Articol scris de Iulia.
…
Probabil că nu știți (că n-aveți de unde, că Vasilescu decât mă dă absentă, da nu zice și că-s motivată, da mă rog…), dar săptămâna trecută am lipsit de p-aici din motive de plecare. Nu cu cercul, aia e de la sine înțeleasă, ci cu câinii la concurs.
Mai exact, la World Dog Show 2024 din Zagreb. Sau, pe românește, Campionatul Mondial al câinilor.
Ar fi trebuit să fie o excursie fără prea mari bătăi de cap. Plecat de vineri, 26.04, întors luni, 29.04.
Planul era să plecăm vineri cât mai de dimineață, dați fiind cei vreo mie de kilometri pe care îi aveam de parcurs până la destinație.
Ehe, dragii babei, însă firește că nu e cum se plănuiește, ci cum se nimerește. Așa că am început ziua de vineri c-o ceartă strașnică – Tu ești de vină că suntem în întârziere! Ba tu! Îmi bag picioarele, nu mai merg nicăieri! Ba EU nu mai merg nicăieri! Ba nu, eu merg, îmi iau câinele și plec, tu n-ai decât să faci ce vrei cu ghioarla ta! Ba nu! Ba da!…. și altele din același registru.
Până la urmă, în loc să plecăm pe la 7-8 dimineața, cum ne propusesem, am plecat pe la 12 – 13. Mna. Pățăști.
Am plecat, am parcurs drumul fără incidente, am ajuns în fața cazării. Trimitem mesaj să ni se dea codul, ca să putem intra.
Și primim drept răspuns următorul mesaj halucinant: Îmi pare rău, dar e o greșeală, această cazare nu este disponibilă.
Ca să înțelegeți tabloul complet, era unșpe și ceva noaptea, eram pe drum de peste 10 ore, cu un copil și doi câini după noi și ne aflam în fața unei porți închise, fără vreo șansă ca aceasta să se deschidă.
Fac un pas în urmă în timp și vă relatez și întreaga istorie a cazării: această cazare a fost rezervată în mai 2023. Da, ați citit corect – 2023.
Pentru că știam că atunci când are loc un eveniment de asemenea amploare – ca idee, au fost undeva la 26 000 de câini înscriși; firește, majoritatea însoțiți de câte cel puțin un biped fiecare – cazările bune se dau rapid. Așa că ne-am ocupat din vreme.
Am făcut rezervarea prin magnifica platformă Airbnb. La momentul efectuării rezervării Airbnb a solicitat un avans de 50%, iar restul de 50% cu câteva zile înainte de plecarea spre Croația.
În ziua efectuării celei de-a doua plăți primim mail cu cod de confirmare, cu tot ce trebuie. În aparență, absolut totul perfect în ordine. Decât că nu.
Iată-ne, deci, la unșpe noaptea, pe străzile din Zagreb, fluierând a pagubă.
Luăm legătura cu Customer Supportul de la Airbnb. Relatăm tărășenia, solicităm soluție. Sanjib* de la celălalt capăt al firului începe să turuie în corporateză despre proceduri și etape, fără să ne dea însă vreo soluție concretă pentru unde dormim noi în noaptea aia. Altundeva decât în mașină.
*În cazul de față, Sanjib e un nume generic, care mie-mi sună indian, că asta părea să fie ăla de la capătul firului.
Nu ajungem nicăieri cu Sanjib, așa că cerem să fim redirecționați către un superior. Dăm de o ființă care pare ceva mai spălată pe dinți.
Își cere scuze pentru neplăcerea întâmpinată (Neplăcere?!? Neplăcere, bre?!? Ia să vii tu să îi explici acu, la unșpe noaptea, copchilului meu de 5 ani, că după ce a stat 10 ore cu curu-n scaunul de mașină, e posibil să-și petreacă și noaptea tot acolo…) și ne asigură că se ocupă pe loc să ne găsească o altă cazare adecvată, să rămânem în telefon, apelul dumneavoastră este foarte important, bla bla…
Stăm în telefon până ni se urăște, ca după vreo 35 – 45 de minute să ni se comunice sec: Nu găsim nici o cazare pet friendly disponibilă, ne pare rău, căutați-vă voi un hotel și zilele viitoare o să vă trimitem noi banii înapoi.
Firește, se lasă cu urlete și zbierete, însă vocea de la celălalt capăt al firului își continuă implacabilă turiala: Ne pare foarte rău, înțelegem că este o situație neplăcută, vă vom restitui banii. Pa și pularevedere!
Batem cu pumnul în masă și încheiem discuția cu promisiunea că cel târziu a doua zi (sâmbătă, 27.04) dimineața, la ora 8:00, vom primi de la ei o soluție concretă și fezabilă.
E, până azi, 04.05, fix o săptămână mai târziu, am primit răspunsuri de la Airbnb cam tot atâtea câte sandvișuri cu ienupăr și rucola pe pâine fără gluten a mâncat Vasilescu la viața lui. Da, fix zero barat.
După încheierea acelei conversații telefonice, de altă interacțiune cu ei nici c-am mai avut parte. Ne-au restituit într-adevăr banii, câteva zile mai târziu și atât. În rest, s-au jucat de-a oposumii.
Iar noi, ce am făcut noi, vă întrebați? Ei bine, noi am avut totuși o brumă de noroc. Pentru că prietenul nostru A., plecat și el la Zagreb cu propriul câine, își închiriase un apartament, unde am putut până la urmă să ne adăpostim și noi.
Bine, acu, eu zic „apartament”, dar de fapt se va înțelege mai degrabă „garsonieră”. Pentru că în esență, asta era: o cameră în care erau (ca norocu!) 2 paturi, undeva mai într-un colț era un fel de chicinetă, cu o chiuvetă, o masă și un frigider, iar pe hol – baia.
Norocul nostru major a fost că a) în respectiva locație existau 2 paturi și b) că proprietarul respectivei locații a fost de acord ca în loc de 1 oaspete plus 1 câine, să ne accepte până la urmă pe toți – 3 adulți, un copil și 3 câini.
Practic, am stat ca-n tabără, cu toții la grămadă. Dar cum calul de dar nu se caută la dinți, am zis bogdaproste. Că altfel, opțiunile ar fi fost fie să căutăm de nebuni în noaptea aia vreun hotel care să aibă vreo cameră disponibilă (și probabil ar fi trebuit să lăsăm câinii în mașină, că șansele să găsim vreun loc unde să ne primească cu ei cu tot erau minime), fie să ne urcăm înapoi în mașină și să plecăm acasă.
Acu, cine mama dracului e de vină, nu știu. Proprietara casei pe care noi o rezervasem și o plătisem, susține că ea a de-listat proprietatea de pe Airbnb cu multe luni în urmă și că aceasta nu ar mai fi trebuit să fie disponibilă pentru a fi rezervată.
Cu toate astea, proprietatea era (și este în continuare) perfect disponibilă pe platformă.
Airbnb-ul a zis că…nimic, practic. Ba nu, mint, au zis că „vor investiga”. Și probabil și-n ziua de azi încă mai umblă cu lupa și detectorul de metale, investigând.
Desigur, nu pot să nu îmi asum și eu o parte din vină: ar fi trebuit să iau legătura cu proprietatea mai devreme, poate cu o zi sau două înainte de plecare, caz în care aș fi aflat mai din timp că mumu cazare.
Nu că aș mai fi putut face atunci mare lucru – pentru că probabil oricum cam toate locațiile pet friendly din Zagreb și din jurul acestuia erau full. Așa că cel mai probabil n-am mai fi plecat de acasă.
