Teoretic, EUROCHARGE nu este un test drive care compară mașinile electrice între ele. Teoretic, zic, pentru că în realitate, mintea umană nu funcționează așa. Sau cel puțin mintea mea nu funcționează așa și nu am cum să nu constat, mai ales că i-a venit rândul să o conduc ultima, că există Porsche și… ceilalți.

Este vizibil din orice parte te-ai uita, de oriunde, inclusiv din stratosferă, că Porsche Taycan este cea mai frumoasă și cea mai performantă mașină din acest tur. Și când zic performantă, mă refer inclusiv la faptul că este mașina cu cea mai mare autonomie dintre toate pe care le-am testat.

Mă refer la cifre reale, cifre pe care le-am obținut noi aici, în tur, când mașina a fost pusă la încercare pe orice formă de relief posibilă și pe orice fel de drum. De la drumuri naționale la autostrăzi, de la pante la rampe, s-a rulat în orice fel de condiții, iar ultimele trei zile au fost exclusiv pe autostrăzi, adică acolo unde le este cel mai greu electricelor.

Nimic, absolut nimic nu l-a împiedicat pe Porsche Taycan să obțină peste 450 de kilometri de autonomie. Hai să vă dau cele mai reprezentative exemple, adică autonomia din zilele în care am mers cel mai mult pe autostrăzi, respectiv de la Valladolid la Dijon și de la Dijon la Salzburg.

În prima, după 1.293 kilometri a avut autonomie reală de 482,60 kilometri (vedeți aici) și în a doua, după 873 kilometri parcurși, a avut o autonomie reală de 453,30 kilometri (iată aici).

Autonomia reală, da? Adică exact situația din teren, în condițiile în care sper că vă imaginați că niciunul dintre noi nu a condus la consum, pe banda de tiruri. Când ești la volanul unui Taycan nu poți să conduci la consum decât dacă stă unul pe bancheta din spate și-ți ține o armă pe ceafă.

Când n-am mers doar pe autostrăzi, Taycanul n-a avut nicio problemă să ajungă și la 557 kilometri autonomie reală (vezi aici).

În plus, mașina știe să tragă mult curent și foarte rapid din stațiile de mare putere, trage inclusiv cu 300 kW. Asta înseamnă că nu stai niciodată mai mult de 15 – 20 de minute s-o încarci de la 10% la 80%.

La toate astea se adaugă 435 de cai putere și un cuplu de 420 Nm. Adică ești în permanență la volanului unui generator de adrenalină. Ce-ar mai putea fi spus? Absolut nimic.

A, ba nu, ar mai fi ceva. M-a ferit Bărbosul Suprem, în imensa lui înțelepciune, să am banii să-mi pot cumpăra vreodată așa ceva. Mașina testată de noi în tur costă 141.514 euro. Sau prin Leasing Operațional Autonom Business Green: 2.355 euro / lună.

Pentru că altfel, prieteni, dacă aș avea Taycanul în fața casei, probabil că n-aș mai face nimic altceva în afară de a-mi inventa drumuri cu ea.

Atât pentru azi. Diseară dorm acasă.

Toată această aventură nu ar fi fost posibilă fără partenerii EUROCHARGE by Schaeffler:

➡️ Schaeffler este partenerul principal al proiectului. Unul dintre cei mai mari producători de componente auto din lume, a făcut primul pas în România în 2002, deschizând o unitate de producție în Cristian, Brașov, specializată inițial pe rulmenți. De-a lungul anilor, compania germană s-a extins semnificativ, inaugurând un centru de inginerie, o școală profesională în sistem dual și un centru de cercetare și dezvoltare. Activitatea sa actuală se desfășoară în trei domenii principale: tehnologii Automotive, Automotive Aftermarket și Bearings & Industrial Solutions. Recent, Schaeffler a achiziționat aproape 90% din acțiunile Vitesco Technologies, cu o fuziune așteptată în curând.

➡️ Autonom este Green Partner al turului. Compania cu capital 100% românesc are în portofoliu o mulțime de servicii, iar unul dintre cele mai importante este leasingul operațional, adică o închiriere pe termen lung .E ca un abonament pe care îl plătești lunar ca să folosești mașina. Vă voi lăsa pe blog care este rata, prin leasing operational, pentru fiecare mașină din EUROCHARGE, pe măsură ce le voi testa.

➡️ De încărcatul mașinilor se va ocupa Renovatio e-charge, în România. Iar odată trecută frontiera, noua rețea OMV eMotion (care funcționează și pe teritoriul României). Altfel spus, vom ajunge în Portugalia cu doar două conturi în două aplicații de încărcare.

➡️ Michelin nu mai are nevoie de nicio prezentare. Francezii fac anvelope de mai bine de 100 de ani, iar EUROCHARGE va trece și prin Clermont-Ferrand, locul în care se află sediul central. Personal, abia aștept să văd fabrica. Până atunci, mai spun atât: Michelin a dezvoltat anvelope cu o rezistență redusă la înaintare menite să îmbunătățească autonomia și consumul. Iar treaba asta e valabilă atât la electrice, cât și la termice, hibride și hibride plug-in.

➡️ MOON se ocupă cu dezvoltarea soluțiilor de încărcare pentru mașini electrice. În portofoliul companiei se află stații de încărcare rapidă (chiar și de 400 kW), soluții pentru birou sau acasă (stații AC), dar și proiecte care vizează panourile fotovoltaice.

➡️ Server Config, partener tehnic de tradiție al evenimentelor Autocritica. Oferă laptopuri ultraperformante cu ajutorul cărora echipa de jurnaliști, fotografi și videografi ai EUROCHARGE vă va aduce pe ecrane acest eveniment. Produsele lor refurbished sunt dedicate profesioniștilor care au nevoie de putere mare de operare.