După ceva mai mult de 1000 de km făcuți cu mașina asta, pot să vă spun doar atât: îmi place Renault Scenic Esprit Alpine de mă piș pe mine.

Cred că, dacă Renault o avea în gamă pe vremea când mi-am comandat eu mașină, ar fi existat șanse foarte mari să mi-o cumpăr.

În primul rând, pentru că e Renault și eu oricum sunt fan Renault, dar nu numai de asta. Ci și pentru că mi-a plăcut mașina asta la blană. Este tot SUV compact, mașină de familie, exact ca Austral-ul meu, doar că experiența de condus este cu totul alta.

Știu că fanii motoarelor termice vor sări de cur în sus: „experiență de condus pe o mașină electrică??!!”, dar pentru mine personal nu se compară. Experiența de pe electrice este mult mai tare decât pe orice mașină cu motor termic pe care am condus-o eu.

Da, da, acum or să-mi explice fanii muscle car-urilor că vorbesc prostii, că nu știu eu cum se simte si cum „sună” un Mustang GT sau cine știe ce alt avion de mașină. Băi, da, aveți dreptate, nu știu cum se simte, dar câți dintre voi aveți Porsche 911 acasă? Da, exact.

Hai să nu comparăm mere cu pere, hai să comparăm experiența de condus între două mașini de aceeași clasă. Nu de alta, dar avem și-un Porsche Taycan în tur. Abia când o să vină vorba despre el, se pot dezlănțui proprietarii de Porsche-uri cu motoare termice.

Dar până la Porsche și alte avioane, experiența de condus pe o mașină electrică bate la popoul gol experiența de pe o termică de aceeași clasă. Când ai toată puterea mașinii și tot cuplul la o simplă apăsare de pedală, simți adrenalină cum te inundă automat. Fan fact: cei mai mari hateri ai mașinilor electrice n-au condus în viața lor una.

Nfine, revenind, pe lângă faptul că-mi place extrem de mult cum arată (mi se pare o mașină foarte frumoasă), a avut o autonomie reală de peste 400 de km. Noi am ajuns ieri de la Brașov la Keszthely, în Ungaria, adică aproape 900 de km, cu două încărcări. Prima la Arad, a doua la Budapesta. Nu știu dacă știți, dar de la Brașov la Arad sunt peste 400 de kilometri. Mai precis, 427, că atâția am făcut de la hotel până unde am încărcat prima oară. Asta în condițiile în care am rulat pe toate tipurile de drumuri, inclusiv autostrăzi. Not bad, not bad at all.

Da, mi-e absolut clar că această mașină nu a fost degeaba Mașina Anului 2024 în Europa. Este pur și simplu o mașină perfectă pentru familie: frumoasă, cu autonomie mai mult decât decentă, cu zvâc, cu spațiu ca la balamuc atât în habitaclu, cât și în portbagaj. Efectiv are tot ce îți poți dori de la o mașină.

Ah, să nu uit! Plafonul ăla panoramic, care se face transparent sau opac, este o bucurie absolută când e senin afară și soare. Îți dă senzația că conduci sub cerul liber. Dacă mi-aș lua mașina asta, ar avea obligatoriu plafon panoramic.

Și încă ceva, după ce te urci într-un Renault de generație nouă (nu neapărat Scenic, orice Renault) or să ți se pară meschine toate ecranele, toate afișajele, toate infotainment-urile de la 90% dintre mașinile din jur, unele chiar mult mai scumpe. Sunt foarte puține care au ecranele atât de mari, cu rezoluție atât de mișto și integrate în bord fără să pară că acolo e înfiptă o tabletă cu forța.

Atât despre Renault Scenic Esprit Alpine. De mâine trec la următoarea mașină, care va fi Volkswagen ID.7. Sunt extrem de curios cum o să mi se pară!

P.S. Din păcate nu se vede nici în poze, nici pe filmări, dar, prieteni, n-aveți idee cum arată în realitate vopseaua asta gri-argintiu de pe Scenic. Se simte catifelată la atingere, are ceva ce nu știu cum să descriu în cuvinte. Nu mi-aș cumpăra-o în altă culoare niciodată, iar eu sunt foarte puțin spre deloc fan gri-argintiu.

Toată această aventură nu ar fi posibilă fără partenerii EUROCHARGE by Schaeffler:

➡️ Schaeffler este partenerul principal al proiectului. Unul dintre cei mai mari producători de componente auto din lume, a făcut primul pas în România în 2002, deschizând o unitate de producție în Cristian, Brașov, specializată inițial pe rulmenți. De-a lungul anilor, compania germană s-a extins semnificativ, inaugurând un centru de inginerie, o școală profesională în sistem dual și un centru de cercetare și dezvoltare. Activitatea sa actuală se desfășoară în trei domenii principale: tehnologii Automotive, Automotive Aftermarket și Bearings & Industrial Solutions. Recent, Schaeffler a achiziționat aproape 90% din acțiunile Vitesco Technologies, cu o fuziune așteptată în curând.

➡️ Autonom este Green Partner al turului. Compania cu capital 100% românesc are în portofoliu o mulțime de servicii, iar unul dintre cele mai importante este leasingul operațional, adică o închiriere pe termen lung .E ca un abonament pe care îl plătești lunar ca să folosești mașina. Vă voi lăsa pe blog care este rata, prin leasing operational, pentru fiecare mașină din EUROCHARGE, pe măsură ce le voi testa.

➡️ De încărcatul mașinilor se va ocupa Renovatio e-charge, în România. Iar odată trecută frontiera, noua rețea OMV eMotion (care funcționează și pe teritoriul României). Altfel spus, vom ajunge în Portugalia cu doar două conturi în două aplicații de încărcare.

➡️ Michelin nu mai are nevoie de nicio prezentare. Francezii fac anvelope de mai bine de 100 de ani, iar EUROCHARGE va trece și prin Clermont-Ferrand, locul în care se află sediul central. Personal, abia aștept să văd fabrica. Până atunci, mai spun atât: Michelin a dezvoltat anvelope cu o rezistență redusă la înaintare menite să îmbunătățească autonomia și consumul. Iar treaba asta e valabilă atât la electrice, cât și la termice, hibride și hibride plug-in.

➡️ MOON se ocupă cu dezvoltarea soluțiilor de încărcare pentru mașini electrice. În portofoliul companiei se află stații de încărcare rapidă (chiar și de 400 kW), soluții pentru birou sau acasă (stații AC), dar și proiecte care vizează panourile fotovoltaice.

➡️ Server Config, partener tehnic de tradiție al evenimentelor Autocritica. Oferă laptopuri ultraperformante cu ajutorul cărora echipa de jurnaliști, fotografi și videografi ai EUROCHARGE vă va aduce pe ecrane acest eveniment. Produsele lor refurbished sunt dedicate profesioniștilor care au nevoie de putere mare de operare.