Pe lumea asta există trei feluri de oameni: cei cărora le place Tesla, cei care detestă visceral această marcă și cei cărora li se fâlfâie la modul suprem de existența ei.

Primelor două categorii s-au hotărât să li se adreseze cei care produc mașinile BYD. Oamenii pare că au făcut intenționat o mașină care seamănă cu Tesla, dar care reușește să rezolve aproape toate chestiile de care se plâng cei care le conduc.

Pe sistemul „ce nu le place oamenilor la Tesla”, le-au luat pe rând.

Nu le place că nu are aproape deloc butoane fizice în interior? Ok, lasă că le punem noi p-alea de care ai cel mai des nevoie.

Nu le place că are doar un ecran central? Ok, lasă că noi mai punem unul și-n dreptul șoferului.

Nu le place că ușile se deschid doar cu cardul și că mașina pornește singură? Ok, lasă că facem noi uși care se deschid din cheie, iar cheia o facem keyless, ca să n-o mai scoți din buzunar. Și facem și buton fizic pentru pornit și oprit motorul.

Nu le place că Tesla are propriul ei sistem, nu te poți conecta nici la Car Play, nici la Android Auto? Ok, lasă c-o facem noi să te conectezi instant la ambele.

Nu le place că are sute de cai putere? Ba da, asta le place. A, ok, atunci o facem și noi să aibă 530 de cai putere.

Nu le place interiorul destul de spartan? Ok, lasă că facem noi interior fără plastice lucioase și cu multă Alcantara pe uși și pe bord. Să fie.

Și pentru că toate astea trebuiau să poarte un nume, i-au zis BYD Seal.

Toate astea de mai sus mi-au venit automat în minte când am condus mașina, care în opinia mea seamănă izbitor cu Tesla. Și cum știam exact și ce mi-a plăcut, dar mai ales ce nu mi-a plăcut la ea, n-am putut să nu gândesc: „ia uite ai dracu’ chinezi cum au rezolvat ei tot ce nu mi-a plăcut la mașina aia”.

Ah, încă două chestii care mi-au plăcut. Prima: sistemul audio, Dynaudio, de care am auzit acum pentru prima oară în viață, este impecabil.

A doua chestie este ceva care m-a dat pe spate. Dacă ventilația în mașină este pornită pe viteză mare și-ți sună telefonul, mașina automat scade viteza ventilației, dar te și anunță în prealabil cu un mesaj de genul: „pentru o convorbire în condiții optime, viteza ventilației va fi scăzută pe durata convorbirii”. După terminarea convorbirii, viteza revine la nivelul setat de tine. Băi, nu știu, dar asta chiar mi s-a părut ceva de domeniul „wow”.

V-aș fi spus și cât consumă mașina, dar efectiv nu știu. BYD Seal îți arată doar două tipuri de consum: life time (adică de când există ea) și pe ultimii 50 de kilometri.

Dar dacă vrei să afli cât ai consumat într-o zi în care mergi peste 400 de kilometri, cum am mers eu, trebuie să fii matematician cu diplomă ca să poți face calculele. Ceea ce eu nu că nu sunt, dar matematica este pentru mine o știință la fel de abstractă precum fizica cuantică. Tot ce pot să vă spun, legat de partea asta, este că mașina are baterie mare, de 82.5 kWh, și trage din stație cu 150 kW. 🤷‍♂️

Partea bună e că de toate astea se ocupă oamenii de la Autocritica, așa că vom ști și ce consum mediu a avut mașina în EUROCHARGE, dar la finalul turului.

Și cu asta cam gata.

P.S. Știe cineva ce înseamnă BYD? Desigur, fără să caute pe net. Pentru că este un acronim, dar de la ce vine? Pont: citiți titlul articolului, că poate vă ajută.


EUROCHARGE by Schaeffler este un road trip prin Alpi cu 8 mașini electrice cărora le calculăm autonomiile și consumurile reale.
Susținut de: OMV eMotion, BT Leasing, Michelin, Server Config.