Practic, videoul de mai jos conține esența modului cum se circulă și se moare pe șoselele din România. Cu greu poți să găsești ceva mai clar de atât.
Dacă aveți impresia că suntem întâmplător țara din UE în care mor cei mai mulți oameni pe șosele, ei bine, nu.
Și nu, nu e din cauză că n-avem infrastructură, că nu infrastructura omoară oameni. N-am văzut infrastructura depășind în curbă, pe linie dublă continuă, și intrând în cei care vin regulamentar pe contrasens.
Nu infrastructura se urcă băută la volan, nu infrastructura conduce cu viteză neadaptată condițiilor de trafic, nu infrastructura nu acordă prioritate, nu infrastructura trece pe culoarea roșie a semaforului.
Nu, prieteni, infrastructura o fi cum o fi, dar oamenii omoară oameni. Și, în cele mai multe cazuri, o să constatați că oamenii tâmpiți omoară oameni nevinovați.
Așa se moare pe șoselele din România de cele mai multe ori: pentru că un tâmpit a hotărât să facă el ceva care bagă în groapă niște oameni care doar au avut ghinionul să treacă pe acolo în acel moment.
Revenind, avem un video mai jos, chintesența a ceea ce se întâmplă pe șoselele din România.
În nici 90 de secunde de filmare avem așa:
👉 Șoferi care merg cu viteză mult mai mică decât limita zonei. Nu zic că e interzis, zic doar că e extrem de frustrant pentru ceilalți;
👉 O mașinuță limitată electronic la viteza de 40 km/h, care în mod normal n-ar trebui să aibă voie să iasă din oraș. Dar uite că are.
👉 Și, mai presus de toate, un cetățean care hotărăște el că legea e pentru proști și trebuie să depășească în curbă, pe linie continuă. Care cetățean înțeleg că e foarte cunoscut, fiind un fel de justițiar al șoselelor.
Ceea ce n-ar fi ceva rău, dacă ar începe să facă justiție cu el însuși. Gen, să se ducă să se autedenunțe la poliția rutieră. Dar nu, el e justițiar doar cu cei din jur, asta fiind una dintre caracteristicile de bază ale acestui popor neînfricat: alții sunt de vină, nu eu. Și legea e pentru fraieri.
Hai să ne înțelegem, în toată filmarea de mai jos, singurul care încalcă legea este fix cetățeanul justițiar. Singurul, da?
Ăla care merge cu mașinuța aia limitată electronic nu încalcă vreo lege, pentru că încă nu există una care să reglementeze pe unde ai voie s-o conduci.
Ceilalți, cei care merg mult prea lent pentru răbdarea justițiarului, nu încalcă niciun fel de lege. Da, ok, e frustrant să mergi în spatele lor, dar nu-i obligă absolut nimic pe oamenii ăia să conducă la altă viteză decât cea la care se simt în siguranță.
Dimpotrivă, pe drumuri naționale și județene, fiecare conducător auto trebuie să-și adapteze viteza pentru a nu cauza riscuri suplimentare sau neplăceri celorlalți participanți la trafic. Iar dacă asta înseamnă să conduci cu 40 de km/h pe un tronson de drum unde este limită de 90km/h, atunci așa faci.
Nu există vreo lege care să sancționeze asta.
De altfel, ca să fie clar pentru toată lumea, în România nu prea se pot da amenzi pentru cei care merg prea încet. De ce? Pentru că legea spune așa:
„Constituie contravenție și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa I de sancțiuni conducerea unui autovehicul în mod nejustificat cu o viteză cu cel puțin 10 km/h sub limita minimă obligatorie stabilită pe tronsonul de drum respectiv.”.
Da, sună foarte bine și corect, dar ați văzut voi pe undeva prin țara asta vreun drum sau vreo șosea pe care să fie stabilită vreo viteză minimă obligatorie? Că eu n-am văzut.
Singurul loc unde se pot da amenzi pentru deplasare cu viteză nejustificat de mică sunt autostrăzile și drumurile expres. Dar nici măcar acolo motivul amenzii nu este ăsta pentru că, din nou, nici măcar pe autostrăzi nu este stabilită prin lege o viteză minimă obligatorie.
