Înainte de toate, v-am rămas dator cu ultima mașină testată. Spre surprinderea mea, vreo trei de pe aici m-ați și întrebat: „despre Mercedes de ce nu zici nimic?”. De era să mă înec de uimire, convins fiind că nimeni n-o să sesizeze că n-am mai vorbit și despre Mercedes.
Așadar, câteva cuvinte despre Mercedes AMG EQE SUV 43 4MATIC.
Preț model testat în ROCHAGE: 142.413 euro. Sau prin leasing operațional la Autonom: rată 2.092 euro.
De fiecare dată când trebuie să povestesc despre o mașină care costă cât două apartamente în Vâlcea (în funcție de zonă, poate chiar trei), mă simt ipocrit și neavenit.
Nu știu ce pot să zic despre AMG-ul ăsta care era efectiv un monstru pe roți. A treia mașină din tur ca număr de cai putere („doar” 476), dar prima din punct de vedere cuplu (858 Nm, adică chiar și peste Porsche Taycan).
La orice apăsare a pedalei de accelerație simțeai că, dacă-ți propui asta, poți să faci monstrul de aproape trei tone (da, era și cea mai grea mașină din tur) să-și ia zborul. Doar la Porsche am simțit reprize mai rapide decât la Mercedes, și vorbim despre o mașină sport versus un tanc pe roți. Cum se traduce asta în secunde până la 100 km/H? Vă zic eu cum: 3,3 la Taycan și 4,3 la tancul AMG. Acum sper că e clar ce vorbesc.
Dar asta nu e tot, în ciuda dimensiunilor și greutății, era și cea mai manevrabilă mașină din ROCHARGE pentru că are roți viratorii pe puntea spate. E doar a doua oară când conduc o mașină care știe să se ajute în viraje și cu roțile de pe spate, iar senzația este superbissimă.
La drum întins sper că e clar de ce e sublim s-o simți în viraje, dar pe mine m-a spart când a trebuit s-o scoatem dintr-o parcare. Viraj la dreapta, unghi de 90 de grade, spațiu îngust. Orice altă mașină ar fi necesitat măcar două manevre ca s-o poți scoate de acolo. Nu și Mercedesul care, ajutat de roțile viratoare de pe puntea spate, a ieșit liniștit din prima.
În rest, și la interior era o poezie. Mă rog, mai degrabă un imn, că la nemți e mai greu cu poezia.
Finisaje impecabile, scaune din piele din aia care nu se lipește de tine când e cald în mașină. Apropo, nu știu cum naiba reușesc doar nemții să facă asta, cred c-au găsit vreo specie de vaci care nu transpiră sau transpiră doar la comandă „jawohl, Herr Kommandant, keine Transpiratzionen”, că altfel nu-mi explic.
În afară de piele, prin habitaclu mai găsești trei ecrane, instalație audio impecabilă, și opțiuni peste opțiuni, toată tehnologia aia lăsându-mi senzația că pot să-mi personalizez absolut orice vreau. Și tind să cred că nu era doar o senzație.
Cam atât despre mașina care costă cât două apartamente și jumătate în blocul în care am trăit până la 18 ani.
Acum o să trecem la ce autonomie reală a avut fiecare model dintre cele opt testate. De ce zic că e reală? Păi n-are cum să fie altfel decât reală după nouă zile de teste și 20 de oameni care le-au condus, fiecare cu stilul lui. După 9 zile în care s-a rulat în regim divers, de la autostrăzi, la defileuri, de la pante la rampe.
Iar toate datele rezultate se strângeau zilnic într-un tabel în excel, tabel pe care îl completai uneori și de câte două ori pe zi. Nu exista nicio șansă să uiți să completezi, că avea grijă domnul Meșter să-ți aducă aminte și de câte cinșpe ori pe minut. De-aia vă zic că e reală, pentru că știu exact ce muncă e în spate ca să obținem cifrele.
