Oameni buni, ce-o să vedeți mai jos chiar este unul dintre lucrurile despre care ne imaginam, când eram mici, c-or să se întâmple în anul 2000, alături de mașinile zburătoare.
Ce, nu știți despre ce vorbesc? Noi, ăștia născuți înainte de anii ’80, când eram mici aveam impresia că odată cu anul 2000 vor deveni realitate majoritatea lucrurilor care apăreau doar în romanele, povestirile și filmele SF.
Nu știu, poate că era și semnificația numărului în sine, cert e că anul 2000 părea așa ca un fel de prag către un viitor în care mașinile vor zbura, iar un drum pe Lună va fi accesibil până și copiilor care mergeau în excursie cu clasa. În loc să meargă să vadă Turnul Chindiei, la Târgoviște, dădeau repede o fugă pe Lună să vadă Marele Zid Chinezesc (da, da, știu că nu se vede, dar așa ni se spusese pe vremea aia).
Să ridice mâna cine nu și-a imaginat măcar o dată că în viitor va merge cu un skateboard din ăla zburător cum avea Marty McFly în „Back to the future II”. Că eu îl visam și noaptea, și cu ochii deschiși.
Revenind în prezent, skateboard sau mașină zburătoare nu știu dacă o să apuc eu să conduc, dar uite c-am trăit altceva care a fost la fel de SF cu niște ani în urmă.
Prieteni, dincolo de orice glumă, pot zice cu mâna pe suflet c-am trăit s-o văd și pe-asta: un magazin autonom.
Nu vă prindeți ce înseamnă că e autonom? Adică intri, te plimbi printre rafturi, îți pui ce ai nevoie în coș, iar la final doar îți apare pe un ecran cât te costă tot, dai cu cardul și-ai ieșit.
Nu există oameni, nu interacționezi cu nimeni, nu scanezi produse, nu mai faci absolut nimic în afară de a pune cumpărăturile în coș, totul este complet automatizat. Fix ca-n povestirile din almanahul „Anticipația” despre cum va fi în anul 2000.
Magazinul PENNY Iuliu Maniu (autonom) pe care am fost să-l văd sâmbătă, deși inițial mă hotărâsem să merg duminică. Doar că n-am mai avut răbdare.
Nu știu dacă mă credeți sau nu, dar m-aș fi dus acolo chiar dacă nu eram parte din această campanie PENNY. Pur și simplu n-aș fi putut să las să treacă informația asta pe lângă mine fără să mă duc să văd cu ochii mei minunea.
Concluzii, după ce-am fost și-am văzut:
👉 Mi s-a părut fabuloasă experiența. Chiar pare ceva desprins din viitor și personal m-a făcut să simt bucuria c-am apucat să văd și eu cum va arăta o bucățică din el, din viitor.
👉 Deși magazinul fusese inaugurat doar de o zi sau două, erau surprinzător de mulți oameni în interior. Pot să pun pariu că măcar jumătate veniseră fix din motivul pe care l-am scris mai sus: să vadă cu ochii lor că există și că chiar funcționează.
👉 Personal, mi-aș dori să fie TOATE magazinele așa. Și nu mă refer doar la PENNY, ci la toate rețelele de supermarket-uri. Toate să aibă și magazine complet autonome. De ce? Pentru că nu simt nevoia să interacționez cu alte ființe vii când sunt la supermarket.
👉 Probabil că nu voi ajunge foarte des în acest PENNY, pentru că mi-e ușor peste mână, dar dacă vor extinde conceptul și va apărea vreunul la mine în cartier, direct acolo mă voi duce. Fetele mele vor fi extrem de încântate.
👉 Este mult mai mare decât îmi imaginasem. Știam că este la parterul unei clădiri de birouri, așa că mi-am imaginat că e atât de mare cât poate fi un magazin de proximitate. O să vedeți mai jos, pe video, că nu e așa deloc, iar faptul că e mare duce la un lucru extrem de important: varietate de produse la raft.
👉 Probabil vă întrebați ce se întâmplă dacă ceva nu funcționează cum trebuie și nu există oameni cărora sa le spui.
