Cei care mă urmăriți pe Facebook sau pe Instagram probabil deja știți de unde mi se trage titlul. Cei care nu o să aflați acum.
În weekendul ăsta prelungit am avut pe mână o mașină absolut senzațională, oameni buni: un MINI Cooper S Cabrio, versiune John Cooper Works.
Marele Manitou să le dea sănătate celor de la BMW România pentru că, fraților, vă spun cu mâna pe inimă că este mașina care m-a impresionat cel mai mult dintre toate mașinile pe care le-am condus vreodată în această viață.
De altfel, mi-am promis, și las și aici ca să rămână scris: eu, în această viață, cumva, nu știu când și cum, dar voi avea un MINI Cooper S Cabrio – John Cooper Works.
Cei care citiți de mai multă vreme pe aici știți că, în ultimii trei-patru ani, am condus o grămadă de mașini, unele mai mișto și mai puternice decât altele. Printre ele s-au aflat și câteva Porsche, de altfel. Vă dau cuvântul meu de onoare că niciun Porsche nu m-a impresionat atât de tare cum a făcut-o acest MINI.
Da, cu siguranță erau mai puternice, dar niciuna nu mi s-a părut atât de manevrabilă.
Uite, ca să nu săriți de fund în sus pe motiv de „hai, bă, cum poți să spui așa ceva”, o să nuanțez ca să fie extrem de clar. MINI-ul s-a pliat mult mai bine pe stilul si abilitățile mele de șofer.
Iar faptul c-am mers cu ea decapotată tot timpul mă făcea să simt și mai puternic întreaga experiență.
Probabil că un pilot ar reuși cu un Porsche mult mai multe decât cu un MINI, dar, șoc și groază, eu nu sunt pilot.
Iar pentru mine asta a fost cea mai tare experiență de condus ever. Chestie pe care n-aș fi crezut-o în ruptul capului înainte să mă urc la volanul MINI-ului. Mai ales că nici nu era primul pe care-l conduceam.
Chiar, am uitat să spun că am mai condus, dar nu aveau nicio legătură cu ce poate un John Cooper Works. Niciuna!
Ca să înțelegeți exact despre ce vorbesc și cât de mare a fost dileala la mine, de joi până duminică seara, m-am dat jos din mașina aia doar din două motive: când voia s-o conducă Mara și ca să dorm. În rest, tot ce-am făcut a fost să mă plimb. Vă zic, mă umfla ciuda când o auzeam pe Mara că vrea și ea s-o conducă.
De altfel, cred ca asta a fost marea mea greșeală, c-am fost de acord să facem un program cum s-o împărțim. A zis Mara că ea vrea în prima partea a zilei, după care o iau eu. Și, în marea mea naivitate, am fost de acord cu așa ceva. Dar măcar am scuza c-am făcut „împărțeala” până să apuc s-o conduc.
Voi știți ce lungi pot să fie primele părți ale zilelor? Simțeam că nu se mai termină.
Nfine, revenind, ziceam că în afară de Mara și de dormit, n-a mai existat vreun motiv pentru care să mă dau jos de la volan.
Ca să nu lucrez ca amatorii, prima dată m-am gândit care sunt zonele cele mai apropiate de București unde aș putea găsi trasee cu viraje multe.
Paranteză. Când mă joc cu mașini, nu mă interesează autostrăzile, nu e niciun fan să conduci pe autostradă, iar la noi te mai și enervezi cu toți idioții.
De altfel, poate ați văzut că au fost accidente nasoale pe mai toate autostrăzile de la noi în weekend-ul ăsta. De-aia eu vreau trasee cu viraje și curbe multe când am câte o mașină care-mi place. Am închis paranteza.
Revenind, ziceam de traseele cu viraje mai aproape de București. Din nefericire, am găsit doar trei, toate trei cu potențial să fie mega-aglomerate în weekend prelungit: spre Vâlcea (pe Curtea de Argeș și de Dealu Negru), spre Brașov (prin Cheia de Prahova) și, desigur, Transfăgărășan.
Și-am fost pe toate, le-am luat la rând, câte unul pe zi. Surprinzător, n-a fost așa de aglomerat cum credeam eu. Habar n-am de ce, probabil am plecat din București la ore la care cei mai mulți plecaseră deja. Sâmbătă, pe Cheia, de exemplu, a fost aproape liber.
