Ce, credeați că dacă sunt în vacanță nu citesc? Oho, și ce mai citesc. Că ce să și faci pe plajă. Bine, problema e că nu prea am ce, dar de citit, citesc. 🙂
Hai, luați și voi de vă delectați.
- Ce-a înțeles Gabi din România educată
- De ce râde lumea de bucureșteni
- Cred că am încercat tot ce se putea încerca în materie de luptă împotriva țânțarilor
- Dimineață cu pisici
- De ce iubim Italia
- România analfabeților funcțional
- Actorul Mihai Călin, despre lecția pe care a învățat-o după ce a ratat admiterea la facultate: „Elevilor ar trebui să li se vorbească și despre eșec”
Foarte simpatic interviul cu Mihai Calin, desi tema e extrem de stufoasa. Lipsa discutiei despre esec e pana la urma o consecinta a competitivitatii excesive care intr-adevar a fost accentuata in comunism – si nu doar in Romania, ca olimpiadele sunt o obsesie balcanica.
Mai mult, nu doar competitia era stimulata, ci si comparatia: „Gigel de ce a putut sa ia 9 si tu nu?”. Trebuia sa fii primul, sa iei mai mult decat Gigel si sa fii bun la materiile tehnice, lucruri care te tineau suficient de ocupat incat sa uiti sa te intrebi ce vrei.
Comentariu beton!17
La mine era Mircea Crișan. Olimpic la matematică. Și mama mă întreba mereu de ce nu pot și eu ce poate el. Eu neavând nicio treabă cu matematica.
La noi era mai grav: eram clasa de fosti olimpici la liceu (cu doua exceptii, n-a mai facut niciunul performanta, desi invatam bine – dar na, rock si pubertate ;)) ).
@Mișule mulțam pt selecție!
@all să aveți parte de o duminică extraordinară!
1. Prea lung și nu pe gustul meu.
2. Zicea @Edelweiss ieri de limita subzistenței. Știti voi, persoane din alea care merg 1 km pentru a lua o pâine care este mai ieftină cu 10 bani la magazinul de acolo, față de magazinul din fața blocului. 10 bani Arhi da?!?!?
Dacă vei judeca și din perspectiva omului care nu are bani și care trăiește dintr-un salariu minim pe economie… probabil alta va fi vederea de ansamblu. Mi-am cam făcut nervi… iar acest comentariu este puțin legat și de 7…
3. Am încercat cu zaț de cafea. Pare că merge.
4. Skip
5. Euro2020 – fuse și se duse. Fericirea fetelor! Vorba LaureiG. S-a terminat fotbalul en-gros.
6. Analfabeți funcțional – m-am cam săturat de subiectul ăsta și tocmai am fost înțepat de o viaspă. Sunt morocănos!
7. Între liceu și facultate am stat un an acasă. Mdea ce pot să spun este că a fost un an în care am învățat, m-am distrat, am avut timp, dar nu am avut bani. Am fost un tip puțin atipic deoarece mi-au plăcut distracțiile și petrecerile, dar în același timp mi-a plăcut și cartea. Am primit sfaturi și reproșuri în același timp. Plm aveam note mari și până și ăla care era pielea lupii la învățătură în timpul liceului, intrase la facultate și eu nu. Bine intrasem la cu taxă, dar părinții mei nu aveau banii necesari pentru a-mi asigura un an scolar pe bani. Am vrut să mă angajez… salariu minim pe economie 5 milioane. Nu erau roni pe vremea aia… 500 lei în vremurile noastre. Taică-meu, însă nu a vrut neam. Dacă dau de bani nu mai am eu chef de facultate. Am stat acasă… Cu două luni înainte de admitere taică-meu a decedat. Eram un puțoi de 19 ani, hotărât să mă angajez dacă nu intru la facultate. M-am ambiționat și am luat pentru mine, dar și pentru el!
Ăia care au făcut mișto de mine în anul în care eu am stat acasă și ei au intrat la facultate acum nu au o diplomă. Le pare rău, dar lucrurile care nu sunt făcute la timp cu greu le mai faci pe urmă.
În fine, primele luni le-am privit ca pe un eșec, apoi am realizat că ori mă urnesc ori mă las pe tânjeală. Am ales prima variantă, am intrat la facultate, am terminat-o, m-am angajat, am un salariu decent, dar nu am uitat niciodată de unde am plecat.
Comentariu beton!42
1. ‘mna Gabi, să trăiești! Nu, nu fac mișto, e exact ceea ce se întâmplă . Bine spus că e vorba despre orice, nu despre elevi. Si cam pest tot e asa, la agricultura nu e vorba despre agricultori, in sanatate nu e vorba despre bolnavi și tot așa. Peste tot e vorba de posturi bine plătite, despre angajari pe pile si reforme din pix, despre sedii luxoase si servicii călduțe, făcând pipi cu jet pe ceea ce de fapt ar trebui sa fie scopul principal.
