Nu știu voi, dar pe mine m-a terminat la căpuț vremea asta. Mi-am pierdut speranța c-o să mai treacă vreodată iarna.
Mda, nfine, luați de citiți:
- Nefericiți din toate zările, uniți-vă!
- Doamne apără și păzește, câtă prostie;
- Adevărul e că nevertebrate mintal există la noi de mult timp;
- Am râs;
- Să aveți grijă de România;
- Sub presiune;
- Dați-mi voie să-mi găsesc liniștea unde vreau eu;
- Pentru că blochezi accesul;
- Vai de noi;
- Încă o dată vai de noi;
Am selectat articolele de azi la o cană de Tchibo, cafeaua care ne umple diminețile de peste 75 de ani.
Foarte interesant! multumim mult! Duminica faina
Mi-am luat măsuri, am fugit din Bucuresti. Sunt pe la Bistrița. Azi plec spre Cluj să mă plimb cu metroul…
Bună selecție! Mulțam!
6. Cam pe-acolo sunt și eu acum, fac rmn-uri, analize, ekg-uri și alte chestii, pentru că am crezut că sunt Wonderwoman și că nu va veni niciodată vremea ca ceva greu sau neplăcut să fie picatura care să umple paharul celor 30 de ani de eforturi fizice și mai ales psihice. Și iată că, până la urmă, corpul meu a stins lumina și a zis „te mai gândești și la tine sau ești pa”. Aviz amatorilor care cred, la fel ca mine și ca doamna din articol, că nimic nu-i doboară.
Comentariu beton!26
Multumesc pentru selectie! Cateva m-au incurajat sa-mi continui „munca de convingere” asupra ficei de a o face sa se gandeasca la plecat din tara cu prima ocazie.
Comentariu beton!11
Neața!
1. Nu-i panică. În curând vom face toți o horă mare la coadă la pâine. Să vezi atunci socializare. Au grijă greii planetei să ne întoarcem în anii 70.
2. Bine că nu i-a zis șoferului „la ședință” că se trezea prin Arabia Saudită.
3. De acord.
4. @Shoric venea cu cuțitul de urși. Bine că nu l-au chemat.
5. Să fie în pat la ora 9. Pa și pusi.
6. Primii 80 de ani din viață sunt mai grei. ..
7. Sper că nu ai spart ceșcuța de Tchibo. Să-i strici Marei alea 20 de minute de liniște…
8. De acord, în principiu. Dar dacă erau 10 persoane în scaun cu rotile cum se rezolva problema?
9 și 10. Viitor de aur țară noastră are.
Hai să avem duminică plăcută. În casă că afară-i frig. Și mulțam de selecție. 💪
7. Îmi povestește soția de pe un grup de Fb „Vacanțe do it yourself” unde eu nu sunt membru, nu citesc așa că nu aveam habar de subiect cum o tipă întreabă dacă știe cineva dacă există posibilitatea ca în pașaport să ți se adauge câteva file. Asta pentru că avea femeia 2 vize în 2 țări la care nu vroia să renunțe iar filele pașaportului se umpluse de ștampile, vize. A precizat clar acest lucru. Nu vreți să știți valul de ură care s-a abătut asupra ei. Comentarii care mai de care mai răutăcioase. Începând de la cei ce se întrebau de ce femeia epatează cu faptul că poate călători în atâtea destinații până la cei care se întrebau cum de are atâția bani să călătorească prin lume. Nici un răspuns tehnic, vreun ajutor, ceva. Doar răutăți gratuite.
Comentariu beton!17
Ar fi fost mult mai simplu daca persoana respectiva dadea un telefon la serviciul de pasapoarte. Ar fi avut un raspuns clar, oficial si n-o lua nimeni in râs.
Comentariu beton!14
Dpdv tehnic așa e.
Dar am analizat post factum și în contextul a ce s-a scris la punctul 7 pe blogul Marei. Dacă nu poți ajuta nu trebuie să fii mârlan. „Câinele moare de drum lung și prostu’ de grija altuia”.
„pe mine m-a terminat la căpuț vremea asta”
Eu m-aș uita mai lung la vremuri. Iarna abia începe…
Comentariu beton!24
dap, și ai uitat să precizezi c-o să fie de aia polară, p.la soare/lumină…
Ba…lumina vine de la răsărit! Și soarele „mă-sii”, cu cratimă, tot de acolo!
