Ieri a fost ziua în care am mers cu Mazda CX-60. Nume de scenă: Mazda CX-60 3.3 SKYACTIV D AWD Takumi.
Degeaba v-aș povesti eu despre mașina asta, că n-aș reuși s-o fac la fel de bine ca invitatul meu special de azi. Doamnelor și domnilor, în stilul lui inconfundabil, Julius Constantinescu care vă povestește despre Maza CX-60.
…
Așa cum mall-urile sunt pline de branduri pseudo-premium care vând zdrențe la prețuri astronomice, la fel și industria auto vinde, de multe ori, cutii de conserve la preț de model premium. Sigur, cine își permite cu adevărat și conduce modele premium n-o să cumpere niciodată o săpunieră precum Kona, DS3 sau Clasa A; scamul e pentru săraci care nu știu cum arată în realitate o mașină premium și cred că prețul înseamnă automat calitate. Cunosc cel puțin o duzină de fraieri fuduli care s-au băgat în datorii ca să-și poată lua o copaie de plastic de 40-50K.
Mazda nu face măgării de-astea. Deși nu e un brand premium, iar un CX-60 costă între 45 și 62K, japonezii sunt oameni serioși și livrează de toți banii. Pe dinafară Mazda mai reușise în ultima vreme niște lucruri frumoase (CX-30, Mazda6), dar CX-60 e primul model în care au dat înăuntru cu odorizant care acoperă complet mirosul de sărac.
Inserțiile din lemn sidefat, pielea naturală de bună calitate, volanul cu broderii și restul finisajelor sunt atât de mișto, că parcă ți-e jenă să lipești guma sub scaun – o arunci civilizat, pe geam. Ergonomia e excelentă, iar cotierele sunt la același nivel, chestie care la drum lung e mai utilă decât Arcoxia și chiar Mydocalmul de 50 mg. Iar în România, după cum știți, toate drumurile sunt lungi.
Modelul pe care l-am condus eu e un diesel de 3,3 litri cu sistem mild-hybrid. Pe partea de mobilitate motorul electric nu te ajută cine știe ce, e drept, însă pe de altă parte îți scade impozitul de la 5300 la 300 de lei – ceea ce, cum ar spune un celebru mecanic de Maybach, e extraordinar pe partea economică.
Mazda CX-60 rulează excelent și, în ciuda faptului că e o namilă, accelerează foarte bine, nu te rogi de ea (sau la Dumnezeu) în depășiri. Consumul mediu pe care l-am scos a fost de 8 l/100, practic cam cât un Logan de două ori mai ușor.
În concluzie, CX-60 e o mașină cu adevărat premium, dar cu 20-30K mai ieftină decât ce conduc bogații care n-au bani de Bentley. Singurul defect pe care i l-am găsit lui CX-60 e că atunci când te dai jos din ea cobori din Mazda, nu din BMW.
Nota redacției: Modelul pe care îl avem noi în tur ajunge la 62.740 euro. Sau prin leasing operațional de la Autonom: rată 768 euro/lună.
P.S. Mai jos aveți rezumatul zilei și fotografii.
Partenerii Cars and Roads:
➡️ Michelin, producătorul francez de anvelope este partenerul principal al evenimentului și promotor al siguranței și sustenabilității. Nu doar că o parte dintre mașini au fost echipate cu anvelope Michelin, dar locurile pe care le vom vizita au fost alese din Ghidul Verde Michelin, un fel de atlas turistic plin cu idei și zone pe care să le vizitezi în concediile lungi sau în weekenduri.
➡️ Autonom se alătură Cars & Roads din postura de Green Partner. Prin gama sa completă de servicii de mobilitate, compania românească se recomandă ca soluție optimă pentru cei care caută soluții de mobilitate pe termen scurt, mediu sau lung. Fie că vorbim de mașini electrice sau hibride – pentru care există programe dedicate cu facilități majore -, de clienți fizici sau juridici, de închiriere pe termen scurt sau de leasing operațional, Autonom are pregătite oferte specifice fiecărui tip de solicitări.
➡️ MOL România este partener tehnic, oferind carburantul de calitate necesar pentru mașinile din tur.
