Cum am trecut granița cu Ungaria, cum a început să plouă și nu s-a mai oprit niciodată. Dar nici măcar nu e asta cea mai mare problemă, ci că s-a făcut și foarte frig.
Vorbeam la telefon acasă și-mi zicea Mara că la București s-au dus fetele la școală în mânecă scurtă, în timp ce noi treceam vijelios de la un grad Celsius la altul, dar în jos, până ne-am oprit la 8. Grade. Celsius.
Asta fiind temperatura din Ungaria, de undeva de lângă lacul Balaton. Or noi de-aici trebuia să mergem spre munți, în Austria, munți pe care urma să-i traversăm prin locul ăsta absolut senzațional:
Adică prin Transfăgărășanul austriecilor, căruia ei îi zic mult mai prozaic, Grossglockner.
Iar aici începe tristețea cea mare. Pentru că era foarte clar că pe măsură ce vom începe să urcăm se va face din ce în ce mai frig, iar ploaia nu dădea niciun semn că s-ar opri vreodată, am preferat să alegem un traseu mult mai cuminte și mai plat.
Nu că ne-ar fi fost frică de o ploicică, dar existau mari șanse ca ploicica să se transforme în zăpezică. Iar cu zăpezica nu te joci, că e periculoasă. Și de ce ne era frică n-am scăpat: în munți a început să ningă. Dar nu așa pe sistemul „câte un fulg, apoi a stat, cerul s-a mai luminat”, nu, oameni buni, a început să ningă de ne-ar fi trebuit lanțuri de zăpadă ca să trecem pe-acolo.
Și cum obiectivul numărul unu al EUROCHARGE by Schaeffler este să ne întoarcem acasă întregi, cu mașinile în aceeași stare de la plecare, s-a decis că nu suntem dispuși să testăm cum e când te prinde ninsoarea prin munții austrieci, chiar dacă toate mașinile sunt încălțate cu anvelope Michelin. Nu, nu e nicio exagerare, camerele live ne arătau zăpadă de 10-20 de centimetri exact pe unde urma noi să trecem.
Cum nu ne place riscul de dragul riscului, am ales altă variantă să ajungem în Italia, mult mai sigură. Mno, aia e, cum ar spune francejii, better safe than sorry. Poza de jos, de la finalul articolului este de acum, din dimineața asta, fix din unul dintre locurile locul pe unde ar fi trebuit să trecem. Ușor neplăcut, nu? 🤷♂️
Altfel, ieri am schimbat Renault Scenic cu Volkswagen ID.7. O să revin cu impresii despre.
Toată această aventură nu ar fi posibilă fără partenerii EUROCHARGE by Schaeffler:
➡️ Schaeffler este partenerul principal al proiectului. Unul dintre cei mai mari producători de componente auto din lume, a făcut primul pas în România în 2002, deschizând o unitate de producție în Cristian, Brașov, specializată inițial pe rulmenți. De-a lungul anilor, compania germană s-a extins semnificativ, inaugurând un centru de inginerie, o școală profesională în sistem dual și un centru de cercetare și dezvoltare. Activitatea sa actuală se desfășoară în trei domenii principale: tehnologii Automotive, Automotive Aftermarket și Bearings & Industrial Solutions. Recent, Schaeffler a achiziționat aproape 90% din acțiunile Vitesco Technologies, cu o fuziune așteptată în curând.
➡️ Autonom este Green Partner al turului. Compania cu capital 100% românesc are în portofoliu o mulțime de servicii, iar unul dintre cele mai importante este leasingul operațional, adică o închiriere pe termen lung .E ca un abonament pe care îl plătești lunar ca să folosești mașina. Vă voi lăsa pe blog care este rata, prin leasing operational, pentru fiecare mașină din EUROCHARGE, pe măsură ce le voi testa.
➡️ De încărcatul mașinilor se va ocupa Renovatio e-charge, în România. Iar odată trecută frontiera, noua rețea OMV eMotion (care funcționează și pe teritoriul României). Altfel spus, vom ajunge în Portugalia cu doar două conturi în două aplicații de încărcare.