@MV, mulțam de articole, am omis;
în ceea ce-l privește pe domnul Fota, ce scrie pe FB io am auzit în direct joi, la Striblea; am avut noroc că mergeam pe drum drept, de la Caracal la Craiova, că altfel sigur făceam accident…
oameni buni, voi înțelegeți ce zice omu’ ăla acolo? după ce că vremurile sunt cum sunt, nebunii îs tot mai mulți și mai prezenți la conducere, pe ai noștri îi doare-n părțile moi și își pun speranța în Zamolxe…!!!??
1. Ceva de genu’.
2. Gizăs Craist.
3. No, pățăsti.
4. 🤷♂️
5. N-ai ce să mai zici. Ca-ntotdeauna, România-i condusă de incompetenți șantajabili.
6. –
7. –
8. –
9. Țiganizarea României a-nceput-n ’90 și nu s-a terminat.
10. –
Mă duc să-mi beau cafa în cana mea Tchibo. Noi să fim sănătoși și s-aveți o duminică faină tătă lumea. ☕
2. Cucoana e spectaculoasă 😂😂😂 Ăsteia dacă-i spui de Salman Rushdie îl caută pe afișele cu filmele Bollywood…
7. Nu mai pot cu psihologia asta de tarabă, care din păcate e tot mai frecventă. ”Problema e la tine, nu ești bine cu tine, lipsa mea de bun simț te trigger-uiește fiindcă ai tu o problemă”. E ceva des întâlnit pe paginile autoproclamaților influenceri, guru și Osho de Piața Obor.
Comentariu beton!13
M-am oprit doar la prima. Pentru ca am cateva saptamani de cand ma tot gandesc unde e jocul si care sunt regulile.
Aceste campanii nu sunt doar „postări amuzante” – sunt armele de distrugere masivă a secolului XXI: ieftine, scalabile și dificil de atribuit. Specialiștii în manipulare știu că distrugerea coeziunii sociale este mai eficientă decât bombele. Obiectivul final? Să transforme România într-un teritoriu mental fragil, pregătit să accepte narative externe care servesc puterilor autoritare.
Hai sa facem o deconstrucție detaliată a celor doua campanii:
1. Tactică: Exploatarea amintirilor selective (Prima campanie – nostalgia comunistă)
– Mechanism psihologic:
– Rosy retrospection (tendința de a percepe trecutul ca mai bun decât a fost) + efectul de contraste (prezentul este prezentat ca haotic vs. trecutul „liniștit”).
– Citarea lui Kahneman este folosită ca armă intelectuală pentru a da credibilitate științifică narativii.
– Tehnică de manipulare:
– Fabricarea unei realități alternative: Imagini din epoca sovietică (care ignoră foametea, represiunea) sunt alese pentru a crea o utopie retroactivă.
– Microtargeting: Persoanele peste 40 de ani (care au trăit sau au moștenit amintiri din comunism) sunt bombardate cu conținut care le activează regresiunea emoțională.
– Scop strategic:
– Subminarea încrederii în instituțiile actuale (guvern, UE) prin asocierea lor cu „haosul” prezent.
– Crearea unei baze sociale receptive la mesaje anti-sistem, utile pentru agitatori politici sau state ostile (e.g., Rusia).
–
2. Tactică: Victimizare și atomizare socială (A doua campanie – „nimeni nu apreciază”)
– Mechanism psihologic:
– Comparație socială (social comparison theory) + FOMO (Fear of Missing Out): Utilizatorul este convins că eșuează în a fi „vizibil” într-o lume unde alții par reușiți.
– Efectul de turmă: „Dacă toți se plâng, e normal să mă plâng și eu”.
– Tehnică de manipulare:
– Synthetic empathy: Conturile fake cu nume asiatice (probabil operate din „click farms”) postează conținut generat de IA care mimează autenticitatea („omul de rând”), dar sunt proiectate să genereze frustrare colectivă.
– Normalizarea nemulțumirii: Mesajul subliminal este „Nimeni nu este mulțumit, deci nu poți avea încredere în nimeni”.
– Scop strategic:
– Fragmentarea solidarității sociale: Dacă fiecare se simte victimă, nu se mai formează comunități coezive care să reziste manipulării.