Ei bine, fix pentru situații de genul ăsta există totuși la fața locului niște angajați PENNY al căror rol este să ajute. Spre exemplu, eu pusesem bere în coș. Evident, a trebuit să vină cineva să verifice dacă am peste 18 ani.
Am râs cu mare zgomot când a venit doamna de la PENNY și mi-a zis „nu mai e nevoie să-mi arătați buletinul, pare că sunteți trecut de 18 ani”. Am râs amândoi.
👉 Ah, să nu uit, am văzut că aveau și aparat din ăla pentru returnare garanție ambalaje băuturi. Și funcționa, c-am văzut pe cineva care venise cu ambalaje.
👉 Un singur lucru n-am înțeles: cum poți să ieși din magazin dacă n-ai cumpărat nimic. M-am lovit eu de asta, pentru că inițial doar am dat o tură pe-acolo, după care am ieșit să o iau de la început și să filmez.
Ei bine, ca să pot ieși a trebuit să vină un cetățean bodyguard și să dea cu un card care să deschidă porțile automate.
Nu știu, zic c-ar trebui rezolvat și acest aspect, că nu e normal să stau eu să întreb „cum ies de-aici dacă n-am cumpărat nimic?” și nici să aștept să-mi deschidă cineva. Sistemul ar trebui să știe că n-am cumpărat nimic și să-mi deschidă automat poarta.
Probabil că cei de la PENNY nu știu despre această situați și o vor regla când le-o va expune cineva. Ceea ce tocmai am executat.
👉 Nu știu ce să vă mai spun despre, întrebați dacă vreți să știți ceva. Sau dați un play videoului de mai jos și-o să înțelegeți exact despre ce e vorba și cum funcționează, ca să știți exact ce aveți de făcut când ajungeți la magazinul autonom PENNY.
Pentru că da, n-am nicio îndoială că la un moment dat veți ajunge, dacă sunteți din București. Măcar ca să vedeți cu ochii voștri, și tot o să mergeți.
P.S. Pentru conformitate și ca să nu credeți că aberez fără să fi călcat în PENNY-ul cel autonom, aveți aici un video făcut cu mânuțele mele la fața locului. Nu e cine știe ce, că mi-a fost greu să filmez cu o mână și să trag coșul cu cealaltă, în timp ce încercam să mă și orientez.
Acum vă las cu singurul video care merită văzut. N-are decât un minut, dați un play și vorbim după.
Bine ați venit în viitor!
Cam așa ceva, cred că e o experiență foarte tare.
Auchan Militari are un astfel de sistem încă din luna martie.
Adi, ce are Auchan Militari???
Foarte, foarte fain.
Dacă n-ai cumpărat nimic, ar trebui să primești la casă un bon NULL cu care să poți ieși. Da’ trebuie încredere. 😎
Comentariu beton!24
Dacă ai o zi proastă, să-ți mai dea în scris și magazinul că ești o nulitate e cam mult …
Comentariu beton!110
@Peredhil: 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Comentariu beton!15
Anii 2000🤩
Asa ceva se afla si Belgia. Imi place la nebunie. Si mai nou la Carrefour au carucioare pentru oamenii care au probleme de vedere. Inca testeaza, dar eu cred ca o sa aiba succes.
Bravo lor👏
Se da urmatoarea spetă:
Merg cu soția la cumpărături, eu pun bere în cos, ea o pune înapoi la raft ca cică-s gras. Cum facem la casa? Eu o plătesc și ei ii returnează banii? Ne scanează după manichiura sau cum? Ca nu prea înțeleg procedura… Sa ma ierți dar eu sunt umpic sceptic.
Comentariu beton!23
La casă printează un formular de soluționare amiabilă a disputelor. În caz de recidivă, o cerere de divorț.
Comentariu beton!71
Probabil sunt puncte de scanare in anumite zone, nu e ca rețeaua wifi sa fie peste tot. 😀 Altfel de unde știe sistemul că produsul e în raft sau în sacoșă? 😀
@Peredhil: care disputa? Eu am ultimul cuvânt intotdeauna: Da, mami, ai dreptate.😊
Comentariu beton!33
E normal să fii sceptic. Și când a apărut trenul oamenii erau sceptici și preferau sau meargă cu căruța.