De departe, cel mai tare a fost pe Transfăgărășan, unde am fost ieri.
Dar ca să fie atât de tare, m-am trezit la 6:00 și-am plecat de acasă la 7:00, iar la 9:00 eram deja pe Transfăgărășan.
De-aia am prins foarte liber pe bucata de la Curtea de Argeș până sus la Bâlea și m-am jucat pe curbele alea efectiv cum am vrut.
După care, evident, de la Bâlea încolo, spre Sibiu, pe partea cealaltă, a început jihadul: bară la bară.
După care am intrat pe Valea Oltului: bară la bară.
După care am intrat pe A1, tot bară la bară. Mă rog, cert e că n-a mai contat, îmi luasem deja porția de adrenalină, nu m-a mai interesat nicio aglomerație.
Nu vă imaginați ce senzații a putut să-mi dea mașinuța asta în toate cele trei zile. Știu exact și de ce: pentru că este construită din fabrică să-ți ofere senzațiile astea.
Pe lângă că este foarte scurtă și foarte joasă (deci are centrul de greutate extrem de aproape de asfalt), are suspensie independentă și pe față și pe spate, suspensie care în versiune John Copper Works este mai rigidă decât la MINI-urile S normale, tocmai pentru un plus de sportivitate. La asta se mai adaugă și diferențialul electronic EDLC care știe să frâneze roata interioară la ieșirea din viraje.
Probabil că nu știți ce înseamnă toate astea decât dacă sunteți pasionați de auto, dar o să vă spun eu ce înseamnă, pe limba noastră, a tuturor. Înseamnă că mi-a lăsat impresia că pot negocia orice viraj cu viteza pe care mi-o doresc, fără să am nici cea mai mică problemă.
Mașina era stabilă și răspundea la comenzi fix cum îmi doream eu. Trăiam cu senzația ca dacă vreau să mă întorc în loc cu ea, o să reușesc fără prea mare efort, de ziceai că e kart, nu autoturism.
Niciodată, dar absolut niciodată, nu am mai condus vreo mașină care să se comporte în felul ăsta.
Nici măcar Rafale, cu opțiunea 4Control, nu reușea să-mi ofere aceleași senzații pe viraje. Pentru că Rafale este mult mai lungă, prin urmare nu avea cum să fie la fel de manevrabilă. Cel puțin, nu pentru mine.
Vă zic, fiecare minut petrecut pe viraje a fost aproape orgasmic.
Nu știu cum fac, nu știu când se va întâmpla, dar eu trebuie să am o mașină ca asta.
Acum să vă mai zic si cele câteva chestii pe care le-am observat vârnd-nevrând, dacă tot mi-am petrecut zilele la volanul ei.
Să știți că nu consumă puțin deloc. De fapt, stați că nu m-am exprimat bine, ca ea, săraca, e posibil să consume ok dacă o ții în treapta Drive. Eu n-am scos-o nicio secundă din modul Sport, dar nici ea n-a coborât sub 13 l/100 km. Aia e, nu poți și regim de condus sportiv și consum mic, îți alegi.
În rest, mașina e plină de opțiuni, de tehnolgie și de widget-uri, iar ecranul ăla central rotund, păstrat de la MINI-urile clasice, care acum e digital, este șmecher tare de tot. De-acolo poți să configurezi și interiorul si exteriorul mașinii în zeci de feluri.
Doar că, din nefericire, n-a stat nici naiba să se joace cu opțiuni și configurări. Păi eu aveam timp de din astea când mașina stătea la mine doar trei zile? Și pe viraje cine mai conducea?
Lasă c-o să mă joc cu configurările când o să am una identică, o să-mi fac stopurile să lumineze în forma drapelului Marii Britanii și o să cânt karaoke până o să răgușesc. By the way, ambele există în meniul de infotainment al mașinii, nu le-am scos din burtă.
Da, da, ai trei moduri diferite în care poți face să se aprindă stopurile, unul dintre ele fiind exact în forma drapelului UK. Da, are și karaoke, dar cine naiba a avut timp de cântat? Mai ales că, din motive logice, nu funcționează decât când mașina staționează. Or eu nu voiam să staționeze. Repet, o să mă joc cu astea când o să am una identică.
