În primul rând vreau să nu uit să vă spun că am făcut o categorie nouă pentru toate articolele care într-un fel sau altul sunt legate de călătoria asta. Nu de alta, dar am învățat din greșeli. Mi-am adus aminte cât de greu găseam articolele despre drumul la Cabo Da Roca, când aveam nevoie de vreunul sau de toate.
Prin urmare, dacă vreți să fiți la zi cu călătoria la Cercul Polar, intrați în secțiunea „categorii” (în dreapta ecranului, dacă sunteți pe laptop, sau sub articole, dacă sunteți pe tel), dați click pe Autonom și le găsiți pe toate.
Așa, acum să revenim la oile noastre. Ziceam ieri că așa mă enervez când văd că alte foste țări comuniste au infrastructură și că numai la noi nu s-a putut, doar la noi s-a furat 30 de ani.
Credeam c-am terminat cu subiectul ăsta, după care am plecat azi-dimineață spre Praga. Când am văzut că mă urc pe autostrada spre Brno încă din oraș, din Bratislava, mi-a picat față. Bănene, nu-mi venea să cred că autostrada trecea liniștită printre blocuri și clădiri de birouri. Când am ieșit din oraș, am intrat și într-un tunel de vreo 3 kilometri, din ăla șmecher făcut, cum noi n-o să avem vreodată nici în timpul vieții noastre, nici în timpul vieților urmașilor noștri. Abia după astea două mi-am luat decisiva. Nu se poate, bă, nu se poate să fim ultimele găini din Europa, doar pentru că niște unii doar au furat.
Apropo, m-a rugat cineva pe Facebook să nu transform experiență asta în ceva de genul „ce mișto e la alții și ce nasol e în România”. Îi înțeleg dorința și sunt de acord cu ea, dar cum plm să nu-ți sară muștarul când vezi că slovacii, care nu sunt niște lumini ale civilizației, au putut? Că nu m-am enervat când am văzut ce infrastructură au olandezii sau nemții, că despre ăia știu că sunt la ani lumină de noi. Dar slovacii, boss?
În sfârșit, acum să trecem la oile noastre cehești. Că ieri am plecat spre Praga. Îmi propusesem să plec pe la 7.00 dimineața, că drumul e scurt de la Bratislava, doar trei ore. Am zis că să ajung să prind o zi plină la Praga. N-a fost să fie. Când m-am trezit era blogul picat și-a trebuit sa stau pe laptop până am văzut că l-au rezolvat băieții de la hosting. Asta a durat mai mult decât prevăzusem, așa c-am parcat în Praga undeva aproape de ora 13.00.
Pe drum, chiar așa scurt cum a fost, am avut timp de niște constatări economico-sociale (io v-am zis să urmăriți #AutonomLaCerculPolar în Social Media). După care am parcat și-am plecat să mă plimb prin Orașul de Aur (bănene, cred că ăștia au o fixație cu aurul sau ceva). Ce să zic? Am fost destul de puțin inspirat având în vedere că ieri au fost vreo patruj’ de grade aici. Cred că n-am mai băut niciodată atâtea lichide ca ieri. La un moment dat, pe când rătăceam așa pe străzi prin arșița aia, am început să mă întreb semi-filozofic: „oare ce morții mă-sii caut io aici”. Dar am o presimțire că în vreo trei zile o să-mi fie dor de caniculă. M-am uitat pe prognoza meteo, de la Copenhaga încolo, trec pe outfitul de toamnă-iarnă.
Gata, o să închei, dar nu înainte să vă expun o teorie a mea și voi o să mi-o confirmați sau, după caz, o să-mi spuneți că sunt nebun și că mi se pare. Ia fiți atenți aici. De când am luat mașina de la Autonom, am alimentat exclusiv cu OMV 100, și la noi, și la unguri. În Slovacia n-am apucat să bag, când am intrat în Bratislava, aveam rezervorul aproape gol. Dar știind că n-o să scot mașina din parcarea hotelului, mi-am zis că fac plinul când plec spre Praga. Ceea ce am și executat ieri dimineață.