➡️ Server Config, companie specializată în echipamente IT profesionale, va susține road trip-ul oferindu-le fotografilor și specialiștilor video laptop-uri de performanță dedicate profesioniștilor pentru a le ușura munca on-the-go.
➡️ VARTA este unul dintre producătorii de baterii auto cu o experiență de peste un secol în domeniul în care activează. Odată cu era electrificată, producătorul german a introdus o gamă de baterii la 12V dedicată mașinilor hibride – de toate felurile – și electrice.
➡️ Pago se alătură în premieră proiectului Cars & Roads. Aplicația poate fi folosită pentru a achita facturi la utilități, dar și pentru alte câteva plăți care te-ar putea interesa direct: RCA, rovinietă, taxa de pod de la Fetești-Cernavodă sau asigurări de călătorie. Toate, într-o singură aplicație.
Rezumatul zilei
Fotografii
Frumos review! 😁
Am râs tare la aia cu guma de mestecat, pe care „ți-e jenă să o lipești sub scaun – o arunci civilizat, pe geam”! 😀😀😀 Descrierea mașinii este foarte mișto și amuzantă!
Comentariu beton!31
La asta m-am tăvălit efectiv!!! Civilizat pe geam :))
Să moară Piți, ce sărac sunt! Bine că am net! La muncă!
Nice pics!
Comentariu beton!18
tot sărak, da’ măcar nu-s la muncă…!?
și tot pe parte economică am un mesaj pentru @MV: bravo, boss, n-a muncit nimeni pentru tine săptămîna trecută și te-ai gîndit să începi în forță? măcar o bere a primit talentatul poet?
Comentariu beton!28
@Ananas: Lăsaț’ că nici cu Volvo nu ne e rușine! Ș-apoi dvs v-ați luat croazieră, ce vă pasă. 😉😁
Bun review, amuzant, merge de minune cu vinul ala! Chiar asa, mai multe detalii despre vin, se poate? Eventual un review? 🙂
Foarte fain review, mulțumesc!
Povestea a evoluat frumos, s-a dezolvat elegant, punând accent pe ideea de mașină accesibilă. Punctul culminant a coincis la mine cu deznodământul, acel moment în care am aflat că accesibil înseamnă pe la 60k🤭
Comentariu beton!15
254CP/550Nm, deja sună frumos.
Deși, din 3.3l puteau scoate lejer 350-400CP/700-800Nm.
Interiorul nu mă surprinde deloc, dar mă bucur de calitatea materialelor folosite.
Da, mișto faza cu mild hybrid ca să-i scadă impozitu’.
@John Temple, ar fi putut scoate mai mult cuplu, dar ii scadea si din fiabilitate si probabil mai crestea putin pretul.
Sistemul asta al lor de mild hybrid e de fapt un condensator (nu sunt sigur aspra termenului) care inmagazineaza energia obtinuta la franare si o returneaza apoi in sistemul de AC sau in alti consumatori atunci cand esti la semafor si motorul e OFF din cauza sistemului ala cretin de Start-Stop.
@TudorTiC: nu-ș ce să zic, așa o fi.
Totuși cred c-ar fi timpul să evoluăm de la mitologia „54CP/50Nm, 1300 cmc, motor fiabil”. 🤔
Start-Stop mi se pare o imbecilitate. Io l-am dezactivat permanent la un magazin de tuning. Oricum io îmi conduc mașina doar în modul sport, că n-am chef să fac service la 4 turbine. 😎
@JT, nu stiu cum e sistemul de start-stop fix de pe CX-60-ul asta, dar pe e-SkyActiv-G si X e un pic mai destept decat pe celelalte masini si m-a convins sa il folosesc. In loc de demaror electric, motorul se opreste cu un cilindru intr-o pozitie optima pentru a reporni prin detonatie, si cand vine momentul, se aprinde bujia din cilindrul respectiv.
Mi se pare mult mai destept si nu vad uzura extra cum e la start-stop-urile cu demaror.