– Testarea reacțiilor la conținut sintetic: China (sau alții) explorează cum să înlocuiască actori umani cu IA în campanii viitoare.
3. De ce nu alti actori?
– Actori privați: Companiile private (e.g., firme de marketing) ar urmări profitul prin engagement, nu mesaje ideologice subtile. Campaniile descrise au un substrat ideologic coerent, nealiniat cu interese comerciale.
– Grupuri interne românești: Partidele sau ONG-urile locale nu au resursele tehnice (e.g., servere, AI) sau expertiza în psihologia colectivă la scară necesară. De asemenea, mesajele nu servesc direct unor interese politice interne evidente (e.g., niciun partid major românesc nu promovează nostalgia comunistă deschis).
4. Amplificarea și Infiltrarea (Tactici comune)
– Botnets și algoritmi: Ambele campanii folosesc repetiția ca instrument principal. Conținutul este distribuit în grupuri multiple (Facebook, TikTok) pentru a crea iluzia de consens organic.
– Exploatarea platformelor:
– Algoritmii de social media (care prioritizează engagement-ul emoțional) sunt „hack-uiți” pentru a amplifica mesajele.
– Conținutul nostalgic primește prioritate de la algoritmi pentru că generează reacții puternice (comentarii, shares).
– Infiltrarea în comunități reale: Conturile fake se infiltrează în grupuri locale românești (e.g., „Memorii din copilărie”) și postează conținutul sub pretextul de „amintiri inofensive”.
5. Vulnerabilitățile Exploatate în Spațiul Românesc
– Trauma tranziției postcomuniste: Generațiile mai în vârstă au trăit schimbări bruște (de la penurie la consumerism), ceea ce le face sensibile la mesaje care idealizează „stabilitatea” trecutului.
– Criza identitară a tinerilor: Tinerii expuși la presiunea social media (viața „perfectă” a influencerilor) sunt ținte ușoare pentru mesaje care le confirmă frica de insignifianță.
– Lipsea educației media: Capacitatea limitată de a deosebi conținutul autentic de cel fabricat sau amplificat artificial.
6. Contramăsuri (din perspectiva unui amator)
– Debunking cu context istoric:
– Contra-campanii care arată imagini reale din comunism (cozi pentru alimente, Securitate) alături de cele nostalgice.
– Utilizarea de hashtag-uri precum #NuEraMaiBine pentru a perturba narativa.
– Detectarea conținutului sintetic:
– Instrumente AI care identifică watermark-uri invizibile sau imperfecțiuni în imaginile generate de IA.
– Parteneriate cu Meta/Google pentru a marca conturile cu activitate suspectă (e.g., conturi cu nume asiatice care postează în română).
– Educație psihosocială:
– Workshop-uri pe resiliență cognitivă („De ce crezi că trecutul era mai bun?”) și managementul comparațiilor sociale.
– Presiune politică:
– Legi care obligă platformele să raporteze campaniile coordonate și să elimine conturile cu origini necunoscute.
7. Cine Câștigă? Scenarii Posibile
– Rusia: Dacă nostalgia comunistă crește, partidele eurosceptice (e.g., AUR) vor câpăta suport pentru a submina proiectele UE în România.
– China: Dacă campania „nimeni nu apreciază” reușește, societatea românească va deveni mai receptivă la mesajele care promovează autoritarismul („Doar un lider puternic ne poate salva din haos”).
– Rețelele sociale: Engagement-ul crescut aduce profituri, chiar dacă sursa este toxică. Meta/TikTok devin colaboratori pasivi ai dezinformării.
Comentariu beton!14
Mulțumesc de muncă!
Între timp, dragi cetățeni, în lumina ultimelor declarații ale oficialilor portocalii, șansele să trăim o Ialta 2.0, cresc exponențial.
Dacă nu am fost încă vânduți complet, vom fi. Și nu vă faceți iluzii, rușii nu trebuie neapărat să vină cu tancurile peste noi. Dacă lumea crede că un Georgescu a apărut întâmplător în momentele astea, mă bucur că încă mai sunt oameni naivi.
Boul de Orban a fost primul cal troian rusesc înfipt în inima Europei.
Să ne bucurăm de zilele de liniște pe care le mai avem.