În schimb, pe autostrăzi și drumuri expres este restricționat accesul vehiculelor care, prin construcție sau din alte cauze, nu pot depăși viteza de 50 km/h. Prin urmare, amenda se va lua pe motiv că n-aveai ce să cauți cu mașina lentă pe-acolo, nu pentru delasare prea lentă.
Cam asta e cu mitul pe subiectul „dacă mergi prea încet iei amendă”. Nu, nu iei, că nu există vreo bază pe care să ți-o dea.
Am vrut să stabilesc neapărat asta, pentru că sunt ferm convins c-ar fi apărut simpaticii care să-mi explice că nu ai voie să mergi prea încet pe drumurile naționale, că nu e conform legii. Ei bine, uite că e.
Prin urmare, după cum spuneam mai sus, singurul care încalcă legea în toată situația din video este cetățeanul Iuda, justițiarul șoselelor.
Eu înțeleg foarte bine că e extrem de neplăcut și mega-frustrant să mergi în spatele unuia care se târâie cu 40 km/h pe un drum unde limita e de 90. Până la urmă, omul ăla care merge cu 40 km/h nu a greșit cu absolut nimic.
Acolo erau curbe. Există oameni cărora le e frică de curbe și atunci nu merg cu 90, cât e limita, merg cu limita la care se simt ei în siguranță. Pentru că, până la urmă, scopul principal este să ajungi în siguranță unde ți-ai propus să ajungi, nu să mergi la limita vitezei legale.
Iar faptul că-l depășești pe linie continuă nu spune decât că te-ai pișat pe ea de lege, care e făcută pentru ceilalți, nu pentru tine.
Toate astea se întâmplă și pentru că nu avem poliție rutieră pe străzi. Iar justițiarii ăștia ai șoselelor știu exact că nu avem poliție, deci șansele să rămână fără permis sunt aproape inexistente.
Sunt foarte curios ce-ar fi făcut cetățeanul ăsta dacă din sens opus venea mașina poliției exact în momentul ăla. Cum le explica el polițiștilor că „mergeau ăia prea încet” și de-aia i-a depășit el pe linie continuă?
Ca să nu mai spun că, în locul Poliției Române, l-aș căuta pe acasă doar pentru că există acest video, n-aș avea nevoie de nimic mai mult. Ce să vezi, nu se va întâmpla asta niciodată.
Prin urmare, omul asta va respecta lega fix ca și până acum: doar dacă are el chef.
Epilog
Am citit comentariile de la video, prin urmare n-am niciun fel de îndoială că vor apărea și la acest articol schumacherii care să le explice tuturor că, dacă nu ești în stare să mergi tare, mai bine stai acasă.
După care, pentru că eu am scris articolul, îmi vor spune mie să nu mă mai urc la volan dacă nu mă pricep.
Ei bine, pentru toți ăștia, o să fac această precizare: să știți că eu nu sunt un cetățean care se târăște pe străzi și merge cu 40 în zone unde limita e de 90. Aș putea spune că dimpotrivă.
N-o să zic mai multe, dar cine mă cunoaște și cine a mers măcar o dată cu mine într-o mașină pe care o conduceam eu, știe exact despre ce vorbesc. Nu sunt genul ăla de șofer, că nu am cum.
Dar știți ce gen de șofer sunt? Unul care nu depășește pe linie continuă și care nu încalcă legea cu bună știință.
Adică fix ce nu e cetățeanul ăsta care a filmat și se mai si laudă cu filmarea lui în care încalcă legea.
Dar mai mult ca sigur eu, spre deosebire de el, sunt fraier. 🤷♂️
Bine, mă rog, cred că suntem mulți fraieri pe aici, în general fraierii sunt mult mai mulți decât șmecherii, altfel ne-am duce dracu’.
Există indicatoare de viteză minimă pe dealuri, la urcare, cînd se fac două benzi. În altă parte nu cred că am văzut.
În viața mea n-am văzut așa ceva. Și pot să zic c-am bătut țara asta în lung și-n lat.
@Adrian,
Indicatoarele alea sunt doar pentru banda 2.
Întâlnesc foarte des mașini care circulă cu 60- 70 km/h fără motiv. Adică, nu-i văd mămăliga pe luneta și nici avariile pornite să-ți . Iar asta se întâmpla pe autostradă, nu doar pe DN-uri. După ce depășești o coloană de tiruri și ești fericit ca-i scăpat, dai de unul din ăsta
Nu vorbim despre autostrăzi aici. Filmarea e făcută pe un DN.