@Titus: așa o fi, dar io urăsc invenția respectivă cu pasiune. Așa-s io, mai dinozaur. 🤣🤣🤣🤣🤣
@JT, eu nu am umblat sa anulez acel start-stop din soft insa dupa butonul de pornire al motorului urmatorul apasat e cel de anulare start-stop, am urat inovatia asta a lor mereu, e de furat ochi doar, nu ajuta cu nimic, dimpotriva, cred ca ajuta doar la uzura prematura a motorului :))
si eu urasc Start-Stopul si Titus are dreptate, e gandit altfel si opreste cilindrii intr-o anumita pozitie ca sa se elimine cat mai mult uzura. ea tot este, dar mai putin. Oricum, normele Euro au determinat aparitia mizeriei de Start-Stop..
Iubim Mazda CX 5 din dotare, chiar dacă nu este CX 60. Avem pe ea aproape tot ce se poate in materie de “features” și ne simțim excelent in ea. Motorul de 2.5 turbo, benzină (care nu este disponibil in Ro), ne ajută enorm. Ar trebui să vedeți/conduceți Mazda CX 90. Este enormă, superbă, un iaht pe roți.
Bănuiesc că următoarea mașină (peste 4-5 ani) va fi tot o Mazda, dar hibridă, sau electrică.
Comentariu beton!13
Cum sa nu fie disponibil 2.5 benzina ca era echipare standard?
Nu e disponibil 2.5 TURBO in Europa, doar varianta aspirata. Care nu e rea deloc, dar nu se compara.
@Emil, ce consum ai la 2.5 turbo. Urban si Extraurban.
@TudorTIC, 11.6 – 11.8 urban, 9 – 9.2 extraurban.
@Stefan, corect.
@Emil
Un consum mai mult decat decent, e chiar mic. Eu am o Mazda 3 cu motor 1.6 (alea de is facute de Ford, sau in colaborare cu Ford) si cutie automata. Am un consum de 12-13 l/100km urban. Deci motorul ala de 2.5 si cu Turbo e gandit intr-un mare fel.
E diesel. Înțeleg dieselu la pick-up-uri, la mașini pt off road, nu înțeleg motorina la mașinile premium.
Mașina pentru români ca mine, fără fasoane, ar fi Suzuki. Constant pe primele poziții, an de an, în topuri de fiabilitate, mașină cinstită.
În rest mașină frumoasă, tot ce trebe. Iar șoferu, fotomodel.
Comentariu beton!26
Motorul diesel este mai eficient și mai puternic la același volum.
Nu scoți 400CP/850Nm dintr-un benzinar de 3 litri care să consume 8%. 😎
Du-te băh cu dieselu tău pe mașini premium. Vrei cuplu și diesel, ia-ți tractor.
Comentariu beton!23
La tractor trag numa’ „tancurile” austriece.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Unde mai pui că-i greu cu locurile de parcare-n oraș, că la porumb fac fițe.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣
No, e clar, nu mă încadrez decât la mașini de săraci. Bine măcar că citesc review-urile voastre, ca să știu ce să nu cumpăr. 😁 Observ că în turul ăsta, mașinile sunt aliniate în parcări mai ceva ca dinții la fermoar. Ce-o fi lucrat Meșter cu voi…🙈
Comentariu beton!18
refuz sa te mai urmaresc. pentru ca m-ai facut invidios.
Julică, unde te-ai ascuns până acum?
inca au motor aspirat la 3.3?
later edit…turbo. Inca nu stiu sa faca motoare astia de la Mazda. 3.3 L diesel, ca sa scoti 254 de cai. Cam prost
@berica: motoru’ nu-i prost deloc. Un software update la ECU și scoți din el 350CP/650Nm lejer. La „stage 2” poți scoate și mai mult, dar trebuie să schimbi niște piese, pe ici, pe colo.
Probabil are doar o turbina si nici cu aia nu au scos ce poate, cea mai plauzibila explicatie poate fi scaderea fiabilitati, o ajuta cuplul ala altfer 254hp pentru o masina de 2t ar fi putini cred.
Motorul a fost probabil conceput pentru eficienta si emisii, ca Euro 7 vine pe turnanta. Nu cred ca i-a interesat prea mult sa scoata putere+cuplu din el. Oricum asta nu e specialitatea Mazda. Pentru dinamica apelati cu incredere la alti producatori. Pe de alta parte, uitandu-ma pe cifre, nu sta rau deloc CX-60.
