M-am jucat două zile cu Volkswagen ID.7 și trebuie să recunosc că mi-a plăcut foarte mult să fac asta.
Dar s-o luăm cu începutul. Pentru că atunci când vine vorba despre mașini electrice, prima întrebare pe care o primești este „cât ține bateria?”, o să încep răspunzând la ea.
N-aș fi început cu asta dacă ID.7 nu m-ar fi făcut să ridic o sprânceană la modul apreciativ. Nu știu cum au reușit nemții, dar sistemul de recuperare al energiei pe mașina asta este foarte eficient. Poate că nu mi-aș fi dat seama dacă n-o conduceam imediat după Renault Scenic, care are și ea un sistem foarte bine pus la punct de recuperare a energiei.
Dar așa, am putut să constat exact cât de bine face treaba asta ID.7, care este aproape în aceiași parametri cu Scenic, doar că fiind mai greu cu vreo 300 de kg înseamnă că recuperează energia mai eficient.
Pe scurt, ne-am jucat două zile cu ea. Am mers și pe autostrăzi, și pe șosele normale, și pe drumuri de munte șerpuite, am urcat, am coborât, am mers în toate modurile de rulare posibile, iar mașina asta nu a coborât o clipă sub 400 de km autonomie.
În prima zi a avut un consum mediu de 19,1 kWh/100 km și o autonomie reală de 403 km (aici dovada), iar în a doua un consum mediu de 16,1 kWh/100 km și o autonomie reală de 478 km (aici dovada). Nu sună rău absolut deloc, nu?
Acum că am terminat cu „cât ține bateria?”, o să vă mai spun că-mi place cum arată mașina asta. Îmi place chiar mult. Am condus ID.4 și ID.5, dintre generațiile anterioare de ID, dar niciuna nu m-a dat pe spate din punct de vedere estetic. Ceea ce nu pot spune și despre ID.7.
Mașina este foarte frumoasă, nemții au fost foarte inspirați când au renunțat la forma aia de SUV compact și-au trecut la cea de berlină. Le-a ieșit tot o mașină de familie, dar mult mai mișto și mai aerodinamică (treabă care se simte și la modul în care consumă bateria, că a scăzut rezistența la înaintare).
Nu dați cu pietre, e părerea mea, e subiectivă, știm cu toții (mai ales cei cu neveste urâte 🤭), că frumusețea stă în ochii privitorului.
Mă rugase cineva în comentarii să-i spun cât de confortabil se stă pe bancheta din spate și cum se simte mașina din punct de vedere al suspensiilor. O să încep cu suspensiile, pentru că m-a spart când am văzut că poți să le configurezi din meniul de bord. Poți să setezi cu mâna ta suspensia de la foarte moale, la extrem de rigidă, iar eu exact asta am făcut.
Sunt pline de adrenalină senzațiile pe care ți le dă mașina pe serpentine, când reglezi suspensia pe rigid și dintr-o dată ID.7 pare o mașină sport. După care o setezi să fie cât mai moale și zici că plutești, nu că rulezi pe șosea.
Cât despre cât de confortabil se stă în spate, am rugat un coleg din tur să se bage pe banchetă, pe locul din spatele șoferului, în timp ce eu stăteam la volan în poziția normală de condus. El are peste 1,80 m, eu la fel, amândoi stăteam confortabil, el nu atingea scaunul meu cu genunchii. Și nici plafonul cu capul. Mai limpede de atât nu pot să fiu în legătură cu confortul pe bancheta din spate.
Există și două lucruri care mă enervează la mașina asta: ștergătoarele și prețul. Dacă pe primul îl poți rezolva cu o pereche de lamele noi sau mutându-te undeva unde nu plouă, pe al doilea nu știu cum poți să-l rezolvi.
Pentru că aproape 70.000 de euro sunt totuși o grămadă de bani. Mașina pe care o avem noi în tur costă fix: 68.553. Sau prin leasing operațional Autonom Business Green: 1.141 euro / lună. Ceea ce în capul meu de sărac se traduce prin: de banii ăștia îmi iau un Scenic Esprit Alpine și-mi mai rămân suficienți bani pentru încărcat mașina toată viața.
P.S. Vă las mai jos un video să vedeți cam cum arată o zi de „obișnuită” în acest tur auto.
Toată această aventură nu ar fi posibilă fără partenerii EUROCHARGE by Schaeffler:
➡️ Schaeffler este partenerul principal al proiectului. Unul dintre cei mai mari producători de componente auto din lume, a făcut primul pas în România în 2002, deschizând o unitate de producție în Cristian, Brașov, specializată inițial pe rulmenți. De-a lungul anilor, compania germană s-a extins semnificativ, inaugurând un centru de inginerie, o școală profesională în sistem dual și un centru de cercetare și dezvoltare. Activitatea sa actuală se desfășoară în trei domenii principale: tehnologii Automotive, Automotive Aftermarket și Bearings & Industrial Solutions. Recent, Schaeffler a achiziționat aproape 90% din acțiunile Vitesco Technologies, cu o fuziune așteptată în curând.