Dat, repet, chiar și pe autostradă circuli cu viteza la care te simți safe.
Da, am văzut. E foarte enervant mai ales când din sens opus vin mașini continuu, distanța dintre ele fiind de maxim 200 metri, de îți vine s-o iei pe câmp
Io am așa o bănuială că tu ai citit doar începutul articolului sau l-ai citit pe diagonală. 🤷♂️
@MV, :)))))))))) fix așa. Am citit până la „și, mai presus de toate…” .
Sunt la serviciu și n-am avut timp, da’ asta nu e o scuză. Acum da, l-am citit
Nicolae Steinhardt în „Jurnalul fericirii”:
Paris, decembrie 1938
Montherlant (în Echinocţiul din Septembrie): „Oricine crede în orice o fi trece drept un fraier, un tont.” Toată cartea e scrisă împotrivă „deştepţilor” care au convingerea că „nu pot fi duşi”.
Groaza de fraiereală — obsesia şmecherilor, onoarea lor, singura — este impulsul josniciei. Balzac (Modeste Mignon): „A nu fi niciodată fraier, maximă ticăloasă care este dizolvantul tuturor simţămintelor nobile ale omului.”
A nu uita că fraier în româneşte vine de la germanul Freiherr, adică om liber. Omului liber (în cavalerism se confundă cu nobilul) îi pasă prea puţin dacă a fost şmecherit de un mişel.
Comentariu beton!14
Bă, dă-mă dracu!
Comentariu beton!11
Un pic, un pic, m-ai băgat în ceață. 😁
@Olivian Breda: tot Steinhardt ne spune să nu fim tâmpiți. A respecta regulile de trafic nu te face fraier, te face civilizat și te ține în viață, pe tine și pe ceilalți care se nimeresc pe aceeași stradă. Asta ratează băieții ăștia. E inconștiență criminală. Conduc de parcă le-a luat mama lor stradă și , în elanul lor de Superman, omoară oameni. Poate e mai simplu așa, dacă am înțeles eu bine ce vrei tu să spui.
Prietene Olivian, ai dreptate, „Fraier” vine din germana. Dar nu din „Freiherr” ci din „Freier” care înseamnă „pretendent” la mana cuiva. Adică viitor logodnic. Mai nou, se folosește și pentru cei care se duc la curve.
In plus, poate ar trebui să traduci comentariul și în limba română. Că mie personal mi-e greu să înțeleg ce ai vrut sa spui. Steinhardt e greu de înțeles oricum. Sa treci de la a fi un intelectual evreu la un călugăr ortodox e un paradox in sine. Sa citezi din el în contextul asta e deja imposibil. 🙂
Îmi place citatul pentru că arată că a fi considerat fraier nu e ceva neapărat rău. Poate să îți fie bine, chiar dacă în vederea altora ești fraier.
io am venit dăcît să spun că cetățeanu’ ̶c̶o̶n̶d̶u̶c̶e̶ pilotează o dubiță, un 3,5t; da’ nu-s io!
că io n-aș avea o exprimare atît de săracă lingvistic; în plus, justițiar (adică prost, I know) devin doar cu cercopiteci care nu respectă legea, se dau șumahări fără a avea și calitățile necesare; pe cetățenii șoferi care respectă legea îi respect și protejez la rîndu-mi!
Comentariu beton!19
Avea taică-meu o vorbă pentru ăștia: „l-o fi sunat unu’ că-i nevastă-sa sub altu’ și aleargă să-i prindă”.
Comentariu beton!19
Când mergem in România, intram pe la Valea lui Mihai si, apoi, traversăm munții pe DN18. Acolo, limita de viteza este de 90 dar, la ce curbe sunt, e imposibil sa mergi cu 90 ca te răstorni naibii. Si, daca mai e si noapte…Ca nu toate curbele sunt semnalizate.
Am mai povestit pe aici cum, într-o noapte, pe la ora 2:00, s-a ținut Politia după noi vreo 20 km, sa vadă daca oprim complet si ne asiguram temeinic la traversarea cailor ferate care, la 2 metri in stânga si in dreapta șoselei, erau dezafectate. La modul ca erau pe ele buruieni cat casa. Si sunt vreo 6-7 treceri din astea. Bine, oricum nu le poți traversa cu 90 km/h, ca rupi mașina in cinspe.