Pe de altă parte însă, înainte de asta am mai stat în zeci de alte cazări luate prin Airbnb și never ever nu am avut vreo problemă. Tot timpul lucrurile au fost perfect în regulă, așa că ce motive să fiu paranoică aș fi avut de data asta?
Cine a fost de vină până la urmă? Habar nu am. Că o fi fost o eroare de sistem și aia într-adevăr scosese casa de pe platformă, însă casa a rămas în continuare disponibilă, că n-o fi fost așa, dracu știe.
Ce m-a înfuriat pe mine în cel mai crunt mod posibil a fost nesimțirea, lipsa completă de empatie și nerespectarea promisiunii de a ne da o soluție.
Ne-au dat banii înapoi, dar nu au revenit nici a doua zi, nici ever altcândva cu vreo explicație (că de soluții oricum nu mai putea fi vorba oricum), nu nimic.
Și asta după ce, în primă instanță din proprie inițiativă s-au oferit să ne caute ei cazare fix atunci, pe loc, în seara respectivă. După care – mumu, fraierilor, n-avem soluții, vă dorim papapapapa!
Așadar, din punctul meu de vedere, Airbnb are o mare bilă neagră și intenționez să văd și ce căi legale am de a acționa împotriva lor. Pentru că, după cum ziceam, dacă nu am fi avut norocul să aibă prietenul nostru cazare și să avem cu toții loc acolo, eram în cea mai cruntă budă posibil.
Partea bună în toată povestea? Hanneta a câștigat locul 2 la clasa Junior, deci e practic a doua cea mai frumoasă Doagă junioară din lume. Se umflă un pic pipota în mine, nu zic nu 😁
Și acu, rândul vostru: ceva povești cu belele cu cazări? Anulări aiurea? Locuri care nu existau sau dacă existau, nu aveau nici o legătură cu realitatea? Sau mai știu eu ce alte aventuri ați avut în acest domeniu? Să v-aud!
sursa foto: freepik.com
Neata si felicitari !
Nu prea calatoresc,deci nici probleme de …cazare !
Noroc pe voi de prieteni amabili !
Dap, chiar noroc, că altfel eram în 🚽
0
Ați plecat cu vibe-u negativ, d-aia.
Noi ne certăm abia după ce ne cazăm. Nu se exigstă prima zi de cazare fără ceartă. E deja tradiție.
Comentariu beton!71
Aia am zis și eu – la cum începuse ziua, nu avea cum să se termine decât la fel de prost 😂
De doua ori am folosit Airbnb.
O dată in Belgia, aproape de circuitul de Formula1 de la Spa Francorchamps. O veche ferma transformata in pensiune. Foarte confortabil dar…undeva in the middle of nowhere. Pana si navigația a întâmpinat reale probleme s-o găsească. Dar, a fost foarte ok.
A doua oara la Paris, in buricul centrului de nici nu ne-a venit a crede ca putem sta acolo o săptămână cu 270 de euro. In plus, gazda ne-a invitat la ea, la masa. A fost absolut perfect. Si, nec plus ultra, accepta fumători.
Deci, cu regret îți spun ca n-am avut experiente nasoale cu Airbnb.
Comentariu beton!21
Păi de ce cu regret? E foarte bine că nu ați avut probleme. Cum de altfel n-am avut nici noi. Până acum 🤷♀️
În fiecare sfântă zi de dinaintea unei călătorii îmi spune soțul din dotare,”mâine ne trezim devreme că avem drum lung „.Ce crezi,de fiecare dată plecăm mai târziu decât era programat și tot drumul tot el bombane deși de fiecare dată, el este sursa întârzierii.Cu timpul devii imuna,nici nu mai auzi,e un fel de ritual. Nu am avut probleme cu rezervările până acum doar spaime de genul…..”dacă ni se întâmplă „,ca un făcut înainte de orice călătorie citim despre ceva de genul povestit de tine.Felicitari pentru Hanna.
Comentariu beton!20
Hahaha, asta e ca aia cu cei cărora le e frică de zbor și înainte de a pleca undeva cu avionul, nimeresc pe „Dezastre în aer” la tv în seara dinaintea plecării 😂
Comentariu beton!37
Felicitari pentru reusita Hannei! E tot ce conteaza… aaa si sa fiti sanatosi cu totii!
Comentariu beton!13
Mulțumim ❤️
Super felicitări la fete!
Aoleu da’ ce ați știut să pățiți! Urâtă treabă, mai ales că erați și cu prințul moștenitor. Să cereți sfaturi despre cum să vă curățați ciacrele sau ceva, că rău vi s-au înfundat 😁
Sper că v-ați și împăcat între timp 😁
Comentariu beton!18
Păi noi când o pățim, o pățim, nu ne încurcăm 😂
Și dap, ne-am împăcat 😁
Ca proprietar de cazări listate oe Airbnb, îți spun că vina este exclusiv a proprietarului. Probabil are proprietatea listată și pe alte platforme, gen booking, TripAdvisor etc și a uitat să blocheze datele în celelalte aplicații, astfel încât s-a trezit cu double booking. Dar unii n-au c..ie să recunoască când greșesc, așa că ți-a băgat povestea asta cu delistarea. De altfel, nici nu poți delista proprietatea cât ai rezervări active, decât dacă le anulezi pe alea întâi. Efectiv nu este activă opțiunea.
explicați-mi și mie cum se poate ca, dintr-o plecare programată la 7-8, să pleci la 12-13, adică o întârziere de 4-6 ore? la avion tot așa se face? adică, pe bune, în afară de stricat distribuția la mașină, rupt mâna sau pierdut buletinul, nimic nu justifică o asemenea întârziere. iar contactarea gazdei înainte de a pleca ține de minima prevedere. (știu, sunt rău și nu am umor)
Comentariu beton!41
Sincer, nici eu nu știu exact cum am reușit așa performanță (de întârziere zic). Mbine, o parte a ținut și de certat 😂
Și da, ar fi trebuit să contactăm gazda mai din timp. Pe viitor, o să fim mai deștepți 🤷♀️
… Oamenii ăștia când se ceartă – se ceartă. Cum să termini o ceartă de la mama ei în câteva minute… Până îți iei avânt, până găsești tonul și volumul, până incepe incepe să erupa vulcanul … Până te împaci…durează bre…
Comentariu beton!31
@berenger, sufletu’ petrecerii! nu zic că n-ai dreptate, totuși…
nu mai știu dacă John Mulaney sau Nate Bargatze are o discuție cu nevasta:
– la ce oră e zborul?
– miezul-zilei…
– e 11,30! nici dacă avionul ar fi parcat pe aleea din fața casei n-ai putea prinde zborul…
bine, s-a dovedit că midday era de fapt 13,30…
Comentariu beton!11
costică, eu am în cap povestea recentă a trei profesoare și a 18 elevi care au programat venirea autocarului, în valencia, care să le ducă la aeroport, la ora 17, când zborul era la 18.30, și au direcționat autocarul spre celălalt aeroport decât cel care trebuia. culmea este că, după așa o dovadă de „cap în nori” au reușit să ajungă în aceeași noapte acasă (bineînțeles, cu eforturi financiare serioase).