Iată, deci, cum arată topul, în funcție de autonomie:
1️⃣ Tesla Model Y Long Range – 489,50 km
2️⃣ Nissan Ariya – 464,64 km
2️⃣ Kia Niro EV Premium – 429,43 km
4️⃣ Volkswagen ID. Buzz – 395,27 km
5️⃣ Audi Q8 e-tron Advanced 50 quattro – 394,90 km
6️⃣ Mercedes AMG EQE SUV 43 4MATIC – 387,30 km
7️⃣ Porsche Taycan Cross Turismo Turbo – 360,13 km
8️⃣ Lexus RZ 450e Luxury – 324,80 km
Pentru conformitate și dacă vreți să aflați mai multe date (consum mediu, preț mediu de încărcare și ce v-o mai interesa pe voi) aveți aici fișele complete pentru fiecare mașină în parte.
Mă așteptam să iasă Tesla pe primul loc încă de când am condus-o și eu. Am reușit o medie de consum foarte bună, deși cei peste 500 de cai te îndemnau să-i dai blană pe unde aveai cum. Voi vă dați seama că mașina asta scoate liniștită peste 500 km autonomie în regim de condus urban? Acum înțeleg de ce fanii Tesla tot cereau s-o avem în tur.
Nissan Ariya este o semi-supriză, cel puțin pentru mine, cu acest loc doi. Dar după ce stai să te gândești mai bine ce experiență în electrice are grupul francezo – japonez (Renault – Nissan), îți dai seama imediat și de unde autonomia asta.
Mă amuză teribil faptul că Audi Q8 și Volkswagen au obținut aproape aceleași cifre. Mă amuză pentru că n-ai cum să scoți aceleași cifre cu „dubița” ID. Buzz decât dacă mi se confirmă teoria că Audi Q8 pare o mașină de contabil. Bine plătit, dar contabil. De-aia nimeni din tur n-a simțit vreo nevoie s-o calce sau meargă cu ea altfel decât cum te-ai duce dimineața la job la corporația de unde-ți vin banii ăia mulți. De-aici aproape aceeași autonomie cu ID. Buzz, o mașină pe care o conduceai de plăcere, fără să ai nici cea mai mică intenție sportivă.
Dar marea și neplăcuta surpriză, în ceea ce mă privește, este autonomia obținută de Lexus. O mașină extrem de mișto, de altfel, mașina care mi-a plăcut cel mai mult după Porsche, Mercedes și ID. Buzz.
Iată ce înseamnă să pui pe Lexus o baterie modestă, pentru dimensiunile mașinii, și tehnologie de acum trei ani: obții cea mai slabă autonomie într-un tur în care participă și-un Porsche.
Credeți-mă, e extrem de greu să fii sub Taycan ca autonomie, pentru că toți oamenii din tur conduceau Porsche-ul ca pe ceea ce este, adică o mașină super-sport. N-aveai cum să mergi cu mașina asta „la consum”, voiai să te bucuri de ea cât de mult poți, mai ales când știai că a doua zi nu va mai fi la tine. De-aia zic că e aproape imposibil să ieși sub Taycan ca autonomie, dar uite că pentru Lexus nimic nu e imposibil.
Cam atât despre ediția ROCHARGE 2023.
Parteneri:
🚀 Un proiect susținut de Vitesco Technologies
🍀 Green Partner: Autonom
🚗 Pus pe șosea de: Michelin
🔋 Încărcat de:
➟ MOON
➟ Enel X Way
➟ Renovatio e-charge
➟ MOL Plugee
💻 Tehnologizat de: Server Config
📰 Partener media: Euronews România
Poza aia cu interiorul de la Mercedes arată foarte mișto, cu display-ul integrat frumos, nu cu tableta aia cocoțată pe bord cum au alții!
Dar bine, fie și Tesla! Poate-poate in 2024 să reușesc să-mi iau una, dacă tot s-au ieftinit! 😀
Comentariu beton!15
Mercedes are cel mai mișto interior dintre toate cele opt. Dar și 140.000 de euro…
140.000 de euro e mult, mult peste ce aș putea visa.
