Aş vrea să-l cunosc şi eu pe băiatul, creativul, care a gândit spotul ăsta al celor de la ING. Ca să-l felicit pentru modul impecabil în care-şi păstrează dantura.

De ce spun asta? Este absolut limpede că pe om nu l-a durut în viaţa lui o măsea. Dacă s-ar fi întâmplat asta, ar fi ştiut că în momentele alea poţi să ucizi un tigru cu mâinile goale, poţi să iţi rupi un coi şi să-l arunci pe geam, poţi să îţi pui palmele pe o plită încinsă, poţi să te urci pe pereţi şi, în general, poţi să faci orice, mai puţin glumiţe d-alea destinse şi caterincă. Iar la cât de grav se prezintă tipul din reclamă, cred că singurele cuvinte pe care le mai putea scoate pe gură erau: să mă o omoare cineva! Acum!

Dacă este măcar un singur om aici pe care l-au durut măselele, ştie cu siguranţă despre ce vorbesc. Ştie cum te uiţi în jur cu privirea împăienjenită, ştie senzaţia pe care o ai când încerci să vorbeşti, ştie cum te „arde” când mişti capul mai brusc din greşeală.

Îmi amintesc, ca şi cum s-ar fi întâmplat ieri, cum am dormit în copilărie pe un covoraş din baie (da, da, din ăla pe care calci când ieşi de la duş), pentru că era singura poziţie care mi se părea că-mi mai alină cât de cât durerea de măsea cumplită care mă luase din senin. Aş fi omorât pe oricine ar fi încercat să mă mişte măcar un milimetru de acolo.

Şi tu, creativule care eşti tu creativ, vii cu un spot în care ăla mai are un pic şi se masturbează de fericire că umblă cu fălcile legate? Da, ştiu, câteodată au clienţii idei tâmpite şi nu poţi să te opui, doar cel care dă banul dictează. Dar în cazul acesta am serioase îndoieli că vreun director de marketing de la ING s-a apucat să-ţi transmită că ori îi faci un spot tâmpit în care-l dor pe unul măselele, ori renunţă la colaborarea cu voi şi lucrează cu altcineva. No way! Iar dacă s-a întâmplat aşa şi nu l-ai băgat în mă-sa, se cheam că esti un căcăcios.

Astă vară am asistat la prezentarea unui tip care se numeşte Răzvan Căpănescu, unul dintre cei mai creativi oameni cunoscuţi de mine vreodată. Nu mai reţin eu prea multe din ce a spus atunci, dar un lucru mi-a rămas sigur în cap. Era un îndemn, adresat exact creatorilor de conţinut, care zicea aşa: „ieşiţi fraţilor din casă! Plecaţi de la birou, luaţi pulsul străzii! Altfel arate şi o să sune fals tot ce faceţi!

Acum uitaţi-vă şi voi la spotul despre care vorbesc si ziceţi că nu avea dreptate. Îl aveţi mai jos.

P.S. A mai remarcat cineva, în afară de mine, ce glezne absolut beton are fata de la birou?

Cât despre al doilea spot, este mind-fucker. Ori sunt eu prost, ori chiar nu înţeleg dedesubturile lui, ori sunt file de poveste din viaţa Oanei Roman.