Când am văzut că vom avea și Volkswagen ID.4 în EUROCHARGE, m-am întrebat: oare de ce?. Pentru că am mai avut mașina asta într-o ediție anterioară și nu înțelegeam de ce am mai testa-o o dată, având în vedere că asta s-a întâmplat deja.

Așa că vineri, când am condus-o toată ziua, la un moment dat l-am întrebat pe colegul meu de echipaj, pe nume Mircea Meșter, elegant și cât am putut eu de diplomat:

– Auzi, dar mașina asta de ce plm e din nou în tur, că a mai fost o dată?

La care și el mi-a răspuns la fel de elegant și diplomat:

– Pentru că e altă mașină, prostule, deși ție ți se pare că arată la fel.

Și de aici a început o întreagă polemică bazată pe alegații și diatribe. Eu l-am făcut oligofren, el m-a făcut zdreanță, dar nu ne-am jignit.

Glumesc, desigur. Și mi se pare foarte trist că am ajuns să trăim vremuri în care trebuie să specific că glumesc, ca să nu sară vreun ofuscat de cur în sus, crezând că eu chiar l-am făcut oligofren și el chiar m-a făcut zdreanță. Ofuscat care, desigur, nu are de unde să știe această replică celebră deja în istoria post-decembristă a României.

Nfine, revenind. Volkswagen ID.4, deși pare că arată la fel ca vechiul ID.4, a suferit mici modificări exterioare, dar mari modificări interioare. Practic, mașina a fost regândită și redesenată complet din punct de vedere al performanței dinamice.

Și dacă nu vă plac termenii ăștia pompoși și tehnici, mașina a fost făcută să fie mai bună. Adică să fie mai puternică, să meargă cu viteză mai mare, dar în același timp să se încarce mai repede și să consume mai puțin.

Pe scurt, cei de la Volkswagen au luat în considerare feedback-ul clienților și-au regândit mașina astfel încât să se adapteze mai bine nevoilor lor.

Și acum, ca să vorbim pe exemple concrete: vechiul ID.4 avea o baterie de 77 kWh, baterie care a rămas neschimbată și pe noul ID.4.

Ce s-a schimbat? Puterea a crescut de la 204 CP la 286 CP, iar cuplul de la 310 Nm la un senzațional 545 Nm. Și, credeți-mă, chiar se simte diferența asta când apeși pedala de accelerație la fund.

Ca dovadă, mașina ajunge acum la 100 km/h în 6,7 secunde, față de 8,5 la modelul anterior. Dar probabil cele mai importante schimbări sunt la viteza de încărcare a bateriei și la consum.

Dacă vechiul ID.4 nu știa să tragă curent din stație decât cu 125 kW, cel nou trage cu 175. Având în vedere că bateria e aceeași, vă dați seama că timpul de încărcare a scăzut simțitor. Iar consumul, care pe vechiul model era de 17,2 kWh/100km acum a scăzut la 15,9 kWh/100 km.

Iar eu pot să vă spun că, în realitate, este chiar mai mic. ID.4 testat de mine a reușit un consum mediu de 14,7 kWh la suta de kilometri, după mai bine de 400 de kilometri parcurși. Ceea ce înseamnă că inginerii din Wolfsburg și-au făcut bine treaba.

Altfel, a fost aproape reconfortant să simt din nou niște scaune manuale, aproape că uitasem senzația. Iar când am mai văzut și că poliția spătarului se ajustează din rotiță din aia, ca la Dacia 1300, mi-au năvălit copilăria și adolescența la loc în cap.

Alooo, doamnele și domnii de la Volkswagen, serios? Scaune manuale, în 2025, pe o mașină efectiv înțesată de tehnologie? A sunat 1986 râzând.

Gata pentru azi.


EUROCHARGE by Schaeffler este un road trip prin Alpi cu 8 mașini electrice cărora le calculăm autonomiile și consumurile reale.
Susținut de: OMV eMotion, BT Leasing, Michelin, Server Config.