Anuway, dacă day play la videoul de la finalul articolului, o să vezi exact ce se întâmplă dacă pui produsul înapoi pe raft. Gen, nimic.
Procedura e că te scanează camerele și îți fac un profil digital unic, după care înregistrează automat ce pune în coș (sau ce scoate din coș) acel profil digital unic. Nu e vreo mare șmecherie să știi.
Dar, repet, dă play pe videoul ăla, că de-aia l-am lăsat, pentru cei care nu înțeleg cum funcționează. Are 1 minut, boos, zic că merită să-ți sacrifici 60 de secunde din viață.
👍 Chiar o sa merg să-l încerc. Și-mi iau și bere😁
Automat produsul este scăzut din lista de cumpărături în cazul în care este pus la loc în raft, indiferent de locația raftului.
@MV: păi nu pune Adorian berea înapoi, o pune soția. Profilul lui digital o pune în coș și nu o scoate, profilul digital al soției nu o adaugă în coș, dar o scoate. Cum rămâne?
Și asta ridică o altă întrebare – cum se procedează dacă merg la cumpărături două persoane și adaugă produse în același coș?
Foarte interesant, oricum, săptămâna viitoare vin la București și am să trec și eu să văd magazinul.
Comentariu beton!11
@Forest Girl: simplu. Fiecare coș are un „număr de identificare” și indiferent câte persoane țin de coșu’ ăla, se contorizează numărul de produse introduse/scoase din coșul respectiv.
Ce înseamnă „umpic”?
@Laur „umpic” = varianta smechereasca a lui „un pic”
Nu sunt sigură că am înțeles bine….aceasta este o reclamă? 🤣🤣🤣
Nu mă așteptam, mă retrag, dezamagirea mea nu are margini🤪
PS: tare rău! E cam departe de mine magazinul, dar aia e, mergem în excursie 😀 Aș vrea să le spui celor de la Penny să-l deschidă pe următorul unde spun EU. Să am la colțul blocului, lângă easybox. Mai pun 10k euro la valoarea apartamentului🤭
Comentariu beton!26
@Bertha, si tu Brutus? 🤣🤣🤣 Auzi la ea ii miroase a reclama 😂.
Da, mai, nici la ora asta nu mi-am revenit 🤣🤣🤣
La fel zic, că un „bun venit” in viitor.Probleme tot or să fie,dar ce mă frământă cel mai cel e ce te faci dacă pică internetul, că se poate sau și mai rău,curentul electric? că aia cu fonduri insuficiente pentru cât ți-ai fi dorit să cumperi,e ușor,duci înapoi singur unele produse..n-o da toată lumea buluc odată ca să ții casa blocată cine știe cât timp..
Și în magazinele celelalte există aceleași riscuri legate de lipsa de curent. Există generatoare, plan de acțiune etc.
@Bertha,la magazinele fizice măcar poți lăsa totul și să pleci,poate nu ai timp disponibil, că până se remediază tot durează 10-15 minute.. pățită.
@Monica, păi și ce, aici ai impresia că rămâi prizonier pănă vine curentul?
Există personal care deservește magazinul. Tocmai am povesttit despre doamna care m-a întrebat dacă am 18 ani. Ei bine, personalul ăla o sa te lase să ieși dacă se întrerupe curentul.
Bine, am inteles: magazinul autonom, misto, dar sireturile care se leaga singure vazute in BTF unde sunt?!?! Ca pe hoverboardul ala, le astept de peste 30 de ani!!!
Le-a fost mai simplu să inventeze pantofii cu arici. 😛
Pare totul wow, dar in dulcele stil romanesc sistemul acesta revolutionar o sa aiba nevoie de asistenta tehnica si vor aparea probleme. Vor gasi unii sa faca vreo romaneasca (vor scoate codul de bare sau vor cantari cantitate mai mica), ca nu se pot abtine. Am inteles ca si pionierii sistemului Amazon in state au inceput sa revina la operatori umani la magazinele astea autonome ca aveau pierderi mari.
Cu alte cuvinte, eu am increderere in tehnologie pana la un punct, nu cred ca putem vorbi (la noi cel putin) de o lume complet automatizata. La fel s-a intamplat si cu vehiculele autonome in california, au functionat bine in teste iar in lumea reala au avut probleme (defectiuni sau accidente).