➡️ Michelin nu mai are nevoie de nicio prezentare. Francezii fac anvelope de mai bine de 100 de ani, iar EUROCHARGE va trece și prin Clermont-Ferrand, locul în care se află sediul central. Personal, abia aștept să văd fabrica. Până atunci, mai spun atât: Michelin a dezvoltat anvelope cu o rezistență redusă la înaintare menite să îmbunătățească autonomia și consumul. Iar treaba asta e valabilă atât la electrice, cât și la termice, hibride și hibride plug-in.
➡️ MOON se ocupă cu dezvoltarea soluțiilor de încărcare pentru mașini electrice. În portofoliul companiei se află stații de încărcare rapidă (chiar și de 400 kW), soluții pentru birou sau acasă (stații AC), dar și proiecte care vizează panourile fotovoltaice.
➡️ Server Config, partener tehnic de tradiție al evenimentelor Autocritica. Oferă laptopuri ultraperformante cu ajutorul cărora echipa de jurnaliști, fotografi și videografi ai EUROCHARGE vă va aduce pe ecrane acest eveniment. Produsele lor refurbished sunt dedicate profesioniștilor care au nevoie de putere mare de operare.
Un motiv sa refaceți acest drum în primăvara, cu altă destinație finală 😉
Drumuri bune și sigure mai departe, să vă întoarceți cu bine acasă 🤗
Comentariu beton!17
Să știi că asta nu e o idee rea deloc.
Ma gandesc ca nu ar fi rau sa faca un test din asta dar pe marci, cu fiecare model al unei marci condus pe rand si cu impresii, gen toata gama Hyundai, toata gama Kia, Renault etc.
pe modelul rusesc „eu am mîncat 2 pui, tu niciunul, în medie suntem sătui amîndoi”, media temperaturilor de la balaton și lișboa o să fie ceva de comarnic…
pe de altă parte ar trebui să te bucuri, frigul ajută la slăbit!
dacă trebuie, pot reveni cu alte sfaturi de coaching imediat ce mă trîntesc pe coach
#staypositive
#enjoylemonade
#carpediem
#runforestrun
Comentariu beton!58
Io am slăbit mereu doar primăvara și vara. Că iarna de obicei nu mă ridic de pe canapea. 😀
runforestrun 😂😂😂
Comentariu beton!12
Păcat de vreme, cred că ar fi fost super traseul acela. Mai ales cu electrice. Dar, n-au intrat vacanțele-n sac. Mai e puțin și vine primăvara.
Calculez când ajunge la Nădlac …zăpadă 🫢🤭
Stay safe, și o să vină și timpul pentru traseul prin munți, importanți sunteți voi și integritatea voastră.
P.S. sper că nu ai uitat acasă și pijamaua aia cu mânecă lungă 🤭 așa cum ai făcut cu sneicșii, pijamaua chiar ți-ar fi folosit acu’.
Drumuri bune și în siguranță!
Tot e bun ca faceti o testare pe frig si ploaie, ca in zilele insorite toate masinile sant frumoase, rapide si autonome…. Chiar, temperaturile pot influenta prestatiile masinii electrice? Ca termicele au o oarecare variatie…
Am vazut previziunile meteo ieri… Azi la munte sant 30 cm zapada and still counting..
Depinde de masini si de implementarea sau nu a pompei de caldura care ajuta incalzirea.
La a mea scade autonomia reala de la maxim 500km vara la maxim 400km iarna. Si am testat-o la greu iarna trecuta si la temperaturi de minus 15. Bun, autonomia variaza si de cat de grea este talpa … si din pacate eu nu pot merge economic.
Prima poză e de milioane. Dacă o vede Microsoft, o face wallpaper.
Cum spuneam la mine ploua marunt de 9 zile si e frig noaptea ca dracu asa ca am schimbat centrala pe modul iarna de acum 3-4 zile.Noaptea pornește nu de alta dar clănțănitul dinților sub plapuma nu faciliteaza somnul deloc.Drumuri bune si in siguranță ca asta este cel mai important!