Felicitări Hannei ! Cum s-a mai zis mai sus cearta e de vină …🤓
Mulțumim ❤️
Felicitări pentru Hanna!Noi folosim exclusiv Booking de mai bine de 8 ani și am fost cam peste tot în Europa, niciodată nu am avut probleme.Acum suntem în Zagreb 🙂
Comentariu beton!21
Folosim și noi și Booking. Nici cu ăla n-am avut probleme, dar timpul nu e pierdut 😂
Dacă vreți să mâncați o pleșcaviță genială, vă recomand Tvornica plijeskavica TPK. Trebuie făcută rezervare, că de obicei e full, dar mâncarea e 🤤🤤🤤🤤🤤🤤
ha ha ha, „trebuie făcută rezervare”, venind de la tine…
just made my day!
felicitări pentru doagă!!!
Comentariu beton!20
@costică, stai liniștit, că am aflat de treaba cu rezervarea când am dat să intrăm în cârciumă și ne-au trimis frumușel la plimbare. Că deh, nu aveam rezervare 😂
Norocul nostru a fost că mai aveam ceva de făcut prin oraș și ne-au rezervat o masă pentru vreo 2 ore mai târziu, așa că ne-am văzut de treabă și apoi ne-am întors și am băgat în noi.
n-am vrut să zic, da’ văz că tu insiști…
cre’că, la ce bulan ați avut, cînd iereați voi mici ați avut același meniu ca a lui @Vasilescu…
PS sper să afle cumva Hanna că-i a doua-n lume și să înceapă a face mofturi de cap încoronat!
Comentariu beton!15
FELICITĂRI!!!
Mulțumim ❤️
Am auzit (si citit) foarte multe povesti asemanatoare despre Airbnb si de aceea nu am luat niciodata cazarea prin ei (desi mi-am facut cont acum multi ani – cred ca mi l-au si sters, fiind inactiv). Una imi vine acum in minte (povestita de cineva): cazare la Berlin, luata prin Airbnb, pret ok, ajunsi acolo au descoperit ca gazdele erau tigani de-ai nostri. 🙂 Au fugit impuscati si au luat ceva la pret foarte mare la un hotel.
Calatorim destul de mult si intotdeauna am folosit Booking (nu am avut absolut niciodata probleme cu cazarea, si asta de ani de zile) – mi se par mai seriosi si, daca te uiti la reviewuri si ocolesti proprietatile proaspat listate, nu ai cum sa dai gres.
Uite, culmea, la noi situația e fix invers – atât noi, cât și toți cei din jur cu care am mai vb, nu am avut niciodată vreo belea cu ăștia.
De aia nu mă pot abține să nu mă întreb dacă nu cumva vina e a proprietarului mai degrabă decât a platformei 🤔
Nu știu cum funcționează behind the scenes, dar voi mai investiga.
Felicitari pentru Hanna! Este super tare – sa ne pui si noua poze cu frumusetea.
Mulțumesc ❤️
Poze aici: https://www.facebook.com/share/p/icioDN3vkNNMeXhB/
Comentariu beton!16
Felicitări!
Trebuie să iei lecții de activat chakre de la
MV. Vezi cum ii ies călătoriile în toate punctele cardinale!
Dada, mă pregătesc să mă înscriu la un curs, ceva. Dom’ șef, se aude? Pă când cu uebinaru’ ăla? 😂
Comentariu beton!11
Deci călătoria nu a fost total compromisă, dacă Hanna a luat premiu. Tot stau sa imi imaginez cum a fost cu atatea suflete in garsoniera 🫣. Toată viata am avut și eu o frica sa nu se întâmple ceva cu rezervarea la avion, sau ca o sa nimerim o cazare super nașpa. Pana acum am fost feriti
A fost nostim la garsonieră, n-am ce zice 😂
Bine, realitatea e că nu a fost chiar crunt, încăperea în sine era destul de mare, avea ieșire directă către o curte împrejmuită și oricum nu am stat acolo efectiv prea mult, dincolo de dormit.
Io nu folosesc nici airbnb, nici booking, tocmai pentru că am auzit destule povești ca a ta. Caut pe googlemaps cea mai potrivită cazare mie, apoi sun direct acolo. Booking și airbnb poate să mă pupe-n cur.
Felicitări pentru premiu.
@JT, pe sistemul ăsta, dacă ai de rezervat cazări în 15 hoteluri diferite îți ia o săptămână. Bașca o să fie mai scump.
@JT, la noi e mai tricky cu căutatul cazărilor din motive de potăi.
Așa că îmi e mult mai simplu să caut pe platforme, filtrez după criteriile care mă interesează, văd review-urile… Și după cum ziceam, până acum, zero probleme.
@MV: B0$$, mă înclin umil, da’ io nu-s globetrotter ca tine. Mie-mi ajunge o cazare. 🤷♂️
Dac-am chef de plimbări d-astea, îmi e mai simplu să intru la unu’ pe blog să văd p-unde se plimbă ăla. Vasilescu-l cheamă. Cred că-l știi și tu, că-i destul de bazat pe călătorii. 😎
@(altă)Iulia: da, ai dreptate-n ceea ce vă privește. Cred și eu că-i mai ușor.
Da’ io tot nu-i pot suferi. 🤷♂️
Neata draga si felicitari Hannei! Eu tocmai ma cert cu lastminute si aipaz care au impreuns imi dea vreo 1000 de dolari. Pe scurt vara asta timp de o luna cu copiii vom vedea o bucatica de America de Nord anume Chicago-New York- Los Angeles- Miami si back in Chicago.Cum distantele sunt enorme tre sa ne deplasam cu avionul pe intern asa ca m-am apucat din Aprilie dupa ce mi-au dat viza de cumparat bilete. Ambele platforme au preturi OK considetind perioada de full sezon 4 of July etc. Pentru 2 zboruri care nu s-au confirmat de linia aeriana au spus ca imi vor da banii inapoi si iaca cum astept eu de la airpaz de pe 26 aprilie si de la lastminute de pe 28 aprilie. Ma rog la ambii tot cu un Sanjiit am discutat, se pare ca e ieftin tare customer service in Banglore, au spus sa am răbdare ca au multe cereri de rezolvat. Cu booking am rezervat hotelurile in NY, LA si 8 zile in Miami ca in restul mergem sa vizitam cate 4 zile iar in Chicago am cazare asigurata la prietena din copilarie. Acum cu booking am patit pt sfarsit de May o nefacuta am bookuit hotel in Spania la PortAventura hotels pt mine si echipa, booking facut in Noiembrie 2023. Era scris ca se plateste la hotel etc deci nu plata in avans. Bag cardul de companie pt toate cele 5 camere cu bilete in parcul de distractii incluse ( e team building) si ce crezi o săptămana mai târziu imi trag de pe card 50% din valoarea cazarii. Ii intreb de ce si imi spun senini ca asta e politica hotelului. Pai mai Sanjiit de ce pusca mea nu scrieti asta in descriere si 2 am nevoie de factura sa pun expense ca tre pus in 30 zile de la plata in sistemul meu si acum e Decembrie 2023 si eu merg in May 2024.Imi explica sec ca nu se poate factura decat dupa eveniment si sa contactez hotelul direct sa incerc acolo pa si la revedere. Asa ca aceste platforme pot avea cazari si preturi uneori f bune dar au si bube. Hai Paste cu sarbatoreala si un vin bun!