Altfel, a fost foarte amuzant că, la postările de pe Facebook, s-au apucat să-mi comenteze niște oameni care mi-au explicat că nu sunt mișto mașinile decapotabile. E vară, e cald, îți bate soarele în cap și faci insolație. Iar dacă nu faci insolație, oricum se face un curent care vâjâie de nu se mai aude nimic în jur. Plus multe alte aberații de același gen.
Băi, da, așa e, se face curent, mai ales la viteză. Dar mie curentul ăla pe care îl simțeam prin fostele mele plete nu mi-a produs decât o cantitate enormă de fericire. Cu cât îl simțeam mai tare, cu atât eram mai fericit.
Cât despre „o să faci insolație”, aici aveau dreptate, doar că m-a dus și pe mine capul la atâta lucru, așa c-am rezolvat problema într-un mod aproape halucinant: am purtat șapcă. Și uite-așa, deși am ținut mașina doar decapotată și-am condus-o trei zile exclusiv pe caniculă, n-am făcut nicio insolație.
În schimb, știți ce-am făcut? Mi-am consumat doza de adrenalină pentru următorii doi ani, asta am făcut. Și am mâncat endorfine, serotonină și oxitocină cu polonicul.
Băi, vă jur că nu exagerez, chiar a fost unul dintre cele mai mișto weekenduri ale mele dintotdeauna, chestie care i se datorează exclusiv acestei mașinuțe absolut senzaționale.
Pentru cei care se întreabă: mașina are un motor de 2.0 litri care livrează 231 de cai-putere și un cuplu de 380 Nm.
Pe scurt: este o mini-rachetă de care m-am îndrăgostit și pe care o vreau cât mai repede înapoi în viața mea.
P.S. Există totuși și un dezavantaj când conduci un cabrio decapotat. Simți absolut toate mirosurile din jur mult mai puternic, infinit mai puternic, decât dintr-o mașină normală. Dacă mergi în spatele mașinii de gunoi, de exemplu, o să simți mirosul fix ca într-o ghenă (am pățit).
Dacă treci pe la Dedulești, o să miroși a mici și după ce-ai ajuns la București.
Dacă mergi pe un drum pe unde s-au bălegat caii, ia ghiciți ce miros o să aveți în nări mulți kilometri?
Dar astea sunt doar așa, ca să nu ziceți că doar am lăudat MINI-ul. În realitate nu m-a interesat nici măcar o secundă a ce miroase pe șosele. E ok, mă pot obișnui cu mirosurile dacă ăsta e singurul neajuns care stă între mine și un MINI Cooper Cabrio S – John Cooper Works. Promit.
Renault Austral ți-a dat block.
Comentariu beton!57
Vedem noi azi. 🤭
Te invidiez.
Eu am un Range Rover Sport cu plafon panoramic și cu trapa deasupra scaunelor față. Vara conduc doar cu trapa și geamurile deschise.
292CP, 600Nm… E spectacol.
E foarte mișto mașina, este unul din ultimele hot-hatch-uri rămase pe piață cu motor termic.
Îți doresc să o cumperi cât mai repede. Poate dau oamenii de la BMW un discount frumos…
Acum pot să dea ei ce vor, no tengo dinero. 🤷♂️
să dea și ei „pe caiet”, cum se face pentru orice adicție, în România…
@ASD, te invidiez sincer pentru ăia 600Nn!
Comentariu beton!14
costică, ridic și io doo dește: 441 Nm. Nu-s ca 600 ale lui ASD, da e mișto foc foc. E Pajero.
nesimțita aia de 3.0 diesel cu care mergi doar cu a II-a prin oraș, de la plecat de pe loc?
@costicămusulmanu – 3.0 diesel, dar nu merg cu a doua… are cutie automată și stă doar în modul Sport. De multe ori mă trezesc cu 80-90 în oraș fără să realizez. Având în vedere că urmează să se pună în funcțiune camerele și dispeceratul comun cu poliția, iar camerele au și tehnologia de recunoaștere a numerelor de înmatriculare, măsurarea vitezei, inclusiv cea medie… o să merg mai cuminte prin oraș. Plus că am multe puncte deja pe permis, la următoarea abatere devin pieton.