2. La mine in spârcâiala asta de oraș e parcă 2 lei.
1. Da, din păcate și eu cred la fel: e vorba despre posturi și cât poți câștiga de acolo. Nicidecum despre ce poți face pentru alții din posturile alea.
2. E foarte interesanta comparatia asta intre diverse preturi in EURO. N-am vazut, insa, nicio comparatie a salariilor. Daca stai sa te gandesti ca fix cei cu salariu minim, IN LEI, folosesc autobuzul si tramvaiul, cresterea pretului cu mai mult de 100% e catastrofala.
Comparatiile astea au devenit sport national, bag seama.
In limbaj de lemn, aliniem preturile la cele din UE. Dar salariile???
In bulgaria(sofia) salariile sunt mai mici, cred ca si in Tirana la fel.. acolo se poate, la noi nu.
Deși eu funcționez altfel (în concediu mă rup complet de ce fac în mod curent și obișnuit), apreciez că tu ai grijă de noi și cît ești plecat. Mulțumesc!
1. Cred că de prea mult timp sistemul de educație nu a oferit nimic bun, așa că nu mai am nici un fel de așteptări.
2. Pe mine m-a amuzat poza. Acum două zile, circulația pe bulevadrul Pipera a fost perturbată de o cireadă de vaci. Da, știu, Pipera nu e București. Dar se crede mai presus decât Bucureștiul. Și dacă în aceeași zi, în București, doi polițiști de la Rutieră au avut prezența de spirit să oprească circulația pentru Blackhawk Down-ul autohton, în Pipera nu era disponibil nici un polițist pentru decongestionarea traficului de vaci.
Ce vorbim noi despre prețul corect pentru circulat cu transportul în comun?! Nu mai bine te strecori cu ultimul model de Lamborghini printre vaci?!
3. Mi-e milă de toți ciuruiții. Pe mine-i pielea a naibii și nu se înfruptă nici un țânțar din mine.
4. 🙂
5. Și dacă nu știi nimic despre fotbal, articolul ăsta te face să iubești echipa Italiei.
6. Cred că am intrat într-un cerc vicios din care e greu să mai ieșim. Eu am crezut în educația primită acasă ca o completare (și uneori pentru corectare) a educației școlare.
Duminică faină!
3. Norocoasă ești dragă @Anouk… Ai trezit puțină invidie în mine… un fleac m-au ciuruit!
4. Pliculețul se servește la temperatura camerei. Povestea mea cu 2 pisici:
Pana sa apara motanul nr 2 in casa și mai ales după ce nr 1 a înțeles cum sta treaba cu somnul, chiar dormeam liniștiti. Ei acum, mai ales de când se luminează la 4-5, ma regăsesc in povestea lui Alex. Diferența este ca doar 1 doarme de obicei cu noi, nr 2 dacă aterizează in pat in principiu este dimineața și ca sa atace picioarele. După ce îl dau afara și rămâne doar 1 in dormitor, începe el la usa: vreau și eu dincolo. După 5-10 min, deschide usa ca vreau înapoi (cu zgârieturi la usa). Dacă las usa întredeschisa intra singur. Chestia asta cu in/out dureaza vreo 2 ore, intre timp bineînțeles se vor alerga prin restul casei, uneori mai aud un pahar, ceva spargandu-se. Ma ridic pt umplerea castroanelor cu bobițe, se înfulecă, e liniște 5 min și apoi începe alergătura de după masa. Când efectiv mi-a ajuns și ma ridic din pat, surpriza, baietii mei au obosit și se baga la somn pt restul zilei. This is my life now 🤣 dar îmi trece când ii văd cum dorm împreuna sau cum vine vreunu sa ma iubească.
Comentariu beton!17
Treaba aceasta cu analfabetismul funcțional este cât se poate de reală. Daaar, având nepotul clasa a IV-a am văzut cam ce manuale sunt. Nu vreți să știți ce cerințe sunt la unele teme! Eu, adult, citesc de două – trei ori, rumeg și apoi „traduc” cerința pe înțelesul copilului (și nepotul este un copil isteț, care este capabil să-și facă, în general, temele fără ajutor). Acolo unde copiii nu au parte de un minim ajutor, orice mic gol înseamnă o reacție în lanț care duce în final a dezinteresul pentru învățat.
„Asumpția ontologică a strategiei abductive s-a bazat pe ideea consacrată că realitatea socială este o construcție a actorilor sociali.” Dacă îi dai oricui să citeasca așa ceva, iar apoi întrebi ce a vrut să spună autorul, constați că probabil toți (inclusiv eu) sunt analfabeți funcțional. Multe din textele din manuale (de liceu) sunt în acelasi stil. Și ne mirăm când copiii nu înțeleg nimic din ele .
