Audi Q6 e-tron este dovada clară, dacă mai era nevoie de una, că unii dintre cei mai bogați oameni sunt contabilii. Pentru că doar ei pot fi publicul țintă al unei mașini care reușește să fie plictisitoare, deși ăsta ar fi trebuit să fie ultimul lucru care să i se întâmple.
Trebuie să cauți multă vreme și cu mare atenție printre toate mărcile auto ca să găsești vreuna ale cărei mașini să fie în culori mai insipide decât ale SUV-urilor Audi. Nici dacă era proiectantul daltonist nu le ieșea atât de bine să fabrice mașini care să te facă să caști când le vezi.
Mă refer la SUV-urile mari, de genul Q6 e-tron, că la cele mici parcă-parcă se mai rupe monotonia asta cromatică, mai apar și alte culori. Și pe bună dreptate, că trebuie să aibă și nevestele de contabili cu ce sa ajungă la mall sau să ia copiii de la școală.
Dar la cele mari, e jale, fix cum v-am zis. Din negru și câteva nuanțe de gri, nu reușesc să iasă proiectanții de la fabrica din Ingolstadt. Or dacă nici astea nu sunt culorile în care-și cumpără un contabil mașina, nu știu care mai sunt. Nfine.
Altfel, Audi Q6 e-tron se comportă și face lucruri exact cum te-ai aștepta de la o mașină de peste 100.000 de euro. Mai precis: 104.655 euro, cât e prețul mașinii pe care o avem în EUROCHARGE. Sau prin leasing operațional Autonom Business Green: 1.141 euro / lună.
E înțesată de tehnologie de vârf, iar materialele folosite sunt de cea mai bună calitate. E suficient să atingi cu mâna oriunde prin interior și te-ai prins imediat că plasticul ieftin n-are ce să caute într-o mașină care costă cât trei garsoniere în Rădăuți.
Are două motoare, unul la puntea față și unul la puntea spate care produc împreună nu mai puțin de 388 de cai putere și un cuplu maxim de 580 Nm. Dintre mașinile din EUROCHARGE doar Porsche Taycan este mai fâșneață și are performanțe mai bune, dar nu cu mult, să știți. Nimic de zis, pe partea asta Q6-le chiar își merită fiecare bănuț.
Totuși, dacă vreodată aș avea 100.000 de euro de dat pe o mașină (presupunând că între timp m-am reprofilat contabil), în niciun caz nu mi-aș lua-o pe asta cu două motoare. Calculul e simplu, cea pe care o avem noi în tur are două motoare, o baterie de 95 kWh și reușește liniștită o autonomie de peste 400 de kilometri.
Ceea ce înseamnă că dacă renunț la un motor, autonomia va crește simțitor. Da, n-o să mai plece mașina atât de rapid de pe loc, dar să știți că noi contabilii suntem mai conservatori așa, ne simțim mai rebeli doar în zilele cu închidere de lună.
Pe scurt, că m-am lungit. Mi-a plăcut mașina, dar nu-mi plac absolut deloc culorile în care vine. Zici că-i doare sufletul pe designerii din Ingolstadt să încerce un verde smarald sau un grena sidefat.
Ah, ba nu, mint, mai e ceva ce nu-mi place: la banii ăștia putea să vină și ea cu niște scaune cu susținere laterală, ca să nu te mai simți în viraje ca într-un montagne rousse.
Și încă ceva, poate n-ar fi rău să meargă cu mașinile lor și oamenii care le proiectează. Dar nu așa oricum, să meargă noaptea, pe ploaie ca-n iad, și să aibă nevoie să apese pe unul dintre cele 483 de butoane plasate pe mânerul portierei, buton pe care nu reușești să-l găsești pe pipăite.
Poate așa își dau și ei seama că nu e cea mai fericită treabă să fii nevoit să-ți iei privirea de la drum noaptea, pe ploaie, ca să găsești un buton. Nu ca ziua, pe soare, ar fi.
Gata, atât pentru azi.
P.S. Mă bag să văd cât mai costă un curs de reconversie profesională pentru contabilitate primară.
Toată această aventură nu ar fi posibilă fără partenerii EUROCHARGE by Schaeffler:
➡️ Schaeffler este partenerul principal al proiectului. Unul dintre cei mai mari producători de componente auto din lume, a făcut primul pas în România în 2002, deschizând o unitate de producție în Cristian, Brașov, specializată inițial pe rulmenți. De-a lungul anilor, compania germană s-a extins semnificativ, inaugurând un centru de inginerie, o școală profesională în sistem dual și un centru de cercetare și dezvoltare. Activitatea sa actuală se desfășoară în trei domenii principale: tehnologii Automotive, Automotive Aftermarket și Bearings & Industrial Solutions. Recent, Schaeffler a achiziționat aproape 90% din acțiunile Vitesco Technologies, cu o fuziune așteptată în curând.
➡️ Autonom este Green Partner al turului. Compania cu capital 100% românesc are în portofoliu o mulțime de servicii, iar unul dintre cele mai importante este leasingul operațional, adică o închiriere pe termen lung .E ca un abonament pe care îl plătești lunar ca să folosești mașina. Vă voi lăsa pe blog care este rata, prin leasing operational, pentru fiecare mașină din EUROCHARGE, pe măsură ce le voi testa.
➡️ De încărcatul mașinilor se va ocupa Renovatio e-charge, în România. Iar odată trecută frontiera, noua rețea OMV eMotion (care funcționează și pe teritoriul României). Altfel spus, vom ajunge în Portugalia cu doar două conturi în două aplicații de încărcare.