Se simt frumos tare cei 600Nm… mai ales că motorul are și capacitate mare… vorba americanilor ”There is no replacement for displacement.”
Visez frumos la un 5.0 Supercharged, benzină. Momentan doar visez…
@Herr H – depinde de generație, poți face niște mici modificări și să te apropii de cei 600.
Singurul downside e și un cost de întreținere mare. Dar îmi pune un zâmbet imens pe față de câte ori o conduc.
Te inteleg si te am invidiat maxim eu nu am avut decat mini-uri in viata asta nu JCW d alea normale si daca s ar putea in mini m as ingropa😱 pentru oameni nu foarte inalti (peste 1.80 nu stai prea bine) si femei nepricepute care vor sa le placa in masina dar vor si sa plece primele de la semafor e masina perfecta
Io am 1,81. Mi s-a potrivit PERFECT.
@Andra: eu am 1,80m, omul meu avea 1,92m, incapeam amindoi perfect in Mini-ul meu(Lola, pe numele ei de vedeta) dar e drept ca scaunele se mulau pe marginea banchetei din spate si culmea ca mai aveam destul loc pina la capota. Altfel, am plins cu spume cind a trebuit sa ma despart de ea, noroc ca am dat-o unei colaboaratoare asa ca ma pot „da” cu ea oricind doresc, dar dorinta e una si putirinta de a „cobori” in ea si de a ma extrage din ea, cu genunchii astia praf, e alta. SI da, de acord cu tine, bine zis, daca s-ar putea, in Mini m-as ingropa(nus daca incape in cuptor, totusi, oricit de mica ar fi 🙂 ). PS. Invidia pe Vasilescu e maxima, coroborata si cu poza aia cu mici si cartofi prajiti, ma bazez totusi pe karma…
Comentariu beton!14
Superbă mașinuță, eu personal nu agreez automobilele cabrio dar unul normal hardtop m-ar face extrem de fericit 😄💪😄
Să știi că și eu aveam asta cu hardtop-ul. După care a venite MINI ăsta și mi-a arătat că e superb și cu softtop. Nici măcar la spălătorie n-au fost probleme.
e OK! e la fel cu stăpînii de cîini sau sclavii de pisici, dacă n-ai fost în situație, nu știi ce se simte, n-are rost să-ți dai cu părerea;
era o sportivă la vremea ei (’86 an de producție, la mine prin 2002), 1,6 16 valve, escort Xr3i, ploua în stînga scaunului șoferului, că chedere p.la, da’ exact senzațiile pe care le descrii; pe Tihuța m-au oprit niște ciobani tineri „acu’ o cumpărăm! sun la tata să aducă banii!?”, iar chelu’ de la Cassa Loco (și ei se dădeau cu Cielo nou-nouț!) i-a dat tîrcoale o săptămînă în parcarea hotelului din Jupiter unde eram cazați; mă rog, mecanicul din tata a fost oripilat „ți-ai luat mașină fără acoperiș!?”, da’ am ignorat opinia, ca și privirile uluite ale colegilor de trafic, cînd conduceam, cu bandană și cojoc, decapotat în februarie…
mă bucur pentru tine
Comentariu beton!31
Stai, mă, tu zici de Fordul ăla Escort cabrio?
Mi-aș fi vândut un rinichi pentru una din aia.
negru! mai tîrziu i-am făcut și tapițerie bicoloră roșu/gri, etriere roșii, stopurile gazate/vopsite negru…
https://imgur.com/a/0nkwZKZ
Comentariu beton!25
Absolut superb. ❤️
Ma bucur ca ai reusit sa iti verifici simtul olfactiv si ti-ai desfundat narile😁. Vezi de ce e buna o Cabrio?
Mini Cooper-ul ăsta are autorizație să circule sau să parcheze pe liniile de tramvai? 😀
Nu, ca nu e bemveu. Dar cică poți să ceri la primărie, că e aceeași companie.
Mă gândeam că fiind același producător, BMW Group, le comercializează la pachet cu autorizația.:)
La noi cică nu. E ca la numerele verzi.