➡️ Autonom este Green Partner al turului. Compania cu capital 100% românesc are în portofoliu o mulțime de servicii, iar unul dintre cele mai importante este leasingul operațional, adică o închiriere pe termen lung .E ca un abonament pe care îl plătești lunar ca să folosești mașina. Vă voi lăsa pe blog care este rata, prin leasing operational, pentru fiecare mașină din EUROCHARGE, pe măsură ce le voi testa.
➡️ De încărcatul mașinilor se va ocupa Renovatio e-charge, în România. Iar odată trecută frontiera, noua rețea OMV eMotion (care funcționează și pe teritoriul României). Altfel spus, vom ajunge în Portugalia cu doar două conturi în două aplicații de încărcare.
➡️ Michelin nu mai are nevoie de nicio prezentare. Francezii fac anvelope de mai bine de 100 de ani, iar EUROCHARGE va trece și prin Clermont-Ferrand, locul în care se află sediul central. Personal, abia aștept să văd fabrica. Până atunci, mai spun atât: Michelin a dezvoltat anvelope cu o rezistență redusă la înaintare menite să îmbunătățească autonomia și consumul. Iar treaba asta e valabilă atât la electrice, cât și la termice, hibride și hibride plug-in.
➡️ MOON se ocupă cu dezvoltarea soluțiilor de încărcare pentru mașini electrice. În portofoliul companiei se află stații de încărcare rapidă (chiar și de 400 kW), soluții pentru birou sau acasă (stații AC), dar și proiecte care vizează panourile fotovoltaice.
➡️ Server Config, partener tehnic de tradiție al evenimentelor Autocritica. Oferă laptopuri ultraperformante cu ajutorul cărora echipa de jurnaliști, fotografi și videografi ai EUROCHARGE vă va aduce pe ecrane acest eveniment. Produsele lor refurbished sunt dedicate profesioniștilor care au nevoie de putere mare de operare.
Eu tot nu înțeleg de ce costă atât, 70000 pentru un Volkswagen. Dacă ai suma asta de cheltuit pentru o mașină nu cred ca Volkswagen e prima opțiune.
Comentariu beton!11
Pentru că este ultra-mega-dotată. Tehnologia costă.
Am uitat să spun că are inclusiv plafon panoramic. 🤷♂️
și ce, scenicu’ n-avea? sau ăla avea numa’ 2 scaune, tabletele tăiate în jumate și manșă în loc de volan? că la preț așa pare…
oricum, la șaptejdămii io mă duc la Ioniq
PS da’ știu că v-a plouat, nene! grije mare cu electricitatea!
Comentariu beton!13
@costicăm, Scenicu’ chiar n-avea atâta tehnologie. Spre exemplu, niciunul dintre scaune nu era electric. Cât despre customizarea suspensiilor, că tot am vorbit despre, nici pomeneală. 🤷♂️
Imi place traseul pe care l-ati ales. Foarte fain. Cat de masina, nu prea ma pricep, dar costa ceva.
Drum bun in continuare.
Renault arata cel mai bine, Hyundai retro futurist pe doi, Porsche e clona de Xiaomi sau așa i se va spune peste câțiva ani ;). Știu că e invers dar fiind mult mai rar va fi considerat clona nu originalul.
Cred că sunt singurul căruia nu ii pasa de autonomie la electrica ci de cât de bună e suspensia, mai ales după ce am mers cu căruța model y. Până și hyundai face suspensii mai reușite.
Am un vw electric in familie. Mă încântă așa cum mă încântă sa îmi fac sandwich la toaster. ;). Adică odată pe an merge când nu ai altceva mai bun de făcut;).
Vai, da’ cum ai zis ceva rău de Tesla? 🤭
Că până și Joe Rogan are ejaculare precoce de cum atinge una, așa de mult îi place.
Mașini electrice mai proaste ca Tesla numa’ chinezii mai fac. Bine, ei fac și clone, dar tot de căcat le fac.
Am condus o. Am condus și altele. De departe cea mai proasta experiență a fost cu Tesla model Y înainte de facelift. Cum dracu sa mergi pe autostrada și să te uiți în dreapta jos ca să dai căcatul de radio mai încet pt că nu are buton nici pe volan nici pe bord și Tre sa freci ecranul in timp ce mergi 130+? Am înțeles că vor fi interzise în UE mașinile unde toate comenzile sunt exclusiv pe ecran. Sunt pericol public. Sau daca vrei sa dai flashuri intri prin meniuri plm. Nu am sa înțeleg niciodată cât de masochist să fii să cumperi așa ceva.
