Am fost săptămâna trecută la o chestie mai mult decât interesantă despre care am tot vrut să vă povestesc, dar, în lumina recentelor evenimente din spațiul carpato-danubiano-pontic, nu prea mi-a mai ars.

Mdeci, eu mă duc la conferințe de presă foarte rar spre deloc, pentru că mă plictisesc ca naiba, plus că, de cele mai multe ori, știu despre ce va fi vorba acolo dinainte să ajung. Prin urmare, de ce să mă mai duc? Dar de data asta un al nouălea simț mi-a zis că n-aș face rău să merg. Și-am mers.

Ia fiți atenți aici. Cetățenii de la UNIQA Asigurări au lansat un produs, un asistent digital pentru clienții care au polițe casco la ei. Ce face asistentul ăsta digital? Păi cel mai important lucru: te ajută să-ți iei mai repede banii când ai nevoie de ei. De exempu, ți-ai găsit mașina lovită în parcare și-ai cam vrea s-o repari? Mergem frumos la ANA (oricât de incitant v-ar suna asta, să știți că Ana este totuși numele asistentului) și porți cu ea o conversație, exact ca pe whatsapp. Nu vă faceți probleme, nu trebuie să fiți maeștrii ai conversațiilor virtuale, știe ANA exact ce trebuie să vă întrebe.

Dupa ce răspunzi la întrebări și la ce te mai pune ea să faci acolo (nimic complicat, totul e automatizat, am asistat la demonstrație), îți propune o sumă, tu dai accept și aia a fost, în 24 de ore ai banii în cont. Desigur, dacă ți se pare că suma nu e conform cu reparațiile pe care le ai de făcut, ai și opțiunea să nu dai accept și să mergi pe calea clasică, aia cu telefoane, constatări, dosare și aprobări.  Te asigur însă că e mult mai ușor cu asistentul digital ANA.

Nu stiu cât de interesantă vi se pare vouă toată chestiunea asta, dar, indiferent că vrem sau nu vrem, ăsta e viitorul. Noi nu știu cât și cum mai apucăm, dar copiii noștri cu siguranță vor trăi așa. Au plecat la mare cu mașina și-au pățit buba pe drum? Vor deschide o aplicație din care cheamă un serviciu de tractare, încă o aplicație care le trimite o altă mașină și, la final, aplicația prin care o să le mai trimiteți niște bani, pentru că „mama, s-a stricat rabla aia pe drum și-a trebuit să comand alta”. Pe ANA o deschideți voi, că doar n-o să plictisiți copilul cu detalii din astea obositoare de genul: repară mașina că tu ai stricat-o.

In fine, râdem glumim, dar cine a avut vreodată de parcurs procedurile alea complicate, în urma cărora trebuie să obții banii de la societățile de asigurări, știe exact despre ce vorbesc. Constatări, dosare, alte constatări, aprobări peste aprobări, telefoane, toate astea generând pierdere de timp, nervi și stres. Chestii pe care ți le poți asuma când mașina e avariată rău și ai nevoie de sume mai mari, dar când miza sunt câteva sute de euro, îți cam vine să-ți iei câmpii și nu știi cum să faci să rezolvi mai repede. Ei, cam asta face ANA cea digitală pentru clienții UNIQA Asigurari.

P.S. Am pus o singură întrebare la conferință: de ce plafon de 500 de euro? În ideea că mi s-a părut cam mică suma, știti și voi cam care sunt scorurile la piese și manoperă. Mi-au spus că e suma pentru testare, să vadă cum se mișcă lucrurile și, dacă piața o cere, o vor crește.

sursa foto: shutterstock