Două lucruri m-au dat pe spate la Kia Niro EV Premium.
Primul. Ați trecut vreodată prin momente în care v-ați găsit mașina, în parcare, înghesuită de mașina de lângă ea? Se mai întâmplă să parcheze câte unul atât de aproape de tine, că n-ai cum să deschizi portiera. Sau o deschizi, dar nu suficient cât să poți intra la volan. Și-atunci singura opțiune e să intri prin dreapta și să faci echilibristică peste scaune. Deși uneori e foarte posibil să nu poți intra în mașină nici prin dreapta, că și acolo e o mașină parcată prea aproape. N-ați pățit? Că mie mi s-a întâmplat de nenumărate ori.
Ei bine, Kia Niro are pe cheie opțiunea să iasă singură din spațiul ăla prea îngust. Doar apeși pe un buton și mașina înaintează singură până când ajunge în punctul în care se poate deschide portiera. Vă spun sincer că mi-ar plăcea enorm să am și eu opțiunea asta pe viitoarea mea mașină, dar nu prea cred.
Și al doilea lucru care m-a dat pe spate: sistemele de driving assistance și adaptive cruise control. Sunt foarte bine pus la punct, mașina se mișcă incredibil de bine, reacționează singură, face foarte sigură pe ea tot ce trebuie făcut. Desigur, am mai văzut sistemele astea și pe alte mașini, tocmai de-aia pot face comparație și să afirm că cel de pe Kia Niro EV Premium e unul dintre cele mai performante pentru o mașină din segmentul ei de preț.
Problema e că aici se cam termină cu lucrurile care m-au dat pe spate la Kia. Din nefericire, până să ajung să constat cât de bine se mișcă adaptive cruise controlul, a trebuit să fac cunoștință cu mașina, respectiv cu modul în care se prezintă când te urci prima oară la volanul ei.
Din păcate (sau din fericire, că nu-mi dau seama exact) și la mașini e valabilă treaba aia care se întâmplă la oameni și care se numește „prima impresie”. Știți ce zic, da? Momentul ăla, primul, în care cunoști pe cineva, este foarte des definitoriu pentru impresia pe care ți-o creează acel cineva.
Iar dacă impresia mai e si nasoală, apăi va fi aproape imposibil să ți-o mai șteargă cineva vreodată. Nu e imposibil, s-au mai văzut cazuri, dar e greu, foarte greu.
Fix asta mi s-a întâmplat mie când am deschis pentru prima oară portiera mașinii numită Kia Niro: mi-a creat o primă impresie care mi se va șterge greu de tot din cap. Iar impresia aia este că e făcută cu materiale care le-a rămân coreenilor de pe la Kia EV6 sau Kia Sportage.
Știți cum e, mai sar resturi pe linia de producție, mai rămâi cu niște plastic, ce naiba să faci cu ele, să le arunci la gunoi? Neah, exclus, iei tot ce rămâne și bagi tot în interiorul lui Niro. Nu că asta ar fi ceva rău, e bine să eviți risipa (fix cum fac eu cu mâncarea), ziceam doar așa ca chestie și ca primă impresie.
Și ce să vezi, când mi-am exprimat temerile cu voce tare, colegii din tur mi-au confirmat că nu sunt departe de adevăr. Pentru a fi mai sustenabili din punct de vedere ecologic, coreenii de la Kia folosesc la fabricarea lui Niro multe materiale reciclate, și se mândresc cu asta. Cum ziceam, nu e nimic rău, e ok să salvăm planeta, dar poate le mai iau și ei un pic la pilă. Că la Niro asta e cam multă ecologie insipidă în habitaclu.
În rest, vorbim despre o mașină onestă, genul ăla de mașină pe care ți-l iei să te transporte din punctul A în punctul B, fără alte pretenții. Treabă la care te ajută din plin și autonomia. Până acum în tur, Kia Niro a avut autonomie reală de peste 450 de kilometri, ba chiar a ajuns și la 480. Ceea ce, trebuie să recunosc, nu e rău absolut deloc, e binișor spre foarte bine.
