M-am jucat două zile cu Volkswagen ID.7 și trebuie să recunosc că mi-a plăcut foarte mult să fac asta.

Dar s-o luăm cu începutul. Pentru că atunci când vine vorba despre mașini electrice, prima întrebare pe care o primești este „cât ține bateria?”, o să încep răspunzând la ea.

N-aș fi început cu asta dacă ID.7 nu m-ar fi făcut să ridic o sprânceană la modul apreciativ. Nu știu cum au reușit nemții, dar sistemul de recuperare al energiei pe mașina asta este foarte eficient. Poate că nu mi-aș fi dat seama dacă n-o conduceam imediat după Renault Scenic, care are și ea un sistem foarte bine pus la punct de recuperare a energiei.

Dar așa, am putut să constat exact cât de bine face treaba asta ID.7, care este aproape în aceiași parametri cu Scenic, doar că fiind mai greu cu vreo 300 de kg înseamnă că recuperează energia mai eficient.

Pe scurt, ne-am jucat două zile cu ea. Am mers și pe autostrăzi, și pe șosele normale, și pe drumuri de munte șerpuite, am urcat, am coborât, am mers în toate modurile de rulare posibile, iar mașina asta nu a coborât o clipă sub 400 de km autonomie.

În prima zi a avut un consum mediu de 19,1 kWh/100 km și o autonomie reală de 403 km (aici dovada), iar în a doua un consum mediu de 16,1 kWh/100 km și o autonomie reală de 478 km (aici dovada). Nu sună rău absolut deloc, nu?

Acum că am terminat cu „cât ține bateria?”, o să vă mai spun că-mi place cum arată mașina asta. Îmi place chiar mult. Am condus ID.4 și ID.5, dintre generațiile anterioare de ID, dar niciuna nu m-a dat pe spate din punct de vedere estetic. Ceea ce nu pot spune și despre ID.7.

Mașina este foarte frumoasă, nemții au fost foarte inspirați când au renunțat la forma aia de SUV compact și-au trecut la cea de berlină. Le-a ieșit tot o mașină de familie, dar mult mai mișto și mai aerodinamică (treabă care se simte și la modul în care consumă bateria, că a scăzut rezistența la înaintare).

Nu dați cu pietre, e părerea mea, e subiectivă, știm cu toții (mai ales cei cu neveste urâte 🤭), că frumusețea stă în ochii privitorului.

Mă rugase cineva în comentarii să-i spun cât de confortabil se stă pe bancheta din spate și cum se simte mașina din punct de vedere al suspensiilor. O să încep cu suspensiile, pentru că m-a spart când am văzut că poți să le configurezi din meniul de bord. Poți să setezi cu mâna ta suspensia de la foarte moale, la extrem de rigidă, iar eu exact asta am făcut.

Sunt pline de adrenalină senzațiile pe care ți le dă mașina pe serpentine, când reglezi suspensia pe rigid și dintr-o dată ID.7 pare o mașină sport. După care o setezi să fie cât mai moale și zici că plutești, nu că rulezi pe șosea.

Cât despre cât de confortabil se stă în spate, am rugat un coleg din tur să se bage pe banchetă, pe locul din spatele șoferului, în timp ce eu stăteam la volan în poziția normală de condus. El are peste 1,80 m, eu la fel, amândoi stăteam confortabil, el nu atingea scaunul meu cu genunchii. Și nici plafonul cu capul. Mai limpede de atât nu pot să fiu în legătură cu confortul pe bancheta din spate.

Există și două lucruri care mă enervează la mașina asta: ștergătoarele și prețul. Dacă pe primul îl poți rezolva cu o pereche de lamele noi sau mutându-te undeva unde nu plouă, pe al doilea nu știu cum poți să-l rezolvi.

Pentru că aproape 70.000 de euro sunt totuși o grămadă de bani. Mașina pe care o avem noi în tur costă fix: 68.553. Sau prin leasing operațional Autonom Business Green: 1.141 euro / lună. Ceea ce în capul meu de sărac se traduce prin: de banii ăștia îmi iau un Scenic Esprit Alpine și-mi mai rămân suficienți bani pentru încărcat mașina toată viața.

P.S. Vă las mai jos un video să vedeți cam cum arată o zi de „obișnuită” în acest tur auto.

Toată această aventură nu ar fi posibilă fără partenerii EUROCHARGE by Schaeffler:

➡️ Schaeffler este partenerul principal al proiectului. Unul dintre cei mai mari producători de componente auto din lume, a făcut primul pas în România în 2002, deschizând o unitate de producție în Cristian, Brașov, specializată inițial pe rulmenți. De-a lungul anilor, compania germană s-a extins semnificativ, inaugurând un centru de inginerie, o școală profesională în sistem dual și un centru de cercetare și dezvoltare. Activitatea sa actuală se desfășoară în trei domenii principale: tehnologii Automotive, Automotive Aftermarket și Bearings & Industrial Solutions. Recent, Schaeffler a achiziționat aproape 90% din acțiunile Vitesco Technologies, cu o fuziune așteptată în curând.

➡️ Autonom este Green Partner al turului. Compania cu capital 100% românesc are în portofoliu o mulțime de servicii, iar unul dintre cele mai importante este leasingul operațional, adică o închiriere pe termen lung .E ca un abonament pe care îl plătești lunar ca să folosești mașina. Vă voi lăsa pe blog care este rata, prin leasing operational, pentru fiecare mașină din EUROCHARGE, pe măsură ce le voi testa.

➡️ De încărcatul mașinilor se va ocupa Renovatio e-charge, în România. Iar odată trecută frontiera, noua rețea OMV eMotion (care funcționează și pe teritoriul României). Altfel spus, vom ajunge în Portugalia cu doar două conturi în două aplicații de încărcare.

➡️ Michelin nu mai are nevoie de nicio prezentare. Francezii fac anvelope de mai bine de 100 de ani, iar EUROCHARGE va trece și prin Clermont-Ferrand, locul în care se află sediul central. Personal, abia aștept să văd fabrica. Până atunci, mai spun atât: Michelin a dezvoltat anvelope cu o rezistență redusă la înaintare menite să îmbunătățească autonomia și consumul. Iar treaba asta e valabilă atât la electrice, cât și la termice, hibride și hibride plug-in.

➡️ MOON se ocupă cu dezvoltarea soluțiilor de încărcare pentru mașini electrice. În portofoliul companiei se află stații de încărcare rapidă (chiar și de 400 kW), soluții pentru birou sau acasă (stații AC), dar și proiecte care vizează panourile fotovoltaice.

➡️ Server Config, partener tehnic de tradiție al evenimentelor Autocritica. Oferă laptopuri ultraperformante cu ajutorul cărora echipa de jurnaliști, fotografi și videografi ai EUROCHARGE vă va aduce pe ecrane acest eveniment. Produsele lor refurbished sunt dedicate profesioniștilor care au nevoie de putere mare de operare.