Partea bună este că ieri am condus BMW i4 M50 Gran Coupé și Hyundai Ioniq 5. Partea mai puțin bună (ca să folosesc un eufemism elegant pentru „partea cea mai nasoală”) este că atunci când conduci două mașini în aceeași zi, nu apuci să te saturi de niciuna.

Iar în cazul concret al celor două menționate mai sus, nu numai că n-am apucat să mă satur de ele, dar aș fi vrut să nu se mai termine ziua niciodată. Stați că le iau pe rând și-o să înțelegeți imediat de ce.

Așadar, în prima parte a zilei am condus BMW i4 M50 Gran Coupé.

Imediat cum m-am urcat la volanul ei, mi-am dat seama că mașina asta are o singură problemă, dar, din nefericire, e una mare și insurmontabilă, e fără leac, cum s-ar zice în popor.

Problema acestei mașini este că dacă în tine zace măcar o urmă de cocalar, dacă ai pe interior un coclete în stare latentă, ei bine, odată ce te-ai urcat la volanul ei, bombardierul interior, the inner redneck, cu siguranță se va activa și va crește ca un cozonac în care a scăpat soacră-ta prea multă drojdie. Nu are cum să nu se întâmple asta când simte cei 544 de cai putere și tot cuplul ăla instant de 795 Nm la o simplă apăsate de pedală. Cam asta ar fi singura problemă lui BMW i4 M50 Gran Coupé.

Lăsând gluma la o parte (trebuia să fac precizarea că e o glumă, c-am sesizat că în ultima vreme oamenii iau ad litteram ce citesc pe internet), nu știu ce să vă povestesc despre mașina asta, habar nu am ce dotări are, nu m-a interesat absolut nimic în afară de reprizele de accelerație senzaționale și de modul fabulos în care ieși cu ea din viraje, cu pedala la fund.

Pentru mașina asta, producătorii declară o autonomie de 520 de kilometri. Probabil că este reală sau pe aproape de realitate, dar este imposibil s-o obții cu BMW i4 pentru că șoferului îi este imposibil să meargă „la consum” cu ea. Sau, uite, ca să nu generalizez, o să spun că MIE mi-ar fi imposibil să scot vreodată autonomia asta pentru simplul motiv că n-aș putea să mă satur vreodată de modul în care accelerează când o treci în modul sport.

Vă zic, dacă aveți vreodată ocazia să testați mașina asta, chiar și în varianta fără două motoare cum e cea pe care o avem noi, să nu stați nicio clipă pe gânduri. Iar dacă aveți puterea financiară să vă cumpărați o mașină de genul ăsta, sfatul meu e s-o aveți printre opțiuni.

În doua parte a zilei, am mers cu Hyundai Ioniq 5.

O să încep prin a vă spune că pe lângă că e mișto și futuristă la exterior, Ioniq 5 are de departe cel mai mișto interior dintre toate mașinile pe care le avem în tur. E aerisit, e luminos, e simplu și frumos, e exact așa cum vrei să fie mașina cu care îți faci zi de zi treaba. Nu, n-am nicio îndoială când spun că e de departe cel mai frumos interior dintre toate cele opt.

Pe lângă asta, mașina pe care o avem în tur are două motoare care produc împreună 305 cai putere și un cuplu de 605 Nm, adică mult peste decent. Ok, e limpede că nu-ți oferă senzațiile pe care le trăiești în BMW i4, dar în niciun caz nu este lentă, dimpotrivă, este mult mai sprintenă decât mă așteptam.

Când am văzut în fișa mașinii că producătorul declară că ajunge de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde, chiar am încercat niște reprize de accelerație și am simțit-o plină de zvâc. Pe scurt, în niciun caz nu este o mașină lentă sau de care să te rogi să accelereze.

Dar cel mai tare m-au uimit la Hyundai Ioniq 5 autonomia și cât de eficientă este pe recuperarea energiei. Mașina asta a avut ieri un consum mediu de 16.1 kWh la suta de kilometri, în condițiile în care, tot ieri, au condus-o patru oameni, fiecare cu stilul lui de condus.

Consum mediu de 16.1 kWh/100 km înseamnă o autonomie reală de 434,80 kilometri, adică exact cât cea declarată de producător. Repet, asta în condițiile în care a fost condusă și forjată de patru oameni. Vă dați seama cam cum ar arăta autonomia cu un singur șofer care știe cum s-o conducă astfel încât să scoată maximum de la ea? Ar arăta absolut senzațional, vă spun eu.

Cam atât după penultima zi a turului. Bonus, vă las niște poze din dronă, de la Conacul Archia, absolut senzaționale.

Parteneri ROCHARGE:

➡️ Vitesco Technologies, producător de tehnologie pentru mașini electrice.

➡️ BT Leasing – Green Partner al ROCHARGE.

➡️ Michelin

➡️ Autonom – partener de mobilitate modernă.

➡️ Server Config – partener tehnic.

➡️ Renovatio e-charge – cea mai vastă rețea de stații de încărcare din România.

➡️ MOON România – stații de încărcare ultrarapide de până la 300 de kW.

➡️ MOL România – cu stațiile din rețeaua proprie.

➡️ Enel X Way – pune la dispoziție rețeaua de stații.

➡️ Euronews România – partener media al evenimentului.