Cum am trecut granița cu Ungaria, cum a început să plouă și nu s-a mai oprit niciodată. Dar nici măcar nu e asta cea mai mare problemă, ci că s-a făcut și foarte frig.

Vorbeam la telefon acasă și-mi zicea Mara că la București s-au dus fetele la școală în mânecă scurtă, în timp ce noi treceam vijelios de la un grad Celsius la altul, dar în jos, până ne-am oprit la 8. Grade. Celsius.

Asta fiind temperatura din Ungaria, de undeva de lângă lacul Balaton. Or noi de-aici trebuia să mergem spre munți, în Austria, munți pe care urma să-i traversăm prin locul ăsta absolut senzațional:

Adică prin Transfăgărășanul austriecilor, căruia ei îi zic mult mai prozaic, Grossglockner.

Iar aici începe tristețea cea mare. Pentru că era foarte clar că pe măsură ce vom începe să urcăm se va face din ce în ce mai frig, iar ploaia nu dădea niciun semn că s-ar opri vreodată, am preferat să alegem un traseu mult mai cuminte și mai plat.

Nu că ne-ar fi fost frică de o ploicică, dar existau mari șanse ca ploicica să se transforme în zăpezică. Iar cu zăpezica nu te joci, că e periculoasă. Și de ce ne era frică n-am scăpat: în munți a început să ningă. Dar nu așa pe sistemul „câte un fulg, apoi a stat, cerul s-a mai luminat”, nu, oameni buni, a început să ningă de ne-ar fi trebuit lanțuri de zăpadă ca să trecem pe-acolo.

Și cum obiectivul numărul unu al EUROCHARGE by Schaeffler este să ne întoarcem acasă întregi, cu mașinile în aceeași stare de la plecare, s-a decis că nu suntem dispuși să testăm cum e când te prinde ninsoarea prin munții austrieci, chiar dacă toate mașinile sunt încălțate cu anvelope Michelin. Nu, nu e nicio exagerare, camerele live ne arătau zăpadă de 10-20 de centimetri exact pe unde urma noi să trecem.

Cum nu ne place riscul de dragul riscului, am ales altă variantă să ajungem în Italia, mult mai sigură. Mno, aia e, cum ar spune francejii, better safe than sorry. Poza de jos, de la finalul articolului este de acum, din dimineața asta, fix din unul dintre locurile locul pe unde ar fi trebuit să trecem. Ușor neplăcut, nu? 🤷‍♂️

Altfel, ieri am schimbat Renault Scenic cu Volkswagen ID.7. O să revin cu impresii despre.

Toată această aventură nu ar fi posibilă fără partenerii EUROCHARGE by Schaeffler:

➡️ Schaeffler este partenerul principal al proiectului. Unul dintre cei mai mari producători de componente auto din lume, a făcut primul pas în România în 2002, deschizând o unitate de producție în Cristian, Brașov, specializată inițial pe rulmenți. De-a lungul anilor, compania germană s-a extins semnificativ, inaugurând un centru de inginerie, o școală profesională în sistem dual și un centru de cercetare și dezvoltare. Activitatea sa actuală se desfășoară în trei domenii principale: tehnologii Automotive, Automotive Aftermarket și Bearings & Industrial Solutions. Recent, Schaeffler a achiziționat aproape 90% din acțiunile Vitesco Technologies, cu o fuziune așteptată în curând.

➡️ Autonom este Green Partner al turului. Compania cu capital 100% românesc are în portofoliu o mulțime de servicii, iar unul dintre cele mai importante este leasingul operațional, adică o închiriere pe termen lung .E ca un abonament pe care îl plătești lunar ca să folosești mașina. Vă voi lăsa pe blog care este rata, prin leasing operational, pentru fiecare mașină din EUROCHARGE, pe măsură ce le voi testa.

➡️ De încărcatul mașinilor se va ocupa Renovatio e-charge, în România. Iar odată trecută frontiera, noua rețea OMV eMotion (care funcționează și pe teritoriul României). Altfel spus, vom ajunge în Portugalia cu doar două conturi în două aplicații de încărcare.

➡️ Michelin nu mai are nevoie de nicio prezentare. Francezii fac anvelope de mai bine de 100 de ani, iar EUROCHARGE va trece și prin Clermont-Ferrand, locul în care se află sediul central. Personal, abia aștept să văd fabrica. Până atunci, mai spun atât: Michelin a dezvoltat anvelope cu o rezistență redusă la înaintare menite să îmbunătățească autonomia și consumul. Iar treaba asta e valabilă atât la electrice, cât și la termice, hibride și hibride plug-in.

➡️ MOON se ocupă cu dezvoltarea soluțiilor de încărcare pentru mașini electrice. În portofoliul companiei se află stații de încărcare rapidă (chiar și de 400 kW), soluții pentru birou sau acasă (stații AC), dar și proiecte care vizează panourile fotovoltaice.

➡️ Server Config, partener tehnic de tradiție al evenimentelor Autocritica. Oferă laptopuri ultraperformante cu ajutorul cărora echipa de jurnaliști, fotografi și videografi ai EUROCHARGE vă va aduce pe ecrane acest eveniment. Produsele lor refurbished sunt dedicate profesioniștilor care au nevoie de putere mare de operare.