Comentariu beton!12
Distracție faină în US of A și mult succes să se rezolve restul belelelor 🤞
Sărbători faine și ție! 🤗
Asa am pățit și noi cu o cazare în Grecia, m-am trezit cu vreo 2 săptămâni înainte cu jumătate din suma retrasa de pe card. Cică era garanție, iar banii erau tot acolo, doar blocați. Am încercat sa ma înțeleg cu booking sa plătesc și restul sa îmi iau o grija de pe cap, dar nu s-a putut. Noroc ca m-am înțeles cu gazda sa achit la sosire cealaltă jumătate și nu toată suma, deoarece în mod normal trebuia sa achit tot, iar garanția sa îmi fie restituita ulterior cine știe când. Ceea ce ar fi însemnat sa strâng cureaua pana primeam banii înapoi, deoarece aveam planificat un buget și câteva sute de euro blocați ni l-ar cam fi dat peste cap.
Felicitări Hannei! Mă bucură vestea!
Când citești pe blog, e amuzant – „He-he, uite ce i s-a întâmplat”.
Dar dacă m-aș imagina după un drum foarte lung, seara, obosit frânt și să nu am unde să dorm, n-ar fi deloc amuzant.
Sărbători fericite!
Mda… În momentul în care am văzut mesajul ăla cu „e o greșeală…” am cam simțit cum îmi fuge pământul de sub picioare și îmi cade cerul în cap.
Asta e, învățare de minte pentru dățile viitoare 🤷♀️
Intr-o primăvară ne vine noua ideea sa vizitam Puglia. Găsim pe Airbnb cazări mobilate de pe vremea lui bunica, la preturi decente . Luăm bilete de avion, închiriem mașină…etc. După vreo cateva zile, ne trimite italianu mail ca mai avem de achitat vreo 1000 de euro diferenta la cazare ca a greșit pretul. Anulam , luam alta cazare… la fel… … Ii atragem atentia gazdei care cu tupeu ne,, trimite la Mamaia noastră care e o baltă urâtă pe langa frumoasele plaje din sudul Italiei”.
Cei de la customer care au dat din umeri si au zis ca vor investiga.
Am renunțat sa mai mergem ca depășeam cu mult bugetul . Am mers in Turcia la ultra all inclusive cu mai putini bani.
Mda, deci se pare că proprietarii pot fi m*iști dacă vor, iar platforma ridică din umeri 😐
Totusi nu ati suferit degeaba, patrupedul din dotare a luat un premiu.
In ceea ce priveste pataniile nu prea avem, eu si jumatatea suntem mereu pe roadtrip fara cazari luate anterior, rezervam pe drum unde ne prinde noaptea si folosim booking, in concediul recent inceiat am mers la un hotel in Piatra Neamt fara sa facem rezervare ca na, pe booking aveau, ce sa vezi, la receptie nu aveau decat undeva la 100€ si in alt hotel nu in cel la care am intrebat(hotelul principal avea o aripa denumita altfel, Central Plata hotelul iar aripa se numeste Petrodava) am iesit afara dupa un schimb nu tocmai amabil cu receptionera am intrat pe booking si in 5 min ne-am intors inapoi cu rezervarea la 190 de roni, i-am pus cartea de identitate in fata si am rugat-o ironic sa ne dea camera, au zis ca nu mai au, am rugat-o iar ironic sa caute si sa vada ca au, scuzele ei ulterioare au fost degeaba.
Ce târtani!
La noi, după cum îi ziceam și lui @JT mai sus, e mai complicat cu cazările din cauza potăilor. Ăsta e și unul dintre principalele motive pentru care ne-am luat rulotă. In case shit, măcar avem unde dormi.
La Zagreb am ales să nu mergem cu rulota pentru că, fiind aprilie, nu știam cât de frig va fi și am zis să nu riscăm.
Aici e de vină politica booking. În cazul hotelurilor mari, cu multe camere, booking impune ca un anumit procent să fie închiriat exclusiv prin ei, deci câteva camere trebuie să le ții mereu la dispoziția booking, chiar dacă asta înseamnă să rămâi cu ele goale. Din punctul meu de vedere, privind lucrurile atât din perspectiva proprietarului, cât și din cea a turistului (pățit), booking sunt muuuuult mai mu.ști decât airbnb.
Acu’ Hanneta e doaga din dotare, sau „ghioarla” concurenței?
Ummmm… Hă? De ce m-aș apuca să scriu ce loc a obținut câinele altcuiva?
Sau întrebarea era o tentativă de răutate de-ampulea? 🤔
@iulia,cred că a fost o tentativă de glumă, dar poanta a sunat bine doar în capul autorului😬
Posibil. Mna, nici eu nu-s chiar cel mai ascuțit creion din penar și nu pricep mereu glume d-astea prea suptile 😁
Ei, doamne, e o aluzie la cearta cu fritz…
Cred ca a întrebat dacă Hanna e a ta, pă persoana fizica, sau a lui Fritz😁
Felicitări pentru minunea uriașă! 🥰 Despre cazare inexistentă am și eu o poveste: mergeam la schi, în Austria și, am rezervat o noapte, pe drum, pe lângă Imst parcă. Ajunsesem la cazare, (o pensiune drăguță, cu restaurant, unde mai mâncasem înainte, în altă ieșire) și totul era închis și în întuneric , parcă era părăsită 😳. Sun la ușă, la telefon, bat la uși, la geamuri, NIMIC. M-am blocat. Se întunecase, copii mici, flămânzi, eu isterică. N-am avut ce face decât să căutăm altceva, în satul următor. Am găsit, ne-am cazat, am mâncat și nani că mâine mai avem de mers. Cum, ca să revenim pe autostradă, drumul trecea prin fața pensiunii “părăsite”, a doua zi dimineață a fost șocul maxim: parcarea plină și totul luminat “a giorno”, pt mic dejun 😳. Parcă trăiam un film prost. Da, a fost acu’ vreo 15 ani si nu plătisem avans, pe booking era rezervarea, și da, nu trimisesem un e-mail sau un telefon înainte de plecare. Asta e ! Pățăști și înveți!
Mulțumim ❤️
Și dap, fix așa – you live, you learn 🤷♀️
@Adriana B. Mișto … am fost de 3x la Imst (ultima dată anul acesta), mai precis la Hoch Imst. De acolo am mers in fiecare zi la alta pista de ski: ghețarul Pitztal, Serfaus, Kappl, Kühtai, Zams dacă eram mai matinal prindeam și St. Moritz. Cred însă că s-a gătat, fusese un hotel care s-a hotărât să facă tabără creștina evanghelică de acum încolo.
Sa-i deie Dumnezeu sanatale lu’ prietenu’ cu catelul, ca a impartit patul, odaia si ce-a mai avut el pe-acolo cu voi, si pe voi sa va ocoleasca ghinioanele pe urmatorii 10 ani.
Gata, am dezlegat cununiile.. a pardon, magia neagra.
Mulțumesc, deja simpt cum lucrurile se aliniază pentru viitor 😁
Vreo 28 de ani în urmă, înainte de internet și prostii de-astea, exista totuși rezervare telefonică. Soțul meu: de data asta te ocupi tu. Zis și făcut; cu câteva luni înainte, rezervare la hotel București, în Mamaia (azi hotel Iaki), apartament pentru doi adulți și doi copii, fără plată în avans, că nu exista decât cash. Sun și vreo două zile înainte: vin cu doi copii mici, să nu rămânem fără cazare, în august, la mare (fetele aveau patru și doi ani). Sigur că ajungem și…. păi ați ajuns la 14, noi dacă am văzut că nu ați ajuns până la 12 l-am dat, că na, cereri destule. Cum domne, nu am vorbit la telefon, nu ti-am zis de copiii mici? Stați că vă căutăm în altă parte. Altă parte era o cameră la un hotel cu wc comun, pe hol. Dacă nu vreți, vă dorim multă la revedere! Bineînțeles, nervi, soțul: ai zis că ai rezervat, hai să culcăm fetele! Noroc că erau și atunci prin stațiune oameni cu „nu doriți o cazare?” și am nimerit cea mai mișto cazare ever: un apartament într-o vilă pe lângă teatrul de vară, cu vedere și la lac și la mare, cu o curte mare, unde s-au jucat fetele în fiecare zi.
