Am și eu nevoie de voi ca să-mi lămuresc niște chestii. Vă explic imediat.

Se dă acest articol. Dacă vreți să-l citiți, e ok, dar nu vă recomand musai s-o faceți, că e destul de plictisitor, vorbește despre influencing și sunt menționate niște cifre. Io l-am citit doar pentru c-am crezut că găsesc în el lucruri relevante despre domeniul meu de activitate, dar am găsit prea puține. În schimb, am dat peste acest fragment:

”75%-80% din campaniile cu influenceri din România se fac pe Instagram, iar restul, în ordinea popularității, pe YouTube, Facebook și Tik Tok, o platformă aflată în ascensiune.

Pentru a atrage atenția unui brand trebuie să ai minimum 10.000 de urmăritori, însă pentru a ajunge să lucrezi cu un brand ai nevoie de 10 ori pe atât.”

Pe mine m-a uimit destul de tare să nu găsesc nicio măcar o referire la bloguri într-un articol care se vrea relevant pentru online. Să vorbești despre sume, procente, influenceri și tot tacâmul, dar să nu amintești blogurile, nici măcar în treacăt, mi se pare și arogant și misleading.

Iar asta în condițiile în care doar eu pot să enumăr minim 20 de bloggeri care lucrează cu brandurile EXCLUSIV prin intermediul blogurilor lor.

De-aia mi-aș fi dorit să mă ajutați să înțeleg cum stă treaba. Că poate eu sunt subiectiv și nu reușesc să văd tabloul în ansamblul lui, lasându-mă influențat de faptul că la rândul meu sunt blogger. O să scot Facebook-ul și Youtube-ul din discuție, pentru că aici lucrurile sunt ceva mai complicate, și-o să mă rezum doar la Instagram și Tik Tok, adică la cele trei întrebări de mai jos:

1) Ce influenceri urmăriți pe Instagram și Tik Tok? Dacă urmăriți mulți, nu e nevoie să mi-i ziceți pe toți, doar cele mai importante nume.

2) Ați cumpărat vreodată vreun produs sau serviciu pentru că l-ați văzut promovat de către unul dintre influencerii pe care-i urmăriți pe Instagram și Tik Tok?

3) Ați cumpărat vreodată vreun produs sau serviciu recomandat de vreun blogger?

Vă roagă fratele vostru să vă rupeți câteva minute din timpul vostru și să-mi răspundeți la ele.

Încă ceva. Intenția mea nu e să demonstrez ce tari sunt bloggerii, ci să aflu cum stau lucrurile pe unul dintre segmentele de piață cele mai importante: voi. Pentru că da, aici sunteți comunitatea mea și oamenii mișto pe care am reușit să-i strâng în jurul acestui blog, dar în excel-urile departamentelor de marketing sunteți targetul ideal: potențialul consumator (femeie sau bărbat), ajuns la maturitate, cu putere de decizie, cu job și disponibilitate financiară, eventual cu familie și responsabilități. Până și voi dacă ați avea ceva de vândut/promovat, tot la un astfel de target ați vrea să ajungeți.

De-aia m-ar interesa să vă aflu răspunsurile pe bune, că poate lucrurile nu stau așa cum bănuiesc eu.

sursa foto