Teoretic, EUROCHARGE nu este un test drive care compară mașinile electrice între ele. Teoretic, zic, pentru că în realitate, mintea umană nu funcționează așa. Sau cel puțin mintea mea nu funcționează așa și nu am cum să nu constat, mai ales că i-a venit rândul să o conduc ultima, că există Porsche și… ceilalți.
Este vizibil din orice parte te-ai uita, de oriunde, inclusiv din stratosferă, că Porsche Taycan este cea mai frumoasă și cea mai performantă mașină din acest tur. Și când zic performantă, mă refer inclusiv la faptul că este mașina cu cea mai mare autonomie dintre toate pe care le-am testat.
Mă refer la cifre reale, cifre pe care le-am obținut noi aici, în tur, când mașina a fost pusă la încercare pe orice formă de relief posibilă și pe orice fel de drum. De la drumuri naționale la autostrăzi, de la pante la rampe, s-a rulat în orice fel de condiții, iar ultimele trei zile au fost exclusiv pe autostrăzi, adică acolo unde le este cel mai greu electricelor.
Nimic, absolut nimic nu l-a împiedicat pe Porsche Taycan să obțină peste 450 de kilometri de autonomie. Hai să vă dau cele mai reprezentative exemple, adică autonomia din zilele în care am mers cel mai mult pe autostrăzi, respectiv de la Valladolid la Dijon și de la Dijon la Salzburg.
În prima, după 1.293 kilometri a avut autonomie reală de 482,60 kilometri (vedeți aici) și în a doua, după 873 kilometri parcurși, a avut o autonomie reală de 453,30 kilometri (iată aici).
Autonomia reală, da? Adică exact situația din teren, în condițiile în care sper că vă imaginați că niciunul dintre noi nu a condus la consum, pe banda de tiruri. Când ești la volanul unui Taycan nu poți să conduci la consum decât dacă stă unul pe bancheta din spate și-ți ține o armă pe ceafă.
Când n-am mers doar pe autostrăzi, Taycanul n-a avut nicio problemă să ajungă și la 557 kilometri autonomie reală (vezi aici).
În plus, mașina știe să tragă mult curent și foarte rapid din stațiile de mare putere, trage inclusiv cu 300 kW. Asta înseamnă că nu stai niciodată mai mult de 15 – 20 de minute s-o încarci de la 10% la 80%.
La toate astea se adaugă 435 de cai putere și un cuplu de 420 Nm. Adică ești în permanență la volanului unui generator de adrenalină. Ce-ar mai putea fi spus? Absolut nimic.
A, ba nu, ar mai fi ceva. M-a ferit Bărbosul Suprem, în imensa lui înțelepciune, să am banii să-mi pot cumpăra vreodată așa ceva. Mașina testată de noi în tur costă 141.514 euro. Sau prin Leasing Operațional Autonom Business Green: 2.355 euro / lună.
Pentru că altfel, prieteni, dacă aș avea Taycanul în fața casei, probabil că n-aș mai face nimic altceva în afară de a-mi inventa drumuri cu ea.
Atât pentru azi. Diseară dorm acasă.
Toată această aventură nu ar fi fost posibilă fără partenerii EUROCHARGE by Schaeffler:
➡️ Schaeffler este partenerul principal al proiectului. Unul dintre cei mai mari producători de componente auto din lume, a făcut primul pas în România în 2002, deschizând o unitate de producție în Cristian, Brașov, specializată inițial pe rulmenți. De-a lungul anilor, compania germană s-a extins semnificativ, inaugurând un centru de inginerie, o școală profesională în sistem dual și un centru de cercetare și dezvoltare. Activitatea sa actuală se desfășoară în trei domenii principale: tehnologii Automotive, Automotive Aftermarket și Bearings & Industrial Solutions. Recent, Schaeffler a achiziționat aproape 90% din acțiunile Vitesco Technologies, cu o fuziune așteptată în curând.
➡️ Autonom este Green Partner al turului. Compania cu capital 100% românesc are în portofoliu o mulțime de servicii, iar unul dintre cele mai importante este leasingul operațional, adică o închiriere pe termen lung .E ca un abonament pe care îl plătești lunar ca să folosești mașina. Vă voi lăsa pe blog care este rata, prin leasing operational, pentru fiecare mașină din EUROCHARGE, pe măsură ce le voi testa.
➡️ De încărcatul mașinilor se va ocupa Renovatio e-charge, în România. Iar odată trecută frontiera, noua rețea OMV eMotion (care funcționează și pe teritoriul României). Altfel spus, vom ajunge în Portugalia cu doar două conturi în două aplicații de încărcare.
➡️ Michelin nu mai are nevoie de nicio prezentare. Francezii fac anvelope de mai bine de 100 de ani, iar EUROCHARGE va trece și prin Clermont-Ferrand, locul în care se află sediul central. Personal, abia aștept să văd fabrica. Până atunci, mai spun atât: Michelin a dezvoltat anvelope cu o rezistență redusă la înaintare menite să îmbunătățească autonomia și consumul. Iar treaba asta e valabilă atât la electrice, cât și la termice, hibride și hibride plug-in.
➡️ MOON se ocupă cu dezvoltarea soluțiilor de încărcare pentru mașini electrice. În portofoliul companiei se află stații de încărcare rapidă (chiar și de 400 kW), soluții pentru birou sau acasă (stații AC), dar și proiecte care vizează panourile fotovoltaice.