Ei, fraților, mai știți că mă plângeam că e cam lentă mașina? Well, nu s-o fi transformat ea peste noapte în rachetă, dar imediat după ce am alimentat în Bratislava (tot cu OMV 100), brusc am simțit-o mai sprintenă. Binișor mai sprintenă. Și voiam să vă întreb dacă e doar impresia mea sau ați pățit și voi? V-a mers mașina altfel, gen mai bine, când ați alimentat din țări cu apă mai caldă decât a noastră și a ungurilor? Că dacă e așa, apăi înseamnă că chiar ne tratează toți ca pe ultimele găini din Europa.
Atât pentru azi.
Poze am făcut câteva, dar încerc să le pun mâine. Dacă oi reuși, că se mișcă netul de la hotel ca măgarul spre bâtă.
Nu vreau să par hater sau ceva de genu’, da’ România chiar e ultima găină trasă de păr din piață. 😔
Comentariu beton!52
Nu fi hater, că avem net cu viteză fantastică.🙃 Nu ne ține de foame și nici autostrăzi nu ne construiește, dar e al nostru 😀
Comentariu beton!34
@Bertha, avem net bun ca măcar să vedem bine ce fac alții bine. Cred că la vânzări de teveuri stăm fruntaș…
Apropo de găini, noi suntem și găini neouătoare, dar care cotcodăcesc mult, pe netul de super mare viteză!
Comentariu beton!63
@Bertha: și-n Austria, am 500Mbit/s la €55/lună. E drept că-i jumate viteza față de România, dar merge youtube 1080p de n-are grețuri.
Ananas, corect, e important să vedem repede ce treabă au făcut alții. Și să concluzionăm că tot dacii sunt cei mai tari😀
John, evident că ai net in Austria (puțin cam scump, totuși), făceam și eu o glumă amară…
Comentariu beton!17
@John Temple, si eu am Gigabitul la 25 de lei pe lună 🙂
Și la țară viteza de 500 la 17 lei pe lună
Comentariu beton!14
@BaGheRa: da, fain. Mă mulțumesc cu ce am. 🤪
#nucitescnucomentez
personal nu, da’ pe vremea cînd bulgarii aveau o astra 1,6 benzină au pățit similar în doiciland…
Pai cum, nu au si facut cand su furat???
Am constatat asta încă din 2005, când am mers cu taică-meu până în Germania cu Solenza noastră verde. După alimentarea cu benzină de la un OMV de lângă granița AUT/HU a pornit ca racheta. Efectiv nu-mi venea să cred cum zbura pe autostradă (nu mersese cu 140-150 la viața ei) şi că am ajuns de la Arad la Viena într-o zi.
Poza cu tramvaiul roşu mi-a adus un val de nostalgie instant 😊 aş reveni cu drag oricând.
P.S. de crăpelniță n-ai mai zis nimic (în afară de înghețata cu proteine).
Zi faină în continuare!
Comentariu beton!18
Pregătește hainele de frig, cele patruj’ de grade vin spre noi. 😏
O să le cauți….le-aș căuta numai la gândul destinației.
2007. Fiat Punto clasico, 1,2 l. 120 km/h cu vântul din spate și la vale, pedal to the metal. Fac plinul la graniță, acasă, traversez Bulgaristania, intru în Grecia. Fac plinul din nou. Pe autostradă am ajuns la 140 și mi-a fost teama sa mai calc pedala. Asa ca da, carburantul pentru noi este mai de cacao decât cel pentru ei
Comentariu beton!20
Alimentat undeva, în Serbia, de la Lukoil, acum mulțțțțiii ani. Nu aveam încotro, nu mai știam pe unde mai putem alimenta și nu prea mai aveam benzină. Altfel n-am fi alimentat nici morți!
Am pățit în România… alimentat o singură dată de la Lukoil și-am crezut că mașina își va da obștescul sfărșit în nici 20 km!!!