Comentariu beton!12
N-am absolut nicio îndoială că vor exista cetățeni „ingenioși” care vor încerca să fenteze sistemul într-un fel sau altul. Acum să vedem cine e mai tare, ei sau tehnologia? Eu, cel puțin în cazul ăsta (pentru că am înțeles cum funcționează), pariez pe tehnologie.
Mihai – challenge accepted !
apropo de ingeniozitate, mint și eu, dacă am fost mințit, da’ parcă-i văd pe nemți în stare;
so, în glorioșii ani ’97-’98 se duc doi băeți, cunoștințe ale povestitorului, să lucre în Jărmania, la ceva fabrică de salamuri&șit; intrarea se făcea, cu bagajul pus pe banda transportoare de lîngă, printr-o poartă scaner, cam ca la aeroport; ieșirea la fel, scanat legitimația, pășit prin poartă; văzînd că nu-s controale, ai noștri ca brazii s-or blindat pe sub haină și pantaloni cu ceva batoane de salam; aproape zilnic; la 2 săptămîni îs chemați să-și ia avansul la salariu: minus 35 de mărci unul, minus 40 de mărci ălălaltu’
– păi?
– păi noi la poartă avem cîntar; la intrare și ieșire; voi zilnic ați cîntărit mult peste greutatea de intrare; înmulțit diferența (era o abatere de 100-150g) cu prețul celui mai scump produs al nostru, scăzînd salariul… asta aveți de dat…
– da’ noi am luat salam ieftin, nu pastramă…!?
– n-avem de unde ști, și pe cuvîntul vostru nu putem pune preț…
Comentariu beton!25
@costicămusulmanu, verificare cu cântar prin anii 97-98? băi, sigur ai fost mințit. Am informații directe de la un băiat care a lucrat în depozit Amazon pă Anglea. Îmi este greu să explic cum reușea să plece din depozit cu chestii. Omu mai avea pe stoc anu trecut, când lucra la noi, cca 100 de okelari dă soare care erau cam 100 de lire prin magazinele dă lux.
Și ochelarii erau doar cu ce a rămas.
Vis! Pe bune că și eu sunt din categoria aia cu zile (multuțe) în care nu am chef de interacțiune cu alte acrituri (ca mine) 😂 așa că mă ajută chiar și să merg până acolo și să îmi fac în liniște cumpărăturile. Amin!
Nuuu,fara coada,fara certuri,fara…niciun farmec !
Nu va faceti griji,la noi nu cred ca dureaza asa ceva. E suficient o trupa de duamne cu fuste crete si multe(de luna viitoare incep sa se intoarca din tarile calde!)si se rezolva situatia !
Comentariu beton!15
Mda, pai si celelalte magazine unde la urma scanezi produsul si platesti cu cardul nu fac acelasi lucru? Nu e acelasi principiu? De obicei interactionez cu un lucrator cand preturile nu sunt sau nu e clar ceva, ca altfel tot magazin din viitor e si ala. Doar ca la noi, dupa ce scanezi si platesti este necesar un paznic sa te verifice in sacosa comparativ cu bonul. Ca, na, incredere dar cata sa ai?
Ăăă, cum să fie același lucru dacă la PENNY autonom nu mai stai să scanezi produsele la final?
E fix ca și cum mi-ai zice că e același lucru să te duci la Iași cu trenul în loc de avion. Până la urmă, destinația e aceeași, nu?
Vaaaiii. Si cand ma gandesc ca oamenii erau furiosi ca vor sa ne urmareasca „astia” cu chip-urile din vaccinuri. Stati sa vedeti acum. Unde sunt doamnele de la casa care trebuie sa imi scaneze si sa imi puna in punga ? :)))
Doamne, îți dai seama că scăpăm de coșmarul scos din coș pus în sacoșă, visss!
Mie imi place acest concept de magazin daar probabil vor protesta „aparatorii dreptului la intimitate”. Cum adica sa urmareasca Big Brother ce pun in cos? Uite de ce ne-a implantat Bill Gates chipul 5G prin vaccinul anticovid, sa ne urmareasca 😁.
