Ieri a fost ziua în care am mers cu Mazda CX-60. Nume de scenă: Mazda CX-60 3.3 SKYACTIV D AWD Takumi.

Degeaba v-aș povesti eu despre mașina asta, că n-aș reuși s-o fac la fel de bine ca invitatul meu special de azi. Doamnelor și domnilor, în stilul lui inconfundabil, Julius Constantinescu care vă povestește despre Maza CX-60.

Așa cum mall-urile sunt pline de branduri pseudo-premium care vând zdrențe la prețuri astronomice, la fel și industria auto vinde, de multe ori, cutii de conserve la preț de model premium. Sigur, cine își permite cu adevărat și conduce modele premium n-o să cumpere niciodată o săpunieră precum Kona, DS3 sau Clasa A; scamul e pentru săraci care nu știu cum arată în realitate o mașină premium și cred că prețul înseamnă automat calitate. Cunosc cel puțin o duzină de fraieri fuduli care s-au băgat în datorii ca să-și poată lua o copaie de plastic de 40-50K.

Mazda nu face măgării de-astea. Deși nu e un brand premium, iar un CX-60 costă între 45 și 62K, japonezii sunt oameni serioși și livrează de toți banii. Pe dinafară Mazda mai reușise în ultima vreme niște lucruri frumoase (CX-30, Mazda6), dar CX-60 e primul model în care au dat înăuntru cu odorizant care acoperă complet mirosul de sărac.

Inserțiile din lemn sidefat, pielea naturală de bună calitate, volanul cu broderii și restul finisajelor sunt atât de mișto, că parcă ți-e jenă să lipești guma sub scaun – o arunci civilizat, pe geam. Ergonomia e excelentă, iar cotierele sunt la același nivel, chestie care la drum lung e mai utilă decât Arcoxia și chiar Mydocalmul de 50 mg. Iar în România, după cum știți, toate drumurile sunt lungi.

Modelul pe care l-am condus eu e un diesel de 3,3 litri cu sistem mild-hybrid. Pe partea de mobilitate motorul electric nu te ajută cine știe ce, e drept, însă pe de altă parte îți scade impozitul de la 5300 la 300 de lei – ceea ce, cum ar spune un celebru mecanic de Maybach, e extraordinar pe partea economică.

Mazda CX-60 rulează excelent și, în ciuda faptului că e o namilă, accelerează foarte bine, nu te rogi de ea (sau la Dumnezeu) în depășiri. Consumul mediu pe care l-am scos a fost de 8 l/100, practic cam cât un Logan de două ori mai ușor.

În concluzie, CX-60 e o mașină cu adevărat premium, dar cu 20-30K mai ieftină decât ce conduc bogații care n-au bani de Bentley. Singurul defect pe care i l-am găsit lui CX-60 e că atunci când te dai jos din ea cobori din Mazda, nu din BMW.

Nota redacției: Modelul pe care îl avem noi în tur ajunge la 62.740 euro. Sau prin leasing operațional de la Autonom: rată 768 euro/lună.

P.S. Mai jos aveți rezumatul zilei și fotografii.

Partenerii Cars and Roads:

➡️ Michelin, producătorul francez de anvelope este partenerul principal al evenimentului și promotor al siguranței și sustenabilității. Nu doar că o parte dintre mașini au fost echipate cu anvelope Michelin, dar locurile pe care le vom vizita au fost alese din Ghidul Verde Michelin, un fel de atlas turistic plin cu idei și zone pe care să le vizitezi în concediile lungi sau în weekenduri.

➡️ Autonom se alătură Cars & Roads din postura de Green Partner. Prin gama sa completă de servicii de mobilitate, compania românească se recomandă ca soluție optimă pentru cei care caută soluții de mobilitate pe termen scurt, mediu sau lung. Fie că vorbim de mașini electrice sau hibride – pentru care există programe dedicate cu facilități majore -, de clienți fizici sau juridici, de închiriere pe termen scurt sau de leasing operațional, Autonom are pregătite oferte specifice fiecărui tip de solicitări.

➡️ MOL România este partener tehnic, oferind carburantul de calitate necesar pentru mașinile din tur.

➡️ Server Config, companie specializată în echipamente IT profesionale, va susține road trip-ul oferindu-le fotografilor și specialiștilor video laptop-uri de performanță dedicate profesioniștilor pentru a le ușura munca on-the-go.

➡️ VARTA este unul dintre producătorii de baterii auto cu o experiență de peste un secol în domeniul în care activează. Odată cu era electrificată, producătorul german a introdus o gamă de baterii la 12V dedicată mașinilor hibride – de toate felurile – și electrice.

➡️ Pago se alătură în premieră proiectului Cars & Roads. Aplicația poate fi folosită pentru a achita facturi la utilități, dar și pentru alte câteva plăți care te-ar putea interesa direct: RCA, rovinietă, taxa de pod de la Fetești-Cernavodă sau asigurări de călătorie. Toate, într-o singură aplicație.

Rezumatul zilei

Fotografii