Un avantaj pe drumul asta (marcat in proporție de 90% cu linie continua), nici măcar bizonii nu prea se înghesuie la depășiri si tăiat curbe.
A fost o emisiune la radio făcută de Lucian Mîndruță, în care era controversa asta legată de cei care merg foarte încet pe drumurile patriei, fără nici un motiv legată de mașină, doar de capacitatea cognitivă
Într-adevăr nu este nici o lege care să îi oblige să meargă mai rapid, dar din păcate un astfel de șofer în trafic, mai ales pe drumurile naționale cu o bandă pe sens devine un pericol major, chiar dacă tu nu încerci sa-l depășești neregulamentar există suficient de mulți babuini autohtoni, unii cu tiruri, alții cu mașini mai puternice care vor forța depășirea punându-i pe toți în pericol
Sunt convins că în țările cu apă caldă astfel de babuini nu există, și babuinii mioritici nu îndrăznesc să încalce legea acolo, iar când o încalcă auzi știri cu morți
Bosule, dincolo de Nădlac, am mers de zeci sau sute de ori în spatele unor mașini care mergeau prea încet. Prin Spania, Austria, Franța, am mers de zeci de ori și în spatele lor se făcea coloană. Nimeni, nu claxona, nimeni nu depășea, nimeni nu era nervos. Asta cu pericolul major pe care îl reprezintă mașinile care merg încet este exclusiv în patria schumaherilor, cunoscută sub numele de România.
Pai in cazul asta pericolul major nu e soferul care merge incet, ci babuinii care il depasesc neregulamentar, nu?
Comentariu beton!12
Este foarte frustrant sa ramai pieton pt ca ai depășit pe linie continuă un tractor care remorca un fel de rulota neînmatriculate.
Am mers în spatele lui vreo 15km.
În poza politiei aveam 35km/h în momentul depășirii, pe segment de drum cu 90.Mai menționez și ca tractoristul a continuat drumul nestingherit și a mai trebuit sa-l depășesc încă o data ,după ce am lăsat permisul și am primi ‘felicitarea’.
Cred că e frustrant, dar probabil știi că vina e la tine, da?
Frustrat mai mult pe tine pentru ca ai luat decizia in cel mai prost moment, cand era linie continua. Pe parcursul celor 15km nu a fost nicio portiune in care era permisa depasirea?
Si cand te gandesti ca Helsinki tocmai a facut un an fara accidente mortale in trafic. Deci la unii se poate.
Comentariu beton!26
Exact la asta mă gândeam. 30km/h limita de viteză în oraș. Și rămâi fără permis instantaneu dacă o depășești. Iată că se poate
Si aveau ca tinta finala 2030 🙂
Peste drum de casa exista o benzinarie. Drumul a fost, cu muuulti ani in urma, cu o banda pe sens. De niste ani, tot multi, are doua benzi pe sens si dubla linie continua. Zilnic, ori de cate ori sunt in gradina din fata casei, vad minim 2 masini ( automobil, dubita, TIR, autocar) care sa ignore dubla linie continua ca sa intre in benzinarie respectiv sa iasa (facand stanga) ignorand, in plus, si indicatorul de „obligatoriu dreapta”.
Stiti de cate ori vad Politie? Doar la accidente.
🤷♂️
Iuda e de ceva vreme pe internet, pe Youtube. La început când m-am împiedicat de el era cumva mai civilizat el însuși. M-am oprit din a-l mai urmări când devenise foarte agresiv în stilul lui de condus și când blama, tot așa, mersul încet pe drum ca fiind o lege încălcată. Țin minte că se luase de unii care mergeau pe autostradă cu 100 km/h pe banda 1, în loc să depășească liniștit pe banda 2. Iar eu sunt unul din cei care merg cu 100 km/h (mă rog, 110, dar nu merg la limita de viteză) pe banda 1. Pentru că nu mă grăbesc, pentru că nu am de ce să stau concentrat numai în a depăși și îmi consum și energia degeaba. Pe ceas, diferența de ETA este de 7 minute de la București la Pitești între 110 km/h și 140 km/h (la limita avertismentului).