Oh, da, din astea îmi aduc aminte că am pățit și noi de câteva ori, când eram mică și mergeam cu bunicii la mare.
Făceai tu „rezervarea” prin telefon, dar apoi, când ajungeai, te trezeai că ciuciu cameră. Dacă îmi amintesc bine, de multe ori rezervarea reapărea în mod magic după apariția unei bancnote strecurate strategic recepționerului 🙄
Felicitari Hannei. E frumoasa foc.
Eu folosesc doar Booking. De Airbnb am mai auzit povesti din astea ca a ta.
La noi cel mai rau a fost cand am inchiriat in Ardeni ceva super fain si gazda ne-a cazat la ea in casa si nu alaturi in vila expusa in poze. Pe motiv ca eram singurii care inchuriasera in perioada aia. Si la ea in casa era o camera mica prafuita cu un dus si veceu despartite de o perdea. Ca sa nu mai spun ca mancarea la micul dejun a fost extrem de putina.
Ugh, nasol 😒
O singura data am avut ncercat Air asta… Și cu o zi înainte ne-a sunat proprietaru’ sa ne anunțe că nu mai e disponibil … Noi deja eram pe drum de vreo două zile, făceam un circuit cu ceva opriri mai lungi. Dupa un prim contact dezamăgitor n-am mai incercat, în schimb cortul nu lipsește din bagaj niciodată…
Bine măcar că v-a anunțat că nu mai e, măcar nu v-ați trezit în fața unei porți închise. Nu că ar fi ok ce au făcut, oricum ar fi, e de mega 💩
Am fost gazdă Airbnb și pentru ca oaspeții mei să nu aibă stresul unei situații ca cea pe care ai pățit-o, îi anunțam eu înainte că îi aștept.
Am călătorit prin juma’ de Europa și am stat doar prin Airbnb. Nu am avut nicăieri experiențe neplăcute.
Felicitări Hannei!
Ok, hai că atunci poate îmi poți lămuri o curiozitate: dacă tu, ca proprietar, scoți respectiva proprietate de pe platformă, atunci
1. Acea proprietate mai poate fi rezervată?
Și
2. Mai poți fi contactat prin mesageria internă a airbnb-ului cu mesaje legate de acea proprietate?
Mi s-a întâmplat o singură dată ca după ce a rezervat cineva și eu am confirmat rezervarea, să mă contacteze cineva pentru o rezervare care se suprapunea. I-am explicat că nu pot accepta rezervarea pentru că se suprapune cu alta. Nu știu dacă se vedea că este rezervată sau doritorul m-a contactat doar ca să confirme. Și da, am discutat doar prin mesageria platformei.
Îmi amintesc că făcuseră și o aplicație prin care puteai gestiona mai ușor rezervările în cazul în care aveai mai multe proprietăți.
Există penalități pentru situații din astea, dar nu sunt substațiale.
O singură dată am fost nevoită să apelez la personalul administrativ pentru returnarea unor taxe pentru o rezervare care a fost anulată de client. Mi-au răspuns repede și mi-au returnat banii imediat.
Am făcut rezervări și pe booking, și pe airbnb, și direct pe google, dar n-am avut probleme din astea, din fericire. Că locația nu arăta fix ca atunci când era nouă, asta e adevărat, dar nu chestii deranjante.
Felicitări pentru premiu!
Totuși, a cui a fost vina pentru tot?
Întrebarea ta e una foarte bună și aș vrea să îmi pot da seama. Poate ne lămurim împreună cu ajutorul celor care au scris pe aici, având legătură directă cu sistemul, din interior (vezi @Anouk, mai sus)
Pai, din cate povestesti, eu cred asa: proprietara cazarii, a lasat pretul bun de cazare ca nu a stiut de concurs cu un an inainte si in ziua dinaintea concursului, ne mai fiind cazari, cineva i-a oferit vreo mare suma pentru cazarea voastra si ea a acceptat. Sau cineva cunoscut ei a cerut ajutor. Oricum vrei sa o iei alta explicatie nu exista, ca sigur a primit mailuri si notificari de la Airbnb, nu cred ca nu stia si putea oricand sa rezolve situatia din timp, daca era doar o confuzie. Iar legat de platforma, de oameni neseriosi, poti sa dai oriunde, de asta prefer sa am o discutie cu proprietarii inainte. Iar Rajesh nu avea cum sa va gaseasca alta cazare, pentru ca si voi ati spus ca nu mai exista o alta cazare libera, probabil ca a incercat. Probabil ca putea sa incerce sa va ofere ceva ne pet-friendly.
Patanie cu cazarea: am rezervat candva pe turistinfo o vila la Eforie, eram cu multi prieteni, cazarea avea doar 3 reviw-uri, dar bune. Ne-a contactat proprietarul si rugat sa anulam cazarea in platforma si ne rezerva el vila. Nu e o practica ne mai intalnita, asa ca am acceptat. Cand am ajuns acolo, cazare am avut, dar era o mizerie de nedescris, cu paianjani pe la colturi, in plus, proprietarul si mama lui, locuiau in living, desi noi inchiriasem toata vila, ca stiam ca eram multi si galagiosi. Am hotarat sa ramanem, pentru ca nu credeam ca mai gasim alta cazare pentru toti. A zis ca putem sa stam doar la gratar afara, ca in living erau ei, dar voia sa stam in perfecta liniste. S-a lasat cu politie si dat banii inapoi din prima noapte, apoi ne-am cautat cazare in alta parte. Nu am mai gasit o vila toata a noastra, dar am gasit una mai mare in Costinesti si tot a fost mai bine decat acolo. La noua vila, niste alti turisti ne-au furat o parte carnea de gratar din frigiderele comune, asta ca sa fie povestea completa. Doar o parte, pentru ca nu stiu ce inspiratie am avut in dimineata aia, de am pus o alta parte in frigorifica si am dus-o la prietenii nostrii in camera, ca mai voiau sa ramana inca o noapte unii dintre noi si erau la alt etaj, imi era lene sa mai urc dupa ea si iata cum lenea a salvat gratarul. Gratarul il faceam la pranz si dimineata am plecat la plaja, cand ne-am intors flamanzi, ia de unde nu-i restul de carne care ramasese prin frigidere.
Eu cred in vorba aia: omul sfinteste locul, de aia citesc bine review-urile inainte sa rezerv ceva, apoi deschid discutie si cu proprietarii. Si nu mai rezerv proprietati cu putine reviw-uri, ca na, patasti, dar macar sa nu perseverezi.
Și eu înclin să cred că mânăreala a fost a proprietarului. Nici eu nu pot să cred că nu a primit nici un fel de notificări, nimic – nici când am rezervat, nici când s-au făcut plățile… Dar apoi, în mod magic, când să ne deschidă ușa, a primit mesajul și a putut să ne trimită la plimbare 🤷♀️
Ca o babă pățită ce sunt, după ce fac rezervarea și plătesc, cu o zi-doua înainte mai dau și un telefon să întreb dacă acea cameră există, n-a zburat în țara lui Oz și nu a fost ocupată de imigranți.
