Două lucruri m-au dat pe spate la Kia Niro EV Premium.

Primul. Ați trecut vreodată prin momente în care v-ați găsit mașina, în parcare, înghesuită de mașina de lângă ea? Se mai întâmplă să parcheze câte unul atât de aproape de tine, că n-ai cum să deschizi portiera. Sau o deschizi, dar nu suficient cât să poți intra la volan. Și-atunci singura opțiune e să intri prin dreapta și să faci echilibristică peste scaune. Deși uneori e foarte posibil să nu poți intra în mașină nici prin dreapta, că și acolo e o mașină parcată prea aproape. N-ați pățit? Că mie mi s-a întâmplat de nenumărate ori.

Ei bine, Kia Niro are pe cheie opțiunea să iasă singură din spațiul ăla prea îngust. Doar apeși pe un buton și mașina înaintează singură până când ajunge în punctul în care se poate deschide portiera. Vă spun sincer că mi-ar plăcea enorm să am și eu opțiunea asta pe viitoarea mea mașină, dar nu prea cred.

Și al doilea lucru care m-a dat pe spate: sistemele de driving assistance și adaptive cruise control. Sunt foarte bine pus la punct, mașina se mișcă incredibil de bine, reacționează singură, face foarte sigură pe ea tot ce trebuie făcut. Desigur, am mai văzut sistemele astea și pe alte mașini, tocmai de-aia pot face comparație și să afirm că cel de pe Kia Niro EV Premium e unul dintre cele mai performante pentru o mașină din segmentul ei de preț.

Problema e că aici se cam termină cu lucrurile care m-au dat pe spate la Kia. Din nefericire, până să ajung să constat cât de bine se mișcă adaptive cruise controlul, a trebuit să fac cunoștință cu mașina, respectiv cu modul în care se prezintă când te urci prima oară la volanul ei.

Din păcate (sau din fericire, că nu-mi dau seama exact) și la mașini e valabilă treaba aia care se întâmplă la oameni și care se numește „prima impresie”. Știți ce zic, da? Momentul ăla, primul, în care cunoști pe cineva, este foarte des definitoriu pentru impresia pe care ți-o creează acel cineva.

Iar dacă impresia mai e si nasoală, apăi va fi aproape imposibil să ți-o mai șteargă cineva vreodată. Nu e imposibil, s-au mai văzut cazuri, dar e greu, foarte greu.

Fix asta mi s-a întâmplat mie când am deschis pentru prima oară portiera mașinii numită Kia Niro: mi-a creat o primă impresie care mi se va șterge greu de tot din cap. Iar impresia aia este că e făcută cu materiale care le-a rămân coreenilor de pe la Kia EV6 sau Kia Sportage.

Știți cum e, mai sar resturi pe linia de producție, mai rămâi cu niște plastic, ce naiba să faci cu ele, să le arunci la gunoi? Neah, exclus, iei tot ce rămâne și bagi tot în interiorul lui Niro. Nu că asta ar fi ceva rău, e bine să eviți risipa (fix cum fac eu cu mâncarea), ziceam doar așa ca chestie și ca primă impresie.

Și ce să vezi, când mi-am exprimat temerile cu voce tare, colegii din tur mi-au confirmat că nu sunt departe de adevăr. Pentru a fi mai sustenabili din punct de vedere ecologic, coreenii de la Kia folosesc la fabricarea lui Niro multe materiale reciclate, și se mândresc cu asta. Cum ziceam, nu e nimic rău, e ok să salvăm planeta, dar poate le mai iau și ei un pic la pilă. Că la Niro asta e cam multă ecologie insipidă în habitaclu.

În rest, vorbim despre o mașină onestă, genul ăla de mașină pe care ți-l iei să te transporte din punctul A în punctul B, fără alte pretenții. Treabă la care te ajută din plin și autonomia. Până acum în tur, Kia Niro a avut autonomie reală de peste 450 de kilometri, ba chiar a ajuns și la 480. Ceea ce, trebuie să recunosc, nu e rău absolut deloc, e binișor spre foarte bine.

Cum ziceam, nu te atrage prin design sau prin cine știe ce performanțe sportive, nu te dă pe spate cu nimic. În schimb, are o ținută de drum ok și, după cum ziceam mai sus, un nivel de dotări de la decent în sus. Ah, ba nu, mai are ceva: cele mai incomode scaune dintre toate mașinile pe care le-am testat până acum în ROCHARGE. E posibil să fie și asta o performanță, că nu e ușor să fii pe primul loc la ceva.

Prețul pentru modelul pe care îl avem noi în tur este de 56.420 euro. Sau prin leasing operațional de la Autonom: rată 874 euro/lună.

Acum vă las doar câteva poze, că ieri a fost cea mai slow zi a turului, practic ne-am fâțâit doar prin Târgu Mureș.

Partenerii ROCHARGE 2023:

🚀 Un proiect susținut de Vitesco Technologies

🍀 Green Partner: Autonom

🚗 Pus pe șosea de: Michelin

🔋 Încărcat de:
MOON
Enel X Way
Renovatio e-charge
MOL Plugee

💻 Tehnologizat de: Server Config

📰 Partener media: Euronews România

Fotografii