Exact cum spui și tu, dacă întâi s-ar uita în oglindă, n-ar mai avea filmări de postat pe Youtube…
P.S. Dacă sunt pe aici oameni care vor întreba „și când depășești un TIR, ce faci?” răspunsul e simplu: depășesc cu 130 și apoi revin la 110-le meu în fața TIR-ului.
Comentariu beton!13
Practic, ești fix ceea ce schumacherii vor spune cu scârbă: un fraier. Plm, cum să mergi cu 110 pe autostradă, ești nebun, vrei să ajungi întreg acasă?
@Mihai, oho, de câte ori mi-am auzit-o și live… Cel mai bine mă simt cu 110 al meu când mă duc în Grecia: trece pe lângă mine câte un român care mă depășește, considerându-mă fraier. Peste alți 50 de km, iar mă depășește. Și noi în mașină ne întrebăm „băi, dar ăsta n-a mai depășit o dată?” Cred că se oprește din pricina oboselii, nu știu…
Comentariu beton!12
Iată
Din citatul tău din lege eu înţeleg aşa: dacă eşti într-o localitate pe un tronson unde nu este altă restricţie, legea îţi dă voie să mergi cu max 50. Dacă tu mergi cu mai puţin de 40 doar că aşa vrei şi încurci pe toată lumea, nu e contravenţie? Doar întreb.
Nu, nu e.
Mihai, am citit raspunsul tau, si as dori sa adaug ceva. Sunt de 25 de ani in Noua Zeelanda si in acest timp cred ca am vazut maximum 5 depasiri (dintre care vrei 3 le-am facut eu la inceput) pe soselele cu o banda pe sens. Se sta si dupa camioane lente, si dupa tractoare, ba uneori si dupa biciclisti acre merg cate doi alaturat (da, e voie, dar numai in anumite conditii). Si stii de ce? In codul rutier se specifica (cum) ca majoritatea accidentelor se intampla la depasiri si depasirile nu sunt recomandate decat in cazuri de urgenta maxima!!! Si nimeni nu depaseste. Dar in cod se mai specifica ceva : cel care merge incet si vede ca s-a facut coloana in spatele lui, are datoria sa traga pe stanga (asa-i aici) si sa lase sa treaca toata coloane. Parca-i vad pe romani stand dupa cate o caruta sau un tactor….
Comentariu beton!13
Iată. 🤷♂️
Mai era un „justițiar” care prindea pedofili sau abuzatori până a fost reclamat de parteneră pentru violență domestică 🥺 După ce am avut copii mi-am schimbat stilul de condus și așa am rămas setată, nici înainte nu făceam manevre periculoase sau cine știe ce mitocănii dar conduceam mai agresiv, important este să ajung la destinație într-o singură bucată 😁 n-am murit că am stat în spatele unui tir sau dube până când am putut depăși în siguranță și nici nu am câștigat prea mult timp. Drive safe, rămâne de bază. Duba aia probabil că avea limite de viteză în funcție de ce transporta iar gâgâlicea electrică așa cum spui și tu atâta poate și nu este ilegală. Știu pe cineva cu asemenea jucărie care face drumul București Viena și are dreptul să meargă pe autostradă. N-am văzut dacă nu cumva era limitare de viteză pe bucata aia de drum, eu am întâlnit zone în Dobrogea cu limitare chiar de 40 😁 așa că nu cred că toți mergeau încet doar ca să-l enerveze pe Iuda, și-apoi Iuda…
NZ Transport Agency Waka Kotahi
Sponsored
·
You must keep left unless you’re passing other people. It’s the law. Here’s some more detail, including about passing lanes:
• You must keep left no matter what type of road you’re on.
• On a single-lane road keep as far left of the centreline as you can.
• On a multi-lane road keep in the left-most lane unless you’re passing other people.
• You must move to the far left of the road and let people pass you if you’re travelling slowly and holding up people. In some cases that means you might have to pull over to let people pass you.
You don’t have to keep left if:
• you’re about to turn right
• you’re passing other people
• the lane to your left is full (for example in traffic) or unavailable to you (for example there are roadworks happening, or there’s an obstruction).
If you’re approaching a passing lane and there’s a queue of people behind you wanting to pass, keep left and let them pass. Don’t speed up to prevent people from passing you safely.