Cum ziceam, nu te atrage prin design sau prin cine știe ce performanțe sportive, nu te dă pe spate cu nimic. În schimb, are o ținută de drum ok și, după cum ziceam mai sus, un nivel de dotări de la decent în sus. Ah, ba nu, mai are ceva: cele mai incomode scaune dintre toate mașinile pe care le-am testat până acum în ROCHARGE. E posibil să fie și asta o performanță, că nu e ușor să fii pe primul loc la ceva.
Prețul pentru modelul pe care îl avem noi în tur este de 56.420 euro. Sau prin leasing operațional de la Autonom: rată 874 euro/lună.
Acum vă las doar câteva poze, că ieri a fost cea mai slow zi a turului, practic ne-am fâțâit doar prin Târgu Mureș.
Partenerii ROCHARGE 2023:
🚀 Un proiect susținut de Vitesco Technologies
🍀 Green Partner: Autonom
🚗 Pus pe șosea de: Michelin
🔋 Încărcat de:
➟ MOON
➟ Enel X Way
➟ Renovatio e-charge
➟ MOL Plugee
💻 Tehnologizat de: Server Config
📰 Partener media: Euronews România
Fotografii
Interiorul e chiar OK. Mult peste tesla și ID Buzz.
Nu conosc ID Buzz. Dar am condus Tesla. Si pot sa confirm ca si Dacia 1300 avea interior mai de calitate. Dar n-avea tablet cat jumatate de bord! 🙂
Nu stiu daca era un coltisor din interiorul Tesla care sa nu scartaie sau sa nu se miste putin.
Clar este peste Tesla. Insa asta nu e chiar un indicator relevant, Tesla fiind JALE la acest capitol.
Mie KIA Niro mi s-a parut o masina buna, putin anosta, insa cu un pret bun raportat la ce ofera ca dotari si performante.
Ce apreciez la coreeni este ca de regula cifrele oferite sunt foarte aproape de realitate si calitatea asamblarii si fiabilitatea sunt foarte bune. Da, folosesc materiale (reciclabile sau nu) care nu imi plac nici mie prea mult insa imbinarile si finisajele sunt bune. Nu scartaie, nu se crapa dupa 2 ani, sunt ok.
Nu degeaba au fost primii care au oferit garantie de 7 ani transmisibila !
Si asta la (aproape) cel mai mic pret din comparativ.
@whitewolf: Kia/Hyundai copiază-n draci interioarele BMW & Audi, iar mașina de față nu face excepție de la regulă. Le iese un interior fain.
Interiorul tesla e sub cel de Oltcit model 1976.
„Da’ Porsche când mai testezi?”
Autonomie de 450 km nu-i rău deloc! Până la urmă, autonomia ar fi unul dintre criteriile importante, dacă ar fi să am banii necesari să-mi cumpăr una! Dacă și dotările sunt așa cum le-ai descris tu, de la decent în sus, cu atât mai bine!
Să-i duceți și doamnei o mașină, că de două săptămâni conduce un amărât de Trabant (Fiat)!:)))
Da, dar cu grație. Și nu se plânge că nu are loc în mașinuță, nici că masinuta nu are loc în parcare…
Al dreq, da prin portbagaj ț-o fi lene să intri 🙄
D-aia nu merg lucrurile în țara asta, dom’ne, că ne ie lene să facem un efort, acolea… Ntz, auz la el, așteaptă să iasă mașina singură din parcare să se poată sui în ea… N-am pomenit așa ceva! 😒
Comentariu beton!24
Pentru Mihai cred ca e cam dificil sa intre prin portbagaj. De la o vârstă nu mai esti asa agil sa faci echilibristica😆
@AdinaE, cred că cifra care pune probleme nu e aia din buletin, ci mai degrabă aia de pe cântar 🤭
Comentariu beton!13
Prin portbagaj e intrarea lui Vasile și a Suzanei, da ăștia încă n-au învățat sa conducă, cică au personal angajat la treaba asta 😃
@Iulia, eu am vrut sa fiu draguta si sa nu pun degetul pe rana😁
Sunt foarte tolerant cu designul exterior al masinii pentru ca 99% din timpul pe care il petrec cu masina este in interiporup ei. De aceea sunt foarte exigent cu calitatea, confortul si ergonomia interiorului.
