Din motive complet independente de voința mea, exact dar exact în perioada asta a trebuit să schimb contractul la gaze. Mai precis, a trebuit să schimb titularul, adică să trec contractul existent pe numele meu.

Băi, m-a luat cu o lejeră amețeală când am auzit că trebuie musai să fac asta acum, că nu mai suportă amânare, dom’le.

Mă și vedeam orbecăind de nebun prin oraș, făcând programări peste programări la registratură la ENGIE, pe scurt, începea să se contureze un coșmar pe lângă care pandemia părea doar asa o chestiune de omorât timpul. Cine a avut vreodată de schimbat vreun contract știe exact despre ce vorbesc.

Eu încă mă mai trezesc noaptea plângând, după cât am avut de tras când am făcut pentru prima oară în viața mea treaba asta. Unde stăteam, până să mă mut cu fashion-ista, aveam un contract la gaze moștenit din tată în fiu de toți cei care mai stătuseră în apartamentul ăla de-a lungul timpului. Era pe numele unei femei pe care n-am văzut-o în viața mea, nici măcar nu știam dacă mai traiește sau nu.

Ei, ia imaginați-vă voi cam câte drumuri a trebuit să fac, cam cum mi-a tremurat sufletul la fiecare dintre ele, până am reușit să am contractul pe numele meu. Dacă nu era obligatoriu să-l fac, altfel nu-mi punea nici naiba centrală, vă spun foarte sincer că acel contract ar mai fi fost valabil și acum.

Mno, cam toate astea mi se învălmăseau în cap când mi s-a adus la cunoștință că „trebuie să-ți treci contractul pe numele tău urgent”. M-am pus pe pat, așa pe-o parte, și-am lăcrimat oleacă înainte să văd de unde o apuc.

După care, frații mei, pentru că zeița Fortuna ține cu cei puternici și curajoși, a lovit karma fulgerător. În sensul c-am intrat pe site la ENGIE să vad cam ce am de făcut și acolo ce credeți voi că scria mare de tot, cu litere care sa se vadă și din sectorul agricol Ilfov? Uite exact asta scria:

Pentru că ne pasă de sănătatea ta și a celor din jur, toate centrele de relații cu clienții ENGIE vor avea activitatea suspendată începând de luni, 16 martie.
Rezolvă totul online, simplu și ușor, accesând contul tău, aplicația engiemobile, prin formularul de contact sau printr-un apel telefonic la 021 9366.

Ceea ce fratele vostru a și executat.

Pentru că nu-mi era foarte clar dacă „rezolvă totul online” se referă și la schimbarea titularului de contract am sunat la numărul ăla. Număr la care mi-a răspuns o voce suavă ce mi-a confirmat că se poate, sigur că da. Și e valabil contractul așa, doamnă? Sigur că e valabil, a surâs vocea suavă.

Jbam. Am închis telefonul, am intrat pe engie.ro și în câteva minute am rezolvat cu actele, c-a fost nevoie doar de copie CI și copie a actului de proprietate. În 10 zile am primit contractul pe mail, apoi mi-am făcut cont, am instalat aplicația și cam asta a fost. Voi înțelegeți ce zic io aici? Fără să mă agit și fără să fac un pas afară din casă De fapt, mint, am făcut, c-am ieșit pe balcon să-mi beau cafeaua la soare, în timp ce butonam.

Ce voiam să mai zic înainte să închei. Tot aud în jur și citesc în jur despre cum perioada asta ne va schimba toate obiceiurile și că ne vom axa mult mai mult pe online, inclusiv la nivel de job-uri, de aici înainte. De fiecare dată când citeam despre asta, zâmbeam ironic și mă gândeam că după câteva luni de „normalitate”, toate vor redeveni așa cum au fost.

Ei bine, abia faza asta cu contractul la ENGIE, schimbat exclusiv online, de la mine din fotoliu, m-a cam făcut să-mi reconsider ironiile. Da, se pare ca o serie de obiceiuri ni se vor schimba iremediabil de aici înainte.