➡️ Server Config, partener tehnic de tradiție al evenimentelor Autocritica. Oferă laptopuri ultraperformante cu ajutorul cărora echipa de jurnaliști, fotografi și videografi ai EUROCHARGE vă va aduce pe ecrane acest eveniment. Produsele lor refurbished sunt dedicate profesioniștilor care au nevoie de putere mare de operare.
Măi, fără a fi nu știu ce expert, doar te uiți la ea și știi ca este o mașină foarte scumpă! Mă bucur foarte tare pentru tine că ai avut șansa să o conduci! Cred că a fost o experiență rară, asta ca să nu zic unică, pentru că ție ți se tot ivesc șanse din astea 😀!
Comentariu beton!12
@Vic, nus daca ma inșel dat nu cred ca este porsche cu preț de pornire sub 6 cifre, adica sa fie cateva zeci de mii de euro doar prețul de pornire
@keepcalm Macan pornește de la 83000
Macan e Porsche doar cu numele.
Și, coborând printre noi, muritorii, ai văzut meciul de aseară?
Normal. L-am văzut și pe cel cu Cipru. Am văzut și Steaua. 💪
E porsche, iar ca orice brand care cere bani trebuie sa si mai aiba ceva pe langa pretul dat pe brand.
Nici nu m-aș fi așteptat la altceva din turul ăsta.
păi să nu-l crezi pe Guy Ritchie, care și-a făcut limuzină dintr-un sprinter, la juma’ de preț și cu dotări de living room?
unupatru unucinci unupatru!
nu sunați, aduceți…
PS nici nu știu dacă te invidiez!? să conduc așa ceva și să mă întorc la iveco…
De-aia mi-am luat io Australu’. 🤭
De aia îl întreb și eu de fotbal. Psihologic. Să-i fie trecerea lină. Mai o gramatică, mai o mâncărică, o alergare-n parc…d-astea cotidiene.
bre, cică s-a făcut o pastilă în State, o iei în loc de sport!!!?
Ce-i frumos si lui Dumnezeu ii place. Nici eu nu am bani de asa ceva. Mult peste buget.
Mămamaiemă, să zic să nu zic, să-ți ajute hazardul să ai mai mult decât prețul Taycanului ăsta și să ai drumuri câte vrei tu. Faină mașină! Sper că ești bine, că poze cu d’ale gurii n-am mai văzut de când te-ai apucat de ocolitul sălii de mese.
N-ai văzut pentru că nu te uiți și pe Facebook.
@MV, mai slab cu FB în ultima perioadă, mea culpa
Există fani, maniaci și nebuni.Eu cu 4 mașini electrice cred că am depășit nivelurile astea.
Ce știu sigur e ca niciodată nu o sa mai cumpăr vreo afumatoare pe 4 roți
0
Cred ca muream si inviam de 10 ori de bucuria de a conduce asa ceva ca apoi sa mă întorc la bătrânul meu Ford. Ma bucur ca ai avut ocazia sa te dai cu aceasta bijuterie ca de cumparat nu putem în viața asta.
sincer, eu, fiind aproape deloc pasionata de masini, nu prea m-a tentat turul acesta. M-am uitat pe articole asteptand partea turistica, ceea ce nu a venit. Probabil ai condus mult mai mult ca in alte tururi, ai fost mult mai obosit, si nu ai avut timp sa postezi decat de un filmulet din drona si impresiile despre zapada din Austria, in afara de impresiile despre masini.
Astept povestile despre drum, traseu, hotelute, orasele!
Turul cu mașini electrice nu prea este despre turism, ci despre mașini.
Cel din primăvară e și despre turism și despre experiențe.
Prin urmare, nu prea o să urmeze nicio parte turistică, pentru că nu prea a existat.
Când io zic că lumea nu mă crede că aici sunt la muncă, toți au impresia că e o distracție în tururile astea… 🤷♂️
Nenea Mișu, eu când am plecat În Germania acum vreun sfert de secol mi s-a zis: ai grijă, că vei avea două șocuri: unul când ajungi acolo și altul când te-ntorci. Grijă mare, boss.
Nu-mi vine sa cred! Cum de nu v-au intocmit organizatorii turul astfel incât sa treceti si pe la Mondial de l’Auto care se desfasoara in acest moment la Paris?
deja cam de la anu tre sa ma apuc sa cumpar si io electrocasnica. De ce de la anu?
1. tre sa vand intai skoda. Asta se face mai repede, ca sa zic asa
2. tre sa primim aprobarea, in cartier, sa ne punem prize in parcare
3. astept sa vad ce e cu Yu nou. Asta inseamna ori ca il iau pe ala ori ca sper ca Yu actual sa scada macar vreo niste mii de epuroi
Dar testele mele (doar pe polestar si tesla Y) mi-au placut. In plus, toti cei care se plang de electrice is aia de nu le au. Ceea ce e cam ciudat
Io zic sa intri pe forum la Porsche electric sa te minunezi. Nu vreau să îți stric surpriza
@Cucurigu: lasă-l dom’le să-și facă damblaua. 🤭
Or fi bune că nu prea am văzut pe strada ? ;).
E de la o poștă o mașină pentru high-class, mă bucur pentru tine că ai avut această frumoasă experiență…nu știu prețurile,dar se vede că e mai valoroasă decât o casă normală,medie.👍
e simpatica dar nu as da un Austral pe ea 😀
Eu ma intreb de ce se devalorizeaza atat de tare. Ma tot uit la ele si observ Taycanuri 2022 cu 15-20k km la 60-70k… ma mananca 😂
Vezi că ăsta testat de mine este Extended Range. Alea din 2022 nu au autonomia asta.