Cearta înainte de plecare dăunează grav sănătății. Am plecat într-o delegație și în urma unei dispute domestice am lăsat pe masă cardul proaspăt ridicat de la bancă. Cel vechi mai era valabil 2 zile. Cine a plătit în avans cazarea și a întârziat in prima zi de debate fiindcă am făcut o haltă la primul bancomat?
Păi na, după trebușoara asta, o să fim și noi mai precauți, că vorba aia, tot pățitu-i învățat 😁
Am lucrat in Customer Service la Airbnb, întâlneam zilnic așa situații. Procedura este să-i găsești cazare omului si sa acoperi diferența de bani daca este. Daca nu este cazare Airbnb disponibilă in zonă, îi dai banii inapoi si-i dai si banii pe un hotel găsit de el. Pe partea de gazdă, îi dai o bulina neagră iar la 3 acumulate i se banează contul, plus sustragi costurie din viitoarele câștiguri ale gazdei. Dar cam atât, Airbnb nu poate obliga gazda să-și închirieze proprietatea, fiind doar un third party mediator. Daca nu au zis ce s-a întâmplat, înseamnă ca gazda a refuzat sa vă primească, o fi închiriat deja pe booking.com, si-o fi inchis contul greșit si a ramas listingul activ. In orice caz, v-a dat banii înapoi deci nu sunt motive legale de a-i acționa în instanță. Nu le tin partea, sunt cei mai mari muisti pentru care am avut neplăcerea sa lucrez, dar sunt acoperiți legal si au o armată de avocați care îi apără pentru situații de genul ăsta on a daily basis
Comentariu beton!17
Binevenită explicație!
@Cristi, mulțumesc de detalii. Te întreb și pe tine ce am întrebat mai sus: dacă proprietarul de-listează proprietatea de pe platformă
1. Aceasta mai poate rămâne vizibilă și mai poate fi totuși rezervată? Și dacă da, la efectuarea unei rezervări/plăti, acesta nu primește notificări de la platformă?
2. Proprietarul mai poate fi contactat prin mesageria internă a airbnb-ului?
Mulțumesc!
@Oldjohn, proprietarul in acest caz probabil a suspendat anuntul temporar in loc sa-l dezactiveze complet. Cand temporarul ala trece (perioada fixata, probabil 6 luni), anuntul este reactivat automat pe setari standard, inclusiv instant booking (adica rezervarea se face instant, fara ca gazda sa trebuiasca sa isi dea acordul). Gazda daca s-a culcat pe-o ureche ca nu e activ anuntul, ori si-a dezinstalat aplicatia, nu baga de seama notificarile ori altceva. Si asta e responsabilitatea lor, nu a platformei. Platforma e platforma, e ca tinder-ul, intri, te potrivesti, te pupi, daca iei teapa la intalnire sau herpes, nu tinder e de vina.
Si da, proprietarul, daca are aplicatia inca, primeste notificarile si mesajele. Ideea e sa vrea sa le bage in seama si sa raspunda.
@Sabina, revin și aici cu întrebările, că ceva tot îmi dă cu virgulă.
Să zicem că e așa – a suspendat anunțul. Când? În mai anul trecut, când am făcut rezervarea și s-au luat 50% din bani? Sau ulterior, cândva în lunile care au urmat?
Și dacă răspunsul este da la oricare dintre întrebările de mai sus a) cum am putut face noi rezervarea dacă proprietatea era suspendată? sau b) dacă a suspendat anunțul DUPĂ ce s-a făcut rezervarea și s-a plătit prima parte a sumei, nu ar fi trebuit să ne notifice cumva platforma pe noi? Gen, coae, vezi că tu ai plătit, dar ownerul ăsta și-a retras șandramaua de pe platformă.
Sau c) dacă rezervarea era acceptată, iar ulterior proprietarul a decis să scoată șandramaua de pe platformă, nu îi venea lui o notificare gen: bă, vezi că sunt unii care au plătit pentru asta, cum facem?
Contul proprietarei nu era suspendat. Contul de utilizator e una, anuntul alta. Ea dracu’ stie cand o fi „dezactivat”, si ala s-a reactivat intre timp, pana sa faci tu rezervarea. Ori naiba stie ce vraji a facut ea si-a dat-o de gard, cert e ca tu ai gasit totul activ si rezervarea a trecut fara probleme. 1) La plata, ori platesti instant tot, cand faci rezervarea, ori platesti o parte in momentul ala si „lichidarea” cu cateva zile inainte de rezervare, platesti la Airbnb. banii nu pleaca la gazda decat la 24 de ore dupa check-in. Platesti la Airbnb si de aia iti poate procesa Airbnb refunduri. Airbnb varsa spre gazde ulterior.
Am folosit o singură dată când am fost la Bergen. Totul suna frumos în texte, instrucțiuni pentru cutia cu cifru unde găsim cheia, unde e parcarea etc.
Când am ajuns era o stradă strâmtă de abia întra mașina, nu prea puteai să o lălăi cu datul bagajelor din mașină până în cameră, că încurcam traficul, așa că le-am lăsat pe un gang unde se presupunea a fi și întrarea și am plecat să caut parcarea cu plată descrisă a fi â cote. Am găsit-o după câteva învârteli, doar că era la vreo mie de metri și cam ocupată. Până s-a eliberat ceva am avut timp să mă împrietenesc cu automatul de plată și să studiez varianta optimă,adică pe zi sau săptămânal.
Când m-am întors la cameră toți erau tot pe gang încercând toate cutiile cu cifru (casele alea înghesuite erau în majoritate listate pe arbenbe).
Evident că i-am pocăit ca nu sunt în stare de nimic, dar am avut și eu același supces. Nici proprietara nu răspundea la mesaje, tot un vis și – o armonie. De nervi aprind o țigară și începe să mă atragă de atenție careva de la un geam ca ii întra fumul în casă. Ma duc după un colț și văd cutia noastră cu chei, altfel foarte vizibilă dacă abordam gangul din cealaltă parte.
În cameră, aparent ok, ceva mai pe flauărpauăr, dar părea mișto. Când au vrut să despachetăm bagajele am constatat că majoritatea sertarelor erau pline cu chiloții și sutienele proprietarei. Prin paturi am găsit păr și asta a determinat-o pe OldJana să treacă la o cercetare mai amănunțită. Dezastru, după standardele ei, așa că a trecut la curățenie 😁,că nu mai puteam cauta altceva la ora aia.
Timp de cinci zile a boscorodit și a îndreptat lucruri, dăueișudbi.
Măcar am vizitat casa memorială Edvard Grieg, am fost în minicroaziere pă fiorduri și am plecat acasă cu ceva kile dă macrou.
PS : au fost doar doi câini în concurs sau Hanna a câștigat la femele😜?
Ahahahaha, știu că nu e de râs, dar… 😂😂😂
Legat de malițioasa întrebare de la final, la clasa ei a fost cel mai mare număr de câini înscriși – la toate celelalte clase au fost mai puține exemplare 😈
” Hanneta a câștigat locul 2 la clasa Junior, deci e practic a doua cea mai frumoasă Doagă junioară din lume.”