Bă, nene, benzina aia de la Lukoil din Serbia era din altă clasă!!! Noi așteptam să ne dea mașina semne că… ceva, nu știu… a mers mașina brici!
Așa și cu tine!
Și, daaa, benzina e mai bună când ai trecut de granițele patriei!
Comentariul de pe insta e on purpose, citisem povestea deja. Deci sa nu o iei prea in serios.
@Vasilescu drumuri bune si interesante!Despre benzina da este mai buna in sensul ca standardul ala european EN228 se respecta la sânge.Daca in Ro inca se lucreaza ca acum 20 ani cand eu prestam la Lukoil pe principiul 2 compartimente bleah sub standard si 1 bun iar seful de tura stia de unde sa ia mostra de test,da este mai slaba calitativ. Astia de dupa Ungaria nu stiu din astea si nu fac moşmoande sau românisme.
Comentariu beton!16
@BaGheRa din rafinarie iesea ok insa tot carburantul ajunge in depozite unde se fura la greu si se ” indoia”.Distributia nu se face din rafinarie direct aici este problema.
@Aura Gustescu, am fost la un moment dat la o revizie la o rafinărie mare din jurul orașului meu natal. Mi-au povestit ăia că atunci când a venit OMV-ul să cumpere Petromul au văzut cum fac ai noștri benzina la mână / ochi…
Mă cică au rămas mirați când au văzut că la teste a noastră făcută de oameni, a ieșit mai bună la teste decât alea din Austria făcută de mașini…
Nu știu cît de adevărată este povestea, dar acum că o fi o dumă de-a operatorilor… dumă o dau și eu mai departe aici…
Deci știa patronul de la benzinăria de la care alimentasem când s-a aprins martorul de bord 😬 mulțumesc pentru confirmare, nu mă ajută în demersul meu de a demonstra asta, e pentru sufletul și conștiința meua doar.
Am un diesel 1.5 dci și am început să pun motorină de la Bemol (Moldova) de prin 2016. La început nu am observat diferența dar alternând cu motorina de la Petrom și Lukoil de la noi mi-am dat seama că mașina e mult mai sprintenă cu cea de la Bemol și consumul mai mic. De atunci numai la ei alimentez și rar, dacă nu mai am rezerve, la Petrom. Tot făceau mișto vameșii de mine că-mi stric motorul cu motorină moldovenească, că bla bla. Din păcate au sărit și la ei prețurile deși se menține o diferență de aprox. 2 lei la pompă Petrom Ro-Bemol Md.
N-am avut onoarea să alimentez de prin alte părți dar alimentez de pe plaiurile mioritice. Hârbul meu nu apreciază decât benzina de la rompetrol. Cum îi dau să incurgiteze de la orice altă benzinărie din oraș, începe să dea rateuri, se poticnește și tușește.
Cât despre ce e la alții….nici nu vreau să comentez. Și Nu, NU vreau să plec prin alte părți ale globului ca să gasesc traiul civilizat, eu vreau să fie civilizat aici.
Drumuri line și distracție maximă!
Comentariu beton!21
Mda, asta despre carburant este reală, din păcate mașină de trei ani și garanție 5 are probleme cu minunea de catalizator și pentru că așa vrea fabricantul reparația nu mai intră pe garanție, recunoaște că în Românica este foarte des întâlnită problema, nu poate recomanda o anumită firmă de carburanți dar merge pe burtă și așteaptă să dau 2000€ pentru reparație 🤬 Nu sunt paranoică sau cu alte probleme dar chiar își bat joc de calitatea combustibilului cu bună știință și acordul celir care dau certificat de conformitate. Pățit prima dată la petrom și proprietarul benzinăriei mi-a propus să îmi completeze rezervorul cu benzină d’aia bună 🙄 cum traduci asta?! S-a aprins martorul de bord la 3 minute după ce facusem plinul la onor petrom.
Eu ce am observat vis-a-vis de combustil, este că:
ÎN Elveția, unde trăiesc acum, când e plin rezervorul, e plin.