At all times:
• Tailgating is illegal. Regardless of if people in front of you are travelling slowly, there’s never an acceptable reason to tailgate.
• Exceeding the speed limit is illegal. You can’t exceed the speed limit in order to pass someone.
Keeping left is especially important in winter as visibility is reduced in bad weather such as rain, snow, or fog. On a single-lane road, keeping far left of the centreline reduces the risk of being in a head-on crash. On a multi-lane road, keeping left allows people to pass you on the right which is safer than you being passed on the left (where your blind spot is larger).
In bad weather, consider if conditions are safe enough for you to make a pass. Visibility is reduced in bad weather, roads may be slippery, and you should be adjusting your speed to suit the conditions.
When the weather is bad, always check our Facebook pages to see if state highways are affected before you travel. You can find more information in this post: https://www.facebook.com/nztransportagency/posts/pfbid07GjSQoKfEKyBRKen5CvPWfcEJb2RfVKDqeg2tRzmFkBKZY4HBkTKDg25ZyykgmMXl
Și eu merg repede, când pot, nu prea respect legea în sensul ăsta. Și pe mine mă scot din sărite cei care merg prea încet, dar știu ca e dreptul lor, ca fi-miu și-a luat carnetul de 3 luni și mi-am re-verificat cunoștințele odată cu el.
Dar agresivitatea asta, nervii ăștia care apar așa, brusc, cum te sui la volan, nu vreau să îi înțeleg, nici dacă ești dubitar sau taximetrist și ai de livrat chestii, nici dacă ai 500cp sub fund.
Pe dn merge și tir-ul și Nea Caisa între două sate și eventual mai trece si vaca, seara, spre casă. Dacă nu ai nervi pentru “conducerea cu obstacole” și te manifești în halul ăsta, eu zic ca mai bine stai acasă, fără carnet și apucă-te de alta meserie.
Si prietenii nu ma inteleg cand le spun ca mi-e teama sa conduc in afara Bucurestiului… „Cum, in Bucuresti este mult mai greu!”. Da, dar poti mentine un regim de viteza cu care te simti in siguranta. In afara localitatii, vad ca mi se confirma, oamenii „o calca” si nu inteleg alegerile celorlalti si nu inteleg nici presiunea pe care cineva o poate resimti cand i se „infige” cineva in fund (scuzati expresia). Inainte sa ies din oras la volan, cred ca o sa imi montez pe masina un panou cu afisaj electronic cu scuze si explicatii ca sa nu se mai simta ofensati cei ca dnul din filmare.
Salut,
eu trebuie sa recunosc ca în marea majoritate a cazurilor nu am răbdare, dar aștept sa pot depasii in siguranta, clar nu depasesc in curba sau linie continua, nu de alta dar activitatea mea zilnică la serviciu depinde de existența unui permis de conducere. Muncesc la acest aspect. Ce nu înțeleg eu este logica celor care merg cu 70 km/h atat în afara localitatii unde limita este 90 km/h cat si in localitate, așa constant indiferent ca e limita de 40 km/h că e localitate cu 50 km/h sau ești în afară cu limita 90km/h. Mașinile nu par sa fie cu probleme, dacă nu ești sigur pe tine și consideri ca aia e viteza pentru a fi în siguranță atunci de ce în localitate se merge tot cu 70 km/h? De ce nu tin cont de eventualele limite de viteze?
Sper ca cineva sa îmi poata da o explicatie logica.
PS: am mers și eu pe autostrada cu 120 km/h din motive de consum și nu am avut nici o problema.
Să pot depăși. Cu un i.
Un noroc devine și să supraviețuiești pe trotuar sau în parc, după ultimele isprăvi pe care le-am văzut pe la TV.
Să fii pe șosea deja se cheamă sport extrem!
Am văzut și eu filmarea acum câteva zile. Un amănunt: Când ăsta prinde din urmă cele două mașini, semnalizarea rutieră tocmai indică o limită de 50 de km/h. Senzația mea e că oamenii ăia tocmai încetiniseră și respectau viteza legală pe porțiunea aia de de drum, deci cu atât mai jegoasă e reacția lui Iuda ăla.