Comentariu beton!13
Despre analfabetismul funcțional s-a vorbit mult și se va vorbi și mai mult. Are dreptate doamna Bartic, pe ei îi interesează să mascheze, să mai tragă câte ceva de acolo, dar în niciun caz nu este vorba despre copii și despre cum să îi ajutăm. Soluția ar fi simplă: regândirea programei școlare (aerisirea ei și construirea de manuale pe înțelesul copiilor, nu cu exprimări de nivel academic pentru copii cu vârste până în 10 ani). Nu se vrea pentru că s-ar desființa multe posturi (și chiar e o problemă asta inclusiv la nivel micro, la nivel de școală, unde un director preferă să aibă mai multe clase cu performanțe scăzute decât mai puține cu performanțe crescute, deși nu ar pierde finanțare sau altceva, numărul de copii rămânând același). În plus, este adevărat că și societatea are rolul ei în educarea copilului, iar în momentul în care sunt promovați la rang de model de viață analfabeți putem înțelege reticența celorlalți.
Despre Mihai Călin nu pot spune multe, nu îmi place tipul și evit articolele despre el, dar pentru că a fost o recomandare venită din partea dumneavoastră am citit; nu m-a impresionat. Am o nelămurire: dacă în locul unor persoane ce au urmat cursurile unor școli și au ajuns cineva, ar fi prezentate elevilor niște persoane care nu s-au chinuit prea mult cu școala și nu au promovat examenele (fie de admitere, fie de final), care credeți că ar fi efectul? Se presupune că noi trebuie să le oferim exemple demne de urmat elevilor. De acord că trebuie să vorbești cu ei, să îi înveți cum să gestioneze eșecurile sau sentimentele, dar nu sunt de acord cu prezentarea unor modele negative.
Mulțumesc pentru articole.
1. Foarte corect. Contează orice altceva, numai copiii nu..
2. La noi în Tg Mureș biletul e 2 lei de cel puțin 10 ani. Că de aceiași bani beneficiezi de autobuze curate sau jegoase (plus scaune rupte, găuri în podea, etc), depinzând de noroc, e o altă poveste. Nu mai zic de maxi-taxi care circulau până în pandemie, tot cu 2 lei. Teoretic creșterea prețului ar trebui să ducă la îmbunătățirea parcului de vehicule, dar cum suntem în eterna și fascinanta Românie unde se sifonează și la instalarea unui gard, slabe șanse 😐
3. Din fericire la mine a funcționat un spray Aroxol plus drăcia aia spiralată care arde. Am dat doar în balcon (avantajul de a sta la garsonieră).
4. ❤❤❤
5. ❤❤❤ Italia este favorita mea și nu numai la fotbal
P.S. nu sunt printre fetele care se bucură că e gata campionatul 😜
6. Nu știu ce să mai comentez în plus. Atât că sunt extrem de dezamăgită că și în rândul colegilor sunt analfabeți funcțional. Mai ales de când cu pandemia..
7. Un mesaj excelent. Și eu m-am numărat printre cei cu rezultate bune la învățătură de-a lungul celor 12 ani de școală, pentru care premiile (inclusiv la olimpiade) erau ceva normal. Ca atare, deși luasem notă bună la bac per total (9.40) eram devastată că nu luasem mai mult și nici măcar ștrudelul cumpărat de taică-meu nu m-a oprit din plâns. Mâncam, plângeam și tot așa. De prima sesiune la medicină îmi amintesc cu groază în ce hal m-am prezentat la biochimie, efectiv implorând profesorul să mă treacă 🤦♀️ Bine că a uitat de fază până în semestrul 2 😀 când aveam oțâr mai multă minte.
Duminică faină tuturor!
@ametist, mă bucură să citesc PS… aș mai fi vrut vreo 2 săptămâni di fotbal adevărat.
o țâră
De la 4. am ajuns la un articol al lui Alex Gheorghe care se termina: „Orașu-i încă departe de noi, băiete, și așa trebuie să rămînă!“, mi-a alungat din tristețea produsă de analfabetismul funcțional.
Inainte ca doamna Gabi Bartic sa critice „spiru haretii”, poate ar face bine sa invete sa se exprime mai bine. Este profesoara, nu?
„Nu se poate să nu fi văzut că e discriminator și în general idiot să scutești de la o Evaluare Națională niște copii veniți din medii influente (de toate felurile, că cine va da o asemenea admitere).” N-am inteles la final, plus ca trebuia sa fie un semn de intrebare acolo, in paranteza.
Am coaie sa ii comentez si pe profil. Dar comentez la tine pe site pentru ca tu ai ales sa pui link la articol. Iar acum, ca mi-ai spus ca nu e profesoara, nu mai vreau sa o critic din acest punct de vedere.
Si, cu privire la bullying are dreptate, nu imi imaginam ca este cineva atat de tampit incat sa creada ca tehnicile de respiratie ajuta la oprirea fenomenului.
Nu. N-ai. Doar minți că ai, dar nu ai. La mine comentezi doar pentru că ești anonim. Dacă aș putea să văd cine ești, n-ai mai comenta nici aici.
Nu, nu este profesoară. Și dacă ai coaie, te duci și-i spui asta la ea pe profil. Dar nu ai. Ai coaie doar să comentezi anonim. Asta ca să fie clar.