Nu mai aștepți să se lase spuma să mai bagi 5 litri, sare siguranța și dacă mai încerci ceva, dai pe jos.
Plus că la reprezentanță când merg la revizie, mă rog de ăia să schimbe filtrul de motorină și ei nimic.
Mișuleeee! Tac și citesc și înjur de doo săptămâni și tu nu te potolești? O iubesc pe mama, dadeceplm nu m-a făcut blogăr? Sau măcar să mă fi născut prin Olanda și să nu știu de tine. Cât poți măh să sughiți?
PS: o să dau copy-paste la comentariu 23 de zile, nah 😂😂😂
Comentariu beton!30
Am făcut de două ori drumul Occident – România și invers și nu am sesizat diferențe în ceea ce privește combustibilul (am alimentat în Deutschlandezia, Austria, Cehia, Ungaria și la noi). Oi fi eu mai norocos.
Ba în România am mers cu Honda (la al doilea drum) mult mai economic decât până în graniță. Dar probabil se trage și din faptul că n-am avut unde să merg cu peste 100 km/h, ca „dincolo”… 🤭
Salut.
1. Din perspectiva experientei proprii , ca am locuit in Cehia peste 3 ani. Si cehii spun ca in Austria benzina e mai buna decat la ei. :D. Cu toate astea nu am avut pb nici in Cehia nici in Ungaria, vreodata cu carburantul. In conditiile in care am traversat aceste tari de 30-50 de ori.
2. Carburantul din Romania are calitate fluctuanta, si nu conteaza doar brandul benzinariei ci si oamenii si echipamentele din spate. Am bagat motorina cu apa si din OMV Cluj si Brasov.
3. La bulgari e cel mai nasol carburant pe care l-am bagat eu din OMV-uri. Din 26 litri, ca intrau maxim 23 cu cat mai aveam in rezervor, 3 erau apa si 3 erau inventati de pompa. Am patit si langa Sofia si langa Bansko. Numai carburant cu apa la greu.
4. Unele masini sunt mai sensibile la calitatea carburantului gen megane 2 diesel unde crapa pompa si baga span in rezervor daca nu ii place carburantul. Reparatia era 2000 euroi pe vremuri.
5. Cel mai prost carburant din Romania se gaseste pe granite inainte de iesirea din tara, evitati sa alimentati de acolo.
6. Dupa mers cu viteza masina sufera de fenomenul „italian tuneup” si trage mai bine, se mai curata admisia si egr ul etc.
7. cutia automata e adaptiva si daca mergi mai sport se invata sa mearga mai sport. Daca mergi prin oras se invata sa schimbe mai jos si sa mearga mai lenes (la consum)
8. Unele motoare au interzis la benzina de 100, cum sunt cele de la KIA pe injectie directa 😀
9. Cat am fost in state am alimentat mereu la cele mai ieftine benzinarii si nu am avut absolut nici o problema, deci conteaza si tara si cat de frica le e de amenzi si procese, la cei care manaresc carburantul.
10. legenda spune ca la unele Lukoil angajatii opreau pompele care trebuie sa elimine condensul din rezervoarele de motorina iarna (in teorie pompele sunt automate si nu pot fi oprite), si se adunau 10 cm de apa deasupra, pe care ei o vindeau amestec cu carburant.(Nu am dovezi)
Comentariu beton!19
@cucurigu, pentru tine, in calitate de client, e hoție. Pentru el e supraviețuire. Din cauza problemelor de pe lanț (de care nu e el vinovat, și, culmea, nici rafinăria) ar putea dura săptămâni întregi până primește carburant vandabil (conform cu standardele, din toate punctele de vedere). Timp in care statia aia nu ar vinde decât apa minerala și țigări (cele mai vândute produse non-oil, după statistici). In plus, nici nu are instrumente să măsoare alte caracteristici ((cifra octanică/cetanică, flash-point, etc) decât densitatea. Tot ce pot face cei mai cinstiți e să mențină în funcțiune pompele anti-condens și să se roage ca restul de parametrii sa fi măcar cât de cât în standard. Ceea ce garantează că nu îți vinde apa la preț de carburant, dar nicidecum și buna funcționare a motorului.
