Sunt cel puțin zece ani de când specialiștii prevestesc moartea blogurilor. Dinainte de a avea eu blog tot aud placa asta. Well, iată că a mai trecut un an în care nu doar că n-au murit, dar se pare că se mișcă extrem de vioi. N-aveți idee cât îmi place să subliniez asta de fiecare dată când am ocazia. 😊

Mai mult de atât, este primul an, după multă vreme, în care văd că au apărut bloguri noi. Ba chiar am sesizat că oameni care-și lăsaseră blogurile în paragină și le-au reactivat, au început să scrie din nou.

Personal, am o teorie în această privință, cred că există două motive pentru care se întâmplă asta.

Primul. Publisherii încep să înțeleagă că nu e ok să creezi content doar pentru o platformă care nu le aparține. Mă refer, desigur la Facebook. Dacă mâine dimineață Facebook nu mai există, tot contentul tău nu mai există, urmăritorii tăi nu mai există, practic, nu mai ai nimic, trebuie s-o iei de la zero.

Or tot ce se întâmplă de câțiva ani încoace pe platforma asta, toate mizeriile pe care le-a făcut și le face în continuare Facebook duc la una și aceeași concluzie: la un moment dat se va cam termina cu rețeaua lui Zuckerberg. De-aia oamenii care trăiesc din content scris au reînceput să-și reactiveze blogurile. Mă rog, nu toți, doar cei care înțeleg cum merg lucrurile.

Și al doilea. Publicul a început sa se sature de atâta content video. Da, nimic de zis, contentul video este the king, dar oamenii care folosesc internetul și pentru altceva în afară de spălat pe creier au început să se acrească de atâta video.

Știți de ce? Pentru că 99% din contentul video este extrem de slab și repetitiv. Cât se te uiți la maimuțărelile de pe tik tok? Cât să asculți podcasturi unde se repetă invitații pentru că de unde alții? Cât să vezi aceleași glumițe reinterpretate?

Iar problema e că îți trebuie mult timp și multă răbdare să te apuci să separi contentul bun de cel slab. Pentru că platformele ți-l servesc la grămadă, selecția trebuie s-o facă tot consumatorul final. Și la un moment dat ți se acrește.

Cam astea sunt cele două motive pentru care în 2022 s-a constatat o creștere în ceea ce înseamnă conținut scris. Trend despre care cred că se va menține le fel și în următorii ani. Mark my word și ne mai auzim la anul pe vremea asta.

Iar acum, în sprijinul afirmațiilor de mai sus, să vorbim cum le place specialiștilor, adică pe cifre. Aveți mai jos printscreen-uri din analytics cu traficul general al acestui blog.

Nu știu cum se vede de la voi, dar de la mine se vede ca fiind al cincilea an consecutiv cu creștere. Una deloc de neglijat, aș zice.