Și la mine in oraș îți cumperi 2 apartamente sau o casă șmecheră de banii ăștia! 😀
@Vic: exact asta vroiam să zic și io. Interiorul ăsta e ceea ce trebuie într-un Mercedes-Benz, nu mizeria aia de tabletă stil tesla.
Cât despre autonomie numai de bine. Nu ai cum să conduci o dubiță ca pe o mașină sport decât dacă vrei întâlnire la „nivel înalt”. Iar tesla arată ca o dubiță, un ID4 cu retard mintal sever, așa c-o manevrezi cu max 110 km/h că de la 130 km/h în sus încep să zboare panourile și spoilerele de pe ea. 🤭
@JT, pun pariu că bmw-ul tău n-are cai putere cât Tesla din tur.
Asta-i Tesla aia de 27k?
@MV: io zic să nu te riști la pariuri d-astea că pierzi. 😉
Tesla model Y long range: 384 hp, 508 Nm
BMW 750d xdrive 2017 (adică troaca mea 🤭): 420 hp, 850 Nm. 😎
Din fabrică a avut 400hp și 760 Nm, deci oricum mult peste tesla. 😉
P.S. „teslas are quick, but not fast” 😎
@JT, 514 cai putere și 493 Nm are Tesla pe care am avut-o noi în tur.
Dacă ai avea bani mulți, ce ti-ai cumpăra? Un Mercedes sau, cu aceeași bani, trei Tesla? Știu, e o gândire din topor. Totuși….
Interesant, merci Mihai !
Avec plaisir.
Finally! Multam fain, foarte util.
Mda, iar mi se confirmă “există Mercedes și restul”.
Am un prieten care face diagnoză la reprezentanță Mercedes și nu prea e de acord cu tine 🤔.
Vorbim de electrice in articolul ăsta
@Oldjohn, MV a pus accent si pe interiorul Mercedesului, intr-un alt articol am scris ca am avut ocazia sa am in fata in Lexus LS460 nou scos din reprezentanta si un Mercedes S500 un an sau 2 mai vechi, nu exista termene de comparatie intre cele doua, ambele premium, ambele jucand in aceiasi clasa, Mercedes era cel putin cu doua clase peste Lexus la interior, calitatea materialelor, finisajele, ergonomie etc.
Multi sunt incantati de Lexus, el le intalnesc zilnic in trafic, mi-au devenit banale deja.
@Oldjohn, da, despre electrice. Cam toate mărcile auto sunt la început cu electricele sau pe acolo. Clar e loc de imbunătățire. Unele fac rabat la calitate, altele vor să își păstreze blazonul și tot așa. De exemplu, Mie nu imi plac cutiile pe 4 roți care au o tabletă pe post de orice, aka Tesla.
Mercedes este nemțească si asta explica totul.
Nu ma asteptam ca autonomia masinilor sa fie atat de diferita. Clar ca daca as cumpara o masina electrica m-as uita in primul rand la autonomie. Si la bani evident, ca pana la urma alegi o masina si in functie de buget.
La o privire sumară, mai sunt încă două modele nemțești pe listă. 😀
Roțile viratorii pe puntea spate și autonomia fac toți banii, interiorul e bonus 😁 dar un ID Buzz ar fi de vis pentru mine, ce vrei, generație flower power.
Hă hă, mașinile consumă electricitate, șoferii testatori consumă oxigen. Așa se vede din poză. cheers
Si inainte de Rocharge si acum, cel mai bun raport pret-calitate imi pare la Niro. Chiar mi-ar placea sa ma dau cu masinuta mai multa vreme 🙂
1.Poate ca ar fi fost interesant sa vedem în tabel si capacitatea la baterii, precum și masa mașinilor (probabil că le găsim la specificațiile fiecareia dintre ele).
2. Cred că e și mai interesant de văzut câți km faci cu mașina cu șofer, dar și cu ea încărcată (cu familia, să zicem). Am observat o creștere de 0,5-1l la suta de km, în cazul mașinii mele (cu motor termic) de 1,5 tone. Eram curios cum variază și la electrice.