De acord cu tot ce ai spus (mă abțin numai la punctul despre cutiile automate, nu mă pricep, nu comentez, nu contrazic, nu confirm).
As vrea sa fac câteva completări, ca să înțeleagă tot omul cititor pe aici și interesat.
In general, mașinile cu motor mic nu trebuie alimentate cu carburant de calitate (cifra octanică/cetanică) foarte mare. Cel puțin, nu în mod constant. Așa cum am spus în alt comentariu, aceasta caracteristică se leagă de.puterea motorului și temperatura dezvoltata acolo. E foarte bine sa faci asta din când în când, mai curata depunerile, mai unge una-alta pe acolo. Dacă faci in mod constant asta, riști să îi faci mai mult rău motorului. Un motor dotat de la mama lui cu 34 CP, nu va dezvolta putere mai mare dacă îi pui benzină de 100. Că nu are de unde. Există însă un motiv pentru care mașina asta e mai ieftină decât una de 100 CP. Și anume, calitatea aliajelor din diverse angrenaje. Și o temperatura prea mare poate afecta aceste angrenaje și le poate deforma. De unde se poate ajunge la chestii nașpa, culminând cu blocarea lor (că nu mai potrivește dânsa intr-însa, ca să zic așa) In cel mai fericit caz, ajungi numai la aer fals, consum mai mare, putere scăzută. Evident, asta se întâmplă în timp, și dacă folosești constant carburanții ăștia.
Referitor la pompele anti-condens care „sunt automate și teoretic nu se pot opri” te contrazic ferm. Atât teoretic, cât și practic, orice lucru automat se poate opri prin întreruperea alimentării cu energie. Unele companii interzic oprirea lor (dar nu se omoară cu verificările), altele numai „recomandă” să nu fie oprite. Respectarea sau nerespectarea interdicțiilor/recomandarilor depinde de managerul fiecărei stații în parte.
Boss, ca să îți pun sare pe rană cu treburile alea socio-economice, o să îți relatez (la mana a doua, am auzit și eu de la cineva – a.mintit el sau a fost prost informat, mint și eu) cum decurg treburile când ți se naște un copil in Lituania). Merci, apare onor moștenitorul pe lume…mergi la primărie, îl declari, cu nume, prenume, îl iei pe persoană fizică, cum ar veni, primește CNP…și de aici, până face 14 ani ai cam terminat-o cu birocrația (structura educațională e cam ca la noi, pe la 14 ani merge la liceu unde se optează pt liceul la care vrea să meargă). Creșa este opțională (pt că și la ei sunt multe cazuri în care părinții sau bunicii prefera să se ocupe singuri de progenituri). A făcut copchilu’ 4 ani? Asta se știe la primărie, că doar e înregistrat. Așa că e înscris automat la grădinița cea mai apropiată. Te-ai mutat între timp in altă zonă, sau in alt oraș, sau in alta țară? Baiul tău, umbli după grădinița acolo. Și plătești și o amendă că nu ai anunțat autoritățile că ai mutat copilul (ca să îl poată înscrie la.alt medic de familie, grădiniță, etc). Nu îți convine grădinița de cartier că nu e destul de fițoasa și vrei una din centru sau particulară? Iarăși, baiul tău…umbli, dosare cu șină, chestii…dar îți asumi treaba asta. La fel merge treaba cu școala generală, medicul de familie, etc. Fucking Lituania, da? Nu jermănica, nu Norvegia, Suedia sau mai știu eu ce țări.