E spectaculos traseul prin munti… dar de mers vara. 🙂 Si eu zic ca ati luat decizia buna si aveti motiv sa mai planificati o excursie la anul.
P.S. Spor la alergat – proud of you!
❤️
Drumuri bune oriunde v-ați afla…frumoase peisaje ,dar brusc m-au luat mucii , deși au fost și la noi peste 20° C . Sănătate și numai bine!
In Alpii elvețieni e deja zăpada de ceva Timp. Sincer, nu ma Mir deloc ca am văzut poza aia. Anul asta, in Martie, când am coborât din St. Moritz prin 8 Martie cred, o grămada de mașini făceau cale întoarsă ca nu aveau lanțuri. Cozile erau enorme. Dar nu s-au aventurat deloc cei nepregătiți. Iar Tesle, am văzut destule întorcându-se. Noi trebuia sa aducem un jeep Mercedes nou nouț, proaspăt achiziționat de firma, la celălalt hotel. Deci io am avut un morcov imens sa nu belim mașina. Noroc ca husbandul e mai calm și mai priceput decât mine. Dar mașina aia,.. Doamne… măcar ne-am dar cu ea din St.Moritz pana in Ticino ❤️
Comentariu beton!14
Era o ocazie să te “aclimatizezi” de pe acum pentru vacanța în țara lui Moș Crăciun😁
Și pentru că m-ai inspirat, am dat jos din pod banda pentru alergat. Ăsta a fost primul pas. Cu următorii e mai dificil.😁
❤️
Ştiu cǎ intenția nu e sǎ demonstrați cǎ puteți orice insǎ nu pot sǎ nu mǎ întreb: chiar nu a fost prevǎzutǎ nişte zǎpadǎ pe drum in munți in octombrie de catre sponsorul de cauciucuri pentru a pune şi nişte lanțuri acolo, sǎ fie?
În plus din tot ce citesc prin comentarii rǎmân cu ideea cǎ electricele sunt mai degrabǎ de oraş, drumuri uscate, varǎ, dar nici aceea prea caldǎ sǎ nu consume AC-ul prea mult cǎ scade autonomia.
Mǎ intreb cum in Norvegia sunt atât de multe electrice iar vremea lor e departe de a fi prietenoasǎ.
Drumuri plate şi uscate sǎ aveți!
Nu e problemă de lanțuri, că puteam să cumpărăm noi. De fapt, am și vrut. Dar de ce să riscăm, când putem să nu. Cu zăpada, nu te joci.
De altfel, acum când vorbim, austriecii au închis drumul, ceea ce înseamnă că nici autoritățile nu vor să riște nimic.
Noi am mers cu AC-ul și căldura pornite. Că tocmai ăsta e scopul turului, să demonstrezi cum se comportă mașinile electrice ÎN CONDIȚII DE UTILIZARE NORMALE. Până acum autonomia a scăzut nesemnificativ, toate sunt la peste 400 de kilometri.
Păi ce treabă are frigul din Norvegia cu zăpada și cu viscolul de pe un drum plin de viraje, pante și rampe din munții austrieci? Ai impresia că norvegienii pleacă cu mașinile când ninge? Se plimbă așa prin viscol. Și chiar dacă pleacă, nu se duc nici ei să se plimbe prin munți. Cât despre frig, repet, utilizăm mașinile cu căldura și AC-ul pornite, fix cum fac și norvegienii cu ale lor. Noi nu pentru că era frig n-am fost pe traseul ăla, ci pentru că pe viscol se poate întâmpla orice. Or miza noastră nu e să testăm mașini pe viscol, că în afară de românii care pleacă pe E85 pe cod roșu de ninsoare, nu mai utilizează nimeni mașinile așa.
prezent, trăiț! problema îi că la așa puteri instantanee cum au electricile combinația zăpadă+anvelope de vară dă belele; MARI! despre lanțuri… nu’ș cum să zic… io le văd utilitatea să te scoată dintr-o situație grea, nu să mergi cu ele montate zeci de kilometri; că nu prea văd oameni cu păpuci de fotbal (ăia cu crampoane) alergînd pe asfalt…
Felicitări cui a decis să nu faceți o românească!
