Da, fix despre chestia asta din titlu se vorbea pe interneții patriei în perioada în care mi-am zis c-ar fi o șmecherie să-mi fac și eu blog. Și n-o spunea așa neica nimeni de pe stradă, o auzeam de la oameni care aveau bloguri de ceva vreme, oameni implicați adânc în fenomen, oameni despre care era clar că știu despre ce vorbesc, niște specialiști, cum ar veni.

Băi, mi-am zis cu obidă, ce nasol, tocmai acum când mă hotărâsem și io? Da’ cât ghinion pot să mai am în această viață? După care l-am făcut, totuși, hotărât să mai prind și eu măcar câteva luni de blogging până se duce naibii totul și n-o să mai citească nimeni.

Opt ani mai târziu, ce să vezi, oamenii continuă să citească bloguri, doar că în continuare nu le citesc pe-ale specialiștilor despre care tocmai am povestit. Mă rog, dacă mai există, pentru că între timp mulți dintre specialiștii ăștia au renunțat la bloguri și-au trecut la vloguri. Altă viață, că una e să nu-ți citească nimeni blogul și alta e să nu se uite nici dracu’ la ce te scremi să produci în format video. Practic, e alt nivel. Acum aștept cu interes momentul în care vor decreta solemn: „oamenii nu se mai uită la vloguri”. De fapt, cred c-ar fi zis-o deja, dar nu prea dă bine tocmai acum când contentul video a explodat.

Gata, nu mai învârt cuțitul în rana supurândă. Lucrurile stau exact așa: oamenii care nu citeau ce scrii pe blog nu se uită nici la vlogurile tale. Atât de simplu. În schimb, cele cinci-zece, hai cinșpe, bloguri pe care le citea lumea, acum opt ani, există în continuare și, incredibil, continuă să fie citite. Absolut inexplicabil, vă spun.

Îmi aduc aminte de faza asta cu oamenii care nu vor să mai citească bloguri de fiecare dată când un articol de-ale mele trece de 100.000 de views. Și-au fost vreo câteva de-a lungul anilor. Dar probabil c-am avut eu noroc și toate au fost citite de oameni care încă n-au aflat că ”oamenii nu vor să mai citescă bloguri”. Sau ceva.

Altfel, abia aștept să mai merg pe la niscaiva conferințe unde specialiștii de mai sus să-mi explice despre viralizare, reach, engagement, content is the king, influencer marketing și fenomenul social media în general.

PLM

P.S. Ca să respectăm adevărul adevărat, există și vreo câteva excepții. Știu eu vreo doi-trei bloggeri care între timp au devenit vloggeri și chiar au succes. Dar, din nefericire, niciunul dintre ei nu e specialist d-ăla.