Apropo, ai văzut cum s-au cumințit românii noștri pe drumurile din Bulgaria de când s-au pus vecinii noștri pe treabă?
Nu știu care e faza cu Bulgaria. Ce treabă?
Circulația pe banda de urgență de pe autostrăzi – 1000 lv și 3 luni permisul suspendat (la prima abatere, că pentru a doua se dublează), indiferent dacă ești localnic sau turist. Folosesc camerele pe care le utilizau pentru verificarea vignietei. Au introdus limitarea de viteză la 30km/h în zonele dens populate. Trecerea pe roșu – 150 lv, neoprirea la trecere de pietoni – la fel. Mai sunt…e lege nouă, acum, în iulie, din ce știu eu
@MV, știu ca bulgarii au inasprit legile, au băgat amenzi mai mari pentru mai multe contravenții, dar nu mai stiu detalii, sigur găsești online diverse articole ☺️ Eu oricum merg cât pot de legal în afara tarii de frica amenzilor, iar la noi cât de cât decent, nu tocmai legal dar nici cu 150 în localitate 😆 Iar Iuda asta deja e nebun delegat 🤭 II pot înțelege frustrarea și limbajul, dar nu și faptul ca publică asemenea porcarii. Ar trebui sa le tina pt el sau sa mai cenzurez câte ceva.
Nu cred ca cei depășiți aveau cu mult sub 50 km/h care era limita acolo. Plus ca e posibil sa fie si zona periculoasa fiind acele limitatoare de viteza. Ar trebui ca viteazul sa rămână fără permis măcar un an.
Ieri am vazut un scurt video cu maestrul Cheloo, conducand ca ultimul retardat, cu ++100 la un moment dat, pe o strada relativ ingusta.
https://www.youtube.com/watch?v=fxsWwyC1wn4
Incredibil ca maimute avem in trafic.
Nici eu nu merg incet, ba chiar o calc ca sa zic asa, dar niciodata nu tai linia continua si mai ales nu aleg sa injur tot pe cei care merg regulamentar. Era si un semn de incepator acolo, dar pentru vitezomanul Gica era prea neimportant. Eu altceva nu pot intelege, cum poti urca pe net asemenea video cu sunetul aferent, nu te uiti in oglinda? Iti place ce vezi? Ma adresez in special celor care se simt foarte justitiari, ca cel de fata. Ceilalti sa respecte, sa faca, sa se dea la o parte…el (generic) mai la toamna. Eu am o mare problema si cand injura al meu, ii spun cum se vede din partea celui care tocmai a gresit, din punctul lui de vedere si ii aduc aminte ca si el a gresit iar altcineva nu a facut spume.
Mihai, e plin de politie pe strazi in Bg, am fost ieri la o plimbare pana la Varna, am iesit pe la Negru Voda si m-am intors pe Vama Veche, cu mici exceptii se circula regulamentar, acele mici exceptii au fost doi daci liberi si un dac ,,neliber,, din Bg😂
Încă o dovadă că examenul psihologic, la obținerea permisului de conducere, este o glumă. Dacă ar fi fost pe bune, acest personaj, cu probleme de gestionare a furiei, nu ar fi trecut în veci!
Aseară, ora 22.50( aproximativ) ce se deplasa pe autostrada Ploiesti-Bucuresti FARA nimic de semnalizare???
Un biciclist in morții lui, că la am văzut în ultimul moment.
O
În cazul de față, cu viteza respectivă și cu vizibilitatea respectivă, recunosc că aș fi făcut la fel. Evit în 99% din cazuri să depășesc pe linie continuă, iar singura lege pe care o încalc constant cu bună știință este cea legată de limita de viteză. Nu merg cu 100 în localități, dar nici cu 50 nu pot.
Ne și explici de ce ai fi făcut la fel?
Vezi comentariul meu mai jos. Ce faci daca, in localitate, iti apare ceva in fata? Si tu ai peste 50? Poti trai tot restu vietii stiind ca ai omorat vaca, gaina, pisica? Sau mai rau, un copil?
La noi sotul conduce. Pe el nu il deranjeaza cei care merg incet. Merge in spatele lor pana poate sa depaseasca regulamentar. Am mers si o ora in spatele unei masini. Adica totusi, ce atata graba? Pentru cateva minute? Daca soferul din fata se simte in siguranta la o viteza de 50-60 km/h pe un drum de 90km/h? In primul lui an de sofer mergea pe Autostrada cu 80-90km/h si pe drumurile nationale cu maxim 70km/h. Ca sa nu mai spun ca nu a efectuat nicio depasire.