➡️ Michelin nu mai are nevoie de nicio prezentare. Francezii fac anvelope de mai bine de 100 de ani, iar EUROCHARGE va trece și prin Clermont-Ferrand, locul în care se află sediul central. Personal, abia aștept să văd fabrica. Până atunci, mai spun atât: Michelin a dezvoltat anvelope cu o rezistență redusă la înaintare menite să îmbunătățească autonomia și consumul. Iar treaba asta e valabilă atât la electrice, cât și la termice, hibride și hibride plug-in.
➡️ MOON se ocupă cu dezvoltarea soluțiilor de încărcare pentru mașini electrice. În portofoliul companiei se află stații de încărcare rapidă (chiar și de 400 kW), soluții pentru birou sau acasă (stații AC), dar și proiecte care vizează panourile fotovoltaice.
➡️ Server Config, partener tehnic de tradiție al evenimentelor Autocritica. Oferă laptopuri ultraperformante cu ajutorul cărora echipa de jurnaliști, fotografi și videografi ai EUROCHARGE vă va aduce pe ecrane acest eveniment. Produsele lor refurbished sunt dedicate profesioniștilor care au nevoie de putere mare de operare.
Pe mine să mă pontezi cu normă întreagă, de dimineață sunt aici.
Comentariu beton!14
😁
Io am diploma de contabilitate primară,pe mine mă pontezi dublu 😁😁😁 bună,rea,mi-ar ajunge o mașină de-aia pentru 5 , că atâția suntem în casă..bani de întreținerea ei să fie.Culoarea e fix pentru mine, ține la tăvăleală,cum se spune în popor,am și pantofi și geantă asortate 😁
Comentariu beton!22
Mai degrabă pare mașină de aitiști sau și de contabili dar câți contabili se ocupă de banii clanurilor de mafihoti.
ecce homo! că dacă ești contabil simplu, tre’ să muncești vreo 25-30 de ore pe zi ca să-ți permiți mașina aia și ar fi inutil, nemaiavînd timp s-o conduci…
Comentariu beton!19
Păi Audi e condusă de contabili, din păcate. Firma, adică. Ultimii ingineri, oameni pasionați de mașini, au fost puși pe linie moartă după ce puseseră un motor V10 de pe Lamborghini pe S8 și puseseră un V12 diesel pe un Q7. Dup-aia s-a dus Audi pe penis. La propriu.
Din pacate asta e valabil si pentru celelalte firme producatoare de masini. Au ajuns contabilii si cei de la marketing sa ia deciziile de proiectare si design.
La Mercedes asta s-a intamplat in anii 1990 incepand cu S-Klasse, la BMW mai tarziu iar la majoritatea producatorilor a devenit regula dupa 2008.
Cand se pun pe masini de peste 1500kg motoare turbo in 3 cilindri de 1.0 l capacitate si le mai pui si galerii de plastic la admisie si evacuare la ce te poti astepta dpdv al fiabilitatii si performantei ?
Toata lumea e cu ecologia si curentul „verde” insa o masina de 2 tone la drum lung polueaza mult mai mult cu un benzinar de 1l si trei cilindri decat cu un diesel de 3l si 6 cilindri. Plus ca durata de viata e incomparabil mai mica pentru motorul mic ceea ce duce la casarea intregii masini.
Ideea e ca fiecare tip de motorizare (electric, benzina, diesel) are plaja lui optima de utilizare. In plus, sunt multi cei ca JT care conduc masina de placere, pentru senzatia pe care o au, nu doar pentru a ajunge de la A la B.
Mi se pare mie, sau descrierea ta sună a „sunt acri strugurii”?
Ah, da, că în rest îmi permit toate mașinile din turul ăsta.
🤣🤣🤣
Sunt și contabilă, dar nu la asemenea nivel din păcate 🤭 d’aia m-am reprofilat și mie îmi plac mașinile colorate.
Și când toate AJOFM-urile din țară vor fi asaltate de cereri de reconversie, vom striga cu toții în cor – Vasilescu ne-a zis că-contabil fiind, Audi vom fi conducând.
Yep, culorile mă omoară. Sunt sătul de nuanțe de gri, alb și negru. A mea e roșie (Ruby Red, conform catalogului).
Alb – poliție, negru – funeralii. Atât. Gri, doar la sweatpants.
The accountants from Radauti dislike this!
Comentariu beton!26
:)))))))))))))
Cred ca Audi ar trebui sa puna anunt de angajari pentru un colorist priceput. Acum nu stiu ca nu ma pricep la angajari. Coloristul trebuie sa aiba studii de contabilitate 😁🤔?
Fara vreo urma de ironie, sunt curios ce buton e ala pe care-l cautai pe maner.
De aprins farurile în regim normal, nu auto. Aveam nevoie pentru poze.
Las-o încolo di troacă bre, mai ghini zî pi undi-s crăpăturili așelea din caldarâm? Că n-ăți fi ajuns în șpațiul ex-sovietic… :)))
Brusc, visul meu e să ma fac contabil pentru a avea banii ăștia.
Oh, wait! Sunt contabil de 25 de ani și încă aștept banii ăștia pentru a-mi schimba mașina produsă in 2010 😉
Comentariu beton!11
offtopic: nimeni in Romania nu zice montagne rousse, ci rollercoaster.
Eu intai de montagne russe am aflat. Apoi rollercoaster.
I feel you. Dar Io tot mi as lua un q7 e-tron. Singurul lucru care mă împiedică e faptul că am auzit că provoacă „rău de mare” suspensiile pneumatice micilor pasageri. Asta și prețul dar nah, peste preț mai pot trece (dacă iau ceva sh 😉 ) dar peste borax în toată mașina nu ;))
Din păcate asta e riscul când mergi cu ditai vaporul să ai ruliu și tangaj la greu.