Acum vreo trei veri sau patru (nu mai tin minte exact) veneam de la Mare si m-a lasat aerul conditionat. Fix cand intrasem pe Autostrada. Era seara, asa ca am deschis geamurile si am reusit sa nu ne coacem. Da’ de a doua zi a inceput chinul. Afara erau 38 de grade la umbra si cand intram in masina, inainte de toate dadeam jos doua straturi de piele. Abia dupa aia incepeam sa transpir. Deschideam toate patru geamurile. Degeaba. Doar simteam aer fierbinte cum vine si imi parjoleste ceafa. Asa ca, prima oara cand am coborat din masina, am pus telefonul la ureche (m-a fript de mai am semn si acum) si am sunat la service-ul unde duceam masina pentru orice revizie sau problema aparuta. Service care apartinea de cei de la care o cumparasem. Deci, eram client vechi si stabil, cum s-ar zice.

Credeti ca a contat asta vreun pic? Le-am zis alora ca nu-mi functioneaza aerul conditionat si vreau sa ma programez pentru diagnosticarea si remedierea defectului. Sigur ca da, se poate, saptmana viitoare. Avand in vedere ca i-am sunat intr-o Luni, am crezut ca nu aud bine. Bai oameni buni, sunt PATRUZECI de grade afara, cum cacat ma chemati peste minim sapte zile cand eu va explic ca ma topesc la volan? Macar sa-mi spuneti ce are si mai vad eu cum ma descurc. Ti-ai gasit. Ne pare rau, pana atunci nu avem nimic liber. Sa moara ma-sa daca eu vedeam mai mult de doua masini la ei pe rampe, cand ajungeam acolo. Acum nu aveau locuri decat peste minim o saptamana. Le-am zis ceva ce aducea a injuratura groaznica (mai mult am mormait, ca eu nu vorbesc urat) si am inchis. Dar eram dezorientat. Pana in momentul ala jegosii astia fusesera singurii care avusesera grija de masina mea. Ce naiba fac acum?

Pai ce sa fac? Am intrat pe google si am dat un search dupa „service Renault”. Si primul link care a aparut era al celor de la Meridian. Pe care i-am sunat pe loc. Le-am explicat ca nu-mi merge aerul conditionat si as vrea macar o diagnosticare. Sigur ca da, bineinteles. Maine e bine? Dimineata la opt este ok? Abia in momentul ala m-am enervat cu adevarat pe cretinii unde fusesem client ani de zile si acum facusera pipi pe mine! A doua zi eram in service la Meridian.

mihai_vasilescu_meridian

Mi-au luat baietii masina la testat si dupa vreo juma’ de ora asa, apare vestitorul nenorocirii, personificat sub forma de sef de service. Care a rostit acele cuvine pe care nimeni nu vrea sa le auda, atunci cand nu mai functioneaza aerul conditionat: dupa cum ne asteptam, e stricat compresorul. Eu aveam o oarecare idee despre ce vrea sa insemne asta, dar ca sa fiu sigur am intrebat cam cum se traduce in „cascaval”. Si cum ei aveau devizul deja pregatit, raspunsul a venit prompt: cu tot cu manopera, 5000 de lei (cincizeci de milioane, da). Paharul cu apa pe care mi l-au aruncat pe fata cand am lesinat, nu l-am simtit. Stiu doar ca eram ud cand mi-am revenit.

Stati dom’le ca nu e chiar asa. Incercati sa va calmati, avem si o veste buna. Eu ma intrebam deja care o fi aia, e cafeaua gratuita pe parioda reparatiei, sau ce? Si atunci seful de service s-a transformat intr-un inger care a inceput sa glasuiasca. Mi-a explicat el, cu duhul blandetii, ca exista o norma interna de la Renault, care spune ca la masini, modelul pe care il am eu, daca se defecteaza compresorul, trebuie schimbat fara costuri din partea clientului. Chiar daca masina este iesita din perioada de garantie. Bai, voi intelegeti? Adica MOCA! Devizul ala de cincizeci de milioane putea fi folosit ca hartie igienica. Si mi-au spus asta, desi eu nu as fi avut de unde sa stiu despre norma lor interna si puteau sa-mi ia banii linistiti. In ziua aia s-a facut comanda de compresor „afara” si a durat aproape zece zile pana a venit. Dupa care oamenii s-au tinut de cuvant si mi-au facut masina ca noua, fara sa-mi ia niciun leut. Nici macar baiatul ala care a lucrat la masina, nu a vrut spaga. S-a uitat urat la mine si mi-a zis ca „asa ceva nu se face”. Parca eram intr-un univers paralel, va jur. Sau macar pe un alt meridian (ce potriveala naibii).

Asta iarna au reusit sa ma mai faca o data sa multumesc cerului ca duc masina la ei. De cateva zile nu stiu ce avea, ca mergea ca dracu’. Intrerupea cand era sub-turata si scotea un zgomot urat, ca un zdranganit. M-am programat la ei, m-am prezentat si s-a apucat un mecanic de lucru. Care cred ca era nou pe acolo sau emotionat. Altfel nu-mi spunea ca treaba e nasoala si trebuie sa dea cam o jumatate de motor jos, ca sa vada ce are. Da’ n-a apucat sa-si duca faptele la indeplinire, pen’ca a aparut din nou ingerul care vorbeste, intruchipat in seful de service (Lucian, sa-ti dea al de sus sanatate). Care i-a zis baiatului ala alarmist sa lase porcariile, ca e o doar o bujie arsa. Ceea ce era si perfect adevarat. Si in juma’ de ora zburdam din nou prin trafic.

Saptamana trecuta m-au scos din nou din rahat. Tot cu aerul conditionat. Iar nu mergea. Telefon la Meridian si programare. Dupa ce au facut constatarea, iar mi-au servit una nemaiauzita. Cica e un cablaj defect si Renault recomanda schimbarea lui gratuita. Iar??? Da, da, din nou. Ne cerem scuze ca o sa dureze patru-cinci zile pana vine piesa, dar va sunam noi cand apare si rezolvam imediat. Si ghiciti ce? Chiar asa a fost. Patru zile si jumatate de ora mai tarziu (treizeci de minute a durat reparatia) stateam in masina cu gheata pe sticla de pepsi. Ca merge aerul, de bag zapada in masina, daca am chef. Sa traiti, bai astia de la Meridian (cu Dragos si Lucian in frunte), ca tare m-ati mai ajutat cand mi-a ars fundul!

Sper ca nu aveti impresia ca acesta ar fi vreun articol platit. Ca nu e cazul. Dar am zis ca trebuie sa le multumesc si eu in vreun fel. Am facut-o asa.

mihai_vasilescu_renault