Serios acum, Amazon are magazinele Amazon Fresh la care lucrurile sunt duse si mai departe . Intri in magazin, te conectezi la un app cu contul Amazon, pui in sacosa produsele si iesi. Nu exista case de marcat, nici macar self scan. Bonul de cumparaturi iti apare pe telefon iar banii iti sunt retrasi automat de pe card. Acum nu stiu cum se gestioneaza conflictele. In Londra au avut succes si nu prea, din 19 locatii 3 s-au inchis inclusiv primul magazin deschis in 2021. Evident ca proteste, privacy, discriminare (pt ca nu poti intra in magazin fara cont Amazon), plus pandemia care a dezvoltat livrarile la domiciliu prin online. https://www.bbc.com/news/uk-england-london-66290812
Conceptul de la Penny mi se pare mai bun. Poti vedea lista de cumparaturi si se pot rezolva rezolva conflictele inainte de plata.
Păi nu-i obligă nimeni să intre în magazine autonome. 🤷♂️
@MV, pai nu ma obliga dar nici nu ma lasa sa intru daca asa vrea muschii mei. Pai nu imi limitezi astfel libertatea? Acum a mai venit si AI-ul peste noi. 😂😂😂 Cam astea sunt protestele.
Pe principiul ăsta ma duc direct în instanță că nu mă lasă nimeni să intru la restaurant la Cercul Militaril doar pentru că nu lucrez în armată 😀 Sunt cam discriminată, nu?
@Bertha, dupa mintile unora cam asa. Au numai drepturi nu si indatoriri 😀
Ieri am fost la Penny să îmi iau tricouri galbene cu puncte. Să le zici să bage și cabine de probă! Tot așa, cu scan…la femei să le spună o voce că le șade perfect și că sunt splendide și azi, iar la bărbați că nu au burtă…!
Îmi place ideea. Oamenii trebuie să înțeleagă că timpul prin magazine e important. Mai bine ieși în parc decât să stai pe la cozi. Ieri se împingea spre sprijinire în mine, un cetățean cu petul de bere…Cred că îl începuse de pe la rafturi…
Comentariu beton!30
Ideal ar fi când intri în magazin să auzi pe sonorizare:
– Bună ziua @Shoric, astăzi arăți minunat. Ești cam grăsuț așa că noi îți recomandăm fructe de mare. Nu, nu ai voie să cumperi ceafă de porc și bere.
Comentariu beton!23
@Shoric, da, dar în căști, să nu sară toți apoi pe bietele fructe…
Și nu se zice „grăsuț”, ci „azi avem ofertă la perechea de cântare”
Comentariu beton!14
Foarte tare. Promit ca daca deschid si la Iasi unul asemanator, numai la ei imi voi face cumparaturile, chiar daca tot ce am nevoie sa cumpar va fi doar o guma de mestecat.
As prefera sa strabat tot orasul pentru un magazin de genul asta, decat sa merg la orice alt supermarket, unde ba stai la cozi, ba stai la cozi si iti scanezi singur produsele…
Ar fi misto o aplicatie legata de sesiunea ta de cumparaturi ca sa poti verifica in timp real costul si s-ar putea lega un card direct in aplicatie.. Scanezi la intrare, faci cumparaturile, dai check out la final (iti ia automat de pe card) si ai plecat.
Super tare! Aștept cu nerăbdare să fie cât mai multe, asemenea magazine! La magazin chiar nu îmi doresc să socializez.
Vasilescule, ca și salahor în IT nu e frumos să fac pe necredinciosul, dar tare îmi e mie că după magazinul ăla autonom se ascunde o grămăjoară mică de indieni care stau cu ceapa belită pe ecrane.
Comentariu beton!21
Am văzut unii inconștienți care aveau cultivat pe o parcelă mazăre de unde puteai să mergi să o culegi singur și la final lăsai banii într-o cutie.
Probabil ideea se bazează pe faptul că o fim și noi civilizați și o să ne dispară din gene să furăm.
@Atti, asta a fost realitatea cu Amazon Go, grămăjoara de indieni nu era chiar mica, erau vreo mie…🤣🤣
Si se pare ca era era autorizare manuala nu la 50 de cumpărături din 1000 ci cam la 700 din 1000.
