Guest Post by Ana R.

A aparut calendarul Pirelli. Toată planeta și-a ținut respirația pentru marele eveniment. Ce mai freamăt, ce mai zbucium, pentru un amărât de calendar. Apoi s-au deschis șampaniile şi s-au ridicat osanale pentru începutul unei noi ere a frumuseții.

Că doară a fost apologizată frumusețea interioară, s-a oficializat triumful intelectului asupra formelor apetisante, dezgolite provocator și fără certificare a IQ-ului personajului.

Si-a-nceput dezbaterea. Evident, purtată de femei, într-o totală nebunie de argumente, care de care mai filozofice și mai profunde.

Pentru bărbații a fost mult mai simplu. Au oftat prelung și au calculat: „of, am rămas și fără asta, parcă nu ne ajungea anunţul lui Hefner că și Playboyul se va îmbrăca decent. Frate, viața nu mai are niciun haz“. Apoi au dat drumul la canalul de pornache și s-au liniștit.

Gaițele au continuat cu argumente, când dramatice, când hilare, dezbaterea pe marginea unor fotografii ce au îmbrățișat alt concept.

Jumătate dintre ele, fericite de faptul că și altele au colacei pe burtică, au sărit în sus de bucurie și au împroșcat în stânga și în dreapta cu profunzimea artei ce se dezbară de clișeele consacrate. Au continuat cu înălțarea spiritului deasupra formei materiale, au adăugat exaltate amănunte legate de conștientizarea artului artistic. Și-au încununat discursul prin înfierarea acidă a oricărei urme de adorație a eternului feminin reprezentat de baliverne precum frumusețea fizică.

Restul, alea frumoase, s-au crucit de trei ori și au mulțumit cerului pentru șansă. Dacă bărbații se uită la un calendar cu Serena Williams și Yoko Ono, vor saliva precum câinele lui Pavlov atunci când le vor vedea pe ele.

Adică tot farafastacul e să fim ipocrite pentru a fi politically correct și să aberam că „moamă, ce mișto că s-a trecut la un nivel profund al idealului feminin“. Asta nu cumva înseamnă că batem câmpii feminitații cu cea mai mare fațărnicie? Aia nu e frumustete profundă, sunt dar niște doamne importante fotografiate artistic. Frumustețea personalității poate, dar nu e o nicidecum o apologie a frumuseții în general. Dacă se dorea o altă abordare a frumuseţii, și prin prismă realizărilor, cred că era mai potrivit ca Pirelli să găsească niște bunăciuni extrem de inteligente. Că, har Domnului, sunt și din astea pe planetă destule, nu doar Sharon Stone. Şi să facă cel mai interesant și provocator pictorial de până acum. Schimbau conceptul în „frumusetea că acesoriu al inteligenței“. Rupeau piața în două, va spun eu!

Toată lumea era împăcată. Feministele dormeau liniştite pentru că înțelegeau din acest concept că absolut toate deșteptele sunt senzațional de frumoase. Iar alea frumoase înțelegeau că ele sunt implicit şi super inteligente.

Dar să îmi pui niște colăcioase sau băbuţe creative pe post de „nouă creierul ne ajunge“, consider că este absolut neproductiv pentru imaginea firmei. Toată lumea avea așteptări de la acest calendar şi acum a devenit un fâs total, îmbrăcat în fițe feministe. Ori asta parcă n-ar fi exact ce admiră masculii mai mult și mai mult pe lumea asta. Mare lucru dacă bărbații nu vor renunța definitiv să mai achiziționeze produse Pirelli. De nervi şi de ciudă. „Bă, ne-ați produs arsuri de retină cu frumusețea voastră interioară, lăsaţi-o naibii de treabă!“.

Acum, dacă tot am luat-o cu boii pe câmpiile adorației fondului fără formă (sau cu prea multă formă), propun ca prezentările Victoria´s Secret să fie făcute de Madam Merkel, de mânuță cu Herta Müller și cu tanti fotografa care a realizat „capodopera” pentru Pirelli, Annie Leibowitz.

mihai_vasilescu_pirelli-calendar-2016-december-amy-schumer

mihai_vasilescu_pirelli-calendar-2016-april-serena-williams-pirelli-

sursa foto