Locu 2?… ne-ai făcut de rușine. huoooo
🙈🙈🙈
Aproape identic, dar cu Booking si in Timisoara. prima cazare, o garsoniera centru Timisoarei. Vorbit direct, plata la locatie. Hai totusi sa dam un tel de pe autostrada (Intre Sibiu si Timisoara). Tocmai vroia sa ne sune. Avusese cica inundatie in baie si iesise rahatul. Daca reusea curatenia pana spre seara ne anunta. Ne anunta pe la 15 ca nu se poate, scuze chestii , asta e. Luam pe viteza de pe Booking din masina. Ajungem acolo, ditai hotel, dar tot inchis. Dam tel. la numarul afisat pe o placa . Nici vorba de cazare, e delistata de vreo 4 luni o foloseste doar ca sala de evenimente si cazat echipe de fotbal sau handbal. Nu conta pentru noi. Discutii , nervi, ca nu se poate ba se poate, asta e. Alti nervi, ce facem alt booking din strada de data asta. gasim o pensiune la marginea Timisoarei unde ne-a primit. Mare victorie. Ne-a zis proprietarul ca fiind dupa pandemie s-au intamplat multe porcarii pe Booking.
Nasol 😒 dar bine că până la urmă ați găsit totuși ceva. Însă știu bine cum e să fii cu nervii praștie și să trebuiască să găsești o soluție în cazuri din astea…
M-ai induiosat cu Hanna complet! Nu stiu iubire mai curata decat cea dintre om si animal!
Din cellalt punct de vedere…patit sa intram, in creierii noptii, peste un alt cuplu in camera rezervata, cu cartela valida! Tipete, iesit ceilalti oaspeti din camere…
Dar sotul tot a cerut permisiunea sa mearga la baie, deja isi slabise sfincterele stiind ca o ajuns la locul potrivit! Am avut unde dormin dar penibilul de moment a fost maxim! Oricum, am avut o rezervare gratisn ulterio, la locatia respectiva! Nu m-am putut opri, totusi, sa nu magandesc daca ar fi fost cinevacu bagaje, copii, fara optiuni…
Gogo Hanna!!
Aoleu. Sper că respectivii nu erau și prinși în ceva polcă la orizontală 😂 că aia ar mai fi lipsit!
Hanna zice mulțumesc 😁
Felicitări frumoasei! 💝
Experiențe negative n-am și sper sa nu am nici de-acu’. Bine că ați rezolvat și ați avut unde sta. Nesimțiți domnii ăia, oricum.
Mulțumim ❤️
Darmstad germania, rezervare booking. La rezervarea facuta online nu era decat optiune „for business” asa ca am ales asa, nu mi s-a parut important. Cand am sunat la adresa dupa ce am intrat in darmstadt (16:30)imi cere sa dovedesc ca sunt in calatorie cu scop business (nu’s ce hartie, whatever).certat la tel cu callcenter fara sa rezolvam nimic. Sunat la un alt hotel cu care am rezolvat. Cazare super pret usor mai ridicat. Primit banii inapoi de la booking in cateva zile. Reclamatie fara sa rezolvam ceva. Pe review am citit ulterior ca mai luasera si altii teapa cu diverse alte motive
Am patit-o si eu o data in Oman, pe timpul musonului de vara din sud cand e puhoi de turisti datorita temperaturilor de 27-28 grade in plina vara in Arabia, cascadelor si verdetii care se formeaza de la ploile abundente. Gasisem o cazare foarte ieftina pe Booking pentru acea perioada (cel mai probabil uitasera sa umfle pretul de 3-4 ori cum se face in acel sezon), le-am scris si pe WhatsApp si totul parea ok, cu toate ca nu mi-au mai raspuns la ultima intrebare ceea ce mi-a dat de gandit si ma asteptam din acel moment sa ma joace la ruleta.
Long story short, dupa o calatorie de 20 ore pana la destinatie, la 5 dimineata cand am ajuns nu era nimeni la receptie si nici la telefon nu raspundeau. Dupa ce am sunat 10 minute in continuu, mi-a raspuns un bengalez ca era la rugaciune si cand a aparut intr-un final, bineinteles ca nu mai aveam nicio rezervare. S-a lasat cu review de 1 stea pe Booking la care au dat un raspuns cretin si mai bine de o ora am cautat cu taxiul la toate hotelurile din jur o camera si curata si de cel mult 3 ori mai scumpa..
Buna. Lucrez pentru Airbnb si am lucrat mult pe cazuri din astea. Platforma Airbnb este exact ce zice: platforma. E ca un teren pe care se face o piata si nea Vasile vine si-si pune taraba si plateste taxa de intrare. Nea Vasile e responsabil pentru taraba si marfa lui. Cazarile Airbnb nu sunt hoteluri, ci proprietati private ale unor persoane private, care nu au personal non-stop la receptie. Daca tu ai de ajuns in creierii noptii si te trezesti cu o problema, va fi foarte dificil de rezolvat, pentru ca e foarte posibil sa nu fie posibil sa contactezi pe nimeni. Gazda s-ar putea sa nu raspunda daca n-ai anuntat-o ca tre’ sa stea cu ochii beliti pana ajungi tu (si atentie ca sunt unii care au intervale limitate de check-in), iar agentii Airbnb nici nu au voie sa sune gazde la ora aia, pot doar sa dea mesaje. Airbnb nu dispune de niciun spatiu pe numele lor, ca sa te mute pe tine daca se intampla ceva cu cazarea ta initiala. Ce pot face (celebra procedura) e sa-ti dea banii inapoi si sa-ti propuna alte cazari – din ceea ce este disponibil la momentul acela pe platforma, ca nu pot inventa ce nu exista. Sau sa-ti spuna sa mergi la un hotel si sa trimiti factura dupa (sa-ti faca o despagubire pe diferenta de pret, in limita unui procent raportat la pretul pe noapte al rezervarii anulate). Pot, in plus, sa-ti mai ofere un cupon sau ceva credit Airbnb aplicabil direct pe o noua rezervare Airbnb, in anumite limite (raportat procentual la pretul rezervarii anulate). Ce s-a intamplat cel mai probabil cu anuntul de cazare al gazdei cu care ati rezervat este ca l-au blocat temporar si nu anulat definitiv, ceea ce face ca la sfarsitul perioadei selectate, ala sa se reactiveze automat, pe setari standard, inclusiv instant booking. Datorita specificului dat de toate cele de mai sus, mai ales cand calatoresti cu copil, catel, purcel si chiar si fara, recomandarea mea – chestie pe care eu am practicat-o mereu si inainte de a lucra pentru Airbnb – este sa mesajuiesti intotdeauna hostii in prealabil, chiar inainte de a face rezervarea, si apoi cu doua-trei zile inainte de check-in, pentru a evita toate neplacerile ce pot sa se iveasca. Stiu, ajunge o singura experienta neplacuta sa le anuleze pe toate celelalte oricat de mirobolante, pentru ca well, asa suntem noi, oamenii. Sper sa treceti peste. Ask me more if you need to.
Mulțumesc mult pentru explicația detaliată.
Însă ce nu reușesc să înțeleg e următorul lucru: proprietara susține că ea a scos proprietatea de pe platformă (cum și în ce fel exact, nu știu, pentru că respectiva proprietate e în continuare disponibilă și vizibilă pe platformă).
Având în vedere faptul că plata s-au făcut în 2 etape, dintre care ultima cu doar câteva zile înainte de data check-inului, ea nu a primit nici un fel de notificare, nimic în acest sens de la platformă?
Și a doua chestie care mie îmi ridică un semn de întrebare este faptul că, deși ea susținea că proprietatea nu mai e disponibilă, la mesaje a răspuns aproape instant. Prin opțiunea de „message host” a proprietății 🤷♀️
Mesajele sunt una notificarile alta.
Ceva e fishy in afirmatiile ei oricum.
Chestia cu platile tale nu o priveste pe ea pana dupa ce te-ai cazat daca rezervarea e acceptata. Ti-am explicat in raspunsul de la comentariul lui Cristi.