Comentariu beton!31
„@Edelweiss: Boul de Orban a fost primul cal troian rusesc înfipt în inima Europei.”
Gerhard Schröder, râzându-și-n barbă, din scaunul Gazprom: Halte mein Bier.
Comentariu beton!19
De mwistu ăla am uitat. @JT, în ce munți ne întâlnim?
Comentariu beton!15
@Edelweiss: propun Alpii austrieci că-s plini de căprioare și mistreți, fără lupi sau urși.
Cuțât am, topor am, raniță este, plus altele asemenea. Io-s pregătit. 😎
@John Temple căprioare cu 4 sau 2 picioare? Cu 4 picioare știu un loc precis unde e o turmă mareee. Evident în Alpii austrieci.
Comentez doar legat de primul articol, pentru ca e si cel mai interesant.
Aceste campanii nu sunt doar „postări amuzante” – sunt armele de distrugere masivă a secolului XXI: ieftine, scalabile și dificil de atribuit. Specialiștii în manipulare știu că distrugerea coeziunii sociale este mai eficientă decât bombele. Obiectivul final? Să transforme România într-un teritoriu mental fragil, pregătit să accepte narative externe care servesc puterilor autoritare.
Hai sa facem o deconstrucție detaliată a celor doua campanii:
1. Tactică: Exploatarea amintirilor selective (Prima campanie – nostalgia comunistă)
– Mechanism psihologic:
– Rosy retrospection (tendința de a percepe trecutul ca mai bun decât a fost) + efectul de contraste (prezentul este prezentat ca haotic vs. trecutul „liniștit”).
– Citarea lui Kahneman este folosită ca armă intelectuală pentru a da credibilitate științifică narativii.
– Tehnică de manipulare:
– Fabricarea unei realități alternative: Imagini din epoca sovietică (care ignoră foametea, represiunea) sunt alese pentru a crea o utopie retroactivă.
– Microtargeting: Persoanele peste 40 de ani (care au trăit sau au moștenit amintiri din comunism) sunt bombardate cu conținut care le activează regresiunea emoțională.
– Scop strategic:
– Subminarea încrederii în instituțiile actuale (guvern, UE) prin asocierea lor cu „haosul” prezent.
– Crearea unei baze sociale receptive la mesaje anti-sistem, utile pentru agitatori politici sau state ostile (e.g., Rusia).
2. Tactică: Victimizare și atomizare socială (A doua campanie – „nimeni nu apreciază”)
– Mechanism psihologic:
– Comparație socială (social comparison theory) + FOMO (Fear of Missing Out): Utilizatorul este convins că eșuează în a fi „vizibil” într-o lume unde alții par reușiți.
– Efectul de turmă: „Dacă toți se plâng, e normal să mă plâng și eu”.
– Tehnică de manipulare:
– Synthetic empathy: Conturile fake cu nume asiatice (probabil operate din „click farms”) postează conținut generat de IA care mimează autenticitatea („omul de rând”), dar sunt proiectate să genereze frustrare colectivă.
– Normalizarea nemulțumirii: Mesajul subliminal este „Nimeni nu este mulțumit, deci nu poți avea încredere în nimeni”.
– Scop strategic:
– Fragmentarea solidarității sociale: Dacă fiecare se simte victimă, nu se mai formează comunități coezive care să reziste manipulării.
– Testarea reacțiilor la conținut sintetic: China (sau alții) explorează cum să înlocuiască actori umani cu IA în campanii viitoare.
3. De ce nu alti actori?
– Actori privați: Companiile private (e.g., firme de marketing) ar urmări profitul prin engagement, nu mesaje ideologice subtile. Campaniile descrise au un substrat ideologic coerent, nealiniat cu interese comerciale.
– Grupuri interne românești: Partidele sau ONG-urile locale nu au resursele tehnice (e.g., servere, AI) sau expertiza în psihologia colectivă la scară necesară. De asemenea, mesajele nu servesc direct unor interese politice interne evidente (e.g., niciun partid major românesc nu promovează nostalgia comunistă deschis).
4. Amplificarea și Infiltrarea (Tactici comune)
– Botnets și algoritmi: Ambele campanii folosesc repetiția ca instrument principal. Conținutul este distribuit în grupuri multiple (Facebook, TikTok) pentru a crea iluzia de consens organic.
