Pe lumea asta există trei feluri de oameni: cei cărora le place Tesla, cei care detestă visceral această marcă și cei cărora li se fâlfâie la modul suprem de existența ei.
Primelor două categorii s-au hotărât să li se adreseze cei care produc mașinile BYD. Oamenii pare că au făcut intenționat o mașină care seamănă cu Tesla, dar care reușește să rezolve aproape toate chestiile de care se plâng cei care le conduc.
Pe sistemul „ce nu le place oamenilor la Tesla”, le-au luat pe rând.
Nu le place că nu are aproape deloc butoane fizice în interior? Ok, lasă că le punem noi p-alea de care ai cel mai des nevoie.
Nu le place că are doar un ecran central? Ok, lasă că noi mai punem unul și-n dreptul șoferului.
Nu le place că ușile se deschid doar cu cardul și că mașina pornește singură? Ok, lasă că facem noi uși care se deschid din cheie, iar cheia o facem keyless, ca să n-o mai scoți din buzunar. Și facem și buton fizic pentru pornit și oprit motorul.
Nu le place că Tesla are propriul ei sistem, nu te poți conecta nici la Car Play, nici la Android Auto? Ok, lasă c-o facem noi să te conectezi instant la ambele.
Nu le place că are sute de cai putere? Ba da, asta le place. A, ok, atunci o facem și noi să aibă 530 de cai putere.
Nu le place interiorul destul de spartan? Ok, lasă că facem noi interior fără plastice lucioase și cu multă Alcantara pe uși și pe bord. Să fie.
Și pentru că toate astea trebuiau să poarte un nume, i-au zis BYD Seal.
Toate astea de mai sus mi-au venit automat în minte când am condus mașina, care în opinia mea seamănă izbitor cu Tesla. Și cum știam exact și ce mi-a plăcut, dar mai ales ce nu mi-a plăcut la ea, n-am putut să nu gândesc: „ia uite ai dracu’ chinezi cum au rezolvat ei tot ce nu mi-a plăcut la mașina aia”.
Ah, încă două chestii care mi-au plăcut. Prima: sistemul audio, Dynaudio, de care am auzit acum pentru prima oară în viață, este impecabil.
A doua chestie este ceva care m-a dat pe spate. Dacă ventilația în mașină este pornită pe viteză mare și-ți sună telefonul, mașina automat scade viteza ventilației, dar te și anunță în prealabil cu un mesaj de genul: „pentru o convorbire în condiții optime, viteza ventilației va fi scăzută pe durata convorbirii”. După terminarea convorbirii, viteza revine la nivelul setat de tine. Băi, nu știu, dar asta chiar mi s-a părut ceva de domeniul „wow”.
V-aș fi spus și cât consumă mașina, dar efectiv nu știu. BYD Seal îți arată doar două tipuri de consum: life time (adică de când există ea) și pe ultimii 50 de kilometri.
Dar dacă vrei să afli cât ai consumat într-o zi în care mergi peste 400 de kilometri, cum am mers eu, trebuie să fii matematician cu diplomă ca să poți face calculele. Ceea ce eu nu că nu sunt, dar matematica este pentru mine o știință la fel de abstractă precum fizica cuantică. Tot ce pot să vă spun, legat de partea asta, este că mașina are baterie mare, de 82.5 kWh, și trage din stație cu 150 kW. 🤷♂️
Partea bună e că de toate astea se ocupă oamenii de la Autocritica, așa că vom ști și ce consum mediu a avut mașina în EUROCHARGE, dar la finalul turului.
Și cu asta cam gata.
P.S. Știe cineva ce înseamnă BYD? Desigur, fără să caute pe net. Pentru că este un acronim, dar de la ce vine? Pont: citiți titlul articolului, că poate vă ajută.
…
EUROCHARGE by Schaeffler este un road trip prin Alpi cu 8 mașini electrice cărora le calculăm autonomiile și consumurile reale.
Susținut de: OMV eMotion, BT Leasing, Michelin, Server Config.
                                                    
Build your dreams. Mersi pentru review. Nu-mi place Tesla, designul, ca de condus n-am condus-o niciodata.
Build Your Dreams.
Am condus Tesla model Y, nu mi-a plăcut deloc. De BYD încă nu am avut vreme deși l am văzut pe viu la reprezentanta unde îmi fac eu reviziile.
Chinezii fac multe lucruri care te lasă cu gura căscată in sens pozitiv, trebuie doar să treci peste rigiditatea cognitivă și ideile preconcepute la adresa chinezăriilor.