Gata, am citit, m-am uitat, frumos… Mă întorc la muncă, să-mi plătesc ratele la Logan. 😀
Comentariu beton!21
Articol foarte bine scris, bună argumentație dpdv tehnic, in plus totul condimentat cu observații și comentarii savuroase!
Ar fi interesant de văzut și
review-uri la mașinile 100% electrice. Ne place, nu ne place, astea-s viitorul.
@Seladon: nu, nu-s viitoru’. Sunt niște bășini cu pretenții. Tehnologia motorului cu combustie internă încă nu a ajuns la final. 😎
Au dat drumul electricelor pe piata pentru ca au vrut oarecum sa le dea peste bot celor care detin monopolul petrolului, nicidecum nu ia prea interesat sanatatea planetei, inca cei care promoveaza si ne obliga sa ne uitam spre electrice conduc si achizitioneaza masini cu motoare termice destul de mari.
@keepcalm: pe nici un miliardar nu-l pasionează sănătatea planetei.
Sunt 2640 miliardari la nivel planetar cu o avere estimată la $1220 miliarde.
100 dintre ei nu-s în stare să-și unească forțele ca să facă ceva în sensul respectiv.
JT bag sama că nu ai fost invitat pe insula lui epstein. Acolo se punea lumea la cale.
@JT+@keepcalm Înțeleg perfect ce spuneți voi, dar odată și odată trebuie să stopăm utilizarea de combustibili fosili. I-am îmbogățit destul pe unii care stau la umbră cu degetele adânc băgate in cwr și mai fac și porcării.
Personal eu aș inclina spre mașini bazate pe hidrogen, eventual cu ceva celule solare, însă nu-ș’ cum se face dar tehnologia asta nu a avansat așa repede cum îmi doream eu.
Reality check: După 2030 mașinile pe benzina/ disel nu mai intră in multe capitale europene și după 2035 nici cele hibride nu mai au acces. Lista cu orașele care pun interdicții se mărește pe zi ce trece. Deci oricât am iubi motoarele clasice tre să ne luam rămas bun de la ele. No way back.
@Seladon: io când merg în Viena merg cu mijloacele de transport în comun, nici nu mă obosesc să pornesc mașinile. Opelu’-l folosesc strict pentru cumpărături, iar BMWu’ la drumuri lungi precum Viena-Salzburg/Linz sau când merg în România.
Opelu’-i benzinar cu motor de drujbă, iar BMWu’-i diesel, cu motor de tractor (așa cum frumos îl alintă Edelweiss). 🤭
Deci vom incepe sa ii imbogatim mai mult pe alti, adica tot pe aia care au conturile pline :))))
@keepcalm: degeaba au conturile pline, dacă-s proști de pute pământu’ sub ei și n-au trecut de nivelul papa-caca-nana.
@JT. Nu vreau să stric ploile nimănui, bucură-te de motoarele tale! Știu că atunci când „torc” ca lumea te unge pe inimă. Ai muncit pentru ele, meriți să te bucuri. Keep up the good work, man. 👍
Sau cand evacuarile scot un sunet placut urechilor, sunt care platesc bani multi pentru asta, un coleg a investit in evacuari/sunet 2000€ la un Durango, suna bestial insa eu nu as fi cheltuit bani aia pe asta :))))
Mihai, astea au fost emisiunile mele preferate săptămâna asta. Pardon, articolele dar cu niște clipuri demne de o emisiune auto cu ștaif. Articolul lui Julică e spumant la fel ca micul dejun pe care bănuiesc că nu l-a servit in formă lichidă pentru că…Cars and Roads. 💚
Citind comentariile cititorilor nu pot decât să mă bucur că românii sunt statistic foarte educați științific, cunosc cele mai mici amănunte ale tehnicii motoarelor cu combustie internă, turbinelor și injecției multipunct, modului cum se poate face tuning de performanță stage 1, stage 2. Numai absolvenți de politehnică ce lucrează în domeniu. De asta și avem o industrie constructoare de mașini atît de performantă, două fabrici de mașini nu e puțin. Singurul amănunt ce mai rămîne de clarificat este cîți specialiști din ăștia au bani de mașină, orice mașină, că văd mai toți au in universul lor paralel numai mașini premium, cu motoare de 350CP, cu care merg pe litoralul Marii Negre sa le parcheze la Mamaia.