Referitor la carburanți, zic ca unul care a lucrat ceva ani in sistem. Din rafinărie, toți pleacă în standard. Se fac controale riguroase. Minimaliste, dar riguroase. Adică se controlează toate caracteristicile relevante. Problema apare la logistică/infrastructură. Ca să înțelegi, trebuie să cunoști lanțul. Dar nu rafinărie, merg la depozit. La noi cu trenul (in afara de câteva depozite binecuvântate, aflate aproape de rafinărie și legate prin conducte). Vagoanele sunt de când era tataie flăcău, iar viteza de deplasare medie a trenurilor de marfă este de cca 20 km/h. Da, ați citit bine. Douăzeci. Zece plus zece. In aceste condiții, in multe cazuri apare fenomenul fizic numit condens și..pe scurt, apare apă în carburant. De la depozit, merg in stații. Cu cisternele. Care merg pe drumurile patriei, pe care cu toții le cunoaștem. Alte multe ore pe drum, iarăși condens, chestii. Ca să nu mai povestim că, in tot acest timp, ideal ar fi ca temperatura să rămână constantă, in jur de 15 grade (altfel, incep să își piardă caracteristicile riguros controlate în rafinărie). La stație, dintre toate caracteristicile, se mai măsoară numai densitatea (care, conform standardului, e definită de niste intervale: 0,822-0,845 la motorină și 0,755-0,77 la benzină). Asta daca o mai măsoară cineva. Și e de înțeles că unii nu o măsoară sau o măsoară dar o acceptă oricum și falsifica foile de recepție. Nu zic că e bine, nu le caut scuze, dar e de înțeles. Și iată de ce: conform legislației, dacă nu corespunde (in termeni tehnici, se cheamă contaminare) trebuie trimisă înapoi la.rafinarie și reprocesata. Adică să parcurgă tot drumul, dar invers. Și să primești alta de.la depozit. Care e foarte posibil (ba chiar probabil) să fie din același lot și să.fie contaminată. Si dacă nu ar fi, cine îți poate garanta că următorul lot.nu va fi și mai in afara standardelor? Cam asta e diferența.
Scuze pt comment-ul cam cat un articol. Pur și simplu am vrut sa clarific niste chestii pe care, întâmplător, le cunosc bine. Și să evidențieze că nu peste tot e vorba despre hoție și șmecherie.
Comentariu beton!43
daca accepta sa iti vanda carburant cu apa sau neconform tot hotie e. Cand tu platesti benzina/motorina si el iti vinde cu buna stiinta benzina cu apa sau motorina cu apa sau neconforma.
la vechea masina ce era mai sensibila mi se aprindea un bec galben in bord cand se aduna apa in filtrul de motorina.
La asta de acum nu se aprinde nimic. Asa ca nici macar nu stiu cand sunt furat. Ar trebui sa fiu mai fericit?
@cucurigu, am încurcat un pic răspunsurile. Consideră că ți-am răspuns la comment-ul anterior
Pentru motor, apa în carburant e cea mai mica problemă. Într-adevăr, nu o poate arde, dar temperaturile sunt destul de mari încât să o vaporizeze. Merge mai greu, mai chinuit, mai înecat, dar merge (atâta timp cât nu e foarte multă). Sigur, pentru șofer e frustrant (in primul rând, gândul că a plătit apa la preț de carburant și apoi faptul că mașina nu merge „ca lumea”). Sunt alte caracteristici în standard care pot cauza probleme mult mai mari. Flash-point are legătură cu aprinderea și arderea (implicit, cu pornirea, „efortul” motorului de a arde carburantul, depunerile pe pistoane și evacuare, segmenți, tacheți,emisiile de noxe, etc). Cifra octanică/cetanică are legătură cu puterea motorului și cu temperaturile care se dezvoltă acolo (folosirea constantă a unui carburant „foarte” superior, ca să zic așa, poate duce la deformarea pistoanelor, de ex). Toate acestea pot duce la probleme serioase. Și nu, nu le poți observa. Iar de măsurat se măsoară numai atunci când carburantul pleacă din rafinărie. Și sunt destul de sensibile la condițiile de temperatura, presiune, depozitare. Deci, infrastructură și logistică.
O să comentez puțin despre Lituania. Am stat 6 luni acolo cu o bursă în timpul facultății (în oraşul Kaunas).