E destul să ții în mână un telefon pliabil de la Honor să vezi cum da clasa la un pliabil Samsung deși e cu 2-3 ani mai vechi decât Samsung și vei înțelege cât de mult a avansat China tehnologic.
Daca mai afli că BYD vinde mai mult decât Tesla sau că pe baterii toate electronicele din lume de tip țigară electronică au exclusiv baterii BYD, jumătate din tesle au baterii BYD, incepi să înțelegi amploarea fenomenului și expertiza BYD in domeniu.
Sa o lasam mai moale cu Honor (era sa scriu Huawei.)
Ia scoate din China asa: Androidul, cipurile TSMC facute in Taiwan cu utilaje olandeze (ASML) pe arhitectura englezeasca (ARM), sa vedem ce mai fac chinezii de la Honor.
Comentariu beton!12
Întâmplător sau nu știu destul despre ce e înăuntru. Doar balamaua are 40 de patente. Cum îți explici că în fiecare Release a fost cel mai subțire pliabil din lume? Tot întâmplător sau nu am amici care au lucrat la centrul de design Volvo din Goteborg între timp geely. Deci chinezii fac ce fac și obțin tehnologii de top pe care le mai și rafinează. Nu mai dau exemplul cu fabrica de motoare horse a celor de la Renault in parteneriat cu chinezii.
Nu înseamnă că respectă orice copyright etc, ci că rezultatul e unul care poate sa surprindă plăcut.
Daca e sa analizăm scopul și mijloacele nu știu câte corporații sunt imaculate.
Îți dau un singur exemplu concludent
Rolexurile fake din China au ajuns mai aproape de perfecțiune decât originalele.
Etic nu e. Demonstrație de wayofwork made in china e.
Cucurigu, poate in unele domenii e cum zici tu, dar acum varful tehnologic e in procesoare.
Si aici China nu face mare lucru singura, ca daca ar fi facut, Huawei nu ar fi ajuns atat de jos.
De ce crezi ca China vrea Taiwanul ?
Hotzul tot hotz ramane, indiferent cat de impopotzonat, inzorzonat si onorabil se pretinde a fi.
Doi, numa’ faptul ca sunt un stat totalitar care sprijina Rusia criminala ii descalifica moral de a avea pretentia sa…orice.
Sa mai astepte o tura, doua, noua… Dream All You Want!
Comentariu beton!18
Nu incerc sa conving pe nimeni de nimic.
Le zic cum le vad.
Am condus peste 70 de mașini.
As conduce oricând așa ceva cu sau fara pasager sau as merge că pasager oricând.
https://youtube.com/shorts/DfniTULWa1Y?si=IQP7hfbGmF7QK8hJ
Ca tot veni vorba de aceasta marca auto cei doritori de o tura sa aiba in vedere ca in weekendul 20–21 septembrie, showroom-ul Țiriac Auto din Șoseaua Pipera 41, va găzdui un Weekend al Porților Deschise BYD, cu sesiuni de test drive pentru cele mai noi modele din gamă.
Participarea la eveniment este gratuită însă locurile pentru test drive sunt limitate. Cei interesați își pot face rezervarea accesând pagina oficială tiriacauto.ro/test-drive-byd-2025. În doar câteva minute, pasionații de mașini electrice își pot asigura o experiență directă la volanul celor mai noi modele BYD.
Nenea Mișu, dacă tot te ai bine cu băieții de la BYD, pune și pentru băiatu’ o vorbă bună pentru tradus manuale de utilizare, rogu-te.
Lucrez la comision, mare șef, ne înțelegem 😉
Building MY OWN Dreams…
Da’ ce are a face foca aici? 🤨
Seal?
@Siami: Build your dreams Seal = BYD Seal.
aaaaah, tare asta, nu mă prinsesem! 😂 nu citisem întregul nume ai mărcii
Sigiliu? 😂
Nu urasc Tesla si unele modele arata chiar bine, ce ma ingrijoreaza este ca nu am vazut service Tesla asa ca nu stiu ce faci cu masina daca se strica sau, mai rau, daca ai un accident. Folozofia mea este ca trebuie cumparate masini relativ populare care se pot si intretine cu costuri decente.
Este greu de formulat o parere despre produsele chinezesti, mai trebuie sa treaca niste ani, vreo 4-5, pana lumea le cumpara, le foloseste si apoi se va vedea cat de bune sunt si cat costa intretinerea lor . Asa, la prima vedere, sunt egal calitative si ca dotari cu omoloagele lor europene, sau oricum pe acolo, doar ca nu exista experienta practica cu ele.