Momentan am o mașină pe benzină, cumpărată de nouă în 2022. Mai mult ca sigur când va trebui schimbată, o electrică îi va lua locul.
Merci de informații, chiar ajută!
Mulțam fain și de la mine. 👍Foarte interesante și utile toate articolele. 👏Și nici pozele n-au fost de neglijat.😃
de la un moment încolo, nu mă mai uit la CP sau cuplu. sau dotări. sau preț. mă uit în tabel la timpii de încărcare. și-mi displac! 🤷♀️ indiferent de călătorie, acum nu petrec mai mult de 10 min., 15 min. maxim, în benzinărie. la drum lung, de peste 600-700 km, nici nu vreau să mă gândesc cât timp pierd. să nu mai zic dacă-s contra cronometru… 😁
altfel, mulțumiri pt toate datele și părerile pe care le-ai prezentat!
Comentariu beton!23
Si ia in calcul ca timpii de incarcare/asteptare la coada la charger nu pot merge decat in sus. Deocamdata sunt putine pe autostrazi, ecologistii tot cu dieselul merg la drum lung.
@Add, de ce să meargă în sus dacă vor fi din ce în ce mai multe stații? Boss, am fost în Norvegia, unde 80% dintre mașini sunt electrice. Nu aștepta nimeni, nicăieri. De ce vorbiți aiurea dacă habar nu aveți?
@Mihai (b0$$ik) Vasilescu esti sigur ca ai fost in Norvegia? Cam am stat vreo 4 ani acolo si cam toti colegii mei care aveau o eclectica pentru oras mai aveau si un un Quattro de 3l pentru mersul in afara orasului.
https://www.ssb.no/en/transport-og-reiseliv/landtransport/statistikk/bilparken
PS Te citesc de ceva vreme, dar de la un timp te aprinzi cam repede
PPS deși in Oslo electricele sunt undeva la 30-40% din totalul masinilor (educated guess) si statii se incarcare la fiecare colt de strada, viata nu e atat de roz 😉
în primul rînd felicitări pentru stabilizarea pieței imobiliare din vîlcea în doar 32 de secunde, că atît mi-a luat mie să citesc de la „2-3 apartamente” la „două apartamente jumate”; treci te rog pe la guvern și împarte 2-3 pălmi și niște sfaturi fiscale, că la cum dau ăștia legi, ș-o mai lua electrică… ulea spătaru! a, nu vorbesc de mine, așa, în general…
în rîndu’ a doilea, cîn’ oi cîștiga la loto, ioniq6 scrie pe mine; din lotu’ ista, sincer-sincer, numa’ buzu se califică;
și nu în ultimul rînd, am observat și io că nu ai zis nimic de EQE, da’ am crezut că-i o decizie tactică și din prietenie pentru tine a lui Meșter; să explic: într-un showroom oarecare, în timp ce așteptam, mi-am aruncat ochii pe niște fișe tehnice de EV de la mercedes; și reținusem că EQE are aproape 3 tone; ei bine, la începutul turului vostru, mi-am zis așa: „să vezi că lui @Vasilescu n-or să-i dea mercedesu’, că se depășește masa maximă autorizată!”
@costicămusulmanu, :)))))))))))))))))))))
Adevarul e că și eu sunt foarte curios de Ioniq 6.
Foarte faine descrieri, mulțumesc!
Cel mai mult mi-a plăcut buzz-ul, din punct de vedere vizual și de vibe vesel 😁
Eramprecis. 😀
Subscriu. L-am întâlnit în septembrie pe o autostradă în Grecia. Nu sunt pasionată de mașini, dar tot nu mi-am putut dezlipi ochii de BUZZ câteva zeci de km.
Mulțumesc! Fain articolul!
Stați liniștiți sunt o modă trecătoare toate modelele din test ;)).
Trecem pe tancuri electrice în viitorul apropiat.