Ce m-a impresionat (mai ales fiind studentă la medicină) a fost sistemul medical şi organizarea secțiilor spitalului. Erau mai multe clădiri, legate prin coridoare subterane, care făceau facil accesul de la una la cealaltă. Era o clădire cu 6 etaje doar pentru cardiologie! La ei veneau deja la reevaluare pacienți cu dispozitive de asistență ventriculară (pompă cardiacă, un fel de inimă artificială care să asigure supraviețuirea până la transplant), aşa fain cu bateriile aparatului într-un rucsăcel. La cursul de chirurgie cardiovasculară ne povestea proful că deja pacienții aveau mai multă autonomie întrucât apăruse şi varianta de încărcat bateriile în maşină. Asta în 2010. La noi primul astfel de aparat a fost implantat prin 2017-2018 la Tg Mureş de dr Suciu.
Îmi mai amintesc de o călătorie cu autocarul până la Marea Baltică. Autostrada dată în folosință în anul naşterii mele (1987). Impecabilă. Mai avem mult până departe..
Comentariu beton!17
Nu stiu ca n-am apucat sa alimentez din Ro. 😉😂
Si oricum, a mea merge cu E10.
Cifra cetanica/octanica din Ro e doar pe hirtie, daca ai acces la un laborator chimic o sa ai parte de oarece surprize.
Bonus: motorina din Ro are cel mai mare procent de parafina si sulf din Europa si nici pe plan international nu ne lasam prea jos. E suficient sa te uiti la SH-urile aduse de dincolo sau la masinile cu care se repatriaza romanii: daca afara EGR-ul e ceva de care uzual nu te lovesti, in Ro in 3-4 luni incepe samearga prost sau de-a dreptul decedeaza. Parafina si sulful ard incomplet si cauzeaza depuneri de calamina, pe linga scaderea zdravana a puterii carutei, intre 10 si 20%.
Cea mai proasta experienta am avut-o cind am zis sa ies din tara pe plin si am alimentat la ultimul Lukoil inainte de Nadlac. Pe la Szeged motorul se tura singur desi viteza o tineam constanta, plus alte bucurii.
Șefu’, păi noi ne comparăm cu Slovacia și Cehia?! Noi doar cu alea mari, Germania, Olanda etc, nu ne încurcăm cu din astea mărunte. Ca o comparație, poate aiurea, dar când lucram intr-un hotel și cei mari din conducere aveau nave spațiale in cap și se voiau Ritz, le spuneam pe la ședințe, „înainte să fim Mercedes, hai să fim măcar mașină”. Lăsând la o parte furturile, așa și ăștia de pe la noi, visează cai verzi pe pereți și asta cam în orice domeniu.
Mihai, apropo de infrastructura despre care povestesti, eu sunt de parere ca nu are rost sa te enervezi. Nu s-a dorit sa se faca asa ceva si la noi, si nici acum nu se prea doreste.
Savureaza momentul, locurile frumoase prin care treci, si sa ne povestesti si noua. Enjoy the ride!
Băi, de bucurat oricum mă bucur.
Auzi, dar să știi că impersonalul ăsta mă ucide. Cine nu „s-a dorit”? Îmi sună fix ca ” să ni de dea” sau „să se facă”.
@MV: Băsescu-i primul care a spus asta, iar restul au urmat trendul. Au furat o grămadă de bani de la bugetul de stat pentru că „au reabilitat” drumurile naționale.
Cei cu familii. Cei care au vrut să-și vadă copiii absolvind universități cu pedigree, cei care au soții cu mofturi de vacanțe, vile, obiecte de lux. Cei care, cu aceiași copiii, să le facă toate poftele (mașini, business-uri, vacanțe, alte mofturi) sau să le cumpere locuințe în străinătate + să le susțină stilul de viață costisitor.
Pe urmă mofturile personale: vile, piscine, mașini de lux, amante/amanți, rudele, imobile, terenuri etc.
Pe urmă, oligarhii locali, care nu vor competiție și au contracte exclusive, din care mai dau un ciubuc fiindcă așa au câștigat contractele.
