Audi Q6 e-tron este dovada clară, dacă mai era nevoie de una, că unii dintre cei mai bogați oameni sunt contabilii. Pentru că doar ei pot fi publicul țintă al unei mașini care reușește să fie plictisitoare, deși ăsta ar fi trebuit să fie ultimul lucru care să i se întâmple.

Trebuie să cauți multă vreme și cu mare atenție printre toate mărcile auto ca să găsești vreuna ale cărei mașini să fie în culori mai insipide decât ale SUV-urilor Audi. Nici dacă era proiectantul daltonist nu le ieșea atât de bine să fabrice mașini care să te facă să caști când le vezi.

Mă refer la SUV-urile mari, de genul Q6 e-tron, că la cele mici parcă-parcă se mai rupe monotonia asta cromatică, mai apar și alte culori. Și pe bună dreptate, că trebuie să aibă și nevestele de contabili cu ce sa ajungă la mall sau să ia copiii de la școală.

Dar la cele mari, e jale, fix cum v-am zis. Din negru și câteva nuanțe de gri, nu reușesc să iasă proiectanții de la fabrica din Ingolstadt. Or dacă nici astea nu sunt culorile în care-și cumpără un contabil mașina, nu știu care mai sunt. Nfine.

Altfel, Audi Q6 e-tron se comportă și face lucruri exact cum te-ai aștepta de la o mașină de peste 100.000 de euro. Mai precis: 104.655 euro, cât e prețul mașinii pe care o avem în EUROCHARGE. Sau prin leasing operațional Autonom Business Green: 1.141 euro / lună.

E înțesată de tehnologie de vârf, iar materialele folosite sunt de cea mai bună calitate. E suficient să atingi cu mâna oriunde prin interior și te-ai prins imediat că plasticul ieftin n-are ce să caute într-o mașină care costă cât trei garsoniere în Rădăuți.

Are două motoare, unul la puntea față și unul la puntea spate care produc împreună nu mai puțin de 388 de cai putere și un cuplu maxim de 580 Nm. Dintre mașinile din EUROCHARGE doar Porsche Taycan este mai fâșneață și are performanțe mai bune, dar nu cu mult, să știți. Nimic de zis, pe partea asta Q6-le chiar își merită fiecare bănuț.

Totuși, dacă vreodată aș avea 100.000 de euro de dat pe o mașină (presupunând că între timp m-am reprofilat contabil), în niciun caz nu mi-aș lua-o pe asta cu două motoare. Calculul e simplu, cea pe care o avem noi în tur are două motoare, o baterie de 95 kWh și reușește liniștită o autonomie de peste 400 de kilometri.

Ceea ce înseamnă că dacă renunț la un motor, autonomia va crește simțitor. Da, n-o să mai plece mașina atât de rapid de pe loc, dar să știți că noi contabilii suntem mai conservatori așa, ne simțim mai rebeli doar în zilele cu închidere de lună.

Pe scurt, că m-am lungit. Mi-a plăcut mașina, dar nu-mi plac absolut deloc culorile în care vine. Zici că-i doare sufletul pe designerii din Ingolstadt să încerce un verde smarald sau un grena sidefat.

Ah, ba nu, mint, mai e ceva ce nu-mi place: la banii ăștia putea să vină și ea cu niște scaune cu susținere laterală, ca să nu te mai simți în viraje ca într-un montagne rousse.

Și încă ceva, poate n-ar fi rău să meargă cu mașinile lor și oamenii care le proiectează. Dar nu așa oricum, să meargă noaptea, pe ploaie ca-n iad, și să aibă nevoie să apese pe unul dintre cele 483 de butoane plasate pe mânerul portierei, buton pe care nu reușești să-l găsești pe pipăite.

Poate așa își dau și ei seama că nu e cea mai fericită treabă să fii nevoit să-ți iei privirea de la drum noaptea, pe ploaie, ca să găsești un buton. Nu ca ziua, pe soare, ar fi.

Gata, atât pentru azi.

P.S. Mă bag să văd cât mai costă un curs de reconversie profesională pentru contabilitate primară.

Toată această aventură nu ar fi posibilă fără partenerii EUROCHARGE by Schaeffler:

➡️ Schaeffler este partenerul principal al proiectului. Unul dintre cei mai mari producători de componente auto din lume, a făcut primul pas în România în 2002, deschizând o unitate de producție în Cristian, Brașov, specializată inițial pe rulmenți. De-a lungul anilor, compania germană s-a extins semnificativ, inaugurând un centru de inginerie, o școală profesională în sistem dual și un centru de cercetare și dezvoltare. Activitatea sa actuală se desfășoară în trei domenii principale: tehnologii Automotive, Automotive Aftermarket și Bearings & Industrial Solutions. Recent, Schaeffler a achiziționat aproape 90% din acțiunile Vitesco Technologies, cu o fuziune așteptată în curând.

➡️ Autonom este Green Partner al turului. Compania cu capital 100% românesc are în portofoliu o mulțime de servicii, iar unul dintre cele mai importante este leasingul operațional, adică o închiriere pe termen lung .E ca un abonament pe care îl plătești lunar ca să folosești mașina. Vă voi lăsa pe blog care este rata, prin leasing operational, pentru fiecare mașină din EUROCHARGE, pe măsură ce le voi testa.

➡️ De încărcatul mașinilor se va ocupa Renovatio e-charge, în România. Iar odată trecută frontiera, noua rețea OMV eMotion (care funcționează și pe teritoriul României). Altfel spus, vom ajunge în Portugalia cu doar două conturi în două aplicații de încărcare.

➡️ Michelin nu mai are nevoie de nicio prezentare. Francezii fac anvelope de mai bine de 100 de ani, iar EUROCHARGE va trece și prin Clermont-Ferrand, locul în care se află sediul central. Personal, abia aștept să văd fabrica. Până atunci, mai spun atât: Michelin a dezvoltat anvelope cu o rezistență redusă la înaintare menite să îmbunătățească autonomia și consumul. Iar treaba asta e valabilă atât la electrice, cât și la termice, hibride și hibride plug-in.

➡️ MOON se ocupă cu dezvoltarea soluțiilor de încărcare pentru mașini electrice. În portofoliul companiei se află stații de încărcare rapidă (chiar și de 400 kW), soluții pentru birou sau acasă (stații AC), dar și proiecte care vizează panourile fotovoltaice.

➡️ Server Config, partener tehnic de tradiție al evenimentelor Autocritica. Oferă laptopuri ultraperformante cu ajutorul cărora echipa de jurnaliști, fotografi și videografi ai EUROCHARGE vă va aduce pe ecrane acest eveniment. Produsele lor refurbished sunt dedicate profesioniștilor care au nevoie de putere mare de operare.