Btw am condus săpt asta model y, ăla dinainte de facelift. Nu e deloc ce trebuie pe suspensii. Te rupe pe orice tip de drum.
Pe ux e cea mai proasta mașină de la Dacia 1300 încoace.
Mulțumim!
O să caut câte ceva despre Ionică ăla, m-ați făcut curios.
Best buy pare a fi Tesla Y calitate/pret.
Complet fals. E Inutilizabila in Romania din cauza suspensiei de cart. La experiența utilizator iar e un căcat, trebuie sa butonezi tableta in timp ce rulezi pe autostrada, sa setezi ștergătoare, clima, lumini sau volum radio. Absolut periculos.
Salut, am avut ocazia sa merg după voi, chiar și înaintea voastră, in opinia mea cum ați mers e mai degrabă strâns de gât nu cum merge un om obișnuit, eu zic că v-ați chinuit să scoateți consumul acelea, pentru cei ce citesc mai scădeți 50-100 de km din range și acela va fi cel pentru un om normal! Numai bine, stima!
Salut. Ce înseamnă „am avut ocazia să merg după voi, chiar și înaintea voastră”? Că dacă înseamnă ce cred eu, ești în eroare totală. Ai prins tot grupul de mașini când se pregăteau sesiunile foto, prin urmare era logic să mergem încet și cât mai grupați. Dacă tu ai tras concluzia că mergeam așa ca să scoatem consum bun… Nu se mergea în grup decât atunci când aveam sesiuni foto, în rest, mergea fiecare cum îl tăia capul.
Poate că mai trebuie să punem și creierul la contribuție inainte de concluzii din astea definitive? Numa’ zic.
Rangeul nu contează prea mult, confortul contează cel mai mult.
Dacă mașina te scutura rău te poți pisa pe el de range că nu o sa faci multi km in mașină.
Mai am vecini care au dat 50 000 să meargă cu căruța și au renunțat rapid. Adică cu scuturat și fără căldură.
Una dintre cele mai elegante masini electrice , și sportive pe deasupra , a fost sarita din schemă: Ford Mustang E-Mach, oare de ce?
Că avem ceva cu Mustangul și n-am vrut s-o testăm.
Sunt extrem de curios dacă îți dă prin cap de ce „a fost sărită”.
Tesla este un calculator pe roti, cea mai eficientă la consum, dar ca masina e patetic de urata, suspensie prost setata, prea simplista si prea putin ergonomica. Degeaba ai 500 de cai, sunt degeaba acolo. Ii dai 3 sprinturi si apoi iti trece. Fiind 3 panouri sudate este masina de unica folosință, imediat iese dauna totala. Chiar daca este ieftină asigurarea casco o face scumpă, stați sa vedeți ce cotații va avea in viitor. Părerea mea este ca masinile electrice sunt încă si subliniez încă, mașini de oras si imprejurimi. Cand vom avea 150-200 kwh stocare, vom discuta de masini electrice cu adevărat bune in orice situație.
Mai ales când la.9-13 000E iei un Phaeton pe perne de aer o mașină infinit mai confortabila și ieftina. Și cu materiale di.climatizare mai buna, as zice net superioara.Și cu frana la fel de tare ca la tesla. ;)).
Ca peste tot o infruntare intre iubitorii de termice si iubitorii de electrice. Ca detinator de mai multe electrice si termice pot sa fiu obiectiv. Nu aveti dreptate nici unii nici altii. Electrica inca nu este masina de drum lung pe autostrada. Da, daca mergi pe nationale si judetene e ok. Termica nu e masina de oras si de drumuri scurte. Am 3 springuri un megan etech si o tesla y. Iar termice captur, clio, ford tranzit, mcv si suzuky. Fiecare din ele are destinatia ei si scopul ei. Concluzia este ca nimeni nu poate sustine ca exista o masina care sa corespunda oricui si pt orice scop. Cand nu iti permiti mai multe faci compromisuri. Cand iti permiti trebuie doar sa intelegi ca trebuie sa faci alegerea la plecare in functie de unde si cum vrei sa mergi. In rest stati calmi ca de alimentat daca nu te grabesti orice electrica cu management termic al acumulatorului de tractiune se incarca suficient in 30 min la o statie DC ca sa mergi pana la urmatoarea. Ah sa nu uit… meganul are peste 200 cai si tesla y peste 500 cai si au cuplu instant care inseamna demaraje deci depasiri incredibile, asa ca cei cu termice si motoare de 6000 cmc se umfla degeaba…
@Cristian
Eu am trecut de la o Honda Civic VIII Hatchback, 1.8 benzina la o Hyundai Kona 64 kWh.