Ti-am lasat un mesaj pe fb, ca aici urmaresc mai greu ce se intampla.
Ai de capu meu! Ce nasoala chestie! Nu mi s-a intimplat ce spui tu acolo.
Cel mai naspa a fost cind niste proprietari ne-au lasat cu ochii-n soare vreo 3 ore, ca plecasera „pina la aeroport”, lasasera biletel in usa. Acu fac un aparté : am fost anti mobil, abia prin 2013 m-am hotarit sa iau unul pe care il tin mai mult pe silent, nu-mi place sa ma biziie lumea la cap. Ei, asta a adus si situatii mai ciudate, ca nu ma putea contacta nimeni pe drum. Ce stabilisem inainte de a pleca era lege.
AirBandB nu folosesc, dar nici nu voi avea vreo idee, dupa ce citii aci.
Felicitari dihaniei si la mai mare! Cu multe pupaciuni pe boticul ei catifelat 👏😘🥂
Am patit-o cu Booking o data. Am plecat în vacanta cu fiica-mea, 5 zile în Covasna, după care voiam sa ajungem la mama la țara, intr-un sat la 90 km de Botoșani. Neavând o legătură decentă Brasov-Botosani (era doar un maxi taxi la un preț îngrozitor, care ajungea undeva pe la 2 noaptea), m-am gândit sa mergem cu trenul Brasov-Iasi, Iasi-Botosani. Ca sa nu dormim în gara (ajungeam la ora 22 și plecare aveam la 5 dimineața) , am făcut o rezervare pentru o noapte la un hotel mic, aproape de gara, cu plata la recepție. Numai ca , ajunse la hotelul cu pricina, ni s-a comunicat, foarte senin, ca eu sunt full și nu știu nimic de nici o rezervare. Pe drum înapoi spre gara am găsit un alt hotel, în care am intrat și am cerut o camera pana dimineața, ca eu nu dorm în gara. Băiatul de la recepție a zis ca are o camera dubla, care tocmai fusese eliberat de cineva, dar nu apucaseră sa facă curățenie…și la ei o camera e 250 lei pe noapte. Nu ma interesa aspectul ala, la ce nervi aveam, asa ca am urcat, am văzut camera, care avea doar un pat desfăcut din cele doua, asa ca am cerut un rand de lenjerie și am luat camera cum era. Fiică-mea a adormit lemn în 2 minute, eu m-am zvârcolit jumătate de noapte de nervi 😑
P.S. eu fac parte dintre săracii fără mașină
Felicitări oentru Hanna!
Pentru pățanii… voi să fiți sănătoși! Altfel nu aveam de ce să ne distrăm pe aici🤣
Sărbători așa cum vă doriți!
Eu nu ma cert cu nevasta înainte de plecare, ne certam pe drum. Asa ca nu mai facem drumuri mai lungi de 5-600 de km împreuna, altfel ajunge unul singur la destinație. 😆
Pina acum, înafara de învârtit ca zăbăucii juma’ de ora sa găsim adresa exacta, surprize majore nu am avut. Dar nu e timpul pierdut, in iulie plecam o săptămâna la Tallin. Airbnb. 😂
La ultima rezervare, la Oslo, gazda ne-a lăsat si un mesaj de mulțumire, ca oaaa, ce curățenie am lăsat. Bine, cred ca a contribuit la asta si sticla de whisky pe jumate plina care am abandonat-o la plecare. 😂
” ar fi trebuit să iau legătura cu proprietatea mai devreme, poate cu o zi sau două înainte de plecare, caz în care aș fi aflat mai din timp că mumu cazare.”
Eu sincer niciodata nu am plecat inspre locatie fara sa dau un mesaj ca plec acum si estimez ca ajung la ora X. 😀 Vad ca multa lume nu face asta si nu inteleg de ce. Pot sa se intample o gramada de chestii de pe o zi pe alta. Foarta multa incredere aveti intr-un site de „tzamtzari” de locatii de dormit cu niste poze si review-uri pe el.
Deci, ești, sunteți într-o mare eroare. Fix proprietarul cât și dvs. sunteți de vina.
Proprietarul pentru doar el și numai el poate bloca, debloca, afișa, reafisa, închide, deschide proprietatea ( cât și calendarul ) pe platforma Airbnb. În plus lipsa de comunicare prealabila sosirii dvs. ( chiar dacă este self check in way )
Apoi dvs. că vă doare fix în bască sa comunicați, în general, dar si în cazul acesta, în prealabil sosirii, cu gazda dvs. Gen – „salut bă gazda, cum e vremea, ce faci, ne dai ceva indicații, etc”.
Are multe bube în cap Airbnb-ul dar în acest caz nu prea…
P. S.
Îmi permit cele de mai sus în calitate de gazda, înrolat Airbnb, Booking, etc.
Pare rau sa aud ca ati trecut prin asa ceva 🙁 In ultimii ani am folosit si AirBnB si Boking si am fost multumita de amandoua. Am avut chiar o cazare cu probleme iar cei de la airbnb m-au ajutat sa rezolv.
Din ce am auzit insa pe un grup de calatorii pe care sunt, in cazul rezervarilor anticipate facute cu mai mult de 4-5 luni apar foarte des situatii similare in ultimii 2 ani. Aparent proprietarii vad cat au crescut mult preturile in perioada dintre rezervare si prezent si folosesc tot felul demetode sa anuleze/invalideze rezervarile existente ca sa poate sa reinchrieze la preturi mult mai mari.
Prima data am auzit de o practica de genul in corelatie cu Electric Castle si eram gata sa arunc cu noroi in romanasii bisnitari. Dar dupa aia am inteles ca multi au patit-o si prin alte tari, in special cand era vorba despre evenimente de anvergura.
Singura solutie cred ca este mentinuta legatura cu proprietarul si obtinute confirmari/asigurari in scris ca totul e valabil.
Vacante frumoase si linistite e acum! Desi asta inseamna mai putine articole simpatice, sanatatea mentala e mai importanta :))
Eu am avut două experiențe nasoale cu Airbnb și am renunțat la ei. Cu booking mă înțeleg mai bine.
Am rezervat pentru Malta o camera și când am ajuns acolo, gazda nu răspundea, iar adresa era incompletă, doar cu strada fara număr.
M-am panicat însă când am mers pe ici și colo am dat de niste englezoaice vesele ieșind dintr-un imobil pe care scria hotel. Am intrat, aveau camere ieftine, am stat acolo.
Culmea că am zărit cât am stat acolo chiar gazda, care nu răspundea. Am făcut reclamație imediat și mi-au dat banii înapoi.
A doua experiență a fost in Liban, unde gazda m-am cazat prin munți într-o cameră în care era extrem de frig. Era un grad Celsius.
Am făcut reclamație, nu mi-au făcut refund dar mi-au dat un voucher utilizabil pe site, și am folosit-o la o cazare care a fost ok.
Am mai stat la cineva fără booking, Mi-a dat numărul de telefon și i-am dat banii personal când m-am cazat. Asta m-a invitat la un ceai, mi-a dat ceva care cică e dulceață de ceai, dar am dormit foarte adânc, când m-am trezit îmi umbla prin bagaj, iar eu am adormit la loc…
După aceste pățanii am renunțat la Airbnb
Eu cred că întârzierea aia de 4-5 ore se explică prin faptul că după ceartă a urmat împăcarea și, după cum bine știți cu toții, împăcarea e minunată dacă durează, plus că trebuie adormit moștenitorul mai întâi.😃 Felicitări pentru rezultatul la concurs.