In schimb nu e atat de intelegator cu cei care conduc agresiv, adica in sensul ca se apropie de tine ca sa te forteze sa mergi mai repede pentru ca el nu poate sa depaseasca. Dar sunt destui care forteaza si de multe ori stau cu inima cat un purice pana il vad pe ala din fata ca intra la loc pe banda pentru ca stiu ca stiu ca putem sa fim si noi victime din cauza unui „jmeker” ca asta.
Nu zic ca e perfect pentru ca uneori ii mai cade piciorul insa are alarma care il face sa revina ,dar in niciun caz nu depaseste pe lina continua sau in curba.
Acum o saptamana am facut un drum pe soselele patriei. 100km autostrada parfum si dupa, 3h prin sate. 50kmh, sat dupa sat cu 100m intre ele, am facut cu nervii si nici macar n-am condus eu. Prietenii nostri ne-au zis ca suntem noi fraieri ca n-avem waze ca sa ne zica unde-s radarele, sa putem merge tare prin sate, cu 90kmh. M-am aprins instant! Waze iti spune si cand trece o baba, cand sare un copil dintr-o curte, un magar, o caruta? Si daca-i omor cu ce ma ajuta waze? La 50kmh poate mai apuc sa-i evit da’ la 90kmh nici o sansa oricat de schumaher esti. Raspuns: nuu ca nu mai e ca pe vremuri, oamenii se feresc, au grija. Imi crapa capu, oameni inteligenti, pe care-i credeam normali la cap imi zic ca 90kmh prin sat e ok daca nu e radar?
Ma rog sa vina zilele in care fiecare sat sa aiba 3 camere fixe de radar si amenzile sa vina prin posta ca-n tarile cu apa calda. Si banii sa se adune la bugetul local, sa se scalde primaru in sampanie.
Fiindca singurele actiuni preventive ale Politiei Romane sunt filtrele pentru detectarea consumului de alcool si substante interzise sau panda vitezomanilor. In loc sa ii scoata la pensie la 45 de ani, sa ii puna in fata monitoarelor si sa inceapa sa dea amenzi pentru circulatia pe culoarul destinat autobuzelor, pentru blocarea intersectiei, pentru aruncarea gunoiului pe fereastra masinii, pentru neacordare de prioritate, trecere pe rosu sau galben, depasirea coloanei la semafor, conducere agresiva, nesemnalizarea schimbarii directiei sau a benzii, pentru ca “pilotii” stiu ca au sanse enorme sa nu fie sanctionati. De aceea se intampla.
Eu daca am masini in spatele meu si liber in fata trag in primul refugiu si ii las sa treaca. Nu are sens sa ii enervez pentru 10 secunde din timpul meu. Nu merg nici prea tare dar nici incet insa totdeauna sunt cavaleri care vor sa bata recordul de viteza pe sosea.
Zilele trecute am mers pe DN1a in spatele unei soferite care nu putea mai mult de 40-45kmh. Cu ea ma mai descurcam ca era peisaj frumos dar aveam in spate un tir al carui sofer dadea semne ca cedeaza nervos. Cand am reusit sa depasesc soferita lenta a fortat si tirul depasirea apoi s-a postat in spatele meu cu viteza maxima pe care putea sa o prinda. La primul refugiu am tras pe dreapta 5 secunde si apoi m-am bucurat de drum. Din spate nu mai venea nimeni :)) iar in fata tirul imi deschidea calea. Parca era drumul meu primit cadou de la mama de ziua mea.
Am fost iarna intr-o mașină care mergea cu 70 km/h printr-un sat. Șoseaua curată, fara gheață sau umezeală, dar pe margini era mormane de zăpadă, sa tot fi avut 1 metru. La o intersecție apare in fața noastră o saniuta cu doi copii. Tipul de la volan a avut preznta de spirit să tragă spre dreapta și a înfipt botul mașinii in mormanul de zăpadă. Anul trecut m-am intalnit cu el „Știi că de atunci n-am mai depășit viteza legală prin sate nici macar noaptea”