Eu cred ca multe persoane din Romania conduc fara sa respecte majoritatea regulilor de circulatie, iar asta se vede zilnic, in cadrul stirilor de la orice ora (inainte era ora 17).
Cum zic ei „merg cu traficul”. Peste 95% dintre cei care au comentat zilele acestea despre aceste postari cu masinile electrice fac parte din acest grup des intalnit pe strazile Romaniei. Lipsa de educatie in trafic, iar apoi chiar de lipsa de educatie, in general.
Problema aceasta, in particular, ridica cateva semne de intrebare despre eligibilitatea multora de a sta in spatele unui volan.
Spunea Mălina, mai sus, ca… nu ar sta mai mult de 15 minute la benzinarie la un drum de 700-800 km.
Pai inseamna ca e genul de persoana care are sandwich-urile facute de acasa, probabil ca de maica-sa sau bunica-sa si se pișă-n bidon, in masina, nu?
Goleste bidonul de 5 litri, in 15 minute la benzinarie.
Eu, cel putin, vin de doua sau trei ori pe an in Romania, din Elvetia, cu o electrica, iar timpii sunt aceiasi, poate-poate 30 de minute peste cat as fi facut inainte cu Honda. Si nu e Tesla cu timpi relativi mici de incarcare. Aproape la fel opream si inainte cu Honda.
Din punctul meu de vedere, masina electrica cu baterie de cel putin 60 kWh, a ajuns la acelasi nivel cu masinile pe combustie, in materie de „cat de departe poti ajunge” pana te trage vezica la o benzinarie, sau stomacul la „Micu’ de la Dedulesti”.
Apoi, mai e un lucru pe care niciunul dintre aprigii fani ai motoarelor clasice nu-l pomeneste, ca s-ar face de cacao, dar care, la fel de aprig, o baga pe aia… „5 minute imi ia sa alimentez”.
Doar vara aceasta am vazut cozi de 6-8 masini la pompe, pe autostrada, la diverse benzinarii (OMV, Rompetrol, MOL, Lukoil, etc.). Nu-mi imaginez cum ar fi fost pe DN1 „Valea Plângerii”, vineri sau sambata.
Mai exact, Rompetrol Șagu, 6-8 masini la coada la fiecare pompa. Cand am intrat eu la statia de incarcat, ultimul care a venit in coada, la pompa cea mai apropiata de mine, inca nu terminasera de achitat la pompa, iar eu am stat 48 de minute la incarcat, timp in care am servit un pranz si o cafea inauntru.
Doamne fereste sa se mai posteze vreo poza de prin Bihor cu 11 lei litrul ca iar se fac cozi ca pe vremuri la paine si zahar. Dar hei, ălora le-a luat doar 5 minute să alimenteze…
Pot intelege acele 5 minute cand esti pe ulita la tine si mergi prin vecini cu masina, dar in acelasi timp, electrica o ai deja incarcata de acasa, de 4 ori mai ieftin, in acelasi regim de utilizare.
La masini fiecare cu preferintele lui, nu ma bag. Fiecare apreciaza mai mult sau mai putin anumite dotari sau implementari.
Dar de fiecare data cand am condus Mercedes felul in care vireaza masinile alea … nu am mai gasit pe nici o alta masina, cu sau fara roti directoare pe spate.
Este extrem de acceptabila autonomia la mai toate modelele