Aş da bani din buzunar, aş cotiza lună de lună, dacă ar fi nevoie, doar că să aibă voie şi la noi brand-urile să facă publicitate de genul ăsta. Pentru că, după cum probabil ştiţi, în România nu este legal să te referi la vreun nume de competitor, când îţi promovezi produsele. Poate şi de-aia clipurile publicitare sunt uneori atât de fade, terne şi lipsite de zvâc.

Dar ia imaginaţi-vă cum ar fi să le dea voie să facă referiri la concurenţă. Evidnet, fără jigniri şi chestii de genul „nu cumpăraţi de la ăla, că e prost” sau „ba pe-a mă-tii”. Că pentru aşa ceva nu-ţi trebuie creativitate, poţi să angajezi şi doi golani de la mine de pe stradă pe post de copywriteri. Nu, frate, să ai voie cu chestii subtile, care să nu treacă de limita bunului-simţ. Cred că m-aş distra de minune când ar începe „războaiele” între giganţii telecom sau între Pepsi şi Coca-Cola. Dar, nu, noi suntem mai catolici decât Papa, prin urmare ne vom bucura în continuare văzând cum femeile merg în club cu recipientele de Perwoll sau Cocolino după ele, ca să fie mai pufoase, mai uscate şi mai strălucitoare. Mă rog, mai uscate erau de la altceva, nu de la Perwoll.

Hai că vă arăt acum de la ce m-am stârnit. Avem mai jos doua spoturi publicitare. În primul, cei de la McDonald’s îi iau binişor la mişto pe băieţii de la Burger King, pe motiv că ai o grămadă de mers până dai de vreunul dintre restaurantele lor, în timp ce Mc-ul este prezent aproape peste tot. Luaţi de vă uitaţi, şi vă lămuriţi singuri.

Patru zile mai târziu vine şi răspunsul Burger King. Absolut genial. Îl aveţi mai jos.

Vedeţi, despre asta vorbeam. Cum ar fi să aibă voie şi publicitarii autohtoni să facă aşa ceva? Este că ar fi o plăcere să te uiţi la spoturi comerciale de genul ăsta? Dar nu, băbăiatule, la noi trebuie să ne gândim „ce facem de răceala asta”. Un rahat, aia facem.

P.S. Și dacă tot am vorbit despre asta, voiam să vă întreb ceva. Ați cumpărat vreodată un produs datorită (din cauza?) reclamei văzută la tv? Sunt extrem de curios, pentru că eu nu-mi amintesc să mi se fi întâmplat. Deci?

mihai_vasilescu_publicitate_comparativa

sursa foto