Iar la BMW ix au uitat sa ii termine softul, îl încarci și nu îți dă nici o info de câți kw ai încărcat. Plm. Dar macar are suspensii și tracțiune corespunzătoare și butoane.
JT legat de chinezi țin să te contrazic. Au început să facă chestii de calitate și cu ultimele tehnologii. In auto și nu numai. Și în telefoane i au depășit demult pe Samsung și Apple. Au o viteza mare de a scoate pe piata modele noi și actualizate tehnologic, mult peste viteza din Europa, SUA, Korea sau Japonia!
Din acest motiv Vw, Reno și alți tradiționali non luxury sunt in mare pericol. Inclusiv Samsung care da afară 17000 oameni!
E greu sa pui „China” si „inovatie tehnologica” in aceeasi propozitie.
In cam orice domeniu.
Fara blueprints occidentale si fara o gramada de subansamble inca inaccesibile tehnologic ei, China va produce mult si in medie, prost.
Expresia „chinezarie” nu va disparea prea curand. Dupa cum nu va disparea nici dependenta Chinei de tehnologii occidentale.
@Cucurigu: realitatea te contrazice grav. BYD și Tesla iau foc din senin pe șoselele chinezești. Telefoane chinezești? 🤣🤣🤣
Singurul telefon chinezesc demn să rivalizeze cu Samsung e iphone. Restu-s gunoaie.
JT încearcă Honor. Gama Magic. Sau Xiaomi ăla cu trei ecrane pe aceeași latura. Vorbim după. Chinezii sunt cu 2 ani in fața la unele tehnologii, sper sa nu fie nevoie să facă uz de ele. Au crescut foarte mult in ultimii ani și unele domenii nu sunt publice. De exemplu pe medical și militar. Au progresat mult de tot.
@Cucurigu: neah, prefer un Samsung S24 Ultra făcut cum trebuie.
Îmi place mult de tot varianta estate, dar și cu Rabla iese cu vreo 15 mii de euro peste noul Passat estate. N-aș putea să justific diferența asta de preț.
Oh well, poate o iau SH peste doi ani când prețul va scădea cu 40 la sută.
Nu conduc, nu mă pricep la mașini. Însă mi-a placut filmarea. Din punctul de vedere al unui pasager, am admirat peisajul. Drum bun în continuare!
Faina filmarea si ruta aleasa.
@MV, tu chiar esti la dieta si alergari? Deja ai aproape o saptamana si nimic despre gastronomia intalnita pe drum 🤔
Are pe fb 😅. Dar da, nu strica să le pună și aici.
Mă bucur că ai dat de zăpadă și ceva frig, să începi să te aclimatizezi pentru Laponia 😁. Deși în Portugalia vei băga din nou soare/căldură în sistem.
Mi-ar fi plăcut să postezi mai multe poze cu mașini/peisaje și un filmuleț ca ăsta zilnic, dar poate le pui pe toate la sfârșit ca o încheiere.
Văd ca Hyundai-s disperați rău de tot d-or ajuns să copieze CLA la designul caroseriei. 🤷♂️
Chiar ca seamana cu CLA, pe la coreeni astia nu a fost si Bangle cumva?
@keepcalm: coreenii copiază germanii la mașini de zeci de ani, nu doar de-acum.
De ce? Pentru că ei sunt foarte buni doar la făcut telefoane (heil Samsung!), dar nu și la mașini. 🤷♂️
@JT, stiu asta, si chinezi la fel, au scos modele care seamana aproape perfect cu X6, X4, GLE coupe sau GLC coupe, ziceam de coreeni si Bangle fiindca in urma cu ceva ani parca citisem ceva de faptul ca ar fi ajuns si pe la ei, nus exact, poate ma insel.
@keepcalm: chinezii copiază de vreo 40 ani tot ce-nseamnă mașină germană.
Filmulețul e de apreciat!
Prețul de mașină e de cumpărat apartament!
Foarte frumos clipul! Constat că acolo e iarnă, pe când, la noi, vara nu se lasă deloc.
Cât despre WV, ce să zic… noi ar trebui să ne schimbăm mașina la anul şi tot căutăm, dar un asemenea preț e exclus… Te urmăresc, aşadar, cu mare interes! Ți-ai luat fular şi căciuliță? 😜
Ceva util, mulțumesc! Recunosc, nu știam.
Cand vorbim despre o masina de doua tone si un sfert ca este sport, vorbim deja doua limbi diferite…