁
Se mai incearca si la noi asa ceva dar este prea subtil ca sa fie remarcat si sa ne binedispuna ca exemplele tale!
@Divort Rapid, nu e vorba de „prea subtil”. N-au voie să folosească nume de branduri concurente.
Raspund la ultima intrebare si zic asa: reclama are rolul de a-mi semnala existenta unui produs nou.
Poate fi un produs nou al unei companii consacrate (Mirinda de Lamaie, Pepsi Twist, Coca-Cola Vanilla) sau poate fi un produs complet nou. Acolo ma influenteaza reclama si iau, in general, produsele care mi-au atras cu o reclama buna.
In sens invers: daca io-s fan ceva, o reclama negativa nu ma poate convinge sa renunt la preferatul meu.
Doua exemple:
– M-a enervat campania KFC cu Crispy/Crispyana (cele cu schimbarea numelui pe fb), am dat report catorva persoane care si-au schimbat numele, dar am continuat sa mananc la KFC.
– Reclama PEPSI cu FILMUL E DOAR UN MOMENT. Nu mi-a placut, dar beau Pepsi in continuare.
@Emil, corect. Dar ca nivel de creativitate s-ar creste mult dacă s-ar permite publicitatea comparativă.
Nu am negat niciodata asta. Si eu mi-as dori publicitatea comparativa.
@Emil, păi da, căzusem de acord. 😉