Asa ca au trecut pe Amazon Dash Cart, cărucioare inteligente cu scanner.
Ceva asemănător exista aici la Decathlon, 99% din produse au cod de bare magnetic, il iei, casa de marcat are un spațiu in care il depui, il scanează, plătești si pleci. Teoretic. Practic, intru sa iau o cutie de viermi in drum spre balta. Aștept sa vina cineva de pe raion sa deschidă vitrinele frigorifice cu momeli, ca se fura la greu când nu aveau cod magnetic. Vine intr-un târziu, iau cutia, merg la casa, casa o scanează. Apoi îmi cere sa scanez cardul de fidelitate dematerializat, doar pe telefon, deschid telefonul, deschid aplicația, scanez. Vreau sa folosesc bonul de reducere, trebuie sa aștept o ființa umana sa bage un cod de securitate sa pot scana bonul. Plătesc, casa ma întreabă cum vreau sa primesc tichetul de casa, pe mail, pe hârtie? Plec intr-un târziu cu viermii mei, nu ajung pe balta ca primesc mail de la Decathlon daca am fost mulțumit de experiența si sa notez cu steluțe calitatea produsului…😂😂
Comentariu beton!21
La parterul blocului unde locuiește mama mea e un supermarket Penny. Când l-au amenajat am fost foarte dezamăgită. Cu geamurile lui mici am spus că strică aspectul blocului. Dar, ipocrită, zilnic cumpăr ceva din Penny. Ceea ce am văzut în videoclip m-a lăsat fără cuvinte. Vreau și eu!!!! Mi-ar prinde foarte bine. Că mereu mă duc după 3 produse și vin cu 7, deci ce ușor ar fi. Inițial am crezut că trebuie să îți scanezi produsele. Când am văzut că nu, mi-am dat seama că da, suntem în viitor.
Da, sună bine, și eu l-aș vizita, dacă nu ar fi așa de departe. Partea cu vârsta pentru băuturi alcoolice ar putea fi rezolvată prin scanarea buletinului la intrare sau la casa, cumva. Și ieșitul din magazin tot camera care te urmărește poate confirma că nu ai pus nimic în coș, deci poți ieși fără să scanezi bon. Ar mai trebui niște roboței să pună la raft și am fi chiar în viitor 🙂
Foarte tare. Iata ce inseamna nevoia te invata – nevoia de a proteja marja de profit, micsorand costurile de servisare, renuntand la angajatii de la casierie (pe care ii gasesti mai greu), imbunatatind experienta clientilor (care iata, nu mai trebuie nici sa intre in contact cu angajatii magazinului si nici sa se duca la self-check ca sa isi scaneze produsele singuri, ceea ce pe unii ii deranjeaza). Asadar, viitorul suna bine!
Am ajuns din intamplare chiar in ziua deschiderii :). Eram impreuna cu jumatatea mai buna si ne puneam probleme cum ne va vedea sistemul pe amandoi. Ne-a scanat pe amandoi si a reusit sa vada ce am pus amandoi in cos. Mi s-a parut foarte tare!
e foarte misto sa ai aceasta optiune. Ca orice pe lumea asta, prea mult strica. Prea mult inseamna cand viata ta devine o serie de procese cu autoservire, pe care le faci singur, in tacere si netulburat de nimeni. Si cand contactul uman ajunge sa fie exceptia, psihologia omului se transforma.
Adica ce vreau sa spun e ca macar niste omuleti la care sa poti spune „buna ziua” ne trebuie. Poate o casa in tot magazinul, unde sa se duca aia care au nevoie sa zambeasca la cineva. Sau o persoana la check-out care teoretic te ajuta daca ai erori. Cineva. Un om.
In rest, super tare!
Comentariu beton!15
Băi, nu știu ce să zic. Mă gândesc că tot sistemul a fost gândit de niște oameni.
Am pățit la kaufland la casa de self checkout unde am scanat o sticlă de suc din care am băut doă gurițe. S-a blocat tot și am avut nevoie de interevenția unui uman care avea cod de acces. Scanneru lua codu dar cică trebuia să vadă și gramaju și era fix pentru ăștia ca mine pe care-i arde grumaju în magazin. Am înțeles.