@costicămusulmanu
Sa stii ca te inveti cum sa dozezi pedala… plus ca daca o pui pe modul eco oricum nu e asa brutala. La a mea am eco, normal, sport. Sport doar am incercat dar e imposibil la mers normal sa il folosesti. Fiind tractiune fata pierde aderenta imediat (vreo 400Nm) asa ca in oras e eco sau rar normal, iar afara, daca merg pe drumuri nationale modul normal sa am zvacul ala pentru depasiri ca sa nu stau mult pe contrasens. Merge si modul eco pe extern ca pleaca oricum mult mai bine ca orice masina pe combustie.
Din aceeasi cauza am comunicat aseara celor 2 colegi ai mei ca sunt invidioasa pe ei. Eu acasa la max 10 grade, ei in Maroc la terasa la 31 de grade. Si au mai si sunat pe WhatsApp ca sa imi faca in ciuda 😀.
Acum sa ne intorceam la subiectul zilei. Ma bucur ca ati schimbat ruta, safety e pe primul loc. Si iti tin pumnii la fasting si la sport.
Grossglockner e cel mai înalt munte austriac, dar și cel mai fițos când vine vorba de vreme.
Autoritățile austriece-s căcate la cur, la propriu, ș-acum suflă și-n iaurt.
Oricum, dpmdv, ați luat decizia corectă: de ce să faci pe eroul degeaba, când poți să nu.
Drumuri line și distracție plăcută.😎👍
Amu’, io-nțelesăi că tu ești la cură, da’ o poză c-un prezel ș-o bere, o măslină puteai pune și tu. 🤪
Păi încă n-am băgat așa ceva. 🤦♂️
Păi să băgați, doară nu-ți umbla flămânzi. 🤭
Safety first!
Foarte bine ați făcut să alegeți alt traseu. Felicitări și pentru alegerea radicală – este grea, dar în final va fi meritat. You can do it!! 💪
Mai bine un nou proiect, care să ocolească Austria (🤭). Anul ăsta, vremea e stranie şi, mai rău, schimbătoare. Să ajungeți cu bine în Portugalia şi să vă întoarceți cu bine!
Drumul meu preferat… pe malul marii pana la destinatie .
O decizie inteleapta luata de o echipa de oameni responsabili.
Ați luat decizia corectă.
Drumuri bune în continuare!
superbe locuri 😀 drumuri bune sa aveti astept pareri despre vw
Pe Grossglockner vremea e loterie și vara, am prins ninsoare la final de iunie. În astfel de situații drumul se închide pentru biciclete și motociclete.
Iar cînd ninsoarea e mai spre toamnă și se depune pe asfalt, și pentru mașini. Cum a și fost cazul ieri (poate și alaltăieri).
Sper să mai aveți tronsoane spectaculoase pe traseu, să fie pierderea cît mai mică.
Bifat Grossglockner vara, este bestial. Si te face sa te enervezi cand vezi ca austriecii pot pune un cost pe soseaua aia si sa o intretina, cand la noi pe Transfagarasan nu ai nici o taxa dar nici nu-i pasa cuiva de cum arata sau se surpa soseaua. S-ar putea pune si la noi o taxa pe Transfagarasan, astfel incat sa poti finanta intretinerea – sau macar o parte.
Drum bun in continuare! Nu uita ca asteptam si descrierile despre locurile in care ati stat, ce ati mancat, sa ne inspiram si noi. Cand revii, nu acum, pe repede-nainte.
”Schaeffler renunță la 800 din angajați de la fabrica din Cristian până la finalul anului”
Ce facuși mare Bo$$?
Ce să fac, nu m-am putut abține și i-am concediat.
Băi, tu ești sănătos la cap? Întreb serios, să știi.