Mă bucur de bucuria ta, cred că tot așa m-aș bucura și eu de acel 2CV la care visez de multă vreme, încă plâng că nu mi-am ascultat instinctul și nu am mai cumpărat-o, acum e de neatins ca preț recondiționată și nici nu mai lucrează mecanicii ăia pe care îi cunoșteam și făceau restaurări din pasiune. Să-ți ajute Bunuțu’ să o achiziționezi cât mai repede!
❤️
Mie îmi place de mor mașina asta! Mi-aș dori-o, dar vorba ta… no tengo dinero.
Mulți zic că e pentru fete, că bla, bla, bla. Strugurii sunt acri.
Știi ce? S-o am eu și să râdă lumea de mine că e pentru fete. Pot să trăiesc cu rușinea asta.
Bazil, pentru viraje aproape de București, încearcă Trans-Cislău (DJ102C). Musai prin Mizil, ca să ai mai multe viraje.
Poți urca apoi până la Brașov sau poți coborî spre Buzău.
S-a notat, habar nu aveam.
În ce stare e drumul?
Bine, mă rog, mai rău ca pe Curtea de Argeș sau pe Transfăgărășan nu prea are cum să fie. 🤷♂️
E bun. În Mizil este o stradă în refacere și partea dintre Marginea Pădurii și Lapoș (DJ100H) e puțin afectată. În rest e bun. Partea de Trans-Cislău (DJ102C) are strat de asfalt excelent (pus de vreo 2 ani).
confirm! în afară de 2-3 locuri cu asfaltul lăsat, semnalizate, e nou! la fel și drumul din urlați către cislău; pădurea aia e ceva…
Pe varianta Urlați are doar o pădure de traversat. Pe Mizil are două. Ambele faine.
Mai e o variantă, ca la ieșirea din Urlați/Orzoaia de jos, la Peco, să se aleagă drumul din stânga. Nu mai știu starea lui, dar era bun acum vreo 2-3 ani.
ah, și pentru data viitoare mai am o sugestie: Focșani (pe autostradă) după care Odobești-Năruja-Ojdula-Tg Secuiesc; frumos și p’acolo
Multumesc! Am fost azi. E superb drumul. Am mancat la Cislau, luat niste mied si intors acasa. Abia astept sa ma duc iar.
Bravo, mă bucur pentru tine.
❤️
Dacă vrei să te distrezi și mai tare încearcă un JCW din generație mai veche, fie un R52, fie un R56. Cu condiția să fie întreținute și în mințile lor. Iar prețurile sunt în limitele bunului simț.
Senzația de kart este mai puternică, mașina e un pic mai ușoară, mai mică și mai lipită de șosea.
Lipsesc din ele toate gizmo-urile electronice moderne dar asta te îndreaptă direct spre esența mașinii: kart!
Și fie-mi iertat, pe generația R56 calitatea materialelor și a asamblării este peste tot ce se fabrică astăzi în toată industria cu mult plastic și materiale ”inovative” ca sensatec, veganza sau textilele din reciclate.
Exact asta am vrut sa iti sugerez si eu MV.
Prima generatie „noua” de Mini e mai usoara si mai „fasneata”.
Motor de 1.6 si 215 caluti la 1200kg si rotile sunt impinse la max in colturile caroseriei.
Au ceva probleme la partea electrica daca nu sunt intretinute scrupulos dar senzatia pe care o ai la volanul lor … priceless!
@whitewolf la prima generație R52/53 te însoțește și un minunat șuierat de compresor.
Doar la a doua generație s-a pus turbo din 2007.
După 2014 au luat în greutate și volum, la generația a treia, seriile cu F.
Ce mă bucur de bucuria ta! Știi că îmi plac mașinile mai mult decât pantofii și poșetele, știi că am un Mini, an de fabricație 2015, pe care îl ador, dar care mă face să uit piciorul pe accelerație. De fiecare dată îmi propun să conduc bătrânește, însă nu reușesc.😁 Toate depășirile, plierile rapide, curbele luate foarte aproape de axul drumului, gazul pe care i-l dau pe modul sport, toate astea îmi fac pielea de găină. Dacă ar mai fi fost și “decalotată” cum zice al meu, ar fi fost belea.😁
Comentariu beton!16
Te invidiez.