– Exploatarea platformelor:
– Algoritmii de social media (care prioritizează engagement-ul emoțional) sunt „hack-uiți” pentru a amplifica mesajele.
– Conținutul nostalgic primește prioritate de la algoritmi pentru că generează reacții puternice (comentarii, shares).
– Infiltrarea în comunități reale: Conturile fake se infiltrează în grupuri locale românești (e.g., „Memorii din copilărie”) și postează conținutul sub pretextul de „amintiri inofensive”.
5. Vulnerabilitățile Exploatate în Spațiul Românesc
– Trauma tranziției postcomuniste: Generațiile mai în vârstă au trăit schimbări bruște (de la penurie la consumerism), ceea ce le face sensibile la mesaje care idealizează „stabilitatea” trecutului.
– Criza identitară a tinerilor: Tinerii expuși la presiunea social media (viața „perfectă” a influencerilor) sunt ținte ușoare pentru mesaje care le confirmă frica de insignifianță.
– Lipsea educației media: Capacitatea limitată de a deosebi conținutul autentic de cel fabricat sau amplificat artificial.
6. Contramăsuri (din perspectiva unui amator)
– Debunking cu context istoric:
– Contra-campanii care arată imagini reale din comunism (cozi pentru alimente, Securitate) alături de cele nostalgice.
– Utilizarea de hashtag-uri precum #NuEraMaiBine pentru a perturba narativa.
– Detectarea conținutului sintetic:
– Instrumente AI care identifică watermark-uri invizibile sau imperfecțiuni în imaginile generate de IA.
– Parteneriate cu Meta/Google pentru a marca conturile cu activitate suspectă (e.g., conturi cu nume asiatice care postează în română).
– Educație psihosocială:
– Workshop-uri pe resiliență cognitivă („De ce crezi că trecutul era mai bun?”) și managementul comparațiilor sociale.
– Presiune politică:
– Legi care obligă platformele să raporteze campaniile coordonate și să elimine conturile cu origini necunoscute.
7. Cine Câștigă? Scenarii Posibile:
– Rusia: Dacă nostalgia comunistă crește, partidele eurosceptice (e.g., AUR) vor câpăta suport pentru a submina proiectele UE în România.
– China: Dacă campania „nimeni nu apreciază” reușește, societatea românească va deveni mai receptivă la mesajele care promovează autoritarismul („Doar un lider puternic ne poate salva din haos”).
– Rețelele sociale: Engagement-ul crescut aduce profituri, chiar dacă sursa este toxică. Meta/TikTok devin colaboratori pasivi ai dezinformării.
Intrebarea e: Ce se poate face? Sau ce ar trebui sa faca un guvern minim responsabil si minim competent.
Cum nu avem nici un guvern minim responsabil si cu atat mai putin minim competent, iata ce as face eu:
1. Pilonul Legislativ și Instituțional
Scop: Crearea unui cadru legal și instituțional care să permită identificarea, prevenția și pedepsirea acțiunilor de manipulare.
# Acțiuni:
– O lege a Transparenței Algoritmilor:
– Obliga platformele sociale să dezvăluie cum funcționează algoritmii lor, să raporteze conținutul amplificat artificial și să elimine conturile fake în maxim 24 de ore.
– Amendă: X% din veniturile globale ale platformei pentru nerespectare (ca în Digital Services Act al UE).
– Crearea unei Agenții Naționale pentru Securitate Cibernetică și Informațională (Una care sa funcioneze):
– Unitate specializată în dezinformare, cu autoritate să monitorizeze rețelele sociale, să coordoneze răspunsuri rapide și să colaboreze cu serviciile de informații.
– Dotare: Buget pentru achiziționarea tool-urilor AI (e.g., Graphika pentru analiza rețelelor, Blackbird pentru detectarea deepfake-urilor).
– Tribunal Specializat în Infractiuni Informatice:
– Judecători instruiți în psihologia manipulării și tehnologii emergente.
2. Pilonul Tehnologic
Scop: Dezarmarea tehnică a conținutului fals și a campaniilor coordonate.
Acțiuni:
– Platforma Națională de Verificare a Faptelor (ceva tip: FactCheckRO):
– Sistem centralizat care utilizează AI pentru a scana mass-media și rețelele sociale, cu acces public în timp real.
