Eu am o nedumerire. Destul de mare. Am citit articolul asta al lui Ariel Constantinof si am sa va rog si pe voi sa-l cititi, ca sa întelegeti despre ce vorbesc.

Deci un băiat care performeaza in online-ul romanesc, are o problema cu una dintre companiile de telefonie mobila, respectiv Vodafone. Pana aici, nimic anormal. Nu cred ca exista cineva care sa nu se fi lovit macar in treacat, de stupizenia angajatilor din call-center-urile respectivilor operatori.

Am citit articolul lui Ariel si, desi nu rezonez cu modul lui de a rezolva lucrurile, m-am amuzat si imi era chiar simpatic. Spun ca nu rezonez pentru ca eu in niciun caz nu as fi lasat in aer situatiile descrise. Daca aia imi spuneau ca CNP-ul meu corespunde altui nume, apăi stăteam pe capul lor pana se rezolva problema. Daca ma luau la telefon cu „Frida”, eu stiind foarte bine ca am transferat contractul pe numele meu, cu siguranță sunam la ei pana le scoteam peri albi si făceau lucrurile cum trebuie. Daca i-am dovedit pe cei de la Posta Romana, o scoteam eu la capat si cu privatii din telefonie. Dar m-am gandit ca nu toti oamenii sunt construiti la fel si pentru unii a fi insistent sau perseverent, poate constitui o corvoadă.

Asa ca am savurat postul si ma pregăteam sa-mi vad de treburile mele, cand i-am sesizat finalul. Iar pe acesta nu l-am mai inteles. Habar nu am ce a vrut sa faca omul. Adică el o da cu „propun un experiment Social Media”, dar mie mi se pare ca e doar un bullshit fara sens. Dacă încheia articolul cu ceva de genul „multumesc Vodafone Romania pentru tot, dar eu consider ca in conditiile de fata, trebuie sa încheiem colaborarea”, iar apoi le-o arunca la fileu celor de la Orange, spunand ca-i asteapta pe ei cu o oferta buna, as fi fost încantat. Uite băi un tip cu coloana vertebrală, care nu suporta sa fie umilit pe banii lui si face o treaba buna. A renuntat la cei ale caror servicii il dezamagesc si le da ocazia celorlalti sa-i arate ce pot. Asa as fi gândit.

Dar el in loc sa faca asta, incepe un fel de milogeala (pardon, experiment Social Media) in care-i roagă si pe Vodafone si pe Orange sa-i facă o oferta, până azi la ora 18.00. Si o face intr-un mod din care se intelege ca el va fi clientul amandurora, dacă cei doi opertaori vin cu cate o propunere bună si telefonul solicitat. Serios? Pai si daca-ti fac ambele companii oferte similare, cum procedezi? Prelungesti cu Vodafone si faci si un abonament nou la Orange? Ca doar le-ai promis oamenilor. Sau nu ai de gand sa te tii de cuvant? Ori iei unul din ele pe numele bunicii (Frida), ca sa continui traditia?

Uite, daca n-ati avut rabdare sa cititi articolul, aveti aici finalul cu „experimentul”:

„Vodafone, mâine seară (19 august, ora 18:00) plec din București vreme de o săptamână. Nu la mare. Sună-mă până atunci și dă-mi un iPhone 5S, negru. Mă ofer să-ți dau bani pe el. Dar fă-mi o ofertă mai bună decât 29 de euro pe doi ani și 1718 lei pentru telefon. Vreau să simt că vrei să te iert. Și crede-mă, chiar nu vreau să plec o săptămână din București cu un Nokia 3310. Eu-s dispus să iert. Ah, era să uit: aș vrea să-mi recuperez și cei 300 de lei care-s blocați la tine. Încă am chitanța în portofel.

Orange, m-am tot gândit să mă mut la tine. Am mulți prieteni care te plac. Poate că și tu ai problemele tale… Habar n-am. Dar oferta ta sună mai bine. La 25 de euro văd că-mi dai mai mult internet. Și văd că dacă mă portez îmi dai și o reducere de 50 de euro. Nu-i rău. Orange, numărul meu e mai sus. Sună-mă, fă-mă fericit (am zis mai sus ce-mi doresc, nimic special, doar un 5S negru pe care mă ofer să dau bani până mâine la ora 18:00), și mă portez negreșit la tine.”

Mie mi se pare ca a pus cei doi furnizori de telefonie mobila intr-o pozitie foarte proasta. Ce sa faca, sa se apuce sa liciteze una impotriva celeilalte pana se hotărăște Ariel pe care o alege? Eu, daca as fi in pozitia agentiei care se ocupa de comunicare pentru Vodafone si a celei care face acelasi lucru pentru Orange, i-as raspunde ceva de genul acesta:

– din partea Vodafone:

Ariel, iti multumim pentru interesul acordat companiei noastre si ne cerem scuze pentru eventualele neplăceri provocate de angajatii nostri. Cu siguranță vom lua masuri sa remediem situatiile pe care ni le-ai semnalat. In ceea ce priveste posibilitatea unei noi oferte, o sa-i lăsăm pe competitorii nostri, carora li te-ai adresat, sa-ti faca o propunere. Cu stima, xxx-Vodafone România.

– din partea Orange:

Ariel, iti multumim pentru interesul acordat companiei noastre, dar o sa declinam propunerea ta de a-ti face o oferta, considerand ca trebuie sa rămâi clientul fidel al competitorilor nostri. Cu stima, yyy-Orange Romania.

Va jur ca asa i-as raspunde, chiar daca ar fi considerata o greseala de marketing, doar pentru finalul dubios si ambiguu, cu milogeala (pardon, experimentul Social Media). Si l-as lasă pe om sa plece linistit in concediu, ca sa-si tragă la întoarcere o „minunatie” de abonament la Cosmote sau Digi.

mihai_vasilescu_experiment
   P.S. Stiti ce ar fi cel mai tare? Sa se sesizeze astia de la Apple si sa-i dea iphone-ul cu pricina. Plus niste cash, sa se duca in vacanta pierduta, pe care o plangea.