La nivel de partid, cu money goes up & shit goes down, nu mai are rost de reamintit.
Fă tu un exericițiu matematic fictiv și vezi cât ți-ar ieși cu atâția vectori și factori contraproductivi. Și asta la nivelul unui singur individ, da?
Chiar. Sunt și eu curios să aflu cine sunt ăia care au interes să nu avem autostrăzi ca în alte foste țări din fostul bloc comunist?
Nu este bă niciun interes al ocultei sau al extratereștilor ca România să rămână în urmă rău cu infrastructura rutieră față de alte țări care au luat startul odată cu noi. Pur și simplu ai noștri politicieni au avut pretenții enorme la șpagă pentru un construirea unui klm de autostradă în România și din cauza asta nu s-a făcut nimic.
Am fost în Sicilia și cineva îmi povestea că și la ei s-au construit autostrăzile cu scandal, mafioți și politicieni corupți dar măcar ei le-au construit cu tuneluri de alea prin munți de 3-4 km de care zicea @Vasilescu.
Zicea parcă @zoso că dacă politicienii s-ar fi mulțumit cu 10% șpagă din toate contractele privaților cu statul, România era departe acuma.
@Shoric, zicea cândva (am văzut la tv, da’ iote că nu mai știu cine) ceva injiner de drumuri și poduri care a lucrat prin Dubai, că profitul drumarilor la o autostradă e între 5 și 20% din valoarea lucrării, depinde de condiții. Chiar și 10% șpagă e imens, având în vedere relieful pe care îl avem. Turistic, pitoresc, dar dificil pentru infrastructură. Și totuși, e minimum care se cere.
E o impresie puțin eronată că ne putem compara cu Cehia sau Slovacia. Și înainte de război aveau una din cele mai puternice industrii de pe continent, multe tancuri “germane” din timpul invaziei Franței erau, de fapt, cehoslovace.
Faza cu combustibil mai bun la alții e de multă vreme, dar autonomie mai mare decât la noi nu obții. Altul e consumul la o medie de 40 km/h față de 100 km/h. 😁
Distracție faină în continuare! (Era super dacă luai XC90).
Nu știu cum stă treaba cu internetu prin alte țări dar la noi se trage fibră optică prin munți. Poate că o fi o strategie a ocultei mondiale ca noi să avem net rapid să ne mulțumim cu imaginile de pe google maps și videourile 4 k de pe iutub ale blogărilor de travăl.
Am fost duminica trecută la I Giardini di Zoe : https://igiardinidizoe.ro/, doar din dorința să ieșim undeva și un copil de vreo 12-13 ani la ieșire care era cu mamă-sa, comenta: – 15 lei, pentru ce??? Și avea cumva dreptate pentru că poți accesa sute de poze și videouri de acolo de pe internet mai mult sau mai puțin profesionale fără să fii fizic acolo dacă chiar nu te interesează sau nu ești pasionat de grădini.
Mie mi-a plăcut acolo de m-am pișat pe mine., Cred c-am și scris despre.
Mbine, tu ești un bătrân din București care adună conuri de brad când ajunge pe la munte 🙂
Eu NU AJUNG la munte. 🤭
Ai de plm. M-a pus naiba să citesc comentariile la articolul tău despre giardina di zoe din 2020:
https://mihaivasilescublog.ro/2020/08/07/foarte-tare/.
Băi, mă uitam la imensitatea aia de grădină și mă gândeam cât de greu este doar să tunzi gazonul, să nu zic de tăiatul manual la tufele alea, udat, plantat chestii, tăiat trandafiri… etc, și comentează unu că tot ce este acolo bisnis și este doar pentru bani, adică din taxa aia de 10 lei sau 15 cât este acum. Plm.
Fără hateri viata e (un) pustiu. „O fi ” în vacanta băieții? Fetili?
Iti lipsesc mânutele roşii 😁😁😁😁😁
Fără ele nu mai am compas moral :)))