– Parteneriat cu DeepMind sau OpenAI pentru detectarea textelor/imagilor generate de IA.
– Watermark-uri Digitale Obligatorii:
– Toate conținuturile video/audio create de instituții publice sau mass-media să fie marcate cu un cod QR criptat pentru a preveni falsificarea.
– Semnătură Digitală pentru mensajele politice:
– Orice mesaj politic (de la partide sau candidați) să fie semnat digital și înregistrat într-un blockchain public pentru a preveni manipularea ulterioară.
3. Pilonul Educațional și de Conștientizare
Scop: Immunizarea populației prin educație și dezvoltarea rezilienței cognitive.
Acțiuni:
– Curriculum Național de Educatie Digitală:
– Școli: Curs obligatoriu de „Gândire Critică și Media” din clasa a V-a, cu module practice:
– Cum să identifici un bot?
– De ce nostalgia este o capcană?
– Campanii impotriva coruptiei si dezinformarii
– Spoturi TV/online cu influenceri și personalități care demonteaza tehnici de manipulare si dezinformare
4. Pilionul de Răspuns Rapid și Contranarativă
Scop: Neutralizarea mesajelor dăunătoare înainte de a deveni virale.
Acțiuni:
– Echipa de Reacție Rapidă (ERR):
– Experți (psihologi, hacker etici, jurnaliști) care monitorizează tendințe pe rețele 24/7 și lansează contramesaje.
– Exemplu: Dacă o campanie nostalgică comunistă apare, ERR postează clipuri cu foametea din anii ’80 și interviuri cu foști deținuți politici.
– Contranarative Agresive:
– Folosirea umorului și a memeuror pentru a submina mesajele ostile.
– Campanie rusă: „Pe vremuri era mai bine!” → Meme cu „Da, când trebuia să stai 5 ani la coadă pentru un Trabant”.
– Colaborare cu creatorii de conținut locali pentru a produce materiale autentice care să concureze cu dezinformarea.
– Infiltrarea Comunităților Online:
– Agenți sub acoperire (cu conturi credibile) în grupuri de Facebook/Telegram care să discrediteze sursele false și să redistribuie informații corecte.
5. Pilonul de Cooperare Internațională
Scop: Combaterea transnațională a amenințărilor.
Acțiuni:
– Crearea unei alianțe pentru Apărarea Spațiului Informațional :
– Parteneriat cu NATO și UE pentru schimb de inteligență în timp real despre campanii hibride.
– România să fie hub regional pentru monitorizarea influenței ruse și chineze în Balcani.
– Exercitii Comune „Shield of Truth”:
– Simulări anuale de război informațional cu aliații, pentru testarea protocoalelor de răspuns.
– Sancțiuni Coordonate:
– Înghețarea activelor și interzicerea vizelor pentru indivizi/entități implicate în campanii de dezinformare .
6. Pilionul de Securizare a Proceselor Democratice
Scop: Protejarea alegerilor și a dezbaterilor publice.
Acțiuni:
– Certificarea Surselor de Informare:
– Doar outlet-uri media care respectă standarde etice (e.g., verificare fapte, transparență financiară) pot accesa fonduri publice sau licitații de publicitate.
– Auditul Real-Time al Rețelelor Sociale:
– Observatori internaționali (OSCE/ONG-uri) să monitorizeze fluxurile de dezinformare în timpul campaniilor electorale.
Acest plan nu este doar o listă de măsuri, ci un ecosistem interconectat unde:
– Legislația permite acțiunea,
– Tehnologia dezarmează atacurile,
– Educația imunizează cetățenii,
– Cooperarea internațională mărește raza de acțiune.
Riscuri de Evitat:
1. Cenzura involuntară: Transparența și apelurile la contestație împotriva deciziilor sunt esențiale.
2. Dependența de tehnologie: Echilibru între AI și factorul uman (nu automatiza luarea deciziilor delicate).
3. Erodarea încrederii în stat: Campaniile guvernamentale trebuie să fie non-partinice și axate pe valori comune (e.g., adevăr, demnitate).