Acuma întreb și io ca prostu. Dacă e cu camere peste tot, sistemu vede că am băut dintr-o sticlă?
Io cred că pe sistem îl interesează doar să plătești sticla aia din care ai băut. Și pot să pariez că vede asta.
Păi pe mine m-a certat umanoida din zona de case selfckout că nu trebuia să beau din ea pentru că softu vede gramaju. A trebuit să bage de 3-4 ori codul ei să accepte softul că e OK. La un moment dat i-am zis: Nu mai insistați că mă duc la o casă normală unde este un om.
@Shoric, sistemul vede. Bem, dar și punem la loc apoi, da?!
@Ananas, păi da. Bem, dar punem la loc pentru că așa este civilizat.
Mă gândesc cu groază că vreau să gust un sortiment de bere și altu a pus în același loc o bere fără alcool. Brrr
Asta cu camerele e cam frecție la ăla de lemn. Se fură din spirtoase pur şi simplu golindu-le conținutul în sticla cu care ai venit, nestandard şi fără etichetă, cană, termos etc. Nu zic că e uşor dar cu ceva îndemânare se poate. De aceea la Lidl au capac magnetic suplimentar sticlele cu alcool mai de soi.
@AleBlaga, ia stai umpic. Explică mai pe îndelete cum se face că sunt intersat.
Io stau tocma’ în celălalt capăt de București și aș face minim o oră până în Iuliu Maniu, dar tot mă voi duce 🙂
@ametist, de ce?
Măcar o dată, așa de curiozitate 🙃
Plus că m-am enervat și la selfcheckul vieții că se stricase cântarul.
Am întrebat pentru că mi se par amuzante fazele astea că nu realizăm că suntem cobai pentru multinaționale. Deși este cumva corect.
Shoric, tu nu ești cobai pentru multinaționale. Cobai ai fost cândva de mult, pe vremea lui Ceaușescu și Iliescu. Când au intrat multinaționalele în România la modul serios tu erai deja clientul lor. Fără clienți nu veneau, te asigur. Pentru că așa merge lumea 🙂 Unii sunt jos și alții sunt sus pentru că au ajuns acolo pe baza celor de jos. Asta este, câtă vreme pricepem locul fiecăruia în natură totul va fi bine 🙂
Am vazut asemenea magazine anul trecut in aeroport in Anglia.
Unde apa minerala era mai ieftina decat in aeroport la Iasi🙂
Dacă și ăla este aeroport…
Dupa preturi e mai ceva ca Lutton
@Baxter, băi, am avut în cap bancul spus de Exarhu cu Pișto care a luat bătaie în gară la Dej. Nu mai găsesc momentul pe iutub dar era cam de genu:
– Pișto, am auzit că ai luat bătaie de la niște români în gară la Dej.
– Apoi dacă și aia e gară…
La naiba! Adică trebuie să vin la munca ca să pot să mă dau prin magazinul asta șmecher? Acum când e sesiune? Nuuuu! 😊
Full disclosure – de la mine din birou (corpul ED) și până la magazin sunt, în linie dreaptă, vreo 150 m (adică vreo 200 dacă merg ca tot omul fără să trec prin clădiri). Practic e „la colț”! Sa vezi ce-o sa creasca valoarea facultatii de Automatică și Calculatoare!😇
În 2020 credeam că vor fi mașini zburătoare dar unii/unele nu știu care e diferența dintre un bărbat și o femeie…
nu aveau si aia de la Apple niste magazine pentru hipsteri unde puneai lucrurile in cos si ieseai direct pe usa iar banii ti se trageau din contul Apple pay?
m-am pisat pe mine de ras cand am aflat „tehnologia” din spatele magazinului. efectiv sute de indieni se uitau pe camere si notau ce puneau aia in cos.
PS. acum le-au inchis pe toate.
Mă duc să văd.
Eu sunt aproape sigur că românii vor găsi metode să ”subtilizeze” chestii. Și în câtva timp (luni, ani în cel mai bun caz) va exista și câte un nene la poartă, sau vor exista casieri.
Dacă aș fi pesimist, aș citi că după ce am explorat spațiul, am mai eliminat niște locuri de muncă pe Pământ. Stai… Chiar sunt pesimist. 🙂