However,
Kia asta este atat de urata ca nu as suporta sa o vad zilnic. Si fratele ei, Hyundai Bayon este la fel de oribil si de curand au adus si Kona la tomberonul designului auto.
Ce nu inteleg, cum poate aceeasi companie sa produca frumuseti gen Kia ProCeed sau XCeed si in simultan sa iasa mandri pe piata cu avortonul asta? Recunosc ca designul lui Ioniq 5 de exemplu, imi place, la limita.Dar tot mai reusite sunt Xceed si Proceed.
La interior Kia e bine asamblata si destul de ergonomica dar modul in care aleg si combina anumite materiale (plastice toate, in esenta) poate fi execrabil, cum e cazul de fata.
Csf, ncsf…
Explicați-mi și mie următoarea chestie. Hai să presupunem că:
a) Se inventează în următorii ani noi tehnologii astfel încât să ai o baterie care îți asigură o autonomie de 1000km și care se încarcă în 10 min. Și nici nu-și pierde din capacitate în timp. Și costă și decent. Și-ți mai face și cafeaua. E f. posibil (mai puțin partea cu costul decent dar trecem peste).
b) Vin firmele private și amenajează „benzinării electrice” peste tot. Că miros profitul.
Ce mă nedumerește pe mine este cum vei face să aduci curentul necesar la aceste stații de alimentare cu costuri decente.
În București/Ilfov sunt acum în jur de 2 milioane de mașini. Să presupunem că jumătate trec pe curent și fac un plin pe lună (să zicem 200kWh pt. 1000km). 200kWh x 1.000.000 mașini/lună înseamnă 200.000 MWh de adus în București și împrejurimi într-o lună. Să zicem că un apartament consumă 300kWh pe lună. 1.000.000 mașini vor consuma lunar cât 650.000 apartamente. Cine și cu ce costuri va face infrastructura electrică pentru așa ceva?? Putem împărți cifrele de mai sus și cu 10 și tot mă sperie ideea. Infrastructură alimentare electrică pt 65.000 apartamente repede în București?? LOL
Înțeleg că trecerea va fi treptată dar tare mi-e teamă că cererea va depăși oferta de curent la stații ducând la o explozie a prețurilor la încărcare. Ritmul de cumpărare a mașinilor va fi mult mai rapid decât dezvoltarea infrastructurii.
@kuky
Ai pus in cifre ce sustin si eu demult.
Moartea electromobilitatii va fi cauzata in principal de succesul ei, respectiv de presiunea pusa pe reteaua de incarcare.
Nu jumatate, hai sa zicem ca doar 1/3 masini care circula in Bucuresti devin electrice, adica 650,000 masini.
Daca 90% din astia au nevoie sa incarce in fiecare zi s-a blocat (fizic) totul.
Presupunand ca 10-12% incarca doar acasa sau la job, restul ar avea nevoie de cel putin 1500-1600 statii de incarcare in oras pe care sa le foloseasca 24/7 (nu inainte sau dupa serviciu, ca atunci nici 2000 de statii nu ar fi suficiente).
Azi in Bucuresti sunt in jur de 160 benzinarii, insumand probabil 800-1000 pompe de alimentare cu totul. Ca idee. Unde o alimentare dureaza in medie 5 min nu 40.
Asta ar fi situatia cand numai 33% din parcul auto ar fi electrificat.
Deci cate statii de incarcare se pot construi si care ar fi infrastructura energetica necesara sa le deserveasca pe termen de 2-5 ani? E fezabil?
Ritmul de cumparare este si va ramane mult mai rapid decat dezvoltarea infrastructurii dar va urma un tipping point cand posesorii se vor satura de stat de cu noaptea in cap la coada la incarcare ca pe vremea lui ceausescu cand se faceau cozi de masini de 2-3km la fiecare Peco pentru plinul lunar.