Ma bucur ca ai avut parte de ceva minunat! Nu s mare fan condus , mă mulțumesc cu Golful meu , dar admir o masina frumoasă daca o vad 🤓
😢😢Am zis, când voi fi bogată (mașina care sînt „leșinată” după ea?)îmi voi cumpăra Mini 🤣
Concluzia, într-o altă viață 😂
Dacă cineva de la Renault citește articolul tău te scot de la suflet, de când citesc aici zău dacă te-am văzut așa de entuziasmat de vreo mașină pe care ai condus-o.
Jumătatea îmi tot spune ca în momentul când ne întoarcem în țară un mini e obligatoriu, ea conduce mult mai sportiv decât mine, de la bavarezi mai avem două utilaje.
N-au de ce, ei știu că sunt fan pe viată. Una e una, alta e alta.
Una-i mama la copii, alta-i pofta inimii :)))
De cand nu mai am masina si inchiriez mi-am facut si eu pofta de mini-uri. In general countryman, inclusiv ala nou si mare. MI-au placut.
Dar in weekendu asta bai frate mi-au dat un Renault Austral nou-noutz (5000 km la bord). Bai, nu prea sint eu cu francezele (am condus un citroen underpowered in corsica, imi luam avant ca sa urc niste dealuri de mi-am luat si amenda de viteza lol), dar pot sa zic ca din tot ce am inchiriat pana acum (bmw, mini, vw inclusiv Tiguan) Australu mi-a placut cel mai mult. Si silentios, si foarte comod, interior pe gustul meu. Chiar mi s-a parut super de condus si nu m-a obosit deloc, chiar m-am simtit odihnit la destinatie. Si mi-am adus aminte de tine ca il tot laudai, si de data asta aprob total.
Da, eu încă sunt îndrăgostit de mașina mea.
Bravo! Frumoasă experiență!
După ce mă “satur” de Cooper S-ul actual, Cabrio va fi următoarea. Poate chiar și electrică. De mers la plajă, mai ales. Nu pe autostradă, ci prin munți.
Deja te invidiez.
Am mers în weekend cu MINI-ul unei prietene. Primul lucru pe care l-a întrebat prietenul meu a fost dacă are stopuri din alea tip steagul Marii Britanii. :))
Intotdeauna am cautat sa conduc ceva ce-mi provoaca emotii, consider ca si asta face din bucuriile vietii. Asta in ciuda „sfaturilor” celor din jur, care nu prea gaseau lucruri de bine in alegerile mele.
Nu sunt expert ,dar cred că orice mașină care se simte ca un kart ,îți poate oferi cele mai mișto senzații !
Si eu mä bucur enorm pentru tine si experienta traita.
Noi avem Cabrio de ceva ani. Prima oara, acum 16 ani, un Audi TTS rosu cu 300 PS. Si de 3 saptämini un BMW Z4 in lila cu 340 PS. Lili o cheama. O bijuterie. Fiecare iesire ca o mini vacanta.
Mie personal imi place mult de tot Mini Cooper in varianta Cabrio. Este grozava, iti doresc cit de curind una.
Ce odă pentru o mașină!
Pentru c-o vezi tu așa. Dar, de fapt, este pentru ceva ce mi-a plăcut mie mult. De data asta s-a nimerit să fie o mașină. Data trecută au fost niște creveți, ce-i drept, senzaționali. 🤷♂️
Viața este făcută din experiențe, chiar și doar citind ne îmbogățim și noi! Nu mai țin minte, te-a mai întrebat cineva daca vrei să scrii o carte?
Mulțumim pentru un weekend de poveste, la mai multe!
#WehateVasilescu s-a zis?
Megan 4 rs, gtr 34, 911 gt3, mustang cobra, i30 fastback n dct, si , da , mini jcw. Plus Mazda 3 mps.
Fi-miu și-a luat carnet si i-am luat un BMW cabrio, care are 15 ani. Noi parintii, ne oferim sa mergem oriunde, putin cu el. E atat de misto!
Un Mini JCW ar fi de 10 ori mai misto.
O sa imi iau eu odata, cand o sa fiu baba cu baticut….