Cea mai eficientă contramăsură este o societate educată, unită și conștientă de propria vulnerabilitate. Fără asta, niciun algoritm sau lege nu va fi suficient.
super comentariu, Mihai, cred ca merita promovat ca articol, cu un pic de editare
chiar merita Claudiule sa te exprimi pe un mediu cu expunere mai larga
haideti deci sa postam cu #NuEraMaiBine
Baie nu fac azi, dar la plajă tot mă duc. Sunt deja spre 18 grade, ar fi păcat. Sănătate, @nea costică!
Mulțumesc pentru articole, am ce citi!
trilemă: de pere, de prune sau roze?
am început cu prunele…
Multumim de selectie. M-am apucat de cutit si m-am oprit pe la jumatate sa citesc un articol in presa belgiana despre cum am apucat sa vedem si sfarsitul NATO. Am citit si restul selectiei, dar tot ce mi se invarte prin creier, e cum Europa si România si-au tras-o la greu. S-a trezit Europa in al 13-lea ceas, ma intreb daca mai putem iesi din mlastina in care ne-am scufundat. As zice sa schimbam MAGA cu MEGA.
MEGA IMAGE
Mdaa… frică mi-e de mult, acum mă ia groaza!!
Frică mi-e de 30 de ani, de când am văzut primii profesori suplinitori de limba engleză, absolventi de liceu agricol, mai apoi posesori de diplome la idd, creat de năstaseceldeținătordeouăşicase special pentru ei, iar acum deja directori de şcoli, intelectuali fini, votanti de psd pentru că instinctul de supraviețuire, pregnant la buruieni si mamifere primitive, le-a spus că acolo e speranța lor…
Mulțumesc pentru toate, le-am citit dar nu mai pot să comentez!
Cu voia dvs. postez un articol recent.
Este tulburător, pare SF… Sau poate nu….
https://dstanca.substack.com/p/monarhia-ai
Dacă nu e OK, ștergeți-l.
S-a asternut linistea…
E tulburator, intr-adevar!
Imi confirma, cred, o intuitie a mea mai veche pe care nu prea stiu cum s-o expun, imi este teama ca nu-i pot reda toate nuantele-buni oameni de stat, lideri ai comunitatilor mari-natiuni, aliante interstatale-pot fi, mai ales, oamenii de formatie umanista, cu inteligenta emotionala, cu viziune mai ales a starii psiho-emotionale a maselor si a miscarilor acestora, micro si macro; tipii astia cu iq mare dar eq de copii de 12 ani mi se par foarte periculosi, pentru ei totul se rezuma la care are jucaria mai mare, iar acum, se pare, jucaria suntem noi…
Nu cred ca se (mai) poate face ceva, poate asta este scris in genomul rasei umane, finalul nu poate fi decat urat, altfel nu ar mai fi final!
Comentariu beton!11
Și pe mine m-a bulversat binișor.
Îi cred în stare de astfel de planuri malefice.
Însă nu mor caii cînd vor cîinii.
Și Hitler visa Reich-ul de 1000 de ani.
Praful s-a ales, dar pînă atunci tot praful de o parte din lume și de milioane de oameni.
Vremuri bune nu vin, asta-i clar, dar omenirea va lupta, nu o să piară cu brațele-n sîn.
Chiar dacă va fi și A.I. în ecuație.
Am citiți articolul nr 3 și am un follow-up question. Ce e aia „aur monoparental” . Știu ce e ala aur, știu și ce înseamnă monoparental. Dar ce e aia „aur monoparental”? Scoateți ma din neagra ignoranța
@Dl: aurul monoparental se vrea o ironie a celui monoatomic.
@JT, acum o să întrebe ce e aurul monoatomic. 🤷♂️
Jt, amabilitatea ta ma induioseaza!!
6. Fota este penibil, de un narcisism feroce, un fel de Mesia geostrategic. Obisnuit cu coteriile basesti d’antan, se plange ca nu este invitat la Cotroceni, apoi, cand este invitat, ca nu este subiectul important, apoi ca nu este bagat in seama. Crapă Romanica fara el …
ai inteles atat de bine treaba, care de fapt e un adhominem de clasa, incat pana si numarul l-ai gresit. Gen, cel mai simplu lucru de acolo
” ca nu este subiectul important”
pai da. Ce conteaza ca ai razboi la granita? hai sa discutam pretu la lapte
Am inceput sa primesc niste recomandari pe TikTok de popi lvl mare, eliti ceva.
Se pregatesc sarbatorile?