Există service Tesla dinainte de a exista reprezentanță Tesla în RO…
Bring your money era o variantă.
Corect, care in argou se poate scrie fix BYD: Bring Your Dough.
Habar nu aveam de la ce vine BYD, dar când ai trimis din nou la titlu… Ghici ciupercă ce e! 🙂
Faza cu ventilația mi se pare genială
Eu sunt undeva între categoria a doua şi a treia, dar trebuie să recunosc că T arată bine la design exterior. Cât despre BYD, aud pentru prima oară, ar merita un test drive, inclusiv for the ladies…
Off topic, dar stiu ca esti citit de multa lume si poate e cineva care ma poate ajuta pe aici. Am nevoie de operatie de ligament incrucisat anterior la genunchi si, bineinteles, in oraselul meu nu se poate, cica nu au aparatura. Doctorita mi-a recomandat Foisorul de Foc, din recenzii am vazut ca sunt buni si foarte cautati. Incerc de doua zile sa ii contactez telefonic si nu reusesc. Sunt intr-un picior, practic, si singura persoana care ar putea sa ma mai ajute e o prietena care sta in Bucuresti. Ca multi romani, si eu am cam toate rudele si prietenii in tari mai dezvoltate. Toti am vazut ca trag sa te duci la privat, insa va spun sincer ca am o conditie financiara modesta si nu am cum sa acopar costurile in acest fel. Asadar, sunt la mila statului, in ciuda sumelor babane pe care le virez lunar pentru sanatate. Pentru sanatatea cui nu stiu exact, ca pentru a mea se pare ca nu prea! Va rog din suflet, cei care ati trecut prin asa ceva, dati un sfat, o recomandare. Ma simt pierdut in acest hatis facut parca inadins sa iti ingreuneze accesul la dreptul tau, ma tem ca voi ajunge sa am handicap fiindca nu imi permit sa ma operez la privat, iar la stat se pare ca daca nu ai bani si/sau relatii te mananca cainii. Va multumesc anticipat pentru raspunsuri si domnului Vasilescu imi prezint scuzele ca am apelat la aceasta metoda pentru a-mi expune nelinistile!
Nu stiu daca te ajuta dar, lucrand umpic in domeniu, am avut doar recenzii bune despre Spitalul Foisor. Merita incercat, presupun ca datele de contact sunt publice! Specific ca informatiile pe care le am sunt la prima mana, de la pacienti operati acolo.
Nu știu pe unde este localizat orășelul tău, dar dacă te saturi de București recomand pe d-l doctor Florin Sabou la spitalul județean Brașov. Eu astăzi merg pe picioarele mele datorită lui.
Teslei pe care o conduc de fix 3 ani si 70.000 km și nu am să-i reproșez decât suspensiile alea de super-mega-cacat. De butoane nu am nevoie, iar Google maps, fratele lui Waze, funcționează fix la fel de bine, iar ptul ca am Netflix, Apple Music și Google la îndemână, bate la fund micile neajunsuri.
🤣🤣Tesla nu vrea să îți răpească plăcerea de a ajunge în 4 secunde la 100 km, de aia nu au mai pus briz-briz-uri 🤣🤣 glumesc și eu.
În BYD m-am urcat acum vreo 3 luni și mi-a plăcut mult cum arată, spații de depozitare, luminițe, comenzi vocale…. Nu știu cum stai la volan și alte dintr-astea, dar arată ca un fel de Porsche chinez și dacă bateria e așa mare, chiar e treaba!
@K: BYD exact asta se vrea a fi: un Porsche Taycan chinezesc.
Interioarele la Chery sunt mult mai faine. La BYD tableta aia imensă arată sinistru, dpmdv.
BYD putea copia interiorul Audi A8 (2005), ăla cu ecranul ce iese din bord, ce mai apoi a fost pus și pe A6. 😎
știam de acronim, și eram totodată curios de părerea ta, pen’că despre domnu’ Wang Ciufu (așa l-am botezat io în românește) am citit prin 2015 într-o revistă auto, parcă; oricum eram la un service; știam că-i chimist și pasionat de baterii de cînd era el în delegație și a rămas nevastă-sa fără la … ei, la mixer; și i s-a tăiat, asta… maioneza… glumesc, ăv cors, n-o cunosc pe doamna și nici nu știu dacă face maioneză; da’ situația ar putea fi un trigger, nu? holiudu’, s-aude? dau IBANu’ pă privat…
lăsînd gluma, BYD ar fi singura marcă chinezească pe care aș considera-o pentru o achiziție de electrică, în caz că Ioniq 6 e prea acru; deocamdată, din cauză dă sărak, n-am dilema asta, da’ trebuie să recunosc faptul că am urmărit marca și creșterea de calitate este impresionantă; în plus, deși eu nu dau bani la chinezi (o tîmpenie personală cu concurența neloială, drepturile omului, mizilicuri de astea), că sunt convins că în caz de ceva deranj mondial tot ce înseamnă electronică chinezească se poate transforma în armă la ordinul partidului (da, știu, nu e cazul de explicații, puteți rîde liniștiți!), dacă analizăm psihologic CEO celor două companii parcă mai degrabă nazistul ar comanda așa ceva; că poate s-a uitat la filmul cu Idris Elba, știți voi care, nu mai insist…
Comentariu beton!11
Daca Seal face impresie buna, nu pot spune de celelalte „modele”. Si aici fac referire la o alta categorie de vehicul: autobuzele BYD😁. Si vorbesc despre experienta soferilor.
Stiu ce inseamna BYD. Dar mai important este ca il stiu pe Foca. Si pe MO :))
Comentariu beton!14
:))))))))
In alta ordine de idei, inca nu as avea incredere in softul unei masini atat de chinezesti
A fost un scandal acum cateva luni cu o masina chinezeasca la care s-a blocat softul si soferul nu a reusit sa o opreasca decat cu ajutorul politiei
De la soft-ul făcut de Hua🤮 nu poți avea mari pretenții. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
@Irinoush, iti multumesc pentru raspuns. Sper sa ma ierte patronul acestui blog, insa nu stiu cum sa dau reply la comment-ul tau direct si nici nu doresc sa aglomerez sectiunea de comentarii de la acest post fara nici o legatura cu problema mea. Adaug doar faptul ca Foisorul de Foc mi-a fost si mie recomandat, insa incerc de 2 zile sa intru in contact cu ei pentru o programare la un consult si nu am reusit. Inteleg ca sunt foarte buni si extrem de aglomerati, insa este descurajant. In situatia mea, e aproape deprimant, fiindca sunt in situatia in care depind de accesul la un spital de stat, la privat nu imi permit aceasta operatie. Stiu ca acest blog este foarte citit si sunt multi dintre voi cu stare materiala foarte buna, poate pare penibil ceea ce spun, insa pe mine ma depaseste costul pe care l-ar presupune o asemenea operatie in privat. Poate este cineva cu o situatie asemanatoare si imi poate impartasi cum a rezolvat. Va multumesc tuturor si, in mod special, domnului Vasilescu fiindca a permis postarea comentariului meu. Va doresc multa sanatate tuturor, ca e cea mai de pret. Sau fara de pret, mai bine spus!
privatul nu garanteaza o interventie de calitate, ba , uneori, din contra. insista la Foisor
Dar dacă vrei să afli cât ai consumat într-o zi în care mergi peste 400 de kilometri, cum am mers eu, trebuie să fii matematician cu diplomă ca să poți face calculele. Ceea ce eu nu că nu sunt, dar matematica este pentru mine o știință la fel de abstractă precum fizica cuantică. Tot ce pot să vă spun, legat de partea asta, este că mașina are baterie mare, de 82.5 kWh, și trage din stație cu 150 kW. 🤷♂️
Partea bună e că de toate astea se ocupă oamenii de la Autocritica, așa că vom ști și ce consum mediu a avut mașina în EUROCHARGE, dar la finalul turului.
Băi, m-am uitat pe Autocritica și nici ei nu par să fi fost olimpici la matematică. Deci, cine face calculelele? Colaborează cu… ?
tre’a să vie domnu’ președinte, da’ a fost umpic prins zilele astea; tu mai încearcă!
Not anymore!
Cica domnu’ presh a declinat participarea la marea sedinta ONU ce va sa vina.
Eu cred ca domnia sa a auzit de problema lui shoric si a pus imediat pasiunea pentru matematici inaintea indatoririlor functiei fiind gata sa-si suflece manecutele ca sa se apuce de rezolvare.
O integrala la vremea ei face cat doua…sedinte ONU!
Bine mai arată, am căutat-o în detaliu pe net, foarte multe chestii misto..bine, aia cu scăderea vitezei de ventilație în timpul unei convorbiri telefonice e veche; o să râdeți, dar fix asta făcea fostul meu Opel astra K din 2016..scădea viteza aerului în timp ce vorbeam la telefon ( conectat la mașina, evident) și revenea la normal după ce terminam.
Build your dreams, ca